abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129944374
quote:
ZWOLLE - Een vrouw uit Hollandscheveld en een man uit Hoogeveen zijn de afgelopen nacht aangehouden voor het mishandelen van een politieagent en een kroegmedewerker in Zwolle.

De 41-jarige vrouw en de 18-jarige man kregen ruzie met de medewerker van een horecagelegenheid aan de Jufferenwal in de Overijsselse hoofdstad. De 48-jarige man werd daarbij een aantal keren geslagen door het Drentse duo. Politieagenten die in de buurt waren, grepen meteen in. Een van hen kreeg vervolgens ook een aantal schoppen en klappen van de vrouw uit Hollandscheveld.
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)oegmedewerker-zwolle

Uit Hollandscheveld. Je verwacht het niet :r

Die arme agenten hebben er wel hun handen vol aan dit weekend. :r
Allah Al Watan Al Malik
pi_129944442
Waarom geeft die agent dan geen klappen terug?
vroeger was dat allemaal geen problleem.
Ура для россии
pi_130128373
Toch is het gemak waarmee mensen tegenwoordig maar van zich afslaan wel een zorgwekkend iets. Vrouw misdraagt zich, wordt door agent aangehouden en gaat dan doodleuk op een agent lopen inhakken.

Zoals wel vaker, pleit ik weer eens voor strengere straffen. Dit soort wangedrag verban je alleen door daders flink op de blaren te laten zitten.
pi_130128407
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:23 schreef Elfletterig het volgende:
Toch is het gemak waarmee mensen tegenwoordig maar van zich afslaan wel een zorgwekkend iets. Vrouw misdraagt zich, wordt door agent aangehouden en gaat dan doodleuk op een agent lopen inhakken.

Zoals wel vaker, pleit ik weer eens voor strengere straffen. Dit soort wangedrag verban je alleen door daders flink op de blaren te laten zitten.
Levenslang!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_130128547
-troll-

[ Bericht 97% gewijzigd door timmmmm op 16-08-2013 14:21:58 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_130128756
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Levenslang!
Het is spijtig dat je er weer een karikatuur van wilt maken.

quote:
9s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zeg falende integratie en cultuur.
Van falende cultuur is hier inderdaad sprake. En dan slaat 'cultuur' vooral op het gedrag dat groepen mensen zich menen te kunnen permitteren. Als gevolg van jarenlang te soft straffen en een groeiend gebrek aan respect voor orde en gezag, is de uitkomst nu inderdaad dat mensen er niet voor terugdeinzen om bij het minste of geringste de politie te lijf te gaan.

Doorgeslagen vrijheden, die tot uiting komen in dit soort vormen van wangedrag, waarbij elk besef van grenzen en fatsoen lijkt te zijn verdwenen. Ik zie dat inderdaad als een probleem in Nederland. Ook onder autochtonen. En om - speciaal voor jou - het cirkeltje rond te maken: Marokkanen doen hier buitensporig vaak aan mee.
pi_130128823
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Levenslang!
En niet te vergeten, religie. Het zal zeker weer eentje zijn die zo'n ongelovige op z'n bek wil rammen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_130128919
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En niet te vergeten, religie. Het zal zeker weer eentje zijn die zo'n ongelovige op z'n bek wil rammen.
Religie is leidend, inderdaad. Waarschijnlijk het gevolg van spanningen tussen protestanten en katholieken in de regio, daar Zwolle een katholieke vesting is in een protestantse omgeving.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_130129478
Goh, de zomerkermis is weer in Zwolle.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_130129604
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Religie is leidend, inderdaad. Waarschijnlijk het gevolg van spanningen tussen protestanten en katholieken in de regio, daar Zwolle een katholieke vesting is in een protestantse omgeving.
Religie is totaal ondergeschikt. We hebben religie (gelukkig) verruild voor vrijheden, maar de schaduwzijde daarvan is dat je ook weer kunt doorslaan. Tegenwoordig zie je steeds vaker dat mensen van mening zijn dat alles maar moet mogen. Tegen elke vorm van wet- en regelgeving wordt hoe dan ook geageerd. Het leidt nogal eens tot asociaal, onaangepast gedrag.

Overigens zou ik Zwolle geen katholieke vesting willen noemen. Volgens mij heb je hier volop protestanten. De ChristenUnie heeft 6 zetels in de gemeenteraad...

[ Bericht 25% gewijzigd door timmmmm op 16-08-2013 14:24:44 ]
pi_130129840
Waarom kregen die 2 ruzie met de cafe baas ? Mochten ze niet roken soms ?
pi_130129901
wat is een liefbeest nou weer ?
pi_130130096
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik hap niet; ik reageer volledig on-topic. Het probleem is alleen dat KoosVogels en Mutant01 niet werkelijk een discussie willen. Ze wilden alleen even spotten met behulp van het nieuwsbericht.
Er zijn talloze nieuwsberichten de afgelopen week waarbij autochtonen betrokken zijn. Allemaal geweldsincidenten. Daar zijn ook topics over gemaakt. Het is dan donders interessant om te zien dat soortgelijke geweldsincidenten, waarbij mensen van een andere etniciteit betrokken zijn, per definitie aan hun afwijkende culturele of religieuze achtergrond wordt verweten. Dergelijke argumentatie snijdt geen hout, behalve dan als het duidelijk BLIJKT dat de daders een religieus motief als daad hanteren. Jij weigert echter te erkennen dat dit in 99% van de gevallen gewoonweg volstrekt geen rol speelt.

[ Bericht % gewijzigd door timmmmm op 16-08-2013 14:26:01 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_130130241
Soms is het resultaat van een religieuze achtergrond dat men zich actief afzet tegen de Nederlandse samenleving. Er zal toch een reden moeten zijn waarom Marokkaanse jongens zo buitensporig crimineel zijn. Het blijkt zelfs dat de ouders eraan bijdragen; ook dat hebben we laatst al besproken.

Het gaat dan ook niet om afzonderlijke incidenten, maar om een totaalplaatje. Steeds weer misdragen groepen Marokkaanse jongens zich. En dat is ook precies waarom een topic zoals dit zo kansloos is. Want dit is een incident. En als je het al in een breder perspectief zou willen plaatsen, zou je kunnen kijken naar openbaar drankgebruik (vermoedelijk in het spel, want het is kermis in Zwolle) of de insteek die ik eerder dit topic gaf.

Maar daar sta je helemaal niet voor open. Je wilt gewoon even je gram halen. Dit topic genereert minder reacties dan wanneer een Marokkaan had lopen meppen. Dat ligt allemaal aan de racistische Nederlanders, het heeft verder niks met structureel wangedrag van groepen Marokkanen te maken.

Vermoeiend is het, echt. Ik heb in NWS-feedback inmiddels om sluiting van dit topic gevraagd. Je hebt je gram gehaald, dus kan hier wel een slotje op.

[ Bericht 29% gewijzigd door timmmmm op 16-08-2013 14:28:24 ]
pi_130130427
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:18 schreef Elfletterig het volgende:
Soms is het resultaat van een religieuze achtergrond dat men zich actief afzet tegen de Nederlandse samenleving. Er zal toch een reden moeten zijn waarom Marokkaanse jongens zo buitensporig crimineel zijn. Het blijkt zelfs dat de ouders eraan bijdragen; ook dat hebben we laatst al besproken.
Soms, niet per definitie. Volgens mij is dat nu ook nu juist wat ik net zeg. Echter, die argumentatie gaat niet op - bij alle incidenten wordt de religieuze of culturele achtergrond erbij gehaald door reaguurders, laat daar maar eens op. Overigens zijn er talloze factoren die bijdragen aan de hoge cijfers onder Marokkaanse jongeren. Dit heb ook meerdere malen aangegeven en uitgelegd. De factor die het minst daaraan bijdraagt is religie. Dat wens je echter, kosten wat het kost, niet te accepteren.

quote:
Het gaat dan ook niet om afzonderlijke incidenten, maar om een totaalplaatje. Steeds weer misdragen groepen Marokkaanse jongens zich. En dat is ook precies waarom een topic zoals dit zo kansloos is. Want dit is een incident. En als je het al in een breder perspectief zou willen plaatsen, zou je kunnen kijken naar openbaar drankgebruik (vermoedelijk in het spel, want het is kermis in Zwolle) of de insteek die ik eerder dit topic gaf.
Dit is geen incident, geweld in het uitgaansleven/horeca is vrij structureel en een groot probleem tijdens de zomer. Geweld tegen hulpverleners of agenten is ook een structureel probleem.

quote:
Maar daar sta je helemaal niet voor open. Je wilt gewoon even je gram halen. Dit topic genereert minder reacties dan wanneer een Marokkaan had lopen meppen. Dat ligt allemaal aan de racistische Nederlanders, het heeft verder niks met structureel wangedrag van groepen Marokkanen te maken.
De term racisme heb ik nimmer geuit, dat is jouw visie. Het ging mij om de inhoudelijke reactie, dat het verder opvalt dat er inderdaad minder reacties zijn dan als het een Marokkaan was geweest - doet er niet toe. Gewoonweg een feitelijk gegeven.

quote:
Vermoeiend is het, echt. Ik heb in NWS-feedback inmiddels om sluiting van dit topic gevraagd. Je hebt je gram gehaald, dus kan hier wel een slotje op.
Dus omdat jij het geen leuk topic vindt, moet het dicht? Er zijn nog talloze andere mensen op dit forum, jij bent hier niet alleen.

[ Bericht % gewijzigd door timmmmm op 16-08-2013 14:26:08 ]
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:30:49 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_130130626
Hoi

Dit topic gaat niet over de Islam, Marokkanen, eventuele integratieproblemen, of het ruziemaken of je die wel of niet hebt.

Dit topic gaat over het nieuwsbericht in de OP. Zelfs als het je eigen topic is, zou ik het waarderen als je het gewoon ontopic houdt. Ook als dat ogenschijnlijk niet de bedoeling is van het topic.

De hele offtopic discussie dan ook weggegooid. Nou ja, bijna helemaal, halverwege werden er was mooie posts gemaakt van beide zijden.

Vanaf nu ontopic graag
Laffe huichelaar
pi_130130666
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:30 schreef timmmmm het volgende:
Hoi

Dit topic gaat niet over de Islam, Marokkanen, eventuele integratieproblemen, of het ruziemaken of je die wel of niet hebt.

Dit topic gaat over het nieuwsbericht in de OP. Zelfs als het je eigen topic is, zou ik het waarderen als je het gewoon ontopic houdt. Ook als dat ogenschijnlijk niet de bedoeling is van het topic.

De hele offtopic discussie dan ook weggegooid. Nou ja, bijna helemaal, halverwege werden er was mooie posts gemaakt van beide zijden.

Vanaf nu ontopic graag
Je hebt tegenargumenten weggehaald, hoe bedoel je BIAS.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:34:24 #18
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_130130755
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je hebt tegenargumenten weggehaald, hoe bedoel je BIAS.
Volgens mij heb jij zelfs het laatste woord voor mijn post, dus ik weet niet waar je op doelt. Kom naar FB, dan praten we erover.
Laffe huichelaar
pi_130130769
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij zelfs het laatste woord voor mijn post, dus ik weet niet waar je op doelt. Kom naar FB, dan praten we erover.
Nee, flikker hem maar dicht, Elfletterig zijn zin.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:35:26 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_130130786
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, flikker hem maar dicht, Elfletterig zijn zin.
Het is gewoon een mooi nieuwstopic.
Laffe huichelaar
pi_130130819
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het is gewoon een mooi nieuwstopic.
Als topicopener wil ik dat ie op slot gaat. Je hebt de hele discussie verneukt - dus het heeft ook geen zin om hem open te houden.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:36:37 #22
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_130130832
Ok
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')