Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen Deel 9. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van zondag 22 september 2002.
"Ik ga hem negeren", zegt Margriet... Maar dat is niet zo moeilijk want hij is er nooit. Als hij dan maar niet weer bij mij in de bunker zit!"
"Dat gaat toch een keer gebeuren", zegt Ting terecht.
"Als je het ergens niet mee eens bent, ga dan niet met hem in discussie... want dan geef je hem weer voeding", raadt Stefan haar aan.
"Het gaat niet om het vlees of wat dan ook..", valt Margriet hem in de rede. "Het is een attitude probleem wat hij heeft... het is asociaal gedrag. Wij respecteren allemaal zijn moslim gedrag, maar aan de andere kant respecteert hij het niet hoe wij hier alles doen."
"Wij lopen op onze tenen voor hem terwijl meneer alleen maar aan zichzelf denkt. Hij houdt echt met niemand rekening!"
"Maar je moet hemgeen aanleiding geven!"
"Moet ik geen aanleiding geven?", vraagt Margriet enigszins pissed. "Hij geeft ons de hele dag aanleiding... BAH... ik kan me er echt over opwinden!"
Margriet heeft duidelijk geen goed woord meer over voor Mustapha en heeft het helemaal gehad met hem. Ze verdijnt nu ook pissed in de slaapkamer.
In de bunker wordt Daniela inmiddels door Judith onder handen genomen.
Vervolgens wordt het even stil....
"Straks stoppen ze me straks bij Mu", begint Margriet.
Jeanette zwijgt even.
"Ik zou het wel prima vinden als er weer wat kerels in de groep komen", zegt ze dan.
"Ik vind het wel prima zo...", reageert Margriet. "Ik stoor me ook veel meer aan kerels. Die hebben altijd vreselijk onrustig gedrag. Ik vind het wel prettig met vrouwen alleen."
"Dat vind ik eigenlijk helemaal niet", reageert Jeanette. "Met Martijn en Bram lijkt me gezellig. Ik kan beter met een stel kerels dan met een stel vrouwen."
"Ja, alleen met die kerels is ook wel een keer lachen ja", zegt Margriet dan. (Jeanette begint te lachen)
"Waar zou jij nu echt zin aan hebben?", vraagt Jeanette opeens.
Margriet moet even goed nadenken.
"Met een leuke man in een restaurant eten", antwoordt Margriet dan. "Dat lijkt me leuk..."
"Ik zou het liefst nu in m'n eigen bedje liggen", zegt Jeanette. "Met een zak chips... en een leuke vent... Eerst even een filmje kijken en dan even lekker hatseflatsen... dat ie er even lekker inglijdt!"
"Ah joh, zeg dat toch niet!", reageert Margriet geschokt.
"Wat maakt het uit", zegt Jeanette terug. "Het is wel de meest bacterieel overdraagbare bezigheid, maar wel godganse lekker als je het goed doet!"
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 23-09-2002 00:45]
De mannen zijn wéér aan het kaarten.
Margriet vindt het prima zo zonder kerels. Lekker rustig. Ze stoort zich ook veel meer aan kerels, bij vrouwen heeft ze dat niet. Mannen zijn zo onrustig.
Jeanette heeft dat helemaal niet. Haar lijkt het wel gezellig als er weer mannen bijkomen. Zij kan veel beter met mannen overweg.
Waar zou je nu echt zin in hebben Margriet?: vraagt Jeanette.
Met een leuke man in een restaurant eten, lekker met z'n tweeën, een laat souper: antwoord Margriet.
Wat is dat?: Margriet legt nu aan haar uit wat een souper is, dat het geen soepie is.
Jeanette zou het liefst in haar bed liggen, zakken chips, filmpje. Lekkere vent erbij, filmpje kijken. Daarna lekker hatseflatsen, meteen erin.
Margriet blijft er haast in steken: "Na ja, dat zeg je toch niet!"
"Waarom niet, het is nou eenmaal een fijne bezigheid. Daarna lekker slapen." gaat Jeanette verder.
Margriet pakt na BB zo weer haar leven op. Jeanette heeft geen idee wat ze hierna gaat doen. Margriet vindt het ook wel prettig dat ze even niet na hoeft te denken wat ze moet gaan doen. Geen stress over wat ze moet gaan doen.
In de slaapkamer van de bunker babbelen Margriet en Jeanette een beetje.
Jeanette wil weten wat Margriet nu het allerliefst zou willen.
Margriet: Een soupétje, daar heb ik wel zin in.
Jeanette: Een wat?
Margriet: Een soupé.
Jeanette: Wat is dat?
Margriet: Een diner, laat op de avond, daar heb ik zin in, met een kerel. En jij?
Jeanette: Ik zou nu graag heerlijk thuis op de bank willen zitten, tv kijken, met een zak chips en cola. En een leuke vriend in mijn armen....
(Regie, mogen we ook beelden van de dames in de keuken?)
Na enige tijd stilte staat Ting op en zegt: Ik ben nu van mijn apropos, en loopt weg.
Jeanette: WAT NOU?
Margriet: Belachelijk! Ik ga mij echt niet laten vertellen wanneer ik moet gaan slapen. Wat een gezeik.
Jeanette hoort Ting in de keuken praten en gaat nu haar bed uit. "Als ze problemen met mij heeft moet ze bij mij zijn en niet tegen anderen gaan zeiken!"
Ting gaat weer in bed liggen.
Ting: Het is toch een slaapzaal?
Margriet: Ja, hoe zal ik het zeggen.
Jeanette komt er ook weer bij, dikke ruzie nu.
Jeanette: Als je graag wilt slapen mag je dat aangeven, maar je kunt niet verlangen dat ik 2 minuten later mijn bek hou.
[Dit bericht is gewijzigd door APK op 23-09-2002 02:18]
Een hoop geschreeuw tussen Jeanette en Ting.
Jeanette loopt weg en komt na enige tijd terug om de ruzie verder voort te zetten.
(Streams op zwart.....)
Bij de dames geen teken van leven. Het enige dametje in beeld is Carmen.
Stefan en Mus hangen buiten op een ligbedje en zijn wat aan het babbelen, terwijl Laurens binnen op de bank zich ligt te vervelen.
Met Stefan naast zich is Mustapha helemaal niet het stille type. Al snel komt het gesprek op de frustraties van beide mannen: ze storen zich aan hun nieuwe medebewoner Bram. Het lijkt hier af en toe wel een militair kamp. Alles moet strak volgens de regels, verzucht Mustapha. Ja, gisteren had ik één slokje yoghurtdrank gedronken. Ik liep even weg en toen ik terugkwam was mijn glas al weg. Toen had Bram het al opgeruimd, beaamt Stefan het gemopper van Mustapha.
13.01 Binnen in rijk zitten de andere mannen te kaarten. Laurens zweert dat hij nu 2 dezelfde kaarten heeft.
Ik ga dit niet verslaan en ook niet dat ze het maar weer eens over het eten hebben (kaassausje). Het gaat er weer uitbundig aan toe want Laurens lust nog wel een glaasje limonade, maar geen sinaasappelsmaak.
13.05 Jeanette zit vanuit arm toe te kijken, zegt wel eens iets maar dit is niet te verstaan.
13.06 Laurens: Martijn Krabbe had wijn uit zijn eigen wijnkelder meegenomen, dat was lekker. Limonade is ingeschonken.
13.07 Allemaal in een spurt naar buiten naar een vliegtuigje kijken, waar reclame achterhangt waarop staat "BO is the best love the fans"
Een van de dames vindt dit gaaf, de mannen ook al. In een halve minuut heb ik wel 20x het woord gaaf gehoord. Meer tekst hebben ze niet.
13.09 Reclame.
13.12 Martijn: Nou Bo nou ga je er nog lang niet uit. Het vliegtuigje maakt nog steeds rondjes. Mus heeft geen vrienden die zoveel geld hebben om een vliegtuigje te huren. Bo straalt helemaal. Volgens Margriet kost het wel 500 Euro. Bo vindt het fijn dat de mensen buiten nog aan en om hem denken. En maar zwaaien naar het vliegtuigje. Stefan heeft weer allemaal nutteloze en technische info over vliegtuigen, Martijn heeft ook es in 'n vliegtuigje gezet'n en de rest kan 'k nie verstaon. Bo zwaaide even naar al zijn fans zei hij zelf. (Wie mag dat wel niet zijn )
13.18 Dit is echt iets voor mijn moeder zegt Bo (de fan is bekend, U hoeft niet meer te reageren ) Margriet gaapt.
13.20 Margriet: Super, geweldig. Volgens Laurens heeft Almere ook een vliegveld.
13.22 Wat is Ting lelijk zonder make-up (mijn mening). Margriet stelt voor om te gaan steppen en de heren gaan weer kaarten/pokeren.
13.24 Bo had wel verwacht dat ze een keer voor hem zouden vliegen, maar niet op deze manier met reclame.
13.24 Einde uitzending
Martijn is brood aan het smeren.
De schoonmaak azijn hebben ze niet gevonden. Bo zegt dat hij wel balsamico-azijn heeft
Ook Moes is in de keuken om wat te eten te maken.
Ting vraagt zich af hoe ze dit uitzenden, misschien plakken ze steeds hetzelfde stukje wel achter elkaar, zegt ze.
We zouden erover ophouden zegt Jeanette, ën nu begin je er weer over", dit tegen Margriet.
Ze hebben het nu over het verdelen van iets met rozijnen.
Oh, het gaat over rozijnen repen.
Margriet vindt ze niet zo lekker, van haar mag Ting ze wel hebben.
Margriet zegt dat ze net een Berbersliedje hebben geleerd, dit tegen een van de mannen die zei dat ze het wel gezellig hebben in de kooi.
Op 2 streams zijn Car-men te zien, zij springt vrolijk heen en weer, zij is of vrolijk of zenuwachtig.
"Margriet naar de DBK"
Judith zegt meteen "Komop Margriet je kan het"alsof het een confrontatie is. Maar een van de mannen zegt "het zal wel over de ramen bij jullie zijn"
"Dat ze dan mij weer moeten hebben", oppert Margriet.
Bo naar DBK.
In de DBK had BB aan Margriet gevraagd, "je weet wat je er mee moet doen"? toen ze de schoonmaakspullen kreeg.
"Ja, opdrinken zeker", lachte Margriet. Zelf heeft ze daar wel lol om.
Daniela zit ook buiten maar die zegt niet veel.
Judith zegt tegen Margriet dat zij denkt dat Margriet met Kerst hier nog wel zal zitten.
"Ojee", zegt Margriet "ik heb geen kerstkleding bij me".
"Het lijkt me een ramp om met Kerst in de bunker te zitten".
Ze zien nu dat de ramen aan de binnenkant ook gezeemd worden, ze hebben daar lol om.
Er wordt nu gevraagd of ze die ramen meteen moeten gaan doen. Margriet vindt dat dat wel later kan, want nu is er zon en daar wil ze eerst van genieten.
Ting wil de ramen wel gaan doen. Dat vindt ze wel leuk.
De meiden protesteren hier niet tegen, ze zijn denk ik blij dat zij kunnen blijven zonnen.
Ze zeggen tegen elkaar dat het met alleen vrouwen in de bunker wel te doen is.
De meiden hebben al wel gezien dat Moes weer ligt terwijl de andere allemaal bezig zijn.
"Kopje koffie, glazenwasser", roepen ze naar de mannen.
De sfeer bij de vrouwtjes is echt goed.
Margriet zegt dat haar buik alweer in aan het zakken is.
Nog een paar weken in de bunker dan, zegt Judith.
Als geintje zegt ze "ik wil net zo slank als Margriet worden".
Margriet moet hier wel om grinniken. Zij vindt van zichzelf dat ze geen taille heeft en teveel vet.
Constant zijn alleen Judith en Margriet aan het woord.
Daniela zegt nu tegen een van de jongens die zich in een gordijn wikkelt, dat ze wel een broek voor hem zal naaien. Tegen de twee zonnende dames zegt ze dat ze daar wel zin in zou hebben, naaien dus.
Lachend zeggen die, dat zij ook wel zin hebben in naaien.
"Ja , op een naaimachine " zegt Daniela dan.
Het gesprek gaat weer over de loopconfrontatie. Judith had niet verwacht dat ze zo goed zou eindigen, want zij kan helemaal niet hardlopen. Ze heeft namenlijk geen conditie volgens haar. Ze heeft wat astma, Moes ook ,zegt ze.
Margriet zegt dat het goed weer is om wat te wassen, want het zou nu goed drogen. Toch blijven ze maar lekker liggen in de zon. "Even genieten", zeggen ze.
Ik kan niet zien of Ting nog steeds bezig is met ramen zemen.
De mannen zijn in ieder geval wel klaar. oops niet dus. Ik zie Stefan en Martijn nu de ramen in de tuin doen.
Ting zegt dat de mensen in het buitenland nu al weten wie er donderdag inkomen. Zij denkt dat Geesje en Ursula komen.
Judith denkt Sandra. (Dit omdat een van de vrouwen rood haar heeft
"Nieuw vlees" Ting
"Fresh meat" Margriet
"Verse meiden"Judith
Jeanette is binnen wat aan het wassen.
Ting is klaar want ze komt erbij zitten.
Ze vraagt of de broodjes al in de oven kunnen, maar dat kan nog niet . Ze moeten nog wat rijzen.
Ting vraagt hoe het met hettandvlees van Margriet is. "Nog niet goed"antwoordt zij. "Het bloedt nog".
Volgens mij doen de mannen elk raam wel twee maal, want ze zijn nog niet klaar, zie ik.
Het kapsel van Ting wordt besproken.
"Misschien moet je er wat gel indoen en dan plat", zegt Margriet.
Melig gaat het gesprek over gebruikte onderbroeken. "Kan best lekker ruiken", grapt Daniela. Margriet weer in een deuk. Ze hebben lol over van alles en nog wat.
Ze noemen nu alle manieren op waarop je kunt zeggen dat je moet poepen, zoals "een bruine trui breien", "uit de heupen blaffen", "ruggewervel verlengen", "een kratje bier wegbrengen.
Ook plassen wordt behandelt"
Even uit me lul brullen
Even mijn zwager een hand geven.
Even de sluizen openzetten
Even de lippen laten trillen
Die vrouw heeft 'n paar mooie stelt'n onder de pisbak hang'n == zo noemt een man een mooie vrouw, volgens Judith.
En de mannen zemen nog, vooral Martijn maakt zich erg druk. Hebben geen leuke gesprekken. Nee dan amuseren de dames zich meer.
De dames moeten hun matrassen verslepen, anders ligt Daniela niet meer in de zon. Ze hebben wel wat last van het fornuis. Druk zijn ze in de weer, maar het lukt niet zo goed. Ze krijgen niet 3 matrassen naast elkaar in de zon.
(Ze worden toch alleen maar bruin met streepjes van de tralie's)
Moes is ook bezig, hij poetst de ramen in de badkamer.
Het deeg bij de dames wil maar niet rijzen. Ze denken dat dat komt omdat het ander meel is.
(Op 3 streams laten ze nu de poetsende Moes zien, dat zullen ze wel uitzenden)
Ze vragen zich nu af hoe het met Carmen zou zijn. Of ze al weer aan het werk zou zijn. MIsschien zit ze nu wel naar ons te kijken.
Jeanette komt met de was aansloffen en hangt de was aan het hek.
Daniela vindt dat de was lekker ruikt.
Moes en Martijn/ Laurens(Kan ze niet zo goed uit elkaar houden ,die blondjes) hebben hun werkzaanheden verplaatst naar de slaapkamer. Ze praten er niet bij, stilzwijgend zijn ze bezig. Doordat ze puffen weet ik dat de microfoons het doen. Oh, ze fluiten we wat.
Stefan naar de DBK
Zien wel Stefan maar zonder geluid Hij is zeer snel weer terug en zegt dat ze de ramen in de DBK nog moeten doen.
Margriet moet plassen maar ze moet dan haar hele pak uitdoen."" Doe dan even je pijp opzij"suggereert Judith.
De meiden doen een lachsessie. Klinkt wel wat overdreven. Maar Margriet legt de verschillende soorten van lachen uit.
De was staat klaar in het washok.
Margriet merkt op dat er klonten in de melk zitten.
Ting en Jeanette zitten bij het hek met Martijn te babbelen en nu valt mijn geluid weg......
Nu kleppen Ting en Jea over hun muggenbulten, Martijjn gaapt... Laurens komt ook bij het hek staan en trekt zijn shirt uit. Ze hebben last van bedbugs i.p.v. mileniumbugs.
Sorry, die Martijn kan ik echt niet verstaan, Carmen begint er doorheen te fluiten alsof ze wil zeggen: praat eens wat duidelijker.
Buiten lijkt het gezellig, een hoop gelach, Margriet zegt dat nederlanders veel zuipen, dit naar aanleiding van de afgelopen confrontatie en het blaastestje wat er aan vooraf ging. een vriendin van Juut is op Ibiza gaan wonen en wordt daar als alcoholistet beschouwt, als je daar 4 of 5 biertjes op een avond drinkt vinden ze dat veel. Grieken zuipen wel veel volgens Margriet. Ouseau. Zo daar wordt je dronken van, Juut is een keer wezen eten bij de griek en niemand lustte dat spul, juut wel en op een gegeven moment ging het licht uit voor d'r, stond ze met de ober de zirtaki te dansen en borden werden stuk gesmeten
Juut verteld over een ex vriendje, wil geen naam noemen, hij was een keer ergens in een hotel en vond het interieur echt teleurstellend en ging toen de boel slopen, ging in de gordijnen hangen, hij had gewoon zin om het te slopen, hij kreeg wel de rekening en die heeft ie ook gewoon betaald. Margriet houdt wel van zulk soort mensen.
Het was een hoge rekening, maar die kon hij wel betalen.
quote:
Op maandag 23 september 2002 17:22 schreef Inga het volgende:
Inmiddels is iedereen buiten, behalve Jeanette, ze zit in d'ruppie bij het hek een glaasje water te drinken.
Buiten gaat het nu over kerstdiners, het lijkt margriet leuk om het kerstdiner met als thema beachparty te houden, in bikini te zitten gourmetten ofzo.
Of een 'out of space' thema, dat iedereen een beetje spacie is. Hoeren en pooiers wordt afgekeurd door Juut. Ze bedenken nu allerlei thema's
Nu over eigenschappen van nagels, wat die zeggen over je karakter....
Daan zit Margriet te vlooien. Martijn en Bram zitten beiden aan het hek naar de dames te kijken. Bo en Laurens zie ik kaarten.
Judith en Jeanette spelen kappertje. Judith's haar wordt door Jeanette voorzien van rastavlechtjes ala Daan Koekeldoozie.
Martijn stelt nu wat interesse in Daniela en vraagt wat ze gedaan heeft voor BB. En ook aan de andere dames wordt hetzelfde gevraagd.
Ting komt ook bij de meiden in de keuken zitten. De enige die ik nog niet gezien heb is Stefan.
Martijn zegt dat hij keioloog is, of aardbolbekleder. Bram vertelt wat de mensen allemaal kunnen doen in het sportcentrum waar hij werkt. En gelukkig ook Stefan zit nog in het huis. 'k Zag net een glimp van zijn krullebol.
Bram vraagt weer verder. Of Daniela kon rondkomen van haar baan als danseres. Ze antwoord dat ze er goed van kon leven.
Inene gaat het gesprek over naaktlopen. Dat Judith al 11 jaar in een string loopt en dat ze echt niet in een vette onderbroek hier gaat lopen. Maar dat ze haar nooit in de blote kont zullen zien.
Stefan en Martijn zeggen dat ze meteen de eerste dag naakt zijn gaan douchen, dan hadden ze het maar gehad.
Er wordt door Martijn of Mustapha wel eens onder de douche staat. Stefan vertelt hem dat Mus altijd douched als iedereen geweest is.
Het naakt van Ting is voor de kunst.
Mustafa ligt nog steeds buiten. Volgens mij heeft hij het niet echt warm. Hij heeft zijn trui tot over zijn oren getrokken. Je ziet alleen zijn neus omdat hij ook nog een cap op heeft.
Bram zit in ontbloot bovenlijf tegenover Judith. Ting vraagt waar hij aan denkt. Geen antwoord van Brammetje. Ting krijgt een knuffel van Bo, waarop ze hem vraagt of hij de nieuwe Ruud is.
Laurens ligt zielig op de grond aandacht te trekken .Hij heeft zijn scheenbeen gestoten. Eerst moet Ting er uitgebreid naar kijken. Vervolgens moet Stefan er naar kijken.
Ting zegt dat er een dilemma loopt. (?) Jeanette vraagt ook hoe ze dat weet. Ting zegt dat er een paar smoeselen.
Even naar buiten. Daar zijn Daan en Margriet bezig met het avondmaal.
Ik zie één van de mannen in het buitenbubbelbad gaan.
Weer beeld op Mustafa, die wat in zichzelf mompelt. Hij zwaait naar volgens mij één van de mannen. Ik kan het niet goed verstaan wat hij zegt, want hij heeft zijn trui tot aan zijn neus opgetrokken. "Ik zeg helemaal niks, helemaal niks". Hij trekt zijn cap nog verder over zijn ogen.
Margriet is nu duidelijk hoorbaar op de achtergrond en Mus mompelt haar naam.
Buiten zit Bo te bubblen saampjes met Bram. Het water bruist, hun conversatie niet. Daarom maar overschakelen naar de binnenkliek.
Ting kent een vies/fries grapje: wat is witte bonen in het engels?
White beans -> wijdbeens.
Ting informeert bij Laurens of zijn gesprek met Mustapha nog effect heeft gehad. Of hij beterschap heeft beloofd. Dat heeft hij dus. Laurens zegt dat hij het vast wel eens zal vergeten, maar dat is niet erg.
Stefan vertelt over zijn gesprek met Mustafa, dat hij 3 uur lang een goed gesprek met hem heeft gehad.
Judith vindt het dan wel weer apart dat dat gebeurt terwijl de anderen de ramen aan het lappen zijn. Stefan merkt op dat Mus samen met Laurens ramen heeft gelapt in de slaapkamer e.d.
(Terwijl de discussie over Mustafa verder gaat zie ik hem ook in het bubbelbad zitten.)
Stefan probeert nog steeds Mus zijn gedrag uit te leggen. Dat alles draait om respect. Hij heeft moeite met mensen die boeren en scheten laten. Dat er een algemene gedragscode is, dat je niet boert en scheten laat in gezelschap. Judith vind dat nog niet een reden om iemand helemaal te negeren.
Stefan blijft Mustafa verdedigen tegenover Judith en Laurens. Dat je niet kunt verwachten dat iedereen zo is als je zelf bent. Hij legt de jij-ik boodschap uit. Zeggen wat je wil en waarom je dat wil. Dat dat de eerste regel van communicatie is. Je moet Mustafa op een bepaalde manier wat vragen.
Het wordt haast een woordenwisseling tussen Laurens en Stefan. Laurens voelt zich wat aangevallen door Stefan. Ting komt nu ook voor Mustafa op. Dat hij te jong is. Stefan vindt dat Mustafa ballen heeft, dat hij er nog steeds is.
De dames zijn eindelijk aan het eten.
De heren zitten nog steeds in het bubbelbad. Martijn staat er ook bij. Mus maakt ze allemaal weer aan het lachen.
Bo is volgens hem al bijna voorzien van een meisje. Ze heet Baukje.
De dames balen ervan dat Mustafa verdedigd is door Stefan. Ze bitchen met zijn allen over Mustafa. (Ik heb even geen zin om de dames af te luisteren, niet echt smakelijk al dat gesmak. Margriet praat met volle mond en Jeanette blijft maar met haar vork krassen over het metalen bord.)
(Uw streamverslaggeefster houdt even een pauze, ze gaat nl. even Friends kijken )
Laurens en Mus liggen allebei op de bank. Laurens is Mustafa vragen aan het stellen over recepten. Bo zit er naast met een trommel.
De dames hebben het over geweld op dance-party's. Over drank en drugs op feestjes.
Mus vertelt over zijn jongere broertje en zusje. Dat ze gingen slootjespringen. Dat ze met de pijl en boog speelden. Dat ze veel kattekwaad uithaalden. Dat waren nog eens tijden.
Laurens zat met 8 jongens en 1 meisje in de klas op de lagere school. Iedereen was verliefd op haar.
Mustafa had geen goeie band met de meisjes in zijn klas. Hij wilde geen verkering, ze hebben het wel 3 keer gevraagd. Hij had geen interesse in meisjes.
Ze wisselen littekensverhalen uit.
Switch naar de hunkerbunker. Ting en Margriet zitten aan de tafel te kletsen. Daan is Bo's voeten aan het aaien. Judith is aan het afwassen. En Jetje is al naar bed.
Margriet wil een man erg graag zien, maar ze is bang dat ze hem nooit meer zal zien nu ze in BB heeft gezeten.
Bram zit wat lamlendig aan het hek. Maar de redding is voor hem nabij. Hij kan weer gaan kaarten.
Margriet en Daan zijn aan het knuffelen en Martijn kijkt er jaloers naar.
"Kijk ze nou es!" zegt hij tegen Bram.
De mannen willen strippoker spelen, met de vrouwen als partner. Als één van de mannen verliest, moet zijn vrouwelijke partner een kledingstuk uittrekken. ( Leuk idee, maar het wordt natuurlijk niet doorgezet). Bo, Stefan, Bram en Martijn gaan weer kaarten.
Judith geeft les aan Margriet hoe ze fluitcommentaar van bouwvakkers kan krijgen. Als je op twee sporen loopt (wijdbeens lopend) ben je mannelijk en krijg je geen fluitserenade. Als je op één spoor loopt fluiten ze wel naar je. Als je er zeker van wilt zijn dat ze naar je fluiten moet je het overdrijven en met je kont wiebelen. (mijn les van de dag, morgen testen op de bouwvakkers in de straat)
Mustafa en Laurens zitten nog steeds met zijn tweeën op de bank te babbelen. Ze hebben het over BB 2, over Mohammed. Waarom hij eruit ging. Mustafa zegt dat hij gek werd. Laurens: "Hij kon heel goed zingen."
Mustafa zegt dat Seki ook vrijwillig uit de Bus stapte.
Hij zegt dat hij niet gek wordt. Laurens loopt weg omdat hij iets gemorst heeft op de bank. Mustafa mompelt weer in zichzelf: "Houdt je kop Margriet" (sjonge, die liefde is echt over)
Laurens komt weer terug en de heren hervatten hun gesprek. Laurens bedenkt dat het morgen 24 september is en dat dan zijn vriend jarig is. Hij is tevens zijn contactpersoon.
Mustafa vraagt of hij ook zijn plakboeken bijhoudt. Nee, dat doet de toiletdame van het cafe.
Joepie, de mannen zijn uitgekaart. Nou ja, niet helemaal. Bram en Bo zijn een toren aan het bouwen van kaarten.
Mustafa zit zich op te winden over het feit dat iedereen hem steeds vraagt waarom Marokkanen hun vrouwen slaan. Hij veroordeelt het dat mannen vrouwen slaan.
Alle andere bewoners zitten aan het hek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |