abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_130059060

Sociale dienst spoort meer fraudeurs op

Door uitkeringsgerechtigden intensiever te controleren, ontdekken gemeenten ongeveer een kwart meer bijstandsfraude dan een paar jaar geleden. Bovendien blijken mensen vaker bereid bijstandsfraudeurs te verklikken. Daarbij komt dat meer fraudeurs zichzelf verraden via sociale media als Facebook en Twitter.

'De sociale diensten zijn nu meer gespitst op handhaving', zegt Christien Bronda, directeur van de Dienst Werk en Inkomen (DWI) van Amsterdam en vicevoorzitter van Divosa, de Nederlandse koepel van sociale diensten. Verspreid over het hele land wordt meer fraude ontdekt, blijkt uit gegevens van Divosa. Daarbij komt dat aanvragen voor een bijstandsuitkering vaker worden afgewezen na controle van de gegevens.

Verdubbeling
In 2010 werden in Amsterdam 367 strafrechtelijke fraudeonderzoeken gestart. Aan ten onrechte uitgekeerde uitkeringen vorderde de gemeente dat jaar een totaalbedrag van 3,36 miljoen euro terug. Vorig jaar zijn 560 fraudeonderzoeken uitgevoerd. Dat leidde tot een verdubbeling van het ontdekte fraudebedrag (6,26 miljoen euro). Het aantal niet-toegekende uitkeringen steeg van 1.761 in 2010 tot 2.983 vorig jaar.

Nu gemeenten minder geld in kas hebben, zetten ze extra in op handhaving. Daarbij trachten ze bijstandsfraude in een zo vroeg mogelijk stadium te ontdekken. Uitkeringen mogen alleen worden verstrekt aan mensen die niet op andere manieren in hun bestaan kunnen voorzien.

Kwaad daglicht
De Landelijke Cliëntenraad, belangenorganisatie voor uitkeringsgerechtigden, vindt het goed dat er intensiever wordt gecontroleerd, 'maar de sociale diensten moeten ervoor waken niet elke uitkeringsgerechtigde als een fraudeur te behandelen'. Op het totale aantal bijstandsgerechtigden gaat het om een gering percentage fraudeurs, zegt Branko Hagen, woordvoerder van de raad. 'Mensen die te goeder trouw zijn, moeten niet in een kwaad daglicht worden gesteld.'

De maatschappelijke tolerantie ten opzichte van bijstandsfraude is afgenomen. Dat blijkt volgens Christien Bronda onder meer uit het succes van het Meldpunt Bijstandsfraude Amsterdam. 'Voorheen lag zo'n kliklijn gevoelig, zo van: dat doe je toch niet, je buren verlinken, en zeker niet anoniem.' Sinds vorig jaar kunnen Amsterdammers de sociale recherche bellen of mailen als ze bijstandsfraude vermoeden. De kliklijn leverde vorig jaar 750 onderzoekswaardige meldingen op, en in de eerste zeven maanden van dit jaar 390.

''Voorheen lag zo'n kliklijn gevoelig, zo van: dat doe je toch niet, je buren verlinken, en zeker niet anoniem.''
aldus Christien Bronda


Strenger bestraft
Sinds 1 januari wordt bijstandsfraude strenger bestraft; de boete is nu even hoog als het fraudebedrag. Zodra een bijstandsfraudeur opnieuw wordt betrapt, volgt een extra hoge boete. Dit kan betekenen dat hij of zij tijdelijk geen uitkering ontvangt, of een lagere. Ook de bijstandswet is verscherpt (per 1 juli). Werkt een bijstandsgerechtigde niet mee aan zijn of haar reïntegratie, dan kan de uitkering worden stopgezet.
http://www.volkskrant.nl/(...)r-fraudeurs-op.dhtml
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130059079
Fraudeurs aangeven, je burgerplicht of klikken?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130059110
Laatste postst:

quote:
12s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:33 schreef Cherna het volgende:
Dit soort vorm van klikken is bizar. Fraude dient bestreden te worden door aangestelde personen. Het aantal kliklijnen in dit land neemt extreme vormen aan.
Maar als deze NSBers nu iemand zwart de toko laten verbouwen hoor je ze niet. De hypocrieten.
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Exact. Gelukkig betaalt 3-voud altijd gewoon de volle mep.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Sociale Diensten zouden fraudeonderzoek gewoon moeten uitbesteden, win win situatie.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:35 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Uitkeringstrekkers laten posten bij de woningen van vermeende fraudeurs. Mooi reïntegratie traject.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130059114
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:35 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Uitkeringstrekkers laten posten bij de woningen van vermeende fraudeurs. Mooi reïntegratie traject.
Er zijn ook gewoon bedrijven met verstand van zaken die dit doen hoor :D
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:38:55 #5
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_130059116
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:37 schreef DroogDok het volgende:
Fraudeurs aangeven, je burgerplicht of klikken?
plicht net zo als belasting betalen

ja zal maar even het over een andere boeg gooien wat de een frauderen vind zeg de andere dat het de normaalste zaak van de wereld is, en zelf de gemeente trek vaak hun schouders op van , wat moeten we doen dan ?

Ik vind persoonlijk al een bijstandsmoeder die opnieuw zwanger raakt nabij het jongste kind vier is geworden of gaat worden , ook een grote form van fraude
Want ze belemmerd om zich te storten op werk , want NA 4 jaar moet de dame zich weer verplicht stellen voor brieven schrijven en werk zoeken , dus als je dan na 3 jaar weer even zwanger gaat worden is dat in mijn ogen onder de sollicitatie verplichting uit komen en dus fraude
Want 1 van de eisen is dat je werk gaat zoeken

ook voor dames die geen kinderen hebben en in de bijstand zwanger worden moet deze regel het zelfde wezen .
Geen kids, wacht je maar tot je weer op eigen benen staat en wel kids geen 1 er bij want dan draai je gewoon voor je eigen kosten op voor dat kind.
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  † In Memoriam † woensdag 14 augustus 2013 @ 15:39:48 #6
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_130059146
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:37 schreef DroogDok het volgende:
Fraudeurs aangeven, je burgerplicht of klikken?
Dat weeg je voor jezelf maar af of je het wilt of niet.

In principe help je de bestrijding dus die halfgare washandjes die er wat op tegen hebben gaan maar lekker op Terschelling blaten ofzo.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_130059262
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:38 schreef RAVW het volgende:

[..]

plicht net zo als belasting betalen

ja zal maar even het over een andere boeg gooien wat de een frauderen vind zeg de andere dat het de normaalste zaak van de wereld is, en zelf de gemeente trek vaak hun schouders op van , wat moeten we doen dan ?

Ik vind persoonlijk al een bijstandsmoeder die opnieuw zwanger raakt nadat het jongste kind vier is geworden ook een grote form van fraude
Want ze belemmerd om zich te storten op werk , want NA 4 jaar moet de dame zich weer verplicht stellen voor brieven schrijven en werk zoeken , dus als je dan na 3 jaar weer even zwanger gaat worden is dat in mijn ogen onder de sollicitatie verplichting uit komen en dus fraude
Want 1 van de eisen is dat je werk gaat zoeken

ook voor dames die geen kinderen hebben en in de bijstand zwanger worden moet deze regel het zelfde wezen .
Geen kids, wacht je maar tot je weer op eigen benen staat en wel kids geen 1 er bij want dan draai je gewoon voor je eigen kosten op voor dat kind.
Ik vind jou maar een eng wijf.
pi_130059267
Overigens, ik weet niet of het al gelinkt is, dit is het uitgebreide antwoord van de Landelijke Cliëntenraad, die in het artikel geciteerd wordt.
http://www.landelijkeclie(...).aspx?id=344&idn=499

Waar ik inhoudelijk wel e.e.a. op aan te merken heb, maar dit terzijde.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:43:58 #9
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_130059290
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:38 schreef RAVW het volgende:
ook voor dames die geen kinderen hebben en in de bijstand zwanger worden moet deze regel het zelfde wezen .Geen kids, wacht je maar tot je weer op eigen benen staat en wel kids geen 1 er bij want dan draai je gewoon voor je eigen kosten op voor dat kind
Zit op zich wat in, alleen werkt dat in de praktijk nooit. Dat dat soort mensen eens goed moeten nadenken hoeveel een kind opvoeden kost voordat ze eraan beginnen ben ik het mee eens. Maar ja, vaak zijn het niet de slimste mensen...
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:44:13 #10
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_130059299
quote:
9s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:43 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik vind jou maar een eng wijf.
Je wil niet weten hoeveel vrouwen dat doen, Ik ken er met naam en adres :D
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  † In Memoriam † woensdag 14 augustus 2013 @ 15:46:05 #11
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_130059366
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:38 schreef RAVW het volgende:

[..]

plicht net zo als belasting betalen

ja zal maar even het over een andere boeg gooien wat de een frauderen vind zeg de andere dat het de normaalste zaak van de wereld is, en zelf de gemeente trek vaak hun schouders op van , wat moeten we doen dan ?

