abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130088870
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_130088921
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:54 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mijn vraag wordt vooral ingegeven door mijn koude voeten op dit moment. :D
ja, ik heb een uberdun jurkje aan en zit ook kou te lijden :D ben nog tot morgenavond weg en heb ook geen jas meegenomen ofzo 8)7
  donderdag 15 augustus 2013 @ 11:00:55 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_130088979
Ik zit met de capuchon van mn vest op nu :') *koukleum* :D

En woeiii pakjesbezorger is onderweg, hopelijk past nieuwe spijkerbroek. Ik haaaat broeken kopen. Maar had een schoenenrokjesbroekendilemma voor komend (werkgerelateerd) weekend, behalve als het zo koud blijft als nu, dan kan een rok + legging + laarzen makkelijk :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_130089020
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:58 schreef Perruche het volgende:

[..]

ja, ik heb een uberdun jurkje aan en zit ook kou te lijden :D ben nog tot morgenavond weg en heb ook geen jas meegenomen ofzo 8)7
Hmmmmm.... ik voel met je mee!
Ik heb gelukkig wel een regenjack gepakt. En ponchos's. En ik ben nu ook vooral koud omdat ik sitl zit. Ik neem aan dat het dit weekend wel meevalt. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_130089105
Ach, het is een festival. Boeiend hoe je eruit ziet. :P Lekker die warme trui aan en etcetera.
pi_130089119
Lijstje

O: Griekse yoghurt
T: plakje ham
L: carpaccio met truffelolie & sla en daarbij 2 pruim eitjes.
T: babybel, tomaat, komkommer
D: gehaktballen + soort van ketchup saus en broccoli
T: handje nootjes
T: wodka
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_130089275
ik heb gister regenlaarzen besteld op zalando. Kan ik hip de herfst en winter door....
pi_130089438
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:11 schreef Jagärtrut het volgende:
ik heb gister regenlaarzen besteld op zalando. Kan ik hip de herfst en winter door....
Toen ik in 2011 in zweden was, liep iedereen daar al met die hunter regenlaarzen :P Zijn ze ondertussen wat mooier geworden? :)
pi_130089471
Ik heb vorig jaar kaplaarzen gekocht. Voor Lowlands.
Het werd 35 graden.
Om het weer te jinxen heb ik ze nu ook gewoon bij me. :P
Doe wat je niet durft.
pi_130089490
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Toen ik in 2011 in zweden was, liep iedereen daar al met die hunter regenlaarzen :P Zijn ze ondertussen wat mooier geworden? :)
Oh, die vind ik sowieso al wel leuk :D . Maar wel te duur voor laarzen.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_130089622
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

die heb ik besteld, inderdaad. Ze zijn wel duur, maar aangezien ik er veel mee door regen en sneeuw zal banjeren is het het geld wel waard, en zullen ze vast ook lang meegaan. Eerst maar eens kijken hoe ik het eigenlijk vind staan.
pi_130089686
Ze lopen vast beter dan die van mij! :D
Doe wat je niet durft.
pi_130089738
Ik heb hele lelijke camouflagekleurige bloemen :D Maar in België vonden ze het toch elke keer mooie botten. De voering laat los, dus bij de volgende noodzaak moet ik maar nieuwe halen.
pi_130089764
Jongens, het is theoretisch gezien nog zomer!!
Zon, rokjes, slippers enzo.. :'(
Be someone that makes you happy
pi_130089865
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:30 schreef Nallie het volgende:
Nou ik ga niet op slippers en in een rokje naar het werk :P
pi_130089954
Mogge. Ik heb een herfstgevoel, lekker knus O+ Jammer alleen dat we niet echt kunnen schilderen buiten met die regen.

Vandaag:

O - Griekse yoghurt, lijnzaad, pindakaas, rozijnen, koffie verkeerd
L - aubergine met tomaat, basilicum en wat kaas
B - binnen houtwerk schuren en plamuren
T - zachtgekookt eitje
T - nectarine, blauwe en rode bessen en pecans, pistache en amandelen met honing
D - tostada van 1 maistortilla, 100 gram kip, halve avocado, refried beans, tomaat, sla, gegrilde courgette
T - koffie verkeerd
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_130090050
capuchontrui en lange broek, dan moet het wel goedkomen komend weekend :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_130090071
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:30 schreef Nallie het volgende:
Ik heb gister nog lekker in de zon gelegen en gezwommen O+ .
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_130090102
En ik heb als vakantiecadeautje gehoord dat ik 4% loonsverhoging krijg. Nice!! w/
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_130090124
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:42 schreef _aurum_ het volgende:
En ik heb als vakantiecadeautje gehoord dat ik 4% loonsverhoging krijg. Nice!! w/
Oeh, da's zeker nice!
Ja doei.
pi_130090199
quote:
Hoera! Hoeveel schoenen zijn dat :P
pi_130090216
quote:
*O* *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_130090251
Het is zomer idd :o Nog maar 2 weken en dan is de 'r' weer in de maand en kan de sneeuwschuiver weer uit de kast.. :P
Ik hoop nog op een mooie lange nazomer tot in oktober :)
pi_130090387
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:45 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hoera! Hoeveel schoenen zijn dat :P
heel veel :P
pi_130090449
Lunch: boterham met geprakte avocado en tomaat, beetje peper en zout :9
pi_130090495
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:47 schreef the85mc het volgende:
Het is zomer idd :o Nog maar 2 weken en dan is de 'r' weer in de maand en kan de sneeuwschuiver weer uit de kast.. :P
Ik hoop nog op een mooie lange nazomer tot in oktober :)
ik heb heel lang zitten nadenken. Hoe komt ie er nou op dat er in Augustus een 'r' zit. Na 5 minuten realiseerde ik me dat het nu al half augustus is...
pi_130090534
:D :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 12:06:22 #28
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_130090704
SOON.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
pi_130091071
:D kende 'm al.

Maria, op facebook chat kun je nu Despicable Me emoticons in de chat gebruiken! :P
Naja, ze noemen ze stickers en zijn gigantisch groot, maar toch :+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_130091117
Lekker Aurum!

Mijn moeder belde me net op m'n werk:
Mams: "Hoe is het weer bij jullie?"
Ik "Euhm, bewolkt en een beetje fris, hoezo?".
Mams: "Ja, want ik zit op Vlieland!"
Ik: "Mmmkay?"

Opperste verwarring! :D
pi_130091118
:W

Moe! heb maar vier uur geslapen vannacht. geen idee waarom :+ Gelukkig mijn afspraken gehad voor vandaag, na de lunch typmiepen.

feli met je salarisverhoging Aurum *O*

quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
SOON.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
:D
pi_130091308
lijstje:

O: havermout, kwark, bosbessen, 1 banaan, chiazaad, lijnzaad
L: 2 boterhammen pindakaas
T: 250 gram wortel/tomaat/komkommer
S: iets Jillian-achtigs en touwtje springen
D: gegrillde groenten (broccoli, courgette, paprika, ui) met kip ook van de grill
  donderdag 15 augustus 2013 @ 12:58:59 #35
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_130092332
Babypanda O+ Maar ze halen hem wel weer weg ;(

Aurum, grats! *O*

V1z minions :D Ik gebruik eigenlijk vrijwel geen FBchat, jammer :+
pi_130092719
Oh, en bijna vergeten, ook Pusheen! :D
pi_130092797
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:52 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

heel veel :P
:9~

Congrats!
pi_130092945
Lijstje:
O: yoghurt met nectarine en lijnzaad
T: granaatappel
L: broodje hamburger, sla
T: appel
T: noten en rozijnen
D:? uit! Alweer :')
pi_130094346
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
Babypanda O+ Maar ze halen hem wel weer weg ;(

Dat is omdat ze bang zijn dat de moeder de baby panda niet accepteert en 'm plet ofzo. Zie het verhaal op de NRC site. :)
Doe wat je niet durft.
pi_130094635
Mijn lijstje voor vandaag:

O: smoothie met kokosmelk, kokoswater, chiazaad en blauwe bessen (valt het op dat ik mijn koelkast leeg aan het maken ben :P )
T: plakje oude kaas en tomaatjes
L: plakjes prosciutto en komkommer, plakje banana bread
T: handje amandelen en een gekookt eitje
D: burger bij Burgerz :Y)
T: 1/2 bakje kwark
pi_130094885
Ook maar ff een lijstje. Al wil ik door Perr en Aurum nu óók een hamburger! }:|

O: kwark met muesli
T: 2 rijstwafels pindakaas, gekookt ei, kiwi
L: 2 boterhammen leverpastei, worteltjes
T: boterham hummus
D: bloemkoolsoep, salade kip/avocado/tomaat/komkommer/veldsla
S: KT (beetje cardio als warming up/coolingdown)
T: misschien een paar happen kwark ofzo?
pi_130094934
Ik ga binnenkort naar de Bollywoodhit van dit moment, dus misschien moet dat ook maar gecombineerd worden met een bezoekje aan Burgerz!

Vanavond Indiaas trouwens. *)
Doe wat je niet durft.
pi_130094971
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:12 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik ga binnenkort naar de Bollywoodhit van dit moment, dus misschien moet dat ook maar gecombineerd worden met een bezoekje aan Burgerz!

Vanavond Indiaas trouwens. *)
hij zit ook in Delft he :P *O*
pi_130095029
Ik had gisteren een broodje hamburger O+

Vanavond pastaschotel, ook lekker.

Lijst:

O: 2 toast met kaas
T: banaan
S: 9km hardlopen (wat echt heel kut ging, wilde eigenlijk iets van 15 doen ;( )
L: restje broccoli-baksel en een omeletje met creme fraiche
T: ?
D: pastaschotel met gehakt, paprika, tomaat, wortel en zongedroogde tomaten enzo.
Ja doei.
pi_130095080
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:13 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

hij zit ook in Delft he :P *O*
Ja! Dat wist ik idd. :D
Maar voor de Bollywood kan ik in Delft niet terecht. Wel in DH. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_130095105
wij hadden laatst zelfgemaakte burgers. Van de bbq, met als topping bacon en gegrilde ananas. Zooooo lekker!
pi_130095179
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:17 schreef Jagärtrut het volgende:
wij hadden laatst zelfgemaakte burgers. Van de bbq, met als topping bacon en gegrilde ananas. Zooooo lekker!
Nom!

Ook lekker: Burgers gevuld met gorgonzola :9 O+
Ja doei.
pi_130095397
Vandaag is het trouwens ook absoluut niet koud! Het is alleen prutweer vanwege de regen. :D
Wel een fleece dekentje gescoord overigens. :P
Doe wat je niet durft.
pi_130095575
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Vandaag is het trouwens ook absoluut niet koud! Het is alleen prutweer vanwege de regen. :D
Wel een fleece dekentje gescoord overigens. :P
Oh ik klaag ook niet, maar met een beetje geluk kan ik in deze tweede zomerse periode wat van m'n overuren openemen en genieten van de zon :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')