Klopt. Het is ook veel aantrekkelijker. Precies wat je zegt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:06 schreef Metro2005 het volgende:
Waarschijnlijk vind je de fantasiewereld zo prettig omdat de echte wereld niet zo mooi is als je fantasie. Ik herken het wel een beetje en kan me ook helemaal verliezen in 'digitale omgevingen' en dat kan van alles zijn, van youtube filmpjes over mensen die op leuke lokaties in de bergen / natuur wonen tot aan computergames. Gewoon omdat dat aantrekkelijker is dan real life vanwege de mate van controle of domweg omdat het nou eenmaal leuker is dan je huidige leven kan je je daar best wel in verliezen. Probeer het te beperken maar ik zie er geen kwaad in om het als uitvlucht te zien. Net als andere mensen vluchten in drankgebruik of drugs vlucht ik wel eens GTA4 of een andere digitale omgeving in.
Dankje.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:22 schreef Faux. het volgende:
Droom je leven niet, leef je dromen
Ik snap dat je eigen wereld leuker is dan de echte wereld. Je leeft echter gewoon op aardeProbeer de dingen uit je droomwereld die realistisch zijn op te schrijven, zet je schouders eronder en ga tot het uiterste om dat in de echte wereld voor elkaar te krijgen. De moed opgeven is te makkelijk en bovendien eeuwig zonde. Je leeft maar één keer. Doe vandaag nog iets dat je opbeurt en ga aan de slag om stukjes van jouw droomwereld naar de echte wereld te brengen. Zoek contact met vrienden (maak ze als je ze niet hebt) en aanschouw wat voor prachtigs onze wereld heeft dat in geen droomwereld te vinden is: gevoelens van genegenheid. Vriendschap, of misschien zelfs wel liefde.
Succes TS, ik heb de volste vertrouwen in je
Ja klopt. Vergelijk nu alleen al de werkplek van Ally McBeal. Wat daar allemaal kan en de verhoudingen die de mensen onderling met elkaar hebben, in het echte leven gaat dat gewoon niet zo.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:38 schreef Mishu het volgende:
Het zijn fictieve personen dus zij kunnen bijvoorbeeld wel heel emotioneel zijn want de regisseur weet toch wat er gebeurt.
Als jij in het echte leven witty comments gaat geven op je werk wordt je toch echt wel ontslagen
Maar karakters zijn wel gebaseerd op echte emoties van echte mensen, alleen dan in een wereld waar veel meer kan omdat het toch nep is.
Openbaring.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:34 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Tja, hoe zou je dat in het Nederlands zeggen... Een verheldering.
Sporten.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:16 schreef OllieWilliams het volgende:
Wat doe je verder, behalve series kijken?
Ja dat is het ook. Je zit helemaal in hun beleving en dat geeft je een gevoel van verbondenheid met het personage.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:32 schreef pietkanarie het volgende:
Van fictieve personages weet je vaak meer dan van de mensen om je heen. Als je het hebt over bijvoorbeeld filmpersonages... in het algemeen krijg je hun levensverhaal te zien. Dat is vaak iets waar je bij 'echte mensen' heel geleidelijk achter komt.
Ik ontmoet mensen op school en dergelijken. Maar ik heb er gewoon niet zoveel mee.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:59 schreef japiedevlugge het volgende:
- Sociale isolatie
- Geen fuck te doen hebben
- Toegang tot het internet
Dan krijg je dit.
Oplossing: met mensen omgaan: werk/school & vrienden.
Herkenbaar. Ik ben een tijdje liedjes ingezongen voor de doorverkoop, als een soort paspop zeg maar. BN-ers bleken zo anders dan ik dacht. Ze zijn ook gewoon bezig met plannen, handjes schudden, gezicht laten zien, handjes schudden... en hebben vaak een slonzig geklede partner die al hun zaken regelt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:05 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Ik ontmoet mensen op school en dergelijken. Maar ik heb er gewoon niet zoveel mee.
BN-ers idealiseer ik ook niet. Nederlandse televisie boeit me over het algemeen niet zo heel erg. Maar als ik heel eerlijk ben zie ik Los Angeles wel altijd als een grote droomwereld. Terwijl ik weet dat dit ook niet zo zal zijn, maar dan heb ik iets om over te dromen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:41 schreef Mevrouw_Chelouche het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik ben een tijdje liedjes ingezongen voor de doorverkoop, als een soort paspop zeg maar. BN-ers bleken zo anders dan ik dacht. Ze zijn ook gewoon bezig met plannen, handjes schudden, gezicht laten zien, handjes schudden... en hebben vaak een slonzig geklede partner die al hun zaken regelt.
Ik hoop dat de Amerikaanse formule je op een gegeven moment zal gaan vervelen. Vergeet niet dat deze shows er alleen op zijn gemaakt om de Yanks te blijven kijken naar reclame. Zodat men juist niet gestimuleerd wordt om zelf de kers op je slagroom te vinden. Ik was een tijdje echt verslaafd aan series kijken, het liefst 's nachts. Werd er oliedom en wereldvreemd van.
quote:
Gewoon een openbaring...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:34 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Tja, hoe zou je dat in het Nederlands zeggen... Een verheldering.
Is dat niet hetzelfde als doodgaan, of is dat weer te ingrijpend?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:43 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
Soms zou ik willen dat ik voor 100 of zelfs 1000 jaar kon slapen. Gewoon een tijd lang niet meer wakker hoeven worden.
Als je doodgaat kom je nooit meer terug. Als je lang slaapt word je ooit weer wakker. In de hoop dat je er dan wel klaar voor bent.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:50 schreef Mike4Ever het volgende:
[..]
Is dat niet hetzelfde als doodgaan, of is dat weer te ingrijpend?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |