Dat gaat je met fruit hagelslag niet lukken.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:33 schreef DroogDok het volgende:
Met een rasp en een stuk chocolade komen we er ook wel.
Amateur.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:02 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dat gaat je met fruit hagelslag niet lukken.
Misschien vind hij het wel leuk.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:21 schreef Mike4Ever het volgende:
Waarom wil die Buffet nog steeds meer geld hebben?
Hij is 82, wat hij nu aan geld heeft krijgt hij al nooit meer op. Ik zou het wel mooi geweest vinden zo en nu alles gaan verbrassen en me vooral niet meer bezighouden met beleggingsbulshit. Als je 90 bent heb je waarschijnlijk niks meer aan je geld.
http://elitedaily.com/mon(...)early-all-his-money/quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:21 schreef Mike4Ever het volgende:
Hij is 82, wat hij nu aan geld heeft krijgt hij al nooit meer op. Ik zou het wel mooi geweest vinden zo en nu alles gaan verbrassen en me vooral niet meer bezighouden met beleggingsbulshit. Als je 90 bent heb je waarschijnlijk niks meer aan je geld.
Hij doet het niet voor de centen, maar omdat hij er oprecht plezier in heeft. Het blijft hem op die manier gezond mentaal bezig houdenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:21 schreef Mike4Ever het volgende:
Inderdaad. Zijn geld gaat na zijn dood voor 90% ofzo naar die stichting van Bill Gates wat een pure liefdadigheidsinstelling is. Dus eigenlijk werkt Buffett gewoon voor een liefdadigheidsinstelling. Ik begrijp dus wel wat hem motiveert. Lekker doen wat je leuk vindt en de vruchten van je werk dienen ook nog eens een filantropisch doel.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hij doet het niet voor de centen, maar omdat hij er oprecht plezier in heeft. Het blijft hem op die manier gezond mentaal bezig houdenEn hij is zoals Arjan al zei, een enorme filantroop.
"De Ruijter" aandragen als hagelslag benchmarkquote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
Toch is het een puur kapitalistische redenering.
Buffet en 3G investeren geld door Heinz te kopen. In Nederland wordt al 100 jaar hagelslag door De Ruijter gemaakt en verkocht met een bepaalde winst.
Alleen is die winst onvoldoende om aan het investeringsdoel te voldoen en dus moet het merk maar verkocht worden. Want anders worden de rendementen niet gehaald.
Je snapt er weer geen kloot van.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:53 schreef Mike4Ever het volgende:
[..]
"De Ruijter" aandragen als hagelslag benchmark_!
Buffett is ook geen visionair. Het is iemand die belegt in zekere zaken.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:20 schreef MouzurX het volgende:
Maar het argument hierachter is maar raar:
"We willen focussen op opkomende markten internationaliseren, en hagelslag wordt alleen door Nederlanders gegeten."
Vind je het gek als het niet verkocht wordt in het buitenland? Zelfs in Frankrijk al nergens te bekennen terwijl zij daar echt wel voor te proppen zijn. Stokbrood met hagelslag gaat gewoon goed samen, maar niemand kent het daar.
Maar wat is daar mis mee? Ze stoten onderdelen af die niet bij de nieuwe strategie past (internationalisering van de merken) om zo beter te kunnen focussen op merken die wél bij deze strategie past. Unilever heeft een aantal jaar geleden ook enorm veel merken overboord gedaan en is daar ook sterker uitgekomen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
Toch is het een puur kapitalistische redenering.
Buffet en 3G investeren geld door Heinz te kopen. In Nederland wordt al 100 jaar hagelslag door De Ruijter gemaakt en verkocht met een bepaalde winst.
Alleen is die winst onvoldoende om aan het investeringsdoel te voldoen en dus moet het merk maar verkocht worden. Want anders worden de rendementen niet gehaald.
Klopt, ik meen mij ene Alan Sugar nog te herinneren die ook wist te melden dat er geen markt was voor de iPod en alle aanverwante artikelen die daarna werden uitgebracht. Hij omschreef het als "pure luck" en "great marketing what is getting those volumes in sales."quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:41 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Snap het wel maar voor de merken die hij niet wil hebben is zeker nog een markt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |