abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130048618
AMSTERDAM -
De nieuwe eigenaren van ’s werelds bekendste ketchupmerk, Heinz, evalueren hun Benelux-bezit. Een aantal merken blijft duidelijk achter qua winstgevendheid. Nieuw management moet de knoop doorhakken: investeren, of verkopen. Betrokkenen noemen dat laatste logisch. „Hagelslag gaat niet onder een ketchup-paraplu opkomende markten veroveren. Het is vooral erg Nederlands”, aldus bankiers met korte lijntjes naar Heinz.

Van het rijtje Roosvicee, Karvan Cevitam, De Ruijter, Venz, Brinta, Kwatta, Wijko Satésaus, Amoy en Honig, hebben alleen de laatste twee internationale schaalgrootte en potentie. Nu Warren Buffett en de Braziliaanse investeerder 3G Capital (ook eigenaar van Burger King en brouwer AB-Inbev) afgelopen juni Heinz voor ¤18 miljard kochten, hanteren ze de stofkam.

Een eerste teken aan de wand na de deal op 7 juni, kwam dertien dagen later, toen 3G-topman Jorge Paulo Lemann de al vijftien jaar zittende bestuursvoorzitter William Johnson de deur wees. Bernardo Hees, ex-Burger King en 3G-partner, is er inmiddels de baas.

http://www.telegraaf.nl/d(...)van_hagelslag__.html

pi_130048664
Met een rasp en een stuk chocolade komen we er ook wel.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130048806
Snap het wel maar voor de merken die hij niet wil hebben is zeker nog een markt.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_130049171
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 09:33 schreef DroogDok het volgende:
Met een rasp en een stuk chocolade komen we er ook wel.
Dat gaat je met fruit hagelslag niet lukken.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_130049364
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:02 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Dat gaat je met fruit hagelslag niet lukken.
Amateur.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:21:44 #6
408653 Mike4Ever
De enige echte Mike
pi_130051148
Waarom wil die Buffet nog steeds meer geld hebben?
Hij is 82, wat hij nu aan geld heeft krijgt hij al nooit meer op. Ik zou het wel mooi geweest vinden zo en nu alles gaan verbrassen en me vooral niet meer bezighouden met beleggingsbulshit. Als je 90 bent heb je waarschijnlijk niks meer aan je geld.
Hallo!
pi_130051475
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:21 schreef Mike4Ever het volgende:
Hij is 82, wat hij nu aan geld heeft krijgt hij al nooit meer op. Ik zou het wel mooi geweest vinden zo en nu alles gaan verbrassen en me vooral niet meer bezighouden met beleggingsbulshit. Als je 90 bent heb je waarschijnlijk niks meer aan je geld.
Misschien vind hij het wel leuk.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_130051565
quote:
http://elitedaily.com/mon(...)early-all-his-money/

hij geeft dus de aandelen van zijn bedrijf aan goede doelen. Dacht dat ie 10 miljoen aan zijn kinderen wou geven en 60 miljard aan goede doelen, maar zijn bedrijf blijft gewoon bestaan enz
pi_130052633
quote:
Hij doet het niet voor de centen, maar omdat hij er oprecht plezier in heeft. Het blijft hem op die manier gezond mentaal bezig houden :) En hij is zoals Arjan al zei, een enorme filantroop.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_130053168
Hij heeft voor Heinz trouwens 28 miljard dollar + 5 miljard schulden betaald. Of is dat 18 miljard euro?
Wie dit leest is gek
  woensdag 14 augustus 2013 @ 16:36:36 #11
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130061293
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hij doet het niet voor de centen, maar omdat hij er oprecht plezier in heeft. Het blijft hem op die manier gezond mentaal bezig houden :) En hij is zoals Arjan al zei, een enorme filantroop.
Inderdaad. Zijn geld gaat na zijn dood voor 90% ofzo naar die stichting van Bill Gates wat een pure liefdadigheidsinstelling is. Dus eigenlijk werkt Buffett gewoon voor een liefdadigheidsinstelling. Ik begrijp dus wel wat hem motiveert. Lekker doen wat je leuk vindt en de vruchten van je werk dienen ook nog eens een filantropisch doel.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130064796
Toch is het een puur kapitalistische redenering.
Buffet en 3G investeren geld door Heinz te kopen. In Nederland wordt al 100 jaar hagelslag door De Ruijter gemaakt en verkocht met een bepaalde winst.
Alleen is die winst onvoldoende om aan het investeringsdoel te voldoen en dus moet het merk maar verkocht worden. Want anders worden de rendementen niet gehaald.
Wie dit leest is gek
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:53:07 #13
408653 Mike4Ever
De enige echte Mike
pi_130065288
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
Buffet en 3G investeren geld door Heinz te kopen. In Nederland wordt al 100 jaar hagelslag door De Ruijter gemaakt en verkocht met een bepaalde winst.
Alleen is die winst onvoldoende om aan het investeringsdoel te voldoen en dus moet het merk maar verkocht worden. Want anders worden de rendementen niet gehaald.
"De Ruijter" aandragen als hagelslag benchmark :')_!
Hallo!
pi_130082465
quote:
13s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:53 schreef Mike4Ever het volgende:

[..]

