Lange vachten veroorzaken veel leed, omdat ze snel klitten. (En die klitten kunnen enorme wonden veroorzaken, doordat ze aan de huid trekken.) Ze vergen enorm veel onderhoud, en enorm veel langharige konijntjes eindigen - als ze geluk hebben en niet gedumpt worden - in een opvang. Of Marktplaats. (Want och wat zijn ze schattig in de winkel....maar dan komt dat wekelijkse kammen om de hoek kijken...en de meeste konijnen haten dat.....)quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:41 schreef blue-eye het volgende:
@candaasje, ik wordt steeds wijzer. Zoals jij het vertelt klinkt het als dierenleed die vachten.Als ik een dier neem moet het e
Ik las dat je compact gras van het merk Hartog kan gebruiken van ipv hooi. Dat is het alternatief ervoor zeggen ze. Mja de commercie zegt zoveel.
Eigenlijk is het fokken van die beesten dus gewoon dierenmishandeling uit winstbejag, en onwetendheid neem ik aan, want die dieren gaan dus gewoon per definitie een rotleven tegemoet...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Lange vachten veroorzaken veel leed, omdat ze snel klitten. (En die klitten kunnen enorme wonden veroorzaken, doordat ze aan de huid trekken.) Ze vergen enorm veel onderhoud, en enorm veel langharige konijntjes eindigen - als ze geluk hebben en niet gedumpt worden - in een opvang. Of Marktplaats. (Want och wat zijn ze schattig in de winkel....maar dan komt dat wekelijkse kammen om de hoek kijken...en de meeste konijnen haten dat.....)
Alle mensen die ik ken die een opvang hebben of er werken, verafschuwen daarom de Teddy Widder fok. (Nog even los van het feit dat echte Fok/showdieren met lange vachten, op tentoonstellingen op draadgaas moeten zitten omdat hun vacht anders vies wordt......)
Ik zou dat zčker eventjes laten checken door mensen die ervaring hebben met dat spul en/of de dierenarts, want wat je zegt, de commercie beweert zoveel dat in de praktijk niet blijkt te kloppen...quote:En het gras: het klinkt wel goed moet ik zeggen! Maar ik heb er nog nooit van gehoord. Misschien weet de digitale dierenarts hier wel of het een goed alternatief is? (En anders kun je ook kijken op het forum van bunnybunch.)
Dit.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 11:17 schreef .SP. het volgende:
allergie voor hooi lijkt me erg stug, bedoel je hooikoorts?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |