Ik vind het in ieder geval niet slim. Kan me wel voorstellen dat huis-eigenaren hier niet blij mee zijn.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)orporatiehuizen.html
VEH en NVM met hun 'marktverstoring' en 'valse concurrentie'Dit is gewoon marktwerking; het aantal aangeboden huizen stijgt, vraag stijgt niet, dus prijzen dalen. Corporaties willen graag van hun huizen af, dus gaan ze flinke kortingen geven. Niks mis mee, als mensen graag hun huis willen verkopen, dan moeten ze toch echt meegaan in de dalende prijzen. Beter nu meedalen dan nog langer wachten en op termijn nog verder met de prijs moeten zakken.
Er zitten meestal wel de nodige beperkende voorwaarden aan en doorgaans gaat het om 'oude zut' om het maar eens oneerbiedig te zeggen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:59 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind het in ieder geval niet slim. Kan me wel voorstellen dat huis-eigenaren hier niet blij mee zijn.
Ja. Want iedereen weet dat een WBV niet moeilijk doet over onderhoud, of nieuwe keuken, toilet, CV, dubbelglas en badkamer. Zelfs je tuin maken ze spik en span. Toch?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)orporatiehuizen.html
VEH en NVM met hun 'marktverstoring' en 'valse concurrentie'Dit is gewoon marktwerking; het aantal aangeboden huizen stijgt, vraag stijgt niet, dus prijzen dalen. Corporaties willen graag van hun huizen af, dus gaan ze flinke kortingen geven. Niks mis mee, als mensen graag hun huis willen verkopen, dan moeten ze toch echt meegaan in de dalende prijzen. Beter nu meedalen dan nog langer wachten en op termijn nog verder met de prijs moeten zakken.
Tuurlijk, daarom moet je ook verdomd goed uitkijken wat je koopt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:46 schreef skrn het volgende:
Nou ja, het onderhoud van gewone koop-woningen kan ook enorm tegenvallen.
Ik schrok me dood toen ik huizen ging kijken. In mijn prijscategorie was gewoon een van de twee buitengewoon slecht onderhouden. Ik weet niet of huizen van WBV's dan zo verschillend zijn.
Ik heb altijd de indruk dat WBV's hun huizen in een redelijke bouwkundige staat houden: vervangen van kozijnen (door plastic weliswaar, maar toch een vorm van onderhoud), isolatieglas, het dak en het schilderwerk "redelijk". Dat ze aan de binnenzijde niet meer doen dan een Bruynzeelkeuken e.d. kan ik me ook wel voorstellen gezien het klantenbestand dat ze moeten huisvesten....quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:46 schreef skrn het volgende:
Ik schrok me dood toen ik huizen ging kijken. In mijn prijscategorie was gewoon een van de twee buitengewoon slecht onderhouden. Ik weet niet of huizen van WBV's dan zo verschillend zijn.
Dat klopt, eigenlijk moet je een bestaand wonng van top tot teen onderzoeken. Er kan wat mis zijn, en dat drukt de prijs.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Tuurlijk, daarom moet je ook verdomd goed uitkijken wat je koopt.
toen was het gemiddlde aanbod 125.000 en nu is het 270.000 dus er is veel te veel aanbod , dus zal de dalingen nog wel ff doorgaan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waarom waren de cijfers in het verleden beter/normaler dan nu?
Maar waarom is 125000 beter dan 270000?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:35 schreef HD9 het volgende:
[..]
toen was het gemiddlde aanbod 125.000 en nu is het 270.000 dus er is veel te veel aanbod , dus zal de dalingen nog wel ff doorgaan.
Ook zijkn er steeds meer ouderen die naar een collectief verzorgingswoning gaan al dan niet prive
En moeten jongeren eigen geld meenemen
HD9 ziet liever weer een te krappe huizenmarkt uit de jaren 98-08 denk ik, aangezien hij dat als norm hanteertquote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar waarom is 125000 beter dan 270000?
Is niet beter.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar waarom is 125000 beter dan 270000?
Ah zo. Nou ja, dan gaan ze verder omlaag, is dat nu zon ramp?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:59 schreef HD9 het volgende:
[..]
Is niet beter.
maar meer aanbod zal lagere prijzen geven
alhoewel er nu ook wel wat flink aanbod van woningbouwverenigingen bij zal zitten
270?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:35 schreef HD9 het volgende:
[..]
toen was het gemiddlde aanbod 125.000 en nu is het 270.000 dus er is veel te veel aanbod , dus zal de dalingen nog wel ff doorgaan.
Ook zijkn er steeds meer ouderen die naar een collectief verzorgingswoning gaan al dan niet prive
En moeten jongeren eigen geld meenemen
Dat zal toch ook de prijs nog extra moeten drukken, op termijn?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:46 schreef skrn het volgende:
Je kent het verschil tussen verhuurders en huurdersonderhoud nietquote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. Want iedereen weet dat een WBV niet moeilijk doet over onderhoud, of nieuwe keuken, toilet, CV, dubbelglas en badkamer. Zelfs je tuin maken ze spik en span. Toch?
Lijkt me logisch dat een WBV woning minder kost dan een woning van mensen die er bv al 15 jaar wonen, en wel zelf de boel bijhouden & upgraden
Goedkoop is duurkoop. Probeer maar.
In welk land zijn de lonen hoger dan? De VS kent een arme middenklasse, Frankrijk is niet heel gezond, de UK is een derdewereldland en Duitsland is bij nader inzien wel goed voor de staatsfinanciën, maar haar eigen burgers verdienen weinig. De enige landen die mogelijk interessant zijn, zijn de Scandinavische landen en Zwitserland. De rest van de wereld is stuk voor stuk minder welvarend.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:17 schreef Lemans24 het volgende:
De aanstaande vlucht naar het buitenland, waar lonen in de toekomst hoger zijn, gecombineerd met de komst van hoog opgeleide mensen uit het verre oosten die hier tijdelijk komen werken tegen lage lonen, zorgt bovendien voor een dalende vraag naar koophuizen en een groei van het aanbod van huurappartementen.
Althans, dat is mijn theorie.
De lonen in Nederland worden lager, in Duitsland hoger. Verder Scandinavië inderdaad, daarnaast Luxemburg en in de toekomst komen delen van oost-Europa daar bij.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:16 schreef Krisp het volgende:
[..]
In welk land zijn de lonen hoger dan? De VS kent een arme middenklasse, Frankrijk is niet heel gezond, de UK is een derdewereldland en Duitsland is bij nader inzien wel goed voor de staatsfinanciën, maar haar eigen burgers verdienen weinig. De enige landen die mogelijk interessant zijn, zijn de Scandinavische landen en Zwitserland. De rest van de wereld is stuk voor stuk minder welvarend.
In Zweden en Noorwegen is het leven weer 2x tot 3x duurder dan in NL en Duitsland.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:16 schreef Krisp het volgende:
[..]
In welk land zijn de lonen hoger dan? De VS kent een arme middenklasse, Frankrijk is niet heel gezond, de UK is een derdewereldland en Duitsland is bij nader inzien wel goed voor de staatsfinanciën, maar haar eigen burgers verdienen weinig. De enige landen die mogelijk interessant zijn, zijn de Scandinavische landen en Zwitserland. De rest van de wereld is stuk voor stuk minder welvarend.
Daarom. Ik vind het altijd gemakkelijk dat mensen roepen 'gewoon' naar het buitenland te gaan, maar er zijn significante nadelen om dat te doen. Naast dat je vrienden en familie veel minder zult zien, is de kans dat je het echt beter krijgt gewoon niet groot. De landen die genoemd zijn hebben significante nadelen, waardoor het in totaal niet (veel) beter wordt. Niet voor niets is Nederland een van de gelukkigste landen in Europa.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:02 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
In Zweden en Noorwegen is het leven weer 2x tot 3x duurder dan in NL en Duitsland.
Dat is echt compleet van de WBV en zelfs van de wijk afhankelijk volgens mij.... Ik ken mensen die super tevreden zijn over WBV X en zeggen dat ze meteen op de stoep staan als de kraan drupt bij wijze van spreken en mensen bij wie het vuur uit de ogen schiet als je de naam maar noemt omdat ze al jaren in een vochtig krot wonen en diezelfde WBV X niet verder komt dan 'goed stoken meneer'.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je kent het verschil tussen verhuurders en huurdersonderhoud niet
Maar over het algemeen houden WBV's zich beter aan de onderhoudscycli dan particulieren.
Precies. Heel vaak wordt een vakantie ervaring omgezet naar het idee: "zo is het in dit land dus altijd en overal". Niet dus. Er zijn maar weinig landen waar de gezondheidszorg zo toegankelijk, de sociale voorzieningen zo uitgebreid en de veiligheid zo hoog is als in Nl. Niet voor niets staan drommen immigranten te wachten en is Nl. één van de dichtsbevolkte landen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:26 schreef Krisp het volgende:
Ik vind het altijd gemakkelijk dat mensen roepen 'gewoon' naar het buitenland te gaan, maar er zijn significante nadelen om dat te doen. Naast dat je vrienden en familie veel minder zult zien, is de kans dat je het echt beter krijgt gewoon niet groot. De landen die genoemd zijn hebben significante nadelen, waardoor het in totaal niet (veel) beter wordt. Niet voor niets is Nederland een van de gelukkigste landen in Europa.
Australië is een goede bestemming, hogere lonen en lagere lasten dan hier.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:16 schreef Krisp het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |