abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:32:57 #226
3542 Gia
User under construction
pi_130274131
Volgens mij gaat het alleen om het heschikbaar zijn voor werk.
Neem niet aan dat je voor 150 euro 40 uur onbetaald werk hoeft te doen.

En wat schaven aan je Nederlands, kan ook geen kwaad. Vrijwel elke d-t uitgang is fout.
pi_130294469
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:05 schreef pikinhand het volgende:

[..]

Babs is te kortzichtig, ze wil alleen maar in aanmerking komen voor een extra uitkering.

Dat een normaal mens ook 40 uur kan werken voor echt geld is ondanks alles nog steeds niet doorgedrongen daar.
Precies en dat je niet kan rondkomen van een wajong met een heel gezin is ook niet heel gek. G maar gewoon werken zou ik zeggen. En heb je niet geleerd, ga je naar school. Niet zo piepen, geef jezelf een schop onder de hol. Kansen zat, zelfs in deze tijd. Alleen moet je eht zelf doen en niet slachtoffer spelen.
Whatever...
  zondag 25 augustus 2013 @ 18:12:00 #228
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_130450676
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:32 schreef Gia het volgende:
En wat schaven aan je Nederlands, kan ook geen kwaad. Vrijwel elke d-t uitgang is fout.
http://www.spatiegebruik.nl/
pi_130540111
Je moet geen 40 uur werken. Je mag... 40 uur werken. Wat men bedoelt is dat je zo snel mogelijk zoveel dient te verdienen met werk dat je geen uitkering meer nodig hebt. En als je maar zo een honderd euro in de maand nodig hebt moet je zelf weten of je daar veel of weinig voor werkt als je maar zonder die honderd euro bijstand kan. Dat is de bedoeling. En verder zou je beter sollicitatiebrieven schrijven ipv hier op het forum rondhangen. Ik heb zelf ook in een streek gewoond met een lage werkgelegenheid en ik had toen toch telkens snel werk door op alles te solliciteren. Ben uiteindelijk aangenomen bij een bedrijf wat toen studenten zocht en ik was toen al ruim de dertig gepasseerd. Ze zochten iemand met pit en dat had ik in mijn brief al getoond. Ik had er in gezet dat het me wel opgevallen was dat ze studenten zochten en dat dat waarschijnlijk ook had te maken met het loon wat ze wilden gaan betalen en wellicht de kneedbaarheid van de werknemers die ze wilden. IK heb in mijn brief juist alle voordelen van mij als oudere werknemer toen gemeld en dat trok de aandacht bij een bedrijf waar ik niet gedacht had dat ze me uit de brieven zouden kiezen. MIjn tip is, gewoon op alles schrijven. En ga een gesprek aan bij de werkgever waar nu nu werkt en vertel hoe leuk je het daar vindt en vraag of er misschien een BBL functie is nog die je hierna kan doen. Als ze nu tevreden zijn over je inzet willen ze misschien wel meedenken richting de toekomst. Jou kennen ze al en ze kunnen goed inschatten hoe je het gaat doen op een plaats die lichamelijk minder van je vergt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')