Ik had mijn auto op marktplaats gezet voor de prijs onder de waarde van de ANWB. Het op marktplaats zetten ging al moeilijk want de eerste keer werkte de betaling niet en de tweede keer was alles ineens weg en de derde keer had ik het dus voor elkaar gekregen om de auto op mp te zetten.
Speciaal hiervoor had ik de auto gewassen, van binnen schoongemaakt, de auto nog met wax behandeld zodat hij er mooier uitziet en daarna foto's gemaakt voor mp.
Kostte mij dus aardig wat werk om alles op mp te zetten.
De auto stond er nog maar een paar uur op en de eerste bellers meldde zich. Ik woon in omg. Rotterdam, dus mensen die daar ook wonen weten wat ik bedoel als ik zeg: sjonnies en buitenlanders.
De eerste beller was een meneer van turkse komaf. Hij wilde mijn auto en was er zeker van dat de auto goed was, dus hij deed mij een eenmalig bod: 2000!!! euro onder mijn vraagprijs. Wtf! Echt serieus hoe groot kan die plaat voor je kop zijn. Ik heb hem netjes verteld dat zijn bod net genoeg voor de banden zijn en die niet apart te koop zijn. Waarop ik de opmerking kreeg dat ik nogal bijdehand was. Na wat dom gepraat van zijn zijnde zei ik hem dat ik ga ophangen als hij geen serieus bod wil doen. Hij vroeg of ik het echt zeker wist, want zo'n auto verkoop je toch nooit, aldus deze meneer. Gesprek beëindigd en dat was nog maar de eerste.
De tweede beller was nog maar een paar uur later. Ook een meneer van turkse komaf. Deze meneer durfde te beweren dat ik een arme studente ben en het geld nodig had, dus bood hij 1700 euro onder mijn vraagprijs! Serieus, hoe willen dit soort mensen serieus genomen worden. Volgens hem kon ik beter nu meteen zijn bod accepteren want dan kwam hij de auto direct ophalen en zou hij het geld contant meenemen, dat was namelijk allemaal geen probleem voor hem en daar zou ik dan ook mee geholpen zijn.
Na de eerste twee bellers had ik er al geen zin meer in en zo volgde nog heel wat van dit soort telefoontjes.
Op dag drie waren er dan wel twee nette mensen die de auto wilde bekijken. Ze vonden de auto mooi en het was precies wat ze zochten, dus heb ik ze een proefritje laten maken en dat was ook goed. Alle papieren zitten erbij en de auto is dealer onderhouden. Komen ze ineens met: ja, we vinden de auto wel mooi maar hebben maar zoveel euro en de auto is eigenlijk te duur. Kun je 900 euro zakken. Serieus wtf. Het kost mij diesel, tijd en ergernis. Dan komen ze aan het eind! tot de conclusie dat ze niet genoeg geld hebben. Wat een eikels.
Tweede bezoekers waren drie jongens die de auto kwamen bekijken en hadden een automonteur meegenomen want ja, weinig mensen en auto's waren maar te vertrouwen. Ze hadden zelfs de auto uitgelezen met zo'n apparaatje; zag er allemaal goed uit. Toen kwam hij tot de conclusie dat de auto schade heeft gehad en de vraagprijs niet reëel was. Ik heb gezegd dat de auto niet meer te koop is, had de motorkap dichtgegooid, de auto op slot en heb ze bedankt voor hun bezoek en ben naar binnen gegaan.
Wat een vreselijke mensen allemaal met hun smoesjes. Ik word er helemaal ziek en naar van. Had na het laatste bezoek eerst mijn gsm nr eraf gehaald en alleen email laten staan. Nu ben ik dat gezeik zo zat dat ik de auto er helemaal af heb gehaald.
Klacht: mensen op marktplaats en marktplaats gewoon. Plus alle kosten en moeite die het mij gekost heeft voor niks.