20k in een hypotheek is natuurlijk net helemaal niks. Oew dan heb je 1000 euro minder aan rente te betalen. Netto effect (bij 52%) 480 bespaard. Daar red je de wereld en je portemenee ook niet mee.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:41 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ik opteer voor een netto pensioenopbouwverlof van 3 jaar , dat is ook 20.000 euro voor Jan modaal
nou voor de bank is het wel belangrijk, als je 20K niet belangrijk vindt dan is het slecht geteld met de wereldquote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:01 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
20k in een hypotheek is natuurlijk net helemaal niks. Oew dan heb je 1000 euro minder aan rente te betalen. Netto effect (bij 52%) 480 bespaard. Daar red je de wereld en je portemenee ook niet mee.
Ik zeg niet dat ik het niet belangrijk vind 20k maar voor mijzelf zie ik er geen voordeel in om pensioen afspraken in te ruilen voor hyptheek aflos. Nou hoeven we natuurlijk niet opeens te doen of banken zielig zijn ofzo. Ik heb met hun een afspraak om mijn hypotheek in 30 jaar af te lossen (en een klein gedeelte niet) waarom omdat hun wat verkloten zou ik dan eerder moeten doen. Als ik niet kan aflossen zijn hun ook niet aardig voor mij.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:20 schreef HD9 het volgende:
[..]
nou voor de bank is het wel belangrijk, als je 20K niet belangrijk vindt dan is het slecht geteld met de wereld
belangrijker is het als aanbetaling op een woningquote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:22 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Die 20k is voor veel mensen met een restschuld net het verschil tussen dik in de min en quitte spelen, dus dat zou in theorie best wat positief effect kunnen hebben op doorstroming.
Dat is leuk als het gaat om net wel of net niet die hypotheek krijgen maar verder heb je er natuurlijk geen zak aanquote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:26 schreef HD9 het volgende:
[..]
belangrijker is het als aanbetaling op een woning
maakt een goede indruk bij de bank
En laten we wel wezen als je nog geen huis hebt, heb je ook geen levensverzekering voor je huis dus is er ook geen 20k als aanbetaling. Mischien wel in je pensioenpot maar dat is als je jong bent ook maar de vraag of dat daadwerkelijk zo is.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is leuk als het gaat om net wel of net niet die hypotheek krijgen maar verder heb je er natuurlijk geen zak aan
Eigen geld heb je geen zak aan ??quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is leuk als het gaat om net wel of net niet die hypotheek krijgen maar verder heb je er natuurlijk geen zak aan
iets wat er niet ingaat blijft 20Kquote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:41 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
En laten we wel wezen als je nog geen huis hebt, heb je ook geen levensverzekering voor je huis dus is er ook geen 20k als aanbetaling. Mischien wel in je pensioenpot maar dat is als je jong bent ook maar de vraag of dat daadwerkelijk zo is.
Nee, eigen geld is prima, maar aan 'een goede indruk maken bij de bank' heb je geen flikker, tenzij het dus net het verschil maakt tussen net wel of net niet je gewenste hypotheek krijgen...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:42 schreef HD9 het volgende:
[..]
Eigen geld heb je geen zak aan ??
Dat is nu typerend voor de hedendaagse jeugd
dat was mijn eigen geld indertijd, waar ik keihard voor gewerkt heb
Toen ik mijn eerste huis kocht stak ik daar al 25k in. Was ik helemaal geen pensieon voor nodig.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:42 schreef HD9 het volgende:
[..]
iets wat er niet ingaat blijft 20K
Je mist alleen drie jaar pensioenopbouw later
Maar die zit dan in je eigen huis.
goed maar dan had je dus 45K en dat maakt het allemaal een stuk makkelijker voor de bank als zelf primair risicodragend geld inlegtquote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:44 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Toen ik mijn eerste huis kocht stak ik daar al 25k in. Was ik helemaal geen pensieon voor nodig.
Nee wat die bank vooral blij maakte was dat ik toen een vooruitzicht had op een verhouding van jaarsalaris = hypotheek verhouding van 2.5. En laat dat nou ook precies zo zijn.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:46 schreef HD9 het volgende:
[..]
goed maar dan had je dus 45K en dat maakt het allemaal een stuk makkelijker voor de bank als zelf primair risicodragend geld inlegt
http://www.nu.nl/economie(...)orporatiehuizen.htmlquote:'Woningmarkt zakt verder in door dumpen corporatiehuizen'
Het verkopen van corporatiewoningen met korting is slecht voor de woningmarkt. Daarvoor waarschuwen de Vereniging Eigen Huis (VEH) en makelaarsvereniging NVM woensdag in het AD.
De NVM spreekt van 'marktverstoring' en 'valse concurrentie' door de woningcorporaties. Aanleiding zijn nieuwe conceptregels die het makkelijker kunnen maken voor corporaties om tot 25 procent korting te bieden als ze oude huurhuizen te koop zetten. Corporaties die financieel krap bij kas zitten zouden zo meer geld binnen kunnen halen.
De woningmarkt dreigt nu echter verder in te zakken, stellen de verenigingen. "Veel van onze leden worden nu al moedeloos van de verkoop met korting door corporaties", stelt een woordvoerder van de VEH in de krant. "Zij proberen hun huis te verkopen. Maar soms zit de corporatie twintigduizend euro onder hun prijs met een vergelijkbaar huis."
Minister voor Wonen Stef Blok (VVD) beslist in september over de invoering van de regels. Momenteel loopt er nog een consultatieronde, waarbij belangenorganisaties gelegenheid krijgen tot inspraak.
en anders verkoopt de corporatie die verhuurde woningen toch aan een vastgoedmaatschappijquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)orporatiehuizen.html
VEH en NVM met hun 'marktverstoring' en 'valse concurrentie'Dit is gewoon marktwerking; het aantal aangeboden huizen stijgt, vraag stijgt niet, dus prijzen dalen. Corporaties willen graag van hun huizen af, dus gaan ze flinke kortingen geven. Niks mis mee, als mensen graag hun huis willen verkopen, dan moeten ze toch echt meegaan in de dalende prijzen. Beter nu meedalen dan nog langer wachten en op termijn nog verder met de prijs moeten zakken.
maar jouw geval is niet belangrijk, voor de economiequote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:50 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nee wat die bank vooral blij maakte was dat ik toen een vooruitzicht had op een verhouding van jaarsalaris = hypotheek verhouding van 2.5. En laat dat nou ook precies zo zijn.
Het is al maanden stil in het fundateller topic, de stijging is volgens mij al een tijd voorbij, het aanbod is zelfs al wat aan het dalen. Ooit dachten de visionairs in dat topic dat binnen korte tijd de teller 300.000 aan zou gaan tikken, maar het blijft maar tegen de 270.000 aan hangen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:29 schreef MrBadGuy het volgende:
het aantal aangeboden huizen stijgt, vraag stijgt niet, dus prijzen dalen.
er is dus nog steeds teveel aanbod, normaal is 120.000quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is al maanden stil in het fundateller topic, de stijging is volgens mij al een tijd voorbij, het aanbod is zelfs al wat aan het dalen. Ooit dachten de visionairs in dat topic dat binnen korte tijd de teller 300.000 aan zou gaan tikken, maar het blijft maar tegen de 270.000 aan hangen.![]()
AEX / Fundateller #30: Waar de teller 275.000 achter zich laat
Weet jij wat de onderbouwing voor dat cijfer is?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:50 schreef HD9 het volgende:
[..]
er is dus nog steeds teveel aanbod, normaal is 120.000
http://www.floris.nu/funda/quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weet jij wat de onderbouwing voor dat cijfer is?
Zijn dagboek en duim in de aardbeienjam waarna hij refereert.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weet jij wat de onderbouwing voor dat cijfer is?
Ongetwijfeld het begin van het stormachtige herstel van de huizenprijzen waar bepaalde visionairs het al jaren over hebben.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is al maanden stil in het fundateller topic, de stijging is volgens mij al een tijd voorbij, het aanbod is zelfs al wat aan het dalen. Ooit dachten de visionairs in dat topic dat binnen korte tijd de teller 300.000 aan zou gaan tikken, maar het blijft maar tegen de 270.000 aan hangen.![]()
AEX / Fundateller #30: Waar de teller 275.000 achter zich laat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |