113 punten, doeiquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:04 schreef Max23 het volgende:
Sharon Day verbetert zich in haar laatste poging naar 5:79
Heb atletiek gedaan totdat ik heel erg last kreeg van mijn rug.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:05 schreef Bolters het volgende:
Zijn jullie zelf eigenlijk allemaal atleten of gewoon liefhebbers van de sport?
Liefhebber.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:05 schreef Bolters het volgende:
Zijn jullie zelf eigenlijk allemaal atleten of gewoon liefhebbers van de sport?
Ik tot ik een keer spierpijn kreeg.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb atletiek gedaan totdat ik heel erg last kreeg van mijn rug.
Alle begrip voor.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik tot ik een keer spierpijn kreeg.
Sucksquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb atletiek gedaan totdat ik heel erg last kreeg van mijn rug.
Daar is Adler een magische plekquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh, het snelwandelen WR deden ze ook op de 300m baan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is idd jammer.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:21 schreef heywoodu het volgende:
Schippers ook de 3e niet beter, das toch jammer
Is geinig, maar helaas niks waard ;-)quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:20 schreef TheArt het volgende:
Ik zit even de startlijst van de 5000 meter dames van morgen te bekijken, maar Kuijken heeft echt achter de Kenianen en Ethiopiërs echt de beste papierenGeinig om te zien.
Bedankt voor je optimisme.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:23 schreef Bolters het volgende:
[..]
Is geinig, maar helaas niks waard ;-)
Niets waard misschien, maar een top-5 plaats is mogelijk. Er zakken op grote toernooien altijd wel wat Afrikanen doorheen. Moet Kuijken zelf wel fit zijn overigens, wat de laatste weken ook nogal twijfelachtig was.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:23 schreef Bolters het volgende:
[..]
Is geinig, maar helaas niks waard ;-)
De ethiopiers waren laat bij de start en hebben geen warming-up gedaan. Dus die vallen misschien tegen.quote:
Vrouwen hoeven morgens pas te lopenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De ethiopiers waren laat bij de start en hebben geen warming-up gedaan. Dus die vallen misschien tegen.
Dan had ze zelfs de beste papieren voor brons gehad denk ikquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:25 schreef TheArt het volgende:
Zonder dat verlies op de 100 horden zou Nadine gewoon 4e staan in de prognose
[..]
Geeft niet, het is nog vroegquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:26 schreef Wombcat het volgende:
Oh, jullie hadden het over de dames morgen
Ik denk dat de Chinese dames maar beter niet te dichtbij moeten komenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:30 schreef Wombcat het volgende:
Goh. Bij het snelwandelen: "bij de russen nog geen enkele waarschuwing." Wat verrassend
quote:Meerkampster Dafne Schippers staat bij de WK atletiek in Moskou na vier onderdelen op de tweede plaats op de zevenkamp. De Nederlandse atlete lonkt zelfs naar een medaille, maar ze waakte na afloop van de eerste dag voor euforie.
'Ik wil er niet naar kijken. Het belangrijkste is dat de horden en de 200 meter stabiel waren. Met hoogspringen kreeg ik last van mijn knie. Daardoor durfde ik onbewust bij het kogelstoten niet volledig aan te glijden. Dat heeft me punten gekost', meldde ze na afloop van de eerste dag.
Voor Nadine Broersen waren de kansen op een medaille na het eerste onderdeel al verkeken. De 23-jarige meerkampster, die in 4 jaar tijd de wereldtop heeft bereikt en in Moskou als outsider gold, kwam op de 100 meter horden ten val toen ze over de laatste horde struikelde. De 14,84 die ze noteerde, betekende de laatste plaats. 'Hier train je dan het hele jaar voor, ik was er 100 procent klaar voor. Maar opeens lag ik op de grond', zei de atlete uit Dongen.
Schippers opende haar zevenkamp sterk met 13,30 op de 100 meter horden en 1,77 meter bij het hoogspringen, maar stelde wat teleur bij het kogelstoten met 12,91. Ze won de 200 meter in 22,84, een evenaring van haar beste tijd van dit seizoen. Op die 200 meter bezit ze ook het Nederlands record met 22,69. 'Toch had ik daar wat meer van verwacht, al is het wel het eind van de dag', zei ze. 'Ik moet nu goed rusten en goed slapen, al is de nacht niet zo lang. Morgenochtend zal dan wel blijken hoe mijn knie zich houdt. Maar ik ga ervan uit dat ik gewoon verder kan.'
Broersen realiseerde zich na haar onfortuinlijke struikeling dat ze onmogelijk nog in de buurt van een topnotering kan komen, maar ze wilde toch laten zien wat ze waard was. Ze herstelde zich knap met de tweede plaats bij het hoogspringen met 1,89. 'Om het netjes te houden: ik baalde enorm en het was in het begin van het hoogspringen ook moeilijk om goed te presteren. Pas toen ik in de buurt kwam van mijn persoonlijk record van 1,90, begon het weer leuk te worden.'
De rustpauze tussen het hoogspringen en kogelstoten vond ze vervelend. 'In die uren besefte ik pas goed wat er was gebeurd. Ik miste de spanning die ik nodig heb om 14 meter te stoten. Mijn persoonlijk record van 25,01 op de 200 meter is wel fijn, maar ik had erg graag de 24 op het scorebord zien staan.' Broersen staat desondanks 14e in de tussenstand met 3600 punten. Schippers vergaarde 3837 punten en heeft er 75 minder dan Ganna Melnitsjenko, die het klassement na de eerste dag aanvoert.
Je zou bijna denken dat ze bij de 2.28 de lat verkeerd gelegd hebben.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:33 schreef heywoodu het volgende:
Trouwens, dat PR van Amels staat wel op 2.28, maar dit zijn zijn beste sprongen:
[ afbeelding ]
2.22 halen hier zou dus gewoon echt goed zijn, lukt niet in de 2e poging.
Ja klopt, maar ik had toch niet verwacht dat een Keniaan helemaal achteraan op de schopstoel zou zitten...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:34 schreef Max23 het volgende:
[..]
Hoeft nog niet. Volgens mij was hij 10e dus als de volgende heat langzamer is kan het nog
Is gewoon realisme. Nederlanders hebben niks te zoeken op dat soort onderdelen. Is misschien jammer, maar het is gewoon zo. Meelopen voor een 5'e plaats is in mijn ogen niks waard.quote:
Dus in principe kan een ieder die niet uit Ethopië of Kenia komt beter niet meedoen?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:37 schreef Bolters het volgende:
[..]
Is gewoon realisme. Nederlanders hebben niks te zoeken op dat soort onderdelen. Is misschien jammer, maar het is gewoon zo. Meelopen voor een 5'e plaats is in mijn ogen niks waard.
Alleen negers.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 08:37 schreef Bolters het volgende:
[..]
Is gewoon realisme. Nederlanders hebben niks te zoeken op dat soort onderdelen. Is misschien jammer, maar het is gewoon zo. Meelopen voor een 5'e plaats is in mijn ogen niks waard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |