abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130076406
Weet je werkgever ervan? Of alleen jij en degene die je erop geattendeerd heeft?

Afhankelijk van hoeveel het is lijkt het mij ethisch verantwoord om je werkgever ervan op de hoogte te stellen. Dan heb jij het ook uit je hoofd iig :)

Maargoed voor een paar tientjes hoeft dat uiteraard niet.
pi_130079705
Als er geen onveilige situaties voor jou of je collega's zijn ontstaan door je fout zou ik er niet zo over inzitten. Een beetje materiële schade af en toe is onvermijdelijk binnen een bedrijf. Heb zelf wel is schades veroorzaakt ( van enkele honderden euros tot aan tienduizenden ) en ik slaap er nooit een nacht minder van. Shit happens.
pi_130081205
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:44 schreef Zigger het volgende:
Bekijk het als leergeld.

Ooit had een topmanager bij IBM een cruciale fout gemaakt. Het zou het bedrijf miljoenen kosten. Hij ging naar zijn baas en zei: “Ik ga er vanuit dat je me nu wel zult ontslaan wegens incompetentie.” De directeur reageerde verbaasd: “Jou ontslaan? Ben je gek?! Ik heb net vier miljoen geïnvesteerd om jou op te leiden. Je blijft gewoon werken om dat terug te verdienen!”
En het kantoor in Woerden is zo lelijk. ;( Daar mogen ze ook wel wat in investeren zeg, stuk oogkanker dat het is. :r
Bay of Plenty
pi_130081279
Ahja, ik heb een bedrijf ook weleens geld gekost door verkeerde facturen te versturen, heb er echt geen seconde om wakker gelegen.
Bay of Plenty
pi_130083175
Inderdaad, zulke dingen gebeuren nou eenmaal af en toe. Zelf gelukkig nog nooit de 'dader' geweest, maar bij mijn werk (ICT) zijn er wel eens incidenten geweest zoals iemand die per ongeluk belangrijke data bij een klant verwijderd heeft waar geen goede back-up van bleek te zijn. De schuld kan zelden bij één persoon worden gelegd; het is altijd een combinatie van kleine foutjes/onoplettendheden bij verschillende personen die tot een grote fout leiden. Het zet je als organisatie weer even op scherp om te zorgen dat zoiets niet weer kan gebeuren.

Neemt niet weg dat het voor jou op dit moment wel even klote is ;)
pi_130086569
Leer ervan en move on.

Er worden dagelijks fouten gemaakt, door iedereen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_130087281
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 00:14 schreef oLexie het volgende:
Ahja, ik heb een bedrijf ook weleens geld gekost door verkeerde facturen te versturen, heb er echt geen seconde om wakker gelegen.
Tja, dat is ook een beetje in verhouding met wat je moet kunnen en betaald krijgt voor je functie.
Als ik grote fouten maak zou dat letterlijk levens kunnen kosten, dan slaap je toch wel minder denk ik dan wanneer je een verkeerde rekening verstuurd hebt?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 10:16:54 #59
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130087936
Iedereen maakt fouten, dus leer ervan.

Ik had laatst ook eens een oerdomme fout gemaakt wat het bedrijf geld koste. Tja gebeurd. Je leert ervan en maakt die fout (hopelijk) niet nog een keer. Mijn baas z'n reactie "aah eindelijk gaat er echt wat mis, leuk om op te lossen! "
Tis maar net hoe je ernaar kijkt :)

Snap dat het niet fijn is hoor, maar zet je erover heen.
pi_130088129
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:15 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik verzwijg niets. Ik heb heb de fout zelf niet opgemerkt, ben er door iemand anders binnen het bedrijf op geattendeerd toen het al te laat was.
Dat gebeurt nou eenmaal. Iedereen maakt fouten en als je een baan hebt waar dat financiële consequenties heeft is dat vervelend maar niet perse erger dan een fout zonder financiële gevolgen. Je baas mag het zich wel aantrekken want blijkbaar is er iets mis met de interne controle.
pi_130089939
Praat erover en laat zien wat je anders doet om de fout te voorkomen. Doe desnoods je eigen root cause analysis.

Vaak zijn er heel wat factoren te identificeren die samen tot de fout leiden. En eigenlijk heb je altijd maar een klein deel daarvan echt onder controle. Bij root cause analyses die ik heb gezien zijn het er altijd minimaal 8.
pi_130090202
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Relativeren kan juist helpen iets los te laten, het hele punt van relativeren. :')
My thoughts exactly.
Que Sera ~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')