Ik vind persoonlijk al een bijstandsmoeder die opnieuw zwanger raakt nabij het jongste kind vier is geworden of gaat worden , ook een grote form van fraude
Want ze belemmerd om zich te storten op werk , want NA 4 jaar moet de dame zich weer verplicht stellen voor brieven schrijven en werk zoeken , dus als je dan na 3 jaar weer even zwanger gaat worden is dat in mijn ogen onder de sollicitatie verplichting uit komen en dus fraude
Want 1 van de eisen is dat je werk gaat zoeken

ook voor dames die geen kinderen hebben en in de bijstand zwanger worden moet deze regel het zelfde wezen .
Geen kids, wacht je maar tot je weer op eigen benen staat en wel kids geen 1 er bij want dan draai je gewoon voor je eigen kosten op voor dat kind.
Sja, klinkt bruut maar je hebt wel gelijk.
Zo dam je dat 1-ouder gedoe ook wat in.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:47:14 #12
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_130059410
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Zit op zich wat in, alleen werkt dat in de praktijk nooit. Dat dat soort mensen eens goed moeten nadenken hoeveel een kind opvoeden kost voordat ze eraan beginnen ben ik het mee eens. Maar ja, vaak zijn het niet de slimste mensen...
Waarom niet ze zijn nu gelukkig al bezig om de niet erkende vaders op te sporen en mee te laten betalen.
En ten tweede waarom zijn het niet de slimste mensen als ze weten hoe ze onder een verplichting uit moeten komen om te gaan werken dan zijn ze vaak ook goed bij om te beseffen dat wat ze doen gewoon ook aangepakt gaat worden
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:49:50 #13
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_130059509
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:47 schreef RAVW het volgende:

[..]

Waarom niet ze zijn nu gelukkig al bezig om de niet erkende vaders op te sporen en mee te laten betalen.
En ten tweede waarom zijn het niet de slimste mensen als ze weten hoe ze onder een verplichting uit moeten komen om te gaan werken dan zijn ze vaak ook goed bij om te beseffen dat wat ze doen gewoon ook aangepakt gaat worden
Je formuleert alles wat raar... Maar het zijn vaak niet de slimste mensen omdat ze onderschatten hoeveel een kind grootbrengen met zich meebrengt aan kosten. Van een kindertoeslag wordt je ook niet rijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:57:06 #14
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_130059758
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je formuleert alles wat raar... Maar het zijn vaak niet de slimste mensen omdat ze onderschatten hoeveel een kind grootbrengen met zich meebrengt aan kosten. Van een kindertoeslag wordt je ook niet rijk.
ach kinderen groot brengen is inderdaad een belangrijke en moeilijke taak , maar vaak vallen ze ook wel terug op MEE , BJZ en andere instanties
want met een beetje hulp van dat soort instellingen kom je een heel end
beetje gaan moeilijk doen over je ex en een beetje blaten dat je het niet red , moet je kijken hoe veel je voor elkaar krijgt als alleen staande moeder

En van de kinderbijslag wordt je niet rijk nee, maar wel van de kosten er omheen .

http://www.denhaagtekijk.(...)uro%20overhouden.htm

Dat inkomen zou je als normaal werkend persoon toch graag willen hebben hoor .
want ik kan veel mensen die werken , maar 1700 euro in het laatje brengen is er niet bij hoor

ja misschien met 20 a 30 werk ervaring
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 16:06:07 #15
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_130060092
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:57 schreef RAVW het volgende:

[..]

ach kinderen groot brengen is inderdaad een belangrijke en moeilijke taak , maar vaak vallen ze ook wel terug op MEE , BJZ en andere instanties
want met een beetje hulp van dat soort instellingen kom je een heel end
beetje gaan moeilijk doen over je ex en een beetje blaten dat je het niet red , moet je kijken hoe veel je voor elkaar krijgt als alleen staande moeder

En van de kinderbijslag wordt je niet rijk nee, maar wel van de kosten er omheen .

http://www.denhaagtekijk.(...)uro%20overhouden.htm

Dat inkomen zou je als normaal werkend persoon toch graag willen hebben hoor .
want ik kan veel mensen die werken , maar 1700 euro in het laatje brengen is er niet bij hoor

ja misschien met 20 a 30 werk ervaring
Holy shit.. dat is een mooie smak geld voor niets doen. Maar we zijn het voglens mij wel met elkaar eens.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 16:20:20 #16
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_130060685
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Holy shit.. dat is een mooie smak geld voor niets doen. Maar we zijn het voglens mij wel met elkaar eens.
Dit was nog berekend in 2009 denk dat de inkomen en subs nu nog heel wat hoger liggen
want de prijzen zijn ook heel veel omhoog gegaan, maar de werkende mensen hebben niet of nauwelijks er iets bij gehad ..

En hier gaat het over gezinnen van 2 a 3 kinderen.
Zie ze vaker met meer lopen hoor , anti's en zo
ook een dame hier inde flat net bevallen van de 5 de
0, 3 ,7, 10 en 13 jaar :)
maar een vriend heeft ze nu ( de vader van de laatste kind , maar oke is ook werkloos dus daar kan ze ook niet van op.
zal binnen kort wel weer gedumpt worden omdat dit kind ook snel 2 a 3 jaar gaat worden en dan heeft die knul haar ook wel door .

En dat hoor ik haar nog zeggen tegen mij: Wees blij dat je geen kinderen heb want ze kunnen wel lastig zijn ......
Wilde bijna zeggen: nee dat gaat niet want ik moet hard werken om die van jou in leven te houden ..
daarom kan ik geen relatie aangaan om eens een leuk gezin te stichten ...

maar dan had ik waarschijnlijk grote bonje gehad :)
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_130063791
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:57 schreef RAVW het volgende:

[..]

ach kinderen groot brengen is inderdaad een belangrijke en moeilijke taak , maar vaak vallen ze ook wel terug op MEE , BJZ en andere instanties
want met een beetje hulp van dat soort instellingen kom je een heel end
beetje gaan moeilijk doen over je ex en een beetje blaten dat je het niet red , moet je kijken hoe veel je voor elkaar krijgt als alleen staande moeder

En van de kinderbijslag wordt je niet rijk nee, maar wel van de kosten er omheen .

http://www.denhaagtekijk.(...)uro%20overhouden.htm

Dat inkomen zou je als normaal werkend persoon toch graag willen hebben hoor .
want ik kan veel mensen die werken , maar 1700 euro in het laatje brengen is er niet bij hoor

ja misschien met 20 a 30 werk ervaring
ja als je werkt en niet al te veel verdiend krijg je die toeslagen ook
pi_130064503
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:52:12 #19
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_130065274
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:56 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

ja als je werkt en niet al te veel verdiend krijg je die toeslagen ook
ja dat snap ik wel
als je bijvoorbeeld het voorbeeld neem van die bijstand moeders

Zeg dat je werkt en je krijgt 1400 euro dan wordt je denk ik net 30 a 60 euro aangevuld

En bijstand moeder KRIJGT 1600 / 1700 euro voor niets omdat ze haar benen niet dicht kon houden, en dan ga ik het hier hebben over iemand die dan twee kinderen heeft ..

Dat is een verschil van bijna 200 euro NETTO per maand

Als ik als man 1 keer mijn slurf niet bij me houd kan ik 18 jaar lang gaan betalen.
terwijl als de dame alleen is en ze poepen de een na de andere er uit KRIJGEN ze meer geld.
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_130065297
nee, dan moeten die dudes die haar zwanger hebben gemaakt dokken...
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:57:05 #21
3542 Gia
User under construction
pi_130065380
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:37 schreef DroogDok het volgende:
Fraudeurs aangeven, je burgerplicht of klikken?
Naar mijn mening is erbij lappen prima, als de bijstandsfraudeur verwijtbaar werkloos is en geen baan zoekt omdat hij daar geen tijd voor heeft.

Mensen die willens en wetens frauderen moeten steeds over hun schouder kijken.
Een melding, door wie dan ook is terecht en begrijpelijk.

Of ik persoonlijk iemand erbij lap zou helemaal van de situatie afhangen.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:58:08 #22
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_130065404
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:53 schreef arjan1212 het volgende:
nee, dan moeten die dudes die haar zwanger hebben gemaakt dokken...
Ja dat zeg ik dus ook al jaren maar daar gaat nu verandering in komen

http://www.volkskrant.nl/(...)onderhoud-kind.dhtml

Het is alleen veel te laat of ze moeten het met terugwerkende kracht doen van 5 jaar :)
dan zou het misschien helpen

Want veel van die "breezer" sletjes zo als wij dat toen noemde 10 a 15 jaar geleden dat zijn nu de vrouwen die het meest profiteren van ons stelsel

Want dat zijn nu de moeders van tussen de 25 en 35 jaar die dus toen al alles maar aangereikt kregen door de mannen.
Vaak genieten die alleen maar van sex (omdat ze dan hun zin toch wel krijgen) en de rest wordt wel geregeld

[ Bericht 11% gewijzigd door RAVW op 14-08-2013 19:05:04 ]
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:05:47 #23
3542 Gia
User under construction
pi_130065574
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:58 schreef RAVW het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik dus ook al jaren maar daar gaat nu verandering in komen

http://www.volkskrant.nl/(...)onderhoud-kind.dhtml

Het is alleen veel te laat of ze moeten het met terugwerkende kracht doen van 5 jaar :)
dan zou het misschien helpen

Want veel van die "breezer" sletjes zo als wij dat toen noemde 10 a 15 jaar geleden dat zijn nu de vrouwen die het meest profiteren van ons stelsel

Want dat zijn nu de moeders van tussen de 25 en 35 jaar die dus toen al alles maar aangereikt kregen door de mannen.
En dat is nog steeds niet anders en dat zijn dus ook die dames die ik eerder in het kranten artikel liet zien
Zulke moeders/meiden zijn er ook nu nog. Het is nooit te laat om nieuwe regels in te voeren. En met terugwerkende kracht? Kan dat dan ook met alle andere regelingen, uitkeringen, subsidies, die inmiddels zijn afgeschaft dan wel versoberd?
pi_130065633
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:52 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Aangifte doen = mishandelen?
Nee. Dat staat er niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:03 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Beschuldigingen krijgen zou ik niet wakker van liggen. Dat kun je aanvechten.
Maar jou is dat te veel dus. De schaamte overleef je niet enzo.

Wijf.
Hou eens op met je onzekerheid m.b.t. je geaardheid op anderen te projecteren. :{w
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:11:29 #25
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_130065708
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Zulke moeders/meiden zijn er ook nu nog. Het is nooit te laat om nieuwe regels in te voeren. En met terugwerkende kracht? Kan dat dan ook met alle andere regelingen, uitkeringen, subsidies, die inmiddels zijn afgeschaft dan wel versoberd?
ik bedoelde meer dat die dames die de naam BREEZER slet toen hadden ( leeftijd van 14 a 16 jaar ) dat zijn dus de moeders van nu.
Nu zijn het geen Breezers meer maar Banga meiden
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_130065715
.

[ Bericht 94% gewijzigd door arjan1212 op 14-08-2013 19:12:14 ]
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:17:48 #27
3542 Gia
User under construction
pi_130065846
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:11 schreef RAVW het volgende:
ik bedoelde meer dat die dames die de naam BREEZER slet toen hadden ( leeftijd van 14 a 16 jaar ) dat zijn dus de moeders van nu.
Nu zijn het geen Breezers meer maar Banga meiden
De benaming is onbelangrijk.
Sowieso vind ik het goed dat de vaders actief opgespoord worden.
Een jongen heeft net zo goed de plicht te zorgen voor voorbehoedsmiddelen.
Zelfs als de 'jongedame' beweert de pil te gebruiken, blijft het de eigen verantwoordelijkheid van de 'heer' om een condoom te gebruiken.

Geen smoesjes van 'ze heeft gelogen, dus is het niet mijn schuld'.

Wat betreft terugwerkende kracht, mag de wet ook gelden voor oude gevallen, maar vanaf het moment van invoering.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:36:01 #28
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_130066342
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:17 schreef Gia het volgende:

[..]

De benaming is onbelangrijk.
Sowieso vind ik het goed dat de vaders actief opgespoord worden.
Een jongen heeft net zo goed de plicht te zorgen voor voorbehoedsmiddelen.
Zelfs als de 'jongedame' beweert de pil te gebruiken, blijft het de eigen verantwoordelijkheid van de 'heer' om een condoom te gebruiken.

Geen smoesjes van 'ze heeft gelogen, dus is het niet mijn schuld'.

Wat betreft terugwerkende kracht, mag de wet ook gelden voor oude gevallen, maar vanaf het moment van invoering.
maar het moet niet zo zijn dat je pas na 10 maanden te horen krijgt dat je vader ben geworden , ze moeten gewoon invoeren dat de vader al bekent moet zijn voor de geboorte en niet er na.
En dat ze zorg over het kind dan ook automatisch gedeeld wordt en niet dat de vrouw daar alleen deel van uit gaat maken.

Geen erkenning van vader geen extra bijslag zo zou het ook ingevoerd kunnen worden voor de nieuwe gevallen dan letten de dames ook maar eens op met wie ze het bed delen.
Want nu kunnen ze gewoon rond neuken wat ze veel al doen en dan betalen de vaders dus van haar kant zal er niets geen straf opstaan wel als ze dus geen erkende partner willen hebben dan gaat het ze geld kosten

En willen ze het geld wel dan moeten ze maar verplicht worden dat de vader erkent wordt en ook daar bij de plichten en rechten voor beide .. dus beide ouderschap en beide de lasten en lusten

En niet klagen dat de man je zo slecht is, of kut smoesje dat hij vreemd is gegaan dan moet je maar niet de eerste avond in bed gaan met zo'n iemand en eerst een lange tijd kijken hoe het met zo iemand gaat.
Heb het hier niet over een weekje maar eerder 1 a 2 jaar
Want dat kan best zo lang je in de bijstand zit want je mag toch alleen maar 2 nachten van de week bij elk slapen, dus twee nachtjes even je inhouden moet geen punt wezen

ja liefde bla bla bla , ook verliefd zijn kan je zonder roze bril en zonder al dat gedroom
je kan ook gewoon van het moment dat je iemand leer kennen gewoon reëel wezen en rustig aan iets op bouwen
maar nee zodra ze die mooie ogen zien of een knap koppie zijn ze al weer verloren om over het geslijm maar te zwijgen van zo'n man

Want als je een man tegen komt die echt wat met je wil.
kan hij ook wel even wachten om wat te doen met je hoor, en zo niet dan zijn ze het gewoon niet waard
en zo is het met de dames ook tegen over mannen

[ Bericht 10% gewijzigd door RAVW op 14-08-2013 19:49:18 ]
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:09:05 #29
3542 Gia
User under construction
pi_130070471
Mwa, als vaders voortaan moeten meebetalen, wat ik geheel terecht vind, dan ook wanneer Marietje nu, 12 jaar later om alimentatie komt, omdat de zorg voor haar tienerzoon haar boven het hoofd groeit. Maar vanaf nu, niet met terugwerkende kracht.

Erkenning van het kind moet niet meewegen bij de vadervraag. Als je een meid pakt zonder condoom en zij presenteert na 9 maanden de vrucht van haar schoot, dan hoor je mee te werken aan een vaderschapstest. Ben je de vader, dan kun je het kind erkennen en daarmee deel uitmaken van zijn/haar leven, of je erkent het kind niet en gaat verder met je leven. Voor de alimentatie moet dat niet uitmaken. Je betaalt gewoon tot het kind 18 is.
pi_130098715
quote:
Optillen vrouw kost magazijnmedewerker job

KREFELD -
Het optillen van zijn zwangere echtgenote heeft een Duitse magazijnmedewerker zijn baan gekost. De 21-jarige man zette namelijk een foto van de vreugde-uitbarsting op Facebook, terwijl hij in de ziektewet zat wegens rugklachten. Een poging om door een zaak bij de rechtbank in Krefeld zijn baan terug te krijgen, mocht niet baten, zo bleek donderdag.
Dan ben je wel dom :). Niet dat je je vrouw optilt, maar wel dat je het op FB zet, denk dan even na.
Een iets ander geval dan hier besproken maar ik vond het wel grappig om te plaatsen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')