Het is zoveel gedoe als dat je het er zelf van maakt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:59 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik ben 35 en houd zielsveels van mijn vriendin. We zijn inmiddels heel wat jaartjes samen en ik zou best willen trouwen, maar ik zie zo op tegen al het gedoe
Dat is niet kortzichtig, dat is een mening.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:55 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Als je trouwen nutteloos én uit de oudheid vindt dan is dat kortzichtig.
Afgezien van sentimentele en/of romantische waarde heeft trouwen ook een wettelijke status die wel degelijk van belang is. Denk aan erfrecht, kinderen, belasting etc etc. Er zijn alternatieven voor maar trouwen regelt alles in 1 keer helder.
En uit de oudheid..volgens mij bestaat het huwelijk in zijn huidige vorm nog niet zo lang hoor..zeker niet in de oudheid
Dus een samenlevingscontract vind je niet achterhaald? Terwijl het op hetzelfde neerkomt?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:07 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat is niet kortzichtig, dat is een mening.
Een mening die niet eens gebaseerd is op kortzichtige argumenten. Als je namelijk naar het instituut dat trouwen heet kijkt weet je dat het ooit in het leven is geblazen om families aan elkaar te binden voor geld/macht in een tijd dat men niet veel ouder dan 40 werd. Daarom noem ik het achterhaald.
Als je voor de wet wil trouwen kun je net zo goed een samenlevingscontract tekenen.
Maar ieder zijn ding verder, is alleen niet mijn ding. Wilde niemand beledigen verder hoor
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ben er nu ook al van overtuigd dat ik oud wil worden met mijn partner. Ik hoef dat niet te "bevestigen" door in het huwelijksbootje te stappenquote:Op
woensdag 14 augustus 2013 08:57 schreef PBateman1978 het volgende:
Trouwen doe je als je er van overtuigd bent dat je met je partner oud wilt worden.
Daar hangt geen leeftijd aan dus imo.
Mijn idee. Maar dan praat mijn schoonmoeder de eerstkomende tien jaar niet meer met me.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het is zoveel gedoe als dat je het er zelf van maakt.
Maandagochtend naar het stadhuis en dan een picnic in het park hoeft niets te kosten qua energie hoor.
Alsof je schoonmoeder ook maar iets te vertellen heeft over hoe jij en je vriendin de bruiloft zouden houden.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:11 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mijn idee. Maar dan praat mijn schoonmoeder de eerstkomende tien jaar niet meer met me.
O, maar dat heeft ze ook niet. Maar ik heb dan weer niks te zeggen over de hoeveelheid gezeur die zij uitkraamtquote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:16 schreef Kper_Norci het volgende:
Mijn achterneef en zijn vriendin hebben 2 kinderen, hun vinden dat genoeg bewijs voor de buitenwereld dat ze van elkaar houden, dat ze echt ook niet nog extra hoeven te trouwen. Ik heb dat ook altijd een uitstekende reden gevonden.
[..]
Alsof je schoonmoeder ook maar iets te vertellen heeft over hoe jij en je vriendin de bruiloft zouden houden.
Dat kwam toen een keer zo ter sprake op de bruiloft van een vriend van ons. Dan heb je altijd wel van die opmerkingen van "en, wanneer gaan jullie nou eens trouwen", toen vertelde ze dat dus op die manier. Waar ik ze gewoon groot gelijk in geef.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:19 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou nooit trouwen voor de buitenwereld. Nooit.
Ik denk juist dat best veel mensen voor de buitenwereld trouwen, maar ik kan me vergissen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:31 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Dat kwam toen een keer zo ter sprake op de bruiloft van een vriend van ons. Dan heb je altijd wel van die opmerkingen van "en, wanneer gaan jullie nou eens trouwen", toen vertelde ze dat dus op die manier. Waar ik ze gewoon groot gelijk in geef.
Nou geloof ik zelf ook niet dat er veel mensen "voor de buitenwereld" trouwen, maar dat wat de buitenwereld er van kan denken wel invloed heeft over hoe de bruiloft eruit komt te zien. Mensen die er verder schijt aan hebben geven de receptie bijv. in de kantine van de lokale FC, voor anderen is een 5 sterren hotel onderhand nog niet goed genoeg, want stel je voor wat die en die er wel niet van zullen denken.
Witte jurken, bruidsmeisjes, dure auto's, een groot feest: ik moet er allemaal niet aan denken. Mijn ideale bruiloft (en die van mijn vriendin ook) is op een maandagmorgen in het gemeentehuis, met wat goede vrienden en naaste familie, met aansluitend een lunch. That's it. En dat zal het ook wel worden.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:31 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Nou geloof ik zelf ook niet dat er veel mensen "voor de buitenwereld" trouwen, maar dat wat de buitenwereld er van kan denken wel invloed heeft over hoe de bruiloft eruit komt te zien. Mensen die er verder schijt aan hebben geven de receptie bijv. in de kantine van de lokale FC, voor anderen is een 5 sterren hotel onderhand nog niet goed genoeg, want stel je voor wat die en die er wel niet van zullen denken.
Als ik zou trouwen dan zou de trouwauto het enige zijn wat ik zelf wil regelen, voor de rest zou mijn partner haar gang mogen gaan, ja, mits het niet te roze wordt zeg maar. Ik wil de auto regelen omdat ik dan niet in één of ander standaard old timertje of limousine wil aan komen kakken, maar gewoon een dikke vette hypercar, Zonda of Huayra, P1 of LaFerrari. Dat soort werk. Hoe ik het zou moeten regelen weet ik niet, maar dat zal waarschijnlijk toch niet hoeven aangezien de kans dat ik ga trouwen redelijk nihil is.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:32 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen waren helemaal underwhelmed door onze trouwauto.
Onze eigen Daihatsu Charade, en het feit dat we gewoon zelf reden (althans, Mr.Mo dan). Da's dan mooi kut voor hen![]()
Het zou kunnen hoor, maar ik denk dat het toch meer met de bruiloft zelf te maken heeft, locatie, aankleding, hapjes en drankjes, dat soort werk. Ik bedoel, ik heb in mijn vriendengroep al diverse bruiloften meegemaakt, van budgettrouwerij tot heel luxe, die hele luxe was echt niet omdat hun daar nou zo van houden, maar om gewoon een "duurdere" bruiloft dan een ander te hebben. En diegene met de budgetbruiloft deden dat niet omdat ze weinig te makken hadden, maar omdat het hun geen fuck interesseerde en het voor hun op die manier prima was. Maar ik loop daar dan met licht aangeschoten ballen op zo'n receptie, en dan zie je die lui van die luxebruiloft stiekem toch een beetje gniffelen omdat hun bruiloft zoveel duurder was.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk juist dat best veel mensen voor de buitenwereld trouwen, maar ik kan me vergissen.
Ik peins trouwens niet over een receptie, ook niet in een kantine.
Dat denk ik ook. Hoe vaak ik wel niet bestookt ben met vragen over wanneer er nou eens getrouwd gaat worden. De buitenwereld heeft helemaal geen belang bij mijn huwelijkse staat, behalve dat ze denken te kunnen komen vreten en zuipen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk juist dat best veel mensen voor de buitenwereld trouwen, maar ik kan me vergissen.
Ik peins trouwens niet over een receptie, ook niet in een kantine.
Toch jammer altijd hoor, dit soort dingen, ik bedoel, je vrienden geen feestje gunnen waar ze lekker gratis kunnen zuipen en eten. Maar andersom weer wel dure cadeaus verwachten enzoquote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:58 schreef Lienekien het volgende:
Trouwen zou bij ons niet draaien om het feest. Maar dat is dus voor iedereen de eigen keuze.
Cadeaus? Huh?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:13 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Toch jammer altijd hoor, dit soort dingen, ik bedoel, je vrienden geen feestje gunnen waar ze lekker gratis kunnen zuipen en eten. Maar andersom weer wel dure cadeaus verwachten enzo
Ik zou absoluut geen cadeaus verwachten. Sterker nog: liever niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:13 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Toch jammer altijd hoor, dit soort dingen, ik bedoel, je vrienden geen feestje gunnen waar ze lekker gratis kunnen zuipen en eten. Maar andersom weer wel dure cadeaus verwachten enzo
Jij geeft niks als je naar een bruiloft gaat? Overigens stond er bij de meeste uitnodigingen die ik heb gehad een envelop als cadeautip, dus dat ze liever wat geld krijgen i.p.v. de zoveelste Senseo of thuistap.quote:
Ik verwacht geen cadeau van mensen die niet uitgenodigd worden, hoor.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:18 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Jij geeft niks als je naar een bruiloft gaat? Overigens stond er bij de meeste uitnodigingen die ik heb gehad een envelop als cadeautip, dus dat ze liever wat geld krijgen i.p.v. de zoveelste Senseo of thuistap.
Ik zou op de uitnodiging schrijven: liever geen cadeaus. Dan heb ik liever dat mensen wat geld overmaken naar een goed doel.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:18 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Jij geeft niks als je naar een bruiloft gaat? Overigens stond er bij de meeste uitnodigingen die ik heb gehad een envelop als cadeautip, dus dat ze liever wat geld krijgen i.p.v. de zoveelste Senseo of thuistap.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |