abonnement Unibet Coolblue
pi_130011123
Pain & Gain (2013) - IMDb


Daniel Lugo (Mark Wahlberg), personal trainer, is het zat dat zijn bankrekening niet hetzelfde succes uitstraalt als zijn bodybuilder lichaam. Samen met zijn bodybuilder maatje Doorball strikt hij Doyle (Dwayne Johnson), een ex gevangene/verslaafde in dienst van god met het IQ van een badslipper, om zo een van zijn rijke klanten (Tony Shaloub) te ontvoeren en zijn bezittingen afhandig te maken.

Eindelijk een Michael Bay film die ik echt leuk vindt (sinds Bad Boys :P ). De hele film vraag je je af of hij een hekel aan mensen heeft, 'zijn ze nou echt zo debiel? Menen ze dit?'. Johnson is geweldig in zijn onnozelheid, Wahlberg is eng als 'entiteld douche', ik kan me namelijk voorstellen dat er mensen zijn die echt denken zoals hij omdat ze het IQ van een stoeptegel hebben. Als je (net zoals ik) een beetje misantropisch ingesteld bent is dit zeker een aanrader.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik: 7.8
Imdb: 6.8
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_130014685
Apart dat jij de film zelfs durft te vergelijken met Bad Boys 1 of 2 met o.a. Will Smith.
Ik deel die mening absoluut niet en heb dat tot uiting gegeven middels deze impressie.
pi_130015625
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:06 schreef Iwanius het volgende:
Apart dat jij de film zelfs durft te vergelijken met Bad Boys 1 of 2 met o.a. Will Smith.
Ik deel die mening absoluut niet en heb dat tot uiting gegeven middels deze impressie.
Ik ben niet blind. Blijkbaar was hij te subtiel voor je, of je houdt gewoon niet van leuke films waar de humor niet zomaar op de oppervlakte drijft. Of je vond hem gewoon kut, kan ook. :)
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:41:49 #54
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_130023195
Les chansons d'amour (2007) - IMDb
Julie en Ismaël hebben hun liefdesleven wat interessanter gemaakt door ook vriendin Alice erbij te betrekken. Maar een drastische gebeurtenis verandert alles.
Begon onbevangen aan deze film, de verrassing was dus groot toen de hoofdrolspelers de eerste keer opeens begonnen te zingen. Deze liedjes geven de film dat beetje extra. Echter wat de film goed maakt, zijn niet de liedjes maar de combinatie van luchtigheid en intelligentie. In het begin wordt de driehoeksverhouding op een speelse, doch volwassen manier behandeld. De film heeft dan ook veel weg van een Nouvelle Vague film. Zo is er scène waarin ze in bed alle drie een boek met een ironische titel lezen; een scène die regelrecht uit een Godard film lijkt te komen. Heel het musical gebeuren doet natuurlijk ook sterk denken aan Demy's Les Parapluies de Cherbourg. Honoré was dan ook net als zijn grote voorbeelden criticus bij het befaamde filmtijdschrift Cahiers du Cinema voor zijn carrière als schrijver en regisseur begon.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar de luchtigheid van het in zingen uitbarsten past minder goed bij de sombere toon, die de film dan krijgt.
cijfer: 8

Menschen in de mist (1938) - IMDb (Le quai des brumes)
De alom aanwezig mist in de haven van Le Havre zorgt voor een heerlijke noir-sfeer (al was film-noir toen nog niet uitgevonden, heeft het bijna alle kenmerken van een noir, de film behoort eigenlijk tot het poëtisch-realisme, wat ik ook een goede naam vind voor de toon van de film). Een wereld, waarin alles uitzichtloos lijkt. Zelfs de romance die opbloeit tussen de hoofdrolspelers is duidelijk een verloren zaak voor ons kijkers Maar een haven biedt met zijn schepen richting alle windstreken altijd nog een sprankje hoop.
De dialogen zijn, zoals in een goed noir betaamd, cool en poëtisch. De film wordt bevolkt door interessante gebroken karakters, die worden gespeeld met alom sterk acteerwerk. Het verhaal, op de vlucht zijnde soldaat wordt verliefd op meisje en raakt daarmee verwikkeld in louche praktijken, heeft alom niet veel om handen, maar de uitwerking is subliem.
cijfer: 9
pi_130024640
After Earth (2013)



ej deze film is zwaar kakka: sketches die random elkaar opvolgen, jaden die de hele film kijkt alsof ie z'n broek vol heeft, slechte dialogen, zelfs will smith heeft z'n best gedaan om slecht te acteren zodat z'n zoontje opvalt. Ben na 40 min. gaan slapen.

IMDB: 4.8/10
Ik: 1.0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2013 17:22:51 ]
pi_130026073
Ik reageer hier vrijwel nooit inhoudelijk, maar dit topic is wel en onuitputtelijke bron om te bepalen welke films ik wel en niet wil zien. Vaste en constructieve posters, heel erg bedankt!!! _O_
pi_130026789
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:20 schreef HostiMeister het volgende:
Pain & Gain (2013) - IMDb
[ afbeelding ]

Daniel Lugo (Mark Wahlberg), personal trainer, is het zat dat zijn bankrekening niet hetzelfde succes uitstraalt als zijn bodybuilder lichaam. Samen met zijn bodybuilder maatje Doorball strikt hij Doyle (Dwayne Johnson), een ex gevangene/verslaafde in dienst van god met het IQ van een badslipper, om zo een van zijn rijke klanten (Tony Shaloub) te ontvoeren en zijn bezittingen afhandig te maken.

Eindelijk een Michael Bay film die ik echt leuk vindt (sinds Bad Boys :P ). De hele film vraag je je af of hij een hekel aan mensen heeft, 'zijn ze nou echt zo debiel? Menen ze dit?'. Johnson is geweldig in zijn onnozelheid, Wahlberg is eng als 'entiteld douche', ik kan me namelijk voorstellen dat er mensen zijn die echt denken zoals hij omdat ze het IQ van een stoeptegel hebben. Als je (net zoals ik) een beetje misantropisch ingesteld bent is dit zeker een aanrader.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik: 7.8
Imdb: 6.8
wat ziet the rock er belachelijk uit op die foto _O-
Wie dit leest is hek.
pi_130036091


The Lone Ranger (2013)
De film begint niet onaardig en de mooie muziek voegt veel toe aan het geheel. De humor die zo nu en dan langskomt is vooral van het flauwe soort, maar weet toch meestal de juiste snaar te raken met een goed gevoel voor timing. William Fichtner als stereotype schurk heeft niet een bijzonder boeiende rol gekregen, maar weet deze toch goed neer te zetten.

De pogingen om het publiek te betrekken bij de dramatische scènes, vooral in de tweede helft van de film, zijn vrij zielig. De film had zoveel leuker kunnen zijn als ze volledig voor de humoristische route waren gegaan. Nu staat er een veel te lange film (149 minuten) met onnoemelijk veel slecht uitgewerkt drama. Er zitten best aardige momenten in deze actierijke film, maar je moet er vaak te lang op wachten.
5/10
pi_130037999
Buried (2010) - IMDb



Paul (Ryan Reynolds) is een vrachtwagenchauffeur en werkt in Irak. Na een aanval door een groep Irakezen wordt Paul wakker in een doodskist. Met alleen een telefoon (en wat lichtbronnen als een zaklamp) probeert hij te ontsnappen.

Net op tv. Kreeg ik plaatsvervangende benauwdheid om 'm zo in die kist te zien liggen :P Ondanks dat de hele film zich in de kist afspeelt, zonder flashbacks ofzo, is het toch best een spannende film met een duidelijk einde.

IMDB: 7. En dat vind ik ook wel een goed cijfer omdat het je toch wel in je greep houdt.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:58:05 #60
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_130039003

Oblivion
Normaal gezien is het genre sciencefiction voor mij het ideaale slaapmiddel.
En Tom Cruise is naar mijn mening vaak meer een clown dan een serieus acteur. En toch heb ik genoten van deze film, Het verhaal boeit van begin tot einde met een erg toffe twist halverwege de film.
Het acteer werk is voldoende en verder verloopt de film vlot, (Bij veel sciencefiction is dit niet het geval vandaar de slaapmiddel opmerking)

Imdb beoordeeld deze film met 7,10 en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_130039571
Pain & gain



Redelijk, opzich wel grappig en vermakelijk om een keer te zien. maar als ik de film ga beoordelen was het het allemaal net niet.. Niet genoeg actie voor een actie film, te weinig komedie voor een komedie, ik zou het meer omschrijven als een drama film met een tintje zwarte humor..
Het is jammer dat je niet echt een band gaat voelen met de personages, het blijft allemaal maar een beetje vlak.. ook had de film wel iets korter gemogen, een dikke 2 uur is iets te lang voor deze film...
De acteerprestaties verder zijn opzich prima..
Nu klinkt dit allemaal heel negatief, en lijkt het een troep film, dat ishet nou ook weer niet maar er had meer ingezeten.. en het is eigenlijk een film die je gewoon een x op tv moet zien.. en dan heb je er een geinig avondje mee, zou er in ieder geval niet voor naar de bios gaan
6
pi_130040339
Hele zooi films gekeken maar niet een om hier echt te vermelden behalve,

Tajemnica Westerplatte (2013)



Begin van de 2de WO, Polen word binnen gevallen een handje vol soldaten probeert stand te houden, nadat even later Frankrijk en GB de oorlog verklaren stijgt het moraal...

Voor de rest trilogie transporter aan het kijken weet je iig dat er wat gebeurt -O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_130041707
White House Down (2013) - IMDb

verhaal lijkt zeer sterk op Olympus has fallen met een vleugje die hard. Maar deze uitvoering valt bij mij veel beter in de smaak dan eerst genoemde film. Hoewel allerminst plausibel zit deze beter in elkaar. De humor is beter en de actie komt niet over als ' too much.'

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_130044892
Jagten

Jagten (2012) - IMDb

Aardig verhaal, alleen voor mij niets nieuws onder de zon en dat vond ik nou het enige minpunt van deze film. Ik vond het wel sterk gespeeld door de jonge Annika die het meisje Klara speelde.
Verder weinig aan toe te voegen, een 6,5

The Turin Horse

A torinói ló (2011) - IMDb

Zeer mooie beelden, het is alsof je overgaat van het ene sfeerplaatje in het andere sfeerplaatje. Soms zijn het net stillevens, maar ook grijpt de steeds terugkomende cellomuziek je weer aan en trekt je het arme leven in van de 3 hoofdrolspeler, een oude man, zijn dochter en natuurlijk het paard.
een 8

Mud

Mud (2012) - IMDb

Ik heb geprobeerd niet teveel ophemelende recensies hier te lezen want tja dan heb ik ook de neiging hier teveel van te verwachten, toch hebben de paar die ik wel zag mij nieuwsgierig gemaakt deze film te bekijken en o man wat een geweldige film! En wat zijn die jonge knapen nu al getalenteerd zeg, ik heb me geen moment verveeld bij deze film (ik moet toegeven bij The Turin Horse zakte ik even weg)
Ook deze krijgt een 8 van me

Bully

Bully (2011) - IMDb

Interessante documentaire over pesten op school en waartoe het uiteindelijk kan leiden. We zien ouders van kinderen die het lot in eigen hand namen en een einde aan hun leven maakten, en een kind die tot wanhoop gedreven anderen ging bedreigen. En dat doordat ze gepest werden waarbij niemand ingreep ook al wist school ervan.
Een 7,5

Struck by Lightning

Struck by Lightning (2012) - IMDb

Meteen aan het begin van de film gaat de hoofdrolspeler al een bliksemschicht door zijn lijf krijgen, dus de spoilers zijn er al en ach dat verraad de titelvan de film tenslotte ook al.
Zo dan hebben we dat maar gehad en ben je op het ergste al voorbereid.
Leuke vermakelijke film, echt deze moet je gewoon zien met een bak ijs op schoot, kijkt heerlijk weg.
Een 8,5

Oblivion

Oblivion (2013) - IMDb

Deze stond ook nog op het verlanglijstje, maar dan wel heel even wachten dat de hype voorbij is (en er tenminste een goede te downloaden is :P )
Ik had eerst het idee dat het weer een 1001 film is met zoveel mogelijk nieuwe technische snufjes, bekende koppen, alle bekende plekken van NY en uiteraard een apocalyptisch verhaal, maar toch kwam er iets in voor waardoor het net genoeg de aandacht trok. En dat was niet Morgan Freeman want die acteerde weer precies hetzelfde als in 9 van de andere 10 films waarin hij speelt.
Ik kom op een 6,5 voor deze film.

Anchorman: The Legend of Ron Burgundy
Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004) - IMDb


Geweldig deze weer te zien, een 8,5!

In time

In Time (2011) - IMDb

In de toekomst hebben mensen groene lichtgevende cijfertjes op hun arm en daar betalen ze ook alles mee, tijd.
Je kan tot het oneindige doorleven, maar als je op 0 uitkomt is het ook meteen boem afgelopen.
Het verhaal gaat over 1 van hen die in de zone leeft waar mensen nooit veel tijd verdienen en alles wat tijd kost ook zomaar ineens in prijs omhoog kan gaan. Een goed verhaal, soms wat ongeloofwaardig, maar zeker een film die het kijken waard is, een 6,5

[ Bericht 10% gewijzigd door drakin op 14-08-2013 01:21:01 ]
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_130046123
The Tree of Life (2011)
Tja, wat moet je hier nou van zeggen? Het zag er prachtig uit. Mooie muziek. Prima acteerwerk van Brad Pitt en die kids. Een van die koters zit ook in Mud btw. Waar het nou precies over ging... iets met het geloof en een rouwende familie, ofzo. Het duurde in ieder geval veel te lang en die scene waar in 20 minuten de aarde wordt gecreeerd zag er mooi uit, maar stak zo af bij de rest dat ze het er beter helemaal uit hadden kunnen laten. Wel grappig om nog een stukje Jurassic Park mee te pakken. 138 minuten duurt 'ie. Had best een half uur afgemogen. Oh ja, wat Sean Penn nou in de film deed, behalve 5 minuten getergd kijken..? Zeer pretentieus werkje van meneer Malick, hoewel het toch wel enigszins vermakelijk is. Het middenstuk met de opgroeiende koters en Brad Pitt als tirannieke vader was het best. Jessica Chastain zat er ook nog in als liefhebbende moeder, maar had opvallend weinig te doen. Niet echt mijn ding.

6/10

Grappig dat Penn er precies zo over denkt over zijn aandeel in de film:

"In August 2011, Sean Penn gave an interview to the French publication "Le Figaro" in which he was very critical of the movie and Terrence Malick's direction. Penn said "I didn't at all find on the screen the emotion of the script, which is the most magnificent one that I've ever read. A clearer and more conventional narrative would have helped the film without, in my opinion, lessening its beauty and its impact. Frankly, I'm still trying to figure out what I'm doing there and what I was supposed to add in that context. What's more, Terry himself never managed to explain it to me clearly."

[ Bericht 2% gewijzigd door Mint_Clansell op 14-08-2013 02:17:45 ]
pi_130051982
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 01:11 schreef drakin het volgende:
Jagten
[ afbeelding ]
Jagten (2012) - IMDb

Aardig verhaal, alleen voor mij niets nieuws onder de zon en dat vond ik nou het enige minpunt van deze film. Ik vond het wel sterk gespeeld door de jonge Annika die het meisje Klara speelde.
Verder weinig aan toe te voegen, een 6,5

The Turin Horse
[ afbeelding ]
A torinói ló (2011) - IMDb

Zeer mooie beelden, het is alsof je overgaat van het ene sfeerplaatje in het andere sfeerplaatje. Soms zijn het net stillevens, maar ook grijpt de steeds terugkomende cellomuziek je weer aan en trekt je het arme leven in van de 3 hoofdrolspeler, een oude man, zijn dochter en natuurlijk het paard.
een 8

Mud
[ afbeelding ]
Mud (2012) - IMDb

Ik heb geprobeerd niet teveel ophemelende recensies hier te lezen want tja dan heb ik ook de neiging hier teveel van te verwachten, toch hebben de paar die ik wel zag mij nieuwsgierig gemaakt deze film te bekijken en o man wat een geweldige film! En wat zijn die jonge knapen nu al getalenteerd zeg, ik heb me geen moment verveeld bij deze film (ik moet toegeven bij The Turin Horse zakte ik even weg)
Ook deze krijgt een 8 van me

Bully
[ afbeelding ]
Bully (2011) - IMDb

Interessante documentaire over pesten op school en waartoe het uiteindelijk kan leiden. We zien ouders van kinderen die het lot in eigen hand namen en een einde aan hun leven maakten, en een kind die tot wanhoop gedreven anderen ging bedreigen. En dat doordat ze gepest werden waarbij niemand ingreep ook al wist school ervan.
Een 7,5

Struck by Lightning
[ afbeelding ]
Struck by Lightning (2012) - IMDb

Meteen aan het begin van de film gaat de hoofdrolspeler al een bliksemschicht door zijn lijf krijgen, dus de spoilers zijn er al en ach dat verraad de titelvan de film tenslotte ook al.
Zo dan hebben we dat maar gehad en ben je op het ergste al voorbereid.
Leuke vermakelijke film, echt deze moet je gewoon zien met een bak ijs op schoot, kijkt heerlijk weg.
Een 8,5

Oblivion
[ afbeelding ]
Oblivion (2013) - IMDb

Deze stond ook nog op het verlanglijstje, maar dan wel heel even wachten dat de hype voorbij is (en er tenminste een goede te downloaden is :P )
Ik had eerst het idee dat het weer een 1001 film is met zoveel mogelijk nieuwe technische snufjes, bekende koppen, alle bekende plekken van NY en uiteraard een apocalyptisch verhaal, maar toch kwam er iets in voor waardoor het net genoeg de aandacht trok. En dat was niet Morgan Freeman want die acteerde weer precies hetzelfde als in 9 van de andere 10 films waarin hij speelt.
Ik kom op een 6,5 voor deze film.

Anchorman: The Legend of Ron Burgundy
Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004) - IMDb
[ afbeelding ]

Geweldig deze weer te zien, een 8,5!

In time
[ afbeelding ]
In Time (2011) - IMDb

In de toekomst hebben mensen groene lichtgevende cijfertjes op hun arm en daar betalen ze ook alles mee, tijd.
Je kan tot het oneindige doorleven, maar als je op 0 uitkomt is het ook meteen boem afgelopen.
Het verhaal gaat over 1 van hen die in de zone leeft waar mensen nooit veel tijd verdienen en alles wat tijd kost ook zomaar ineens in prijs omhoog kan gaan. Een goed verhaal, soms wat ongeloofwaardig, maar zeker een film die het kijken waard is, een 6,5
waar heb je The Turin Horse gezien? die wil ik al een tijdje zien
pi_130052932


Jin Líng Shí San Chai (2011)
Alternatieve titel: The Flowers of War


China / Hongkong
Drama
146 minuten

geregisseerd door Yimou Zhang
met Christian Bale, Tong Dawei en Shigeo Kobayashi

'13 Flowers of Nanjing' is gesitueerd in 1937 in Nanjing in China tijdens de Sino-Japanse oorlog. Een stel dappere vluchtingen wordt opgevangen in een kerk. De groep, samengekomen door de verschrikkelijke chaos van de oorlog, riskeert hun leven voor de schoolkinderen van de kerk tijdens de gewelddadige invasie van de stad. Vanwege de enorme tegenslagen presenteert heldendom zich onder de minst waarschijnlijke individuen als ze moedig een weg vinden in de verradelijke omgeving om zichzelf en hun naasten te redden.

Mooie film, grove en prachtige beelden en goed geacteerd. :) Film duurt misschiien net iets te lang maar verveelde me geen moment.

IMDB 7,5
Mijn cijfer 9
Young bloods everywhere....
pi_130056975
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:50 schreef casper019 het volgende:

[..]

waar heb je The Turin Horse gezien? die wil ik al een tijdje zien
Gewoon thuis op de bank net als de rest van de films. via een mediaplayer(gedownload dus)
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_130057807
The thing (1982)

In mijn ogen nog steeds een klassieker. Heerlijk hoe de film in al zijn traagheid je meeneemt in de spanning en het wantrouwen onderling. Geen voorgeschiedenis, gewoon het gegeven 'There is a thing' en het kan in iedereen veranderen, dus iedereen zijn.

Een 8.
pi_130059070
Pain & Gain

Over een niet al te snuggere body builder die geld van een rijke klant wil afpakken en daar 2 even gespierde en domme vrienden voor weet te strikken. Onverwachts erg genoten van deze Michael Bay productie, die wat mij betreft toch een beetje terug gaat naar zijn Bad Boys roots. Gelikte (maar niet té) geschoten, leuk verhaal, geinige subtiele humor en een prima cast. Geen idee waarom hier zoveel kritiek op is. Hij had best iets korter gemogen maar daar heb ik me niet aan gestoord.

De grootste grap is trouwens nog de 'rol' van Yolanthe aan het begin vd film, ze is maximaal 10 seconden in beeld en heeft 2 zinnetjes. Na alle heisa vraag je je af of ze nog ergens terugkomt, maar gelukkig niet _O-

7.8
pi_130062806
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 23:08 schreef casper019 het volgende:
Pain & gain

[ afbeelding ]

Redelijk, opzich wel grappig en vermakelijk om een keer te zien. maar als ik de film ga beoordelen was het het allemaal net niet.. Niet genoeg actie voor een actie film, te weinig komedie voor een komedie, ik zou het meer omschrijven als een drama film met een tintje zwarte humor..
Het is jammer dat je niet echt een band gaat voelen met de personages, het blijft allemaal maar een beetje vlak.. ook had de film wel iets korter gemogen, een dikke 2 uur is iets te lang voor deze film...
De acteerprestaties verder zijn opzich prima..
Nu klinkt dit allemaal heel negatief, en lijkt het een troep film, dat ishet nou ook weer niet maar er had meer ingezeten.. en het is eigenlijk een film die je gewoon een x op tv moet zien.. en dan heb je er een geinig avondje mee, zou er in ieder geval niet voor naar de bios gaan
6
Vanmiddag op de bank deze film bekeken. .en ben het eigenlijk wel eens met jouw review.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:41:08 #72
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_130065005
Good Vibrations



Deze film, gebaseerd op een waargebeurd verhaal, speelt zich af aan het eind van de jaren 70 in Belfast, Noord Ierland. De stad wordt verscheurd door de rellen tussen de protestanten en katholieken. Terri Hooley is een man met idealen die weinig op heeft met de strijd in de stad en liever luistert naar zijn platen. Hij weigert een kant te kiezen en verliest zo al zijn vrienden. Op het dieptepunt ontmoet hij een vrouw en dat is eigenlijk het begin van de film.

De vrouw geeft hem nieuwe inspiratie en hij besluit een platenzaak te openen. Al snel komt hij in contact met een nieuwe muzieksoort (punkrock) en gaat er een wereld voor hem open. De rest moet je maar zelf bekijken ;)

Een enorme aanrader voor liefhebbers van Punkrock, denk aan bands als Stiff Little Fingers en The Undertones en mensen die geïnteresseerd zijn in 'The Troubles'

Ik heb er zelf erg van genoten!

8.5/10
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 14 augustus 2013 @ 20:52:21 #73
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_130069654

Dredd
Brute actie weinig verhaal en een acteur die de hele film met een helm op zijn kop loopt.
Dat is Dredd in een notendop, Redelijke