quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:26 schreef Cinderella_Man het volgende:
Now you See Me
[ afbeelding ]
Leuke kijkfilm, waarin de trucjes en illusies mooi zijn gefilmd. De prestaties van de acteurs zijn prima, al vond ik zowel de FBI-agent als zijn Interpol tegenhangster wat plichtmatig en cliché weggezet.
Uiteindelijk neigt de film wat meer naar fantasy dan naar het "echte" goochelen/illusioneren (is dat een woord?), waardoor de film tamelijk ongeloofwaardig wordt. Om verder maar niet in te gaan op het matige plot
Grotendeels mee eens, alleen vind ik de film niet tamelijk maar extreem ongeloofwaardig en het plot niet matig maar rampzalig. Lang geleden dat ik nog zo'n slecht geschreven film heb gezien, het lijkt wel het werk van een 8-jarige. Zelfs Sharknado was professioneler geschreven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Al met al, prima film, niet super maar ook niet slecht
Een 7tjeThe average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Haha, ook wel enigszins mee eens. Een aantal plottwists hoorden echt bij de slechtste die ik in lange tijd gezien heb.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens, alleen vind ik de film niet tamelijk maar extreem ongeloofwaardig en het plot niet matig maar rampzalig. Lang geleden dat ik nog zo'n slecht geschreven film heb gezien, het lijkt wel het werk van een 8-jarige. Zelfs Sharknado was professioneler geschreven.
mmmmm ik heb hem nog niet gezien, maar ken de boeken wel, misschien is het e.e.a. dan duidelijker? Zou het jammer vinden als ze het verprutst hebben. maar ga het binnenkort voor mezelf zien.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:59 schreef Poemgirl het volgende:
The Mortal Instruments: City Of Bones
[quote]Op vrijdag 23 augustus 2013 14:59 schreef Poemgirl het volgende:
The Mortal Instruments: City Of Bones
[ afbeelding ]
Tip: Doe het jezelf niet aan.
Alle cliché's die ze in een young adult film/serie konden proppen zitten er ook in (jong "normaal" meisje uit een grote Amerikaanse stad die helemaal niet normaal blijkt te zijn, vampieren, weervolven, ontvoeringen, normaal meisje blijkt véééél sterker dan iedereen ooit gedacht had, slappe magie, etc. etc.) In het begin leek het niet eens zo vreselijk te worden, leuke actiescene met Lena Headey die de moeder speelt van hoofdrolletje "Clary Fray", daarna stortte het in. "Clary" gilt letterlijk bij al het vreemde/rare dat ze ziet waardoor ik wenste haar te kunnen wurgen, Aidan Turner (speelt een weerwolf) hebben ze een héle vreemde grijze pluk haar gegeven, midden op z'n hoofd, zag er niet uit. Matige special effects voor een film uit 2013, maar ik snap wel dat niet elke studio een budget heeft à la Peter Jackson. Slecht verhaal met flink wat plotholes, matig acteerwerk van vooral Lily Collins die Clary speelt, en een hele stomme plottwist dat me deed denken aan Game Of Thrones (al zou deze zooi nóóit in de verste verte niet het niveau van GoT kunnen halen.). Ik kreeg een beetje medelijden met Robert Sheehan, Lena Headey en Aidan Turner, want het zijn goede acteurs + actrice maar met zo'n script kun je er waarschijnlijk niet veel van maken. Ook leek het alsof het hele verhaal zich afspeelde in drie dagen, met aan het einde van dag drie een Clary die opeens coole magische trucjes weet, en er wordt ook helemaal niet uitgelegd hoe. "Simon" die wordt gebeten door een vampier en daarna opeens z'n bril niet nodig heeft (!?!??), wordt ook verder niet op ingegaan. En om 1 of andere reden dragen alle "Shadow Hunters" (half mens, half engel) leer. Ze hadden met z'n allen meer leer aan dan iedereen op Amsterdam Gay Pride. Onduidelijk waarom.
Je zou je nu misschien afvragen wat 'City of Bones' is. Nou, om eerlijk te zijn, het is mij ook niet duidelijk. De hele 'city of bones' scene duurde zo'n vijf minuten met een paar warlocks (of was het wat anders? geen idee) die in een cirkel staan en zorgen dat Clary zich wat dingen herinnert. Ofzo. Daarna helemaal geen verwijzing meer naar.
En in een paar scenes zat wat lensflare. Deed me denken aan Star Trek. Geen idee wat het in deze film te zoeken heeft.
Conclusie: Tried-too-hard film met een heel onorgineel verhaal, slecht acteerwerk en een matige plot twist. Jammer dat ik hiervoor betaald heb.
IMDb: 7 (al zijn er nog maar 3000 votes, dus ik neem aan dat dit nog wel zakt)
Ik: 2
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef deze film ondanks dat een mooie 8
Kung fu Hustle
Kung fu (2004) - IMDb
Geweldige humor, vooral van de landlady of hoe zo'n vrouw ook heet. Een magere Stephen Chow, die overigen ook meeschreef aan de film en de film regisseerde, die een wannabee gangster neerzet in het China van de jaren '40. Hij wil zich heel graag aansluiten bij een beruchte bende. Er speelt zich veel af binnen een wooncomplex waar iedereen behalve hijzelf over buitengewoon goede Kung Fu vaardigheden beschikken.
Ook hier een 8
The General
The General (1926) - IMDb
In deze film speelt Buster Keaton een machinist van een Locomotief genaam The General, Zijn favoriete locomotief en hij zet ook alles in het werk wanneer deze gestolen wordt.
Ik was nog helemaal niet zo bekend met het werk van Buster Keaton, maar toen ik iets opving over een gevaarlijke scene die in 1 keer geschoten werd tijdens deze film was mijn nieuwsgierigheid gewekt en wilde ik toch eens wat van deze man zien. Deze film was lang, veel mooie treinen en elke minuut was absloluut geen hel dit moois te mogen zien.
Een 8,5 van mij
On the road
Onderweg (2012) - IMDb
Een jonge schrijver gaat samen met zijn beste vriend en diens vriendin die erg vrij van geest zijn door het land reizen, ze feesten af, liften en werken onderweg.
Jaren terug heb ik het boek gelezen en ik weet niet of het daaraan ligt, maar ik vond het echt helemaal niks, voornamelijk onduidelijke verhaallijnen, slecht neergezet verhaal, ik kreeg totaal niks mee van de beatgeneration en de drang om onderweg te zijn wat toch juist zo belangrijk was voor deze film. Ook kwam niet eens naar voren dat het verhaal maanden of jaren duurt, dit leek eerder een paar dagen.
Een 2 voor de moeite
Mijn advies, sla deze film over en ga het boek lezen.
Das leben der anderen
Das Leben der Anderen (2006) - IMDb
1984, Oost Berlijn. Een schrijver van toneelstukken en zijn vriendin, een actrice worden afgeluisterd door een geheim agent, een tijd waarin veel kunstenaars werden afgeluisterd en sommigen zelfs verplicht werden hun werk neer te leggen voor een bepaalde tijd. Het verhaal begint met het vermoeden dat de schrijver iemand geholpen zou hebben naar het westen te ontsnappen. Ben blij deze eindelijk gekozen te hebben, wat een film! En toch ontbrak net dat beetje echte spanning van deze tijd waarin men continu in de gaten gehouden werd, maar voldoende voor een 7
Friends whit benefits
Friends with Benefits (2011) - IMDb
Het enige waar het in deze film om draaide is hoe fijn seks is als je naast je gewone vriendschap je verder totaal niet bind en moeder is het er ook nog mee eens. Slap verhaal, kon er niks mee. Een 3
The Incredible Burt Wonderstone
The Incredible Burt Wonderstone (2013) - IMDb
Het begint met 2 vrienden en een goocheldoos, na veel oefenen werken ze jaren later als showgoochelaars in Las Vegas. Maar wanneer een straatgoochelaar (Jim Carrey) met extreme stunts wel erg bekend wordt moeten ze zien dat ze zelf aan de bak blijven door ook een grote stunt uit te gaan voeren.
Een komische film, die ook een serieuze ondertoon heeft. Welkom in de wereld van goocheltrucjes, illusie en pijn is fijn zolang het maar voor de show is. Erg vermakelijke film, een 8
Pain & Gain
Pain & Gain (2013) - IMDb
In de Sneak gezien vorige week, een film die ik zelf echt nooit zou uitkiezen want ik hou niet van het opgeblazen hollwoodachtige in de vorm van 3 michelinmannetjes wat zich veel in een fitnesscentrum afspeelt. De actie was niet leuk, de humor hield het net staande, het was vrij makkelijk vermaak, de ontvoerde man vond ik wel erg leuk gedaan, maar al die dildo's kon wel wat minder, 1 of 2 keer een grapje erover is wel genoeg, teveel is niet leuk meer. En dit was net teveel grappig proberen te zijn. Ik geeft deze een 5
I Am a Fugitive from a Chain Gang
I Am a Fugitive from a Chain Gang (1932) - IMDb
Deze film stond al heel erg lang op het verlanglijstje om helemaal te zien. Voor het kijken naar een hamburger werd James Allen (Paul Muni) ten onrechte veroordeelt tot een jarenlange straf in de ondraaglijke omstandigheden van een zuidelijke chaingang en de titel verraad het al: hij ontsnapt! Gelukkig zit er ook nog een verhaal omheen wat goed uit de verf kwam, geen lange saaie stukken en dialogen zoals veel oude films kunnen hebben. Hij krijgt een 9 van mij.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
De bemanning leer je dan ook kennen in het vorige deel.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:01 schreef casper019 het volgende:
STAR TREK INTO DARKNESS
[ afbeelding ]
Ik hoor iedereen roepen ''wooow de nieuwe star trek, topper superrrr'' Dus ging met best veel verwachtingen kijken (en net als deel 1) vond ik het een betere dan de gemiddelde SF/actie film.. maar een totale kaskraker en topper? nee dat alles behalfe.
Film is een iets sterkere dan de standaard actie/sf film, ziet er mooi uit en ook aardige actie. Verhaal niet heel bijzonder maar vermakelijk.
Het acteerwerk is prima, maar het blijft wel een tikkie vlak allemaal. je gaat nou niet met de bemanning ofzo meeleven.. je krijgt ook niks over hun te weten.
Infeite is het gewoon puur leuk popcorn vermaak voor n avondje
7+
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., en de snelle verspreiding ervan als er eentje opduikt ergensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer: 7.2
Voor de bemanning had ik dat probleem ook helemaal niet, vind de jonge versie van de cast zelfs echt goed. Het probleem voor mij bij ST: Into Darkness was het de rest van het verhaal, amper informatie over de tegenstanders en de verhaallijn is meer aan de actie opgehangen dan andersom.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De bemanning leer je dan ook kennen in het vorige deel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.film is gewoon gemaakt om te shockeren en dat is best goed gelukt.
ik geef hem een 6.5mee bekant vangde gin haas.
quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:51 schreef kawa4 het volgende:
[ afbeelding ]
gisteren A serbian film gezien.
van de ene kant is het wel een aanrader, omdat het wel echt een zieke film is
maar van de andere geen aanrader om het gewoon een TE zieke film isDe film is geen aanrader man, hij is gewoon heel erg saai.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.film is gewoon gemaakt om te shockeren en dat is best goed gelukt.
ik geef hem een 6.5
Mee eens. Het verhaal was een stuk minder. Trager ook.quote:Op zondag 25 augustus 2013 07:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Kick-Ass 2 (2013)
Kick-Ass 2 is toch wel een stukje minder dan zijn voorganger. Nog steeds wel hard en grof, en er zitten een paar leuke grappen en situaties in, maar verhaaltechnisch laat de film aardig wat steken vallen. Het realisme van de eerste film is hierdoor een beetje zoek en wat je overhoudt zijn een reeks scenes die als los zand aan elkaar hangen. De rol van publiekstrekker Jim Carrey is ook redelijk beperkt.
6/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....maar daar wordt verder ook niets mee gedaan. En zo waren er nog wel meer dingen die nogal halfbakken zijn uitgewerkt of gewoonweg aan de kant werden geschoven.
Net gekeken. Man, man wat een baggerfilm..quote:Op zondag 25 augustus 2013 06:16 schreef andreas612 het volgende:
Now You See Me (2013) - IMDb
[ afbeelding ]
Goede film wel. Beetje too much hollywood af en toe (als je een beetje door de glamour en snelheid van de film kijkt stelt het niet zo heel veel voor) maar kon me toch wel boeien. Het einde vond ik een beetje afgezaagd, maar desalniettemin wel een aanrader.
Acteurs als morgan freeman, michael caine en woody harrelson dragen de film vooral imo.
IMDB: 7.4/10
Ik: 7.0/10
The Prestige heeft een goed verhaal dat de film maakt, now you see me heeft daar allemaal fancy trucjes voor nodig. Dat maakt het een niet al te beste film maar 'k vond 'm wel redelijk vermakelijk zo op de avond.quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:26 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Net gekeken. Man, man wat een baggerfilm..
Dan is The Prestige of The Illusionist een stuk beter als het om goochelaars moet gaan..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |