abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130011917
Van mijn opa kreeg ik vandaag snijbonen van eigen tuin :)

Alleen: wokken wij altijd en eten wij nooit de standaard groente met aardappelen hier.
Maar snijbonen mee wokken kan natuurlijk prima.

Maar om nu elke dag als ik ga wokken eerst de snijbonen te koken is niet handig natuurlijk. Dus ik denk ik kook ze van te voren en daarna vries ik ze in kleine porties in, zodat ik elke dag een portie gebruik.

Dus ik snijd ze in blokjes, en daarna kook ik ze, maar hoelang koken zodat ze geschikt zijn voor het wokken?
En na het koken, hoe vries ik ze het beste in kleine porties? Om voor elke kleine portie een diepvrieszakje te gebruiken is zonde. Iemand een ander idee?
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_130011991
Alleen even de kook erover, anders krijg je zachte prut bij het ontdooien.
Maar waarom kook jij ze voor het wokken, is toch helemaal niet nodig?

En als je ze een beetje los invriest kun je makkelijk afpassen en ontdooien wat je nodig hebt.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_130012117
Ik heb graag zachtere groente door mijn wokgerecht, boontjes zo meewokken vind ik niet lekker :)
pi_130012167
Ik zou ze inderdaad wel even koken, anders zijn ze echt te rauw.
Invriezen op een schaal of bord en als ze bevroren zijn in 1 grote zak doen.
Dan plakken ze niet aan elkaar en kun je er elke keer een portie uit schudden.
pi_130012233
Dat is een goede inderdaad!

Ik lees verder op het internet dat ze na het koken (hoelang raad je aan Yogalove?) goed moet afkoelen, tips?
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:56:31 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130012324
Als je ze < 1 mnd bewaart hoef je ze niet eerst te koken. Als je ze langer wil bewaren, kort koken voldoende.
The End Times are wild
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:57:02 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130012339
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:53 schreef Happy_postcrossing het volgende:
Dat is een goede inderdaad!

Ik lees verder op het internet dat ze na het koken (hoelang raad je aan Yogalove?) goed moet afkoelen, tips?
Gewoon tot ze niet meer warm zijn.
The End Times are wild
pi_130012418
Ja, ik moet ze wel koken want ik vind dat harde rauwe groente in mijn wok niet lekker ;)

En het afkoelen op het internet staat: zo snel mogelijk, dus laten schrikken als het ware.
pi_130013270
Een paar minuten koken en dan laten schrikken ja.

Rauwe bonen zijn voor zover ik weet giftig, dus als je maar heel kort roerbakt, is dat echt geen aanrader.
pi_130013582
Oke, circa 3 minuten koken, daarna direct onder de kraan, en als ze helemaal afgekoeld zijn op een bord invriezen en vervolgens in een zak.

Dankje! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')