"De Ruijter" aandragen als hagelslag benchmark :')_!
Je snapt er weer geen kloot van.
Er wordt gezegd dat Buffet een filantroop is en dat is hij misschien ook wel, maar zijn manier van zakendoen is niet anders dan bij andere overnames door een partij die het doet om het geld in eigen zak te steken:
Het overgenomen bedrijf moet z'n eigen overname terugverdienen en als een merk daar onvoldoende aan bijdraagt wordt het geliquideerd of verkocht.
Wie dit leest is gek
  donderdag 15 augustus 2013 @ 09:20:47 #15
408653 Mike4Ever
De enige echte Mike
pi_130086926
Oké, ik snap het nog steeds niet maar het klinkt wel plausibel.
Hallo!
pi_130097403
Maar het argument hierachter is maar raar:
"We willen focussen op opkomende markten internationaliseren, en hagelslag wordt alleen door Nederlanders gegeten."

Vind je het gek als het niet verkocht wordt in het buitenland? Zelfs in Frankrijk al nergens te bekennen terwijl zij daar echt wel voor te proppen zijn. Stokbrood met hagelslag gaat gewoon goed samen, maar niemand kent het daar.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 15:30:55 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130097864
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:20 schreef MouzurX het volgende:
Maar het argument hierachter is maar raar:
"We willen focussen op opkomende markten internationaliseren, en hagelslag wordt alleen door Nederlanders gegeten."

Vind je het gek als het niet verkocht wordt in het buitenland? Zelfs in Frankrijk al nergens te bekennen terwijl zij daar echt wel voor te proppen zijn. Stokbrood met hagelslag gaat gewoon goed samen, maar niemand kent het daar.
Buffett is ook geen visionair. Het is iemand die belegt in zekere zaken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130097931
Ik vraag me wel nog steeds af waarom venz/de ruyter niet naar frankrijk uitbreiden, want ik heb een paar keer pakken hagelslag meegenomen en vrijwel iedereen vond het lekker. Sowieso zijn ze al van de nutella, en hagelslag is vrijwel hetzelfde(cacao) maar dan een krokantere structuur.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_130098019
Dat kost teveel geld, dan moet je je merk promoten enz enz
pi_130103969
Het is ook allemaal ongezonde troep. Te veel suikers en het smaakt ook niet eens lekker.
pi_130237639
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maar wat is daar mis mee? Ze stoten onderdelen af die niet bij de nieuwe strategie past (internationalisering van de merken) om zo beter te kunnen focussen op merken die wél bij deze strategie past. Unilever heeft een aantal jaar geleden ook enorm veel merken overboord gedaan en is daar ook sterker uitgekomen.

De afgestote merken (Venz, De Ruijter, etc.) kunnen onder een andere paraplu misschien wel de aandacht krijgen die ze verdienen en op die manier geld in het laadje brengen. Misschien wel leuk als nieuwe afsplitsing, zoals DE ook van Sara Lee afgesplitst is :) (om daarna weer snel overgenomen te worden, wat op zich ook wel weer lucratief was)

Je kunt als bedrijf ook te veel merken hebben, zoals Unilever dat in het verleden had en Heinz van mening is nu te hebben. Het is natuurlijk een kapitalistische redenering, maar waarom zou je een merk die niet bij je strategie past aan boord houden? Daar profiteert Heinz niet van en de merken zelf al helemaal niet (zie DE bij Sara Lee).

[ Bericht 0% gewijzigd door MrBadGuy op 19-08-2013 15:02:01 ]
pi_130244201
Merken die krimpen kunnen gebaat zijn bij een andere eigenaar die er wel voldoende aandacht aan besteed. Dat klopt.
Maar daar is het 3G niet om te doen. Ze willen hun investering terugverdienen.
En een gouden regel is daarbij dat het gekochte bedrijf zijn eigen aankoopbedrag terug moet verdienen. Terwijl het in principe altijd te duur gekocht is, want hoger dan de beurswaarde.

Ze zijn ook onmiddellijk begonnen om de bovenste lagen in de organisatie te vervangen.
En dat de CEO van Heinz daarbij 165.000.000 dollar meekreeg laat je toch op z'n minst afvragen of hij de beslissing tot verkoop alleen in het belang van Heinz genomen heeft.
Wie dit leest is gek
pi_130411784
Hagelslag _O_

En cacao is wel degelijk gezond!
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130510588
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 09:41 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Snap het wel maar voor de merken die hij niet wil hebben is zeker nog een markt.
Klopt, ik meen mij ene Alan Sugar nog te herinneren die ook wist te melden dat er geen markt was voor de iPod en alle aanverwante artikelen die daarna werden uitgebracht. Hij omschreef het als "pure luck" en "great marketing what is getting those volumes in sales." :')

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2013 13:09:35 ]
pi_130862732
Heinz schrapt 180 banen in Nederland'
Voedingsmiddelenbedrijf Heinz , bekend van de ketchup, schrapt waarschijnlijk 180 kantoorbanen bij vestigingen in Nederland.

Dat meldt het bedrijf donderdag. Heinz zegt dat de reorganisatie nodig is om de wereldwijde marktpositie te versterken.

Een voorstel voor de sanering ligt op dit moment bij de ondernemingsraad. Het kantoorpersoneel zou op de hoogte zijn gebracht van de plannen.

Heinz Nederland heeft ongeveer 1000 medewerkers, werkzaam in kantoren in Zeist, Nijmegen en fabrieken in Utrecht en Elst.

Buffett

Half februari werd bekendgemaakt dat investeringsmaatschappij 3G en Berkshire Hathaway, de houdstermaatschappij van investeerder Warren Buffett, Heinz samen overnemen.

De partijen tellen daar omgerekend 21 miljard euro voor neer. Investeringsmaatschappij 3G zal de dagelijkse leiding over het bedrijf nemen. 3G zou bekend staan om saneringen bij bedrijfsovernames.

© ANP
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')