ARNHEM - Bij een zware explosie in een appartement aan het Driemondplein in Arnhem is in de nacht van maandag op dinsdag de bewoonster om het leven gekomen. De gevels van zeker 4 woningen zijn compleet weggevaagd.
Het flatgebouw in de wijk Elderveld is na de ontploffing geheel ontruimd. Vooral oudere bewoners moesten met een hoogwerker naar beneden worden gehaald. De evacués zijn daarna in een buurthuis opgevangen. Enkelen hadden rook ingeademd en moesten worden nagekeken. Medewerkers van het Rode Kruis assisteerden bij de evacuatie. Ze boden een luisterend oor en de vrijwilligers deelden dekens, eten en medicatie uit.
Enorme ravage
Na de explosie ontstond ook brand, maar die was snel onder controle. In het flatgebouw zit een groot gat. De parkeerplaats bij de flat lag bezaaid met brokstukken. Meerdere geparkeerde auto's raakten beschadigd. De brandweer heeft met een hoogwerker loszittende delen van de buitenkant van het gebouw gehaald. Inmiddels zijn de eerste bewoners teruggekeerd naar hun woning.
Gaslek
Volgens de brandweer is de explosie veroorzaakt door een gaslek. De klap was volgens omwonenden enorm. 'Ik zat in een keer rechtop in bed', aldus een bewoner die enkele straten verderop woont. Glasdeeltjes van gesprongen ruiten liggen in de wijde omgeving van de flat.
De identiteit van het slachtoffer is nog niet bekendgemaakt. Volgens een buurtbewoner heeft de vrouw zelfmoord gepleegd, omdat ze psychische problemen had. Ze zou haar daad hebben aangekondigd.
-
Ik woon zelf in Velp, wat al een kleine 10 kilometer verderop is en zelfs ik kon het luid en duidelijk horen en voelen. Het onweerde, maar dit was overduidelijk geen inslag

Vooral weer heerlijk dat mevrouw een bekend psychiatrisch patient was, maar deze gewoon naar huis gestuurd is, want, geen dreiging. Nu is het de vrouw zelf die dood is maar met zo'n daad kun je meer dan makkelijk de halve flat meenemen in de dood..