Hallo mede-FOK!kers,
Van jongs af aan heb ik moeite met communiceren met meisjes/vrouwen. Toen ik voor het eerst naar groep 1 ging, kwam ik verlegen en onzeker de klas binnen. Er zaten een heleboel meisjes in de klas. Ik ging deelnemen aan een tafel, en de juf zei ''We hebben vandaag een nieuw klasgenootje bij''. Alle kinderen keken mij heel verbaasd aan. De juf zei tegen mij ''Wil jij je voorstellen?'' ik zei heel onzeker fluisterend ''nee''. De juf wist gelijk dat ik verlegen was en zei ''Hij is een beetje verlegen, dus ik stel hem wel even voor. Dit is Ali, hij is nieuw hier. En ik wil dat jullie hem van harte verwelkomen''. Alle kinderen zeiden ''Hoi Ali''. Ik keek verlegen en onzeker toe. De klas ging knutselen. Ik zat alleen aan een tafeltje te knutselen. Paar jongens riepen mij en zeiden ''Hey Ali, kom bij ons zitten!''. Ik ging bij hun zitten. Paar dagen later werden we vrienden. De meisjes vonden mij nog vreemd, omdat ik bijna nooit met hun ging praten. Heel later in groep 3 moest ik naar speciaal basisonderwijs (wegens een vergissing. Ik moest nooit naar speciaal basisonderwijs). Toen ik daar eenmaal was, werd ik meer verlegen en onzeker dan voorheen. Ik zat bij rare kinderen in de klas. Later in groep 8 werd ik gepest door jongens en meisjes. De jongens pestte mij omdat ik niet zo goed met meisjes kan communiceren, en de meisjes pestte mij omdat ik niet zo goed met hun kan communiceren. Na groep 8 ging ik naar het Prisma voortgezet speciaal onderwijs (wegens een vergissing. Ze dachten dat ik een verstandelijke beperking had, maar dat heb ik niet). Daar werden mijn problemen veel groter. Veel later ging ik weer terug naar het regulier onderwijs (Olympus College HAVO). Mijn problemen waren nog aanwezig. Ik had moeite met het communiceren met meisjes. Daardoor kreeg ik nooit een goede band met meisjes. Wel met paar jongens (die eenmaal mijn vrienden zijn). Mijn problemen zijn nu nog aanwezig. Is het mogelijk dat ik selectief mutisme heb? Ik heb er veel over gelezen. Ik durf niet naar mijn huisarts te gaan.
Groetjes Ali