Ik bedoel de [ en ]-escaping van de non printable characters. Is makkelijker om te horen van iemand hier dan het te proberenquote:Op donderdag 19 september 2013 14:34 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Gewoon uitproberen? Werkt het niet dan moet er nog een \ voor de $.
bedanktquote:Op woensdag 25 september 2013 23:48 schreef fripper het volgende:
http://tldp.org/HOWTO/Bash-Prog-Intro-HOWTO-3.html
1 = stdout
2 = stderr
Heeft niet zo zeer met cat te maken dus, maar met alle output / errors van commando's
Is er een fatsoenlijk alternatief voor Outlook?quote:Op maandag 30 september 2013 16:16 schreef µ het volgende:
Using an open source desktop lowers the total cost of ownership by 40%, in savings on proprietary software licences and by reducing costs on IT management. Using Ubuntu Linux massively reduces the number of local technical interventions, says Major Stéphane Dumond. "The direct benefits of saving on licences are the tip of the iceberg. An industrialised open source desktop is a powerful lever for IT governance."
The Gendarmerie now employs 37,000 Ubuntu Linux desktops. In the summer of next year, it expects to have completed the switch, and will then have 72,000 Ubuntu-Linux workstations. That makes it Europe's and possibly world-wide the largest example of a public administration using open source on workstations.
bron
Denk dat Zimbra het meeste in de buurt komt. Persoonlijk ben ik tevreden met Evolution, maar ik ben nog nooit iemand tegengekomen die dat met mij eens is.quote:Op maandag 30 september 2013 18:57 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Is er een fatsoenlijk alternatief voor Outlook?
Thunderbird.quote:Op maandag 30 september 2013 18:57 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Is er een fatsoenlijk alternatief voor Outlook?
Vind je outlook slecht? Waarom?quote:Op maandag 30 september 2013 19:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Thunderbird.
Een fatsoenlijk alternatief noemen voor het allerslechtste programma wat Microsoft ooit gemaakt heeft is natuurlijk niet moeilijk.
Een afspraak plannen met meerdere mensen zonder Outlook is geen beginnen aanquote:Op maandag 30 september 2013 19:20 schreef KomtTijd... het volgende:
ahja, het kan meer dan mail, dat is waar. Maar Maar als mail cliënt is het wel het meest verrotte tyfusprogramma ooit.
Ongeacht OS vind ik een aparte mailapplicatie altijd een extra beveiligingsrisico. Waarom zou je een kopie van je mail op een onbeveiligde folder op je computer laten staan?quote:Op maandag 30 september 2013 19:56 schreef nyny83 het volgende:
Volgens mij missen jullie dan vooral de Exchange functionaliteit van Outlook (centraal adresboek, gedeelde agenda's etc.) dan Outlook zelf. Er is een OpenSource alternatief voor Exchange, en dat heet Zarafa. Daar kun je dan natuurlijk zelf een client bij kiezen of gewoon gebruik maken van de web client waar alle functies in zitten.
Het is vooral conservatisme. Tot begin deze eeuw werd in mijn bedrijf nog WordPerfect gebruikt, omdat die macro die een stagaire in 1990 had gemaakt zo handig was. Dit was niet uniek, heel veel bedrijven werken zelfs nu nog met hele oude software.quote:Op maandag 30 september 2013 16:19 schreef nyny83 het volgende:
Goede zaak. Veel bedrijven durven simpelweg niet omdat er nog maar weinig grote bedrijven volledig op zijn overgestapt, maar het kan inderdaad flink schelen in de kosten.
Met exchange en outlook HOEFT dat dus niet. Dat is alleen als je cached modus aanzet en er ook lokaal een .ost file wordt opgeslagen. Met IMAP of god forbid POP achtige oplossingen heb je dat inderdaad wel. Het is maar net wat voor risico je dat vindt. Vergeet niet dat veel SMTP verkeer gewoon vrolijk onversleuteld over het internet gaat en eenvoudig te manipuleren is. Mail is met de huidige technologie naar mijn mening per definitie niet heel veilig.quote:Op maandag 30 september 2013 20:08 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ongeacht OS vind ik een aparte mailapplicatie altijd een extra beveiligingsrisico. Waarom zou je een kopie van je mail op een onbeveiligde folder op je computer laten staan?
[..]
Het is vooral conservatisme. Tot begin deze eeuw werd in mijn bedrijf nog WordPerfect gebruikt, omdat die macro die een stagaire in 1990 had gemaakt zo handig was. Dit was niet uniek, heel veel bedrijven werken zelfs nu nog met hele oude software.
Iemand die resultaatgericht is zal weinig moeite hebben met Linux, maar de meeste mensen zijn gefocust op het middel waarmee het resultaat bereikt wordt. Gelukkig klagen nu veel van mijn collegae over de ongebruiksvriendelijkheid van het nieuwe Microsoft Office. Als de directie een beetje ballen had schopten ze het IT-bedrijf eruit.
IT bedrijf waar ik werk is pas geleden overgestapt van Zarafa naar Exchange. De kosten voor Exchange wogen toch op tegen de voordelen van Exchangequote:Op maandag 30 september 2013 19:56 schreef nyny83 het volgende:
Volgens mij missen jullie dan vooral de Exchange functionaliteit van Outlook (centraal adresboek, gedeelde agenda's etc.) dan Outlook zelf. Er is een OpenSource alternatief voor Exchange, en dat heet Zarafa. Daar kun je dan natuurlijk zelf een client bij kiezen of gewoon gebruik maken van de web client waar alle functies in zitten.
Laat maar. Die lutsers van het systeembeheer hadden ons nog geen rechten voor de VPN gegevenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:12 schreef devzero het volgende:
Wat voor VPN software/server gebruiken ze? Welke vendor? Bv Cisco's VPN-SSL (anyconnect) is niet compatible met hun oude VPN software.
Erg handig als je je pc als muziekspeler gebruikt, maar ik heb een dlna-server op mijn thuisserver draaien en ik start muziek vanaf mijn tablet (Bubble-uPnP) naar mijn HTS, zodat de tv niet aan hoeft om een muziekje af te spelen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 19:14 schreef Jesse_ het volgende:
Eindelijk een Clementine android app.
Niet meer naar m'n pc hoeven lopen om muziek aan/uit te doen
Wat zoek je?quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:27 schreef µ het volgende:
Moederbord met (redelijk) goede videodriverondersteuning, heeft iemand tips?
Ik wil een nieuw moederbord/proc/mem kopen. Dus ik zoek iemand die goede ervaringen heeft met een merk/type moboquote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:23 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Wat zoek je?
Heb nog wel een ION bordje liggen
Gamen was het inderdaad niet voor bedoeldquote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:05 schreef KomtTijd... het volgende:
Als het niet om te gamen is: anything met Intel HD-graphics, helemaal top
Dit dus. Intel levert prima drivers aan voor Linux en werken denk ik in 99% van alle gevallen out of the box prima.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:20 schreef KomtTijd... het volgende:
jup, heb ervaring met 2e, 3e en 4e generatie (sandy bidge, ivy bridge en haswell), en allemaal gewoon out of the box super werken.
Midnight Commanderquote:Op zondag 13 oktober 2013 17:09 schreef Dale. het volgende:
Weet iemand een goeie file browser voor linux?
ps. voor de shell hé
Mooiquote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:21 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Dit dus. Intel levert prima drivers aan voor Linux en werken denk ik in 99% van alle gevallen out of the box prima.
Heb dat nooit echt begrepen. Ben meer een ls'erquote:Op zondag 13 oktober 2013 17:09 schreef Dale. het volgende:
Weet iemand een goeie file browser voor linux?
ps. voor de shell hé
wat is de meerwaarde tov alias?quote:
Dat autojump (bij mij) inmiddels honderden directories 'kent'. En die ga ik niet allemaal aliassenquote:Op zondag 13 oktober 2013 21:16 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
wat is de meerwaarde tov alias?
Je hoeft er toch maar een paar te kennen? je scripts directory en /usr/local/binquote:Op zondag 13 oktober 2013 21:20 schreef µ het volgende:
[..]
Dat autojump (bij mij) inmiddels honderden directories 'kent'. En die ga ik niet allemaal aliassen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |