nou, nee, eigenlijk nog nooit gezien.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:56 schreef arjan1212 het volgende:
Als je in een willekeurig buurtschap ergens in Nederland rijd, dan zie je overal hekken op de bruggen staan, hoezo is dit anders.
ah, bedoel je dat. ja, dat is dan om 1 persoon zijn erf. Niet om een hele wijk. En zeker niet met bewaking.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:00 schreef arjan1212 het volgende:
Bij al die boerderijtjes hebben ze meestal een hek hoor.
Dat is eigen terrein, dan staat er om heel het dorp niet één groot hek toch?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:00 schreef arjan1212 het volgende:
Bij al die boerderijtjes hebben ze meestal een hek hoor.
Zo'n wijk valt ook onder de noemer eigen terrein, dat van de bewoners. Die betalen daar ook voor, dus wat is het probleem eigenlijk van de PvdA Capelle?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat is eigen terrein, dan staat er om heel het dorp niet één groot hek toch?
Tjah. Als er vraag is voor speciale allochtonenwoningen of bejaardenhuizen speciaal voor Moslims in Amsterdam, staat de pvda vooraan te trappelen om hun hypocriet politiek correcte kutgedrag te laten blijken.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:59 schreef Ferdo het volgende:
Overigens kun je dit ook zien als een soort appartementencomplex, daar zitten alle woningen immers ook achter een gemeenschappelijke "poort". En hoor je daarover iemand klagen?
Mijn ding zou het overigens niet zijn, maar als er vraag naar is, waarom niet.
Zit daar dan een hek omheen??? Je snapt toch wel waar het woord "gated" op slaat wanneer men het over een "gated community" heeftquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:23 schreef Metro2005 het volgende:
Mijn zus is expat in Dubai en daar zijn ongeveer alle woonwijken afgesloten met een hek + portier. Doorgaande weg is vrij begaanbaar maar zodra je afslaat om daadwerkelijk een wijk in te rijden moet je langs een portier.
Ik zie inderdaad ook niet direct wat een PVDA hier tegen zou moeten hebben terwijl ze het wel een goed plan vinden om een turkse gemeenschap te bouwen voor bejaarde turken in hun eigen stijl etc. Dat is dan geen gated community??
Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij heeft zo'n community ook een soort van toegangsbeleid dat verder gaat dan een bepaald inkomen om de huur te kunnen betalen en het bijvoorbeeld niet toelaten van huisdieren. Daar zit het probleem denk ik.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:59 schreef Ferdo het volgende:
Overigens kun je dit ook zien als een soort appartementencomplex, daar zitten alle woningen immers ook achter een gemeenschappelijke "poort". En hoor je daarover iemand klagen?
Mijn ding zou het overigens niet zijn, maar als er vraag naar is, waarom niet.
zoals wat dan?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:27 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij heeft zo'n community ook een soort van toegangsbeleid dat verder gaat dan een bepaald inkomen om de huur te kunnen betalen en het bijvoorbeeld niet toelaten van huisdieren. Daar zit het probleem denk ik.
Volgens mij kan een VVE nu ook al zulke regels stellen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:27 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij heeft zo'n community ook een soort van toegangsbeleid dat verder gaat dan een bepaald inkomen om de huur te kunnen betalen en het bijvoorbeeld niet toelaten van huisdieren. Daar zit het probleem denk ik.
Wikipedia:quote:
Ze koppelen zich dus los van de samenleving. Lijkt mij niet meer dan normaal dat een sociaal democratische partij daar tegen is.quote:Omdat de hele wijk privéterrein is, inclusief de infrastructuur en gemeenschappelijke voorzieningen, betekent dit dat de lokale overheid in deze wijken beperkt wordt in de uitoefening van haar maatschappelijke taken. Wegonderhoud en vuilnis ophalen worden door de gated communities in eigen beheer uitgevoerd. Bij grotere communities die beschikken over bijvoorbeeld eigen scholen of ziekenhuizen is ook het onderwijs en de gezondheidszorg in eigen beheer. De regels die worden opgesteld door de communities kunnen heel vergaand zijn, variërend van regels voor tuininrichting en -onderhoud tot een verbod op kinderen in de wijk. Indien een persoon in de gated community wil wonen zal hij deze regels moeten naleven, anders kunnen sancties worden opgelegd of kan zelfs tot uitzetting worden overgegaan.
Een bejaardencomplex met een centrale ingang en portier, wat is dat dan?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:26 schreef Sisko het volgende:
[..]
Zit daar dan een hek omheen??? Je snapt toch wel waar het woord "gated" op slaat wanneer men het over een "gated community" heeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |