abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130002622
Dit krijg ik steeds vaker te horen..
Nou vind ik het niet erg om dit soort dingen te horen hoor, maar... ik weet nooit wat ik er mee aan moet?

Ben énorm onzeker en heb een vrij vertekend beeld van mezelf (ben vroeger heel veel gepest en heb dus vooral dingen m.b.t m`n gewicht gehoord, en die dingen hebben mij echt énorm dwarsgezeten, en zitten dat nogsteeds wel)

Maar dit leid er dus tot dat ik absoluut niet blij ben met mezelf, en als ik dingen hoor als " Je ziet er goed uit man " of " Je bent best een leuke jongen " Dan wuif ik dat altijd weg, en geloof ik het nooit...

Nou is dit natuurlijk een slechte eigenschap, maar hoe kan ik mijn zelfbeeld/zelfvertrouwen weer wat opkrikken, want dit is natuurlijk niet fijn, en maakt het ook niet echt beter.

Zelfs zo dat ik een hele tijd geleden niet meer echt over straat durfde omdat ik bang was dat mensen mij constant aankeken, ik liep ook alleen maar met m`n hoofd omlaag (Dat doe ik nu niet meer, ik loop nu redelijk zelfverzekerd over straat, maar daar blijft het wel bij...)

Iemand?..
pi_130002656
Neem het als compliment, je ziet er toch goed uit?
ADHD-C
pi_130002686
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:13 schreef LazyDave het volgende:
Neem het als compliment, je ziet er toch goed uit?
Ik neem het ook wel aan als compliment, maar ik wuif het eigenlijk daarna meteen weer weg in gedachte... want ik vind nou niet echt dat ik er goed uitzie (overgewicht voornamelijk)
pi_130002710
Je zegt "Dank je"en gaat verder met je leven.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_130002853
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:15 schreef trovey het volgende:
Je zegt "Dank je"en gaat verder met je leven.
Dat doe ik ook, maar het punt is.. juist omdat ik zo ongelovelijk onzeker ben over m`n uiterlijk blijft het toch aan mij knagen.
"Meende ze het nou" " Was het puur om me voor te liegen " " zie ik er dan echt niet zo slecht uit als ik denk " etc..
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:18:25 #6
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_130002856
Gewoon een beleefdheidsvorm. Net als dat je 'fijne dag' tegen de cassiere zegt, maar het je geen reet kan schelen hoe t verdere verloop van haar avond is.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_130003182
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:18 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat doe ik ook, maar het punt is.. juist omdat ik zo ongelovelijk onzeker ben over m`n uiterlijk blijft het toch aan mij knagen.
"Meende ze het nou" " Was het puur om me voor te liegen " " zie ik er dan echt niet zo slecht uit als ik denk " etc..
Misschien moet je eens er van uitgaan dat ze het wel menen. ;)
Optimist tot in de kist
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:27:07 #8
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_130003199
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:26 schreef trovey het volgende:

[..]

Misschien moet je eens er van uitgaan dat ze het wel menen. ;)
sja dat zou wel heel naief zijn. Heb je hem wel eens gezien?
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_130003231
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:12 schreef Braddie het volgende:
als ik dingen hoor als " Je ziet er goed uit man " of "Je bent best een leuke jongen" Dan wuif ik dat altijd weg, en geloof ik het nooit...

Ik ben blij dat je ouders tegenwoordig positiever over je zijn.
pi_130003235
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:27 schreef Catch22- het volgende:

[..]

sja dat zou wel heel naief zijn. Heb je hem wel eens gezien?
Ja, trap hem vooral nog dieper het gat in...alsof jij God's gift voor vrouwen zal zijn. :')
Optimist tot in de kist
pi_130003248
Blijkbaar vind je jezelf dus niet aantrekkelijk.
Enige oplossing is ervoor zorgen dat je mening daarover verandert. Ga sporten of/en koop nieuwe kleren. En het meest belangrijke: dwing jezelf om die negatieve gedachten meteen een halt toe te roepen. Zodra je van jezelf door hebt dat je negatief denkt, dwing je jezelf om positief te denken.

Het enige wat je daarvoor nodig hebt is mentale wilskracht om dat consequent te doen, en na een tijd helpt het echt.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_130003263
Bekijk jezelf op 'n positieve manier. Je bent wie je bent dus je moet jezelf accepteren :).
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:29:59 #13
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_130003296
Waarom zou je het als een sneer opvatten? Denk je echt dat die mensen het sarcastisch bedoelen.

Zelfs als het zo zou zijn.: fuck them.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:30:26 #14
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_130003311
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:28 schreef trovey het volgende:

[..]

Ja, trap hem vooral nog dieper het gat in...alsof jij God's gift voor vrouwen zal zijn. :')
och. Ik was mijzelf, doe mijn haar, ga af en toe naar de kapper en koop kleding wat de goedkeuring van veel meiden/vrouwen kan wegdragen, heb al een aantal relaties gehad en ben al zes jaar bij mijn vriendin. Dus op de ladder van gods gifts sta ik aanmerkelijk hoger dan vriendje braddie
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_130003329
Ik zeg altijd "ik weet 't"...
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:31:38 #16
373863 Paardlants
Alles kan kapot!!!
pi_130003358
dat gezeik altijd over uiterlijk -O-

Ben gewoon wie je bent! Dat onzekere gedrag is gewoon nergens voor nodig!
Op zaterdag 19 april 2014 15:12 schreef Frank_Drebin het volgende:
De herinnering zal voornamelijk bestaan uit het feit dat jij met het paardenvleesschandaal genoodzaakt was je naam te veranderen en verder vooral stoned bent.
pi_130003364
Iets minder een objectieve houding aannemen als het gaat om "de realiteit" van uiterlijk. Ware schoonheid wordt gevormd wanneer karbonkel voor de spiegel een lekker ding ziet die schijt heeft aan wat de kinderen voor de tv van hem vinden. Waarschijnlijk verafschuwde Karbonkel zich zelf altijd voor de spiegel en zodoende werden alle kinderen dus bang voor hem en vonden hem lelijk.
Digo
pi_130003368
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:28 schreef fruitsalade007 het volgende:
Bekijk jezelf op 'n positieve manier. Je bent wie je bent dus je moet jezelf accepteren :).
Deels waar, maar deels is "je bent wie je bent" niet de juiste mentaliteit.
Als je geen zelfvertrouwen hebt moet je stappen maken om dat te gaan veranderen. Niet denken "tsja zo ben ik nou eenmaal" (ik snap dat je dat waarschijnlijk niet bedoelt maar zo kan je het wel opvatten)
pi_130003380
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:30 schreef Catch22- het volgende:

[..]

och. Ik was mijzelf, doe mijn haar, ga af en toe naar de kapper en koop kleding wat de goedkeuring van veel meiden/vrouwen kan wegdragen, heb al een aantal relaties gehad en ben al zes jaar bij mijn vriendin. Dus op de ladder van gods gifts sta ik aanmerkelijk hoger dan vriendje braddie
Normen en waarden? Weleens van gehoord?
pi_130003404
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:28 schreef MouzurX het volgende:
Zodra je van jezelf door hebt dat je negatief denkt, dwing je jezelf om positief te denken.
"Ik ben zó lelijk"
"Nee nee, positief denken, ik ben een mooie jongen"
"Wat een positieve gedachte voor zo'n lelijk mormel"

Ik denk niet dat dat gaat werken.
pi_130003417
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:30 schreef Catch22- het volgende:

[..]

En dat is dan blijkbaar vooral een reden om hem maar een trap te geven. :{
Optimist tot in de kist
pi_130003428
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:31 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Deels waar, maar deels is "je bent wie je bent" niet de juiste mentaliteit.
Als je geen zelfvertrouwen hebt moet je stappen maken om dat te gaan veranderen. Niet denken "tsja zo ben ik nou eenmaal" (ik snap dat je dat waarschijnlijk niet bedoelt maar zo kan je het wel opvatten)
Qua gewicht kan je inderdaad grote stappen zetten.
pi_130003433
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:32 schreef Rodawa het volgende:

[..]

"Ik ben zó lelijk"
"Nee nee, positief denken, ik ben een mooie jongen"
"Wat een positieve gedachte voor zo'n lelijk mormel"

Ik denk niet dat dat gaat werken.
Die derde gedachte is dus niet goed en moet je meteen afstoppen.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:33:53 #24
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_130003438
Je onzekerheid is dus het probleem.
The Art Of Lying
pi_130003483
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:28 schreef MouzurX het volgende:
Blijkbaar vind je jezelf dus niet aantrekkelijk.
Enige oplossing is ervoor zorgen dat je mening daarover verandert. Ga sporten of/en koop nieuwe kleren. En het meest belangrijke: dwing jezelf om die negatieve gedachten meteen een halt toe te roepen. Zodra je van jezelf door hebt dat je negatief denkt, dwing je jezelf om positief te denken.

Het enige wat je daarvoor nodig hebt is mentale wilskracht om dat consequent te doen, en na een tijd helpt het echt.
Sporten ben ik mee bezig, en ik merk dat dit al wel z`n vruchten afwerpt, zit al prettiger in m`n vel enzo.
Maar het is moeilijk om die negatieve gedachten een halt toe te roepen, m`n onzekerheid zit énorm in de weg..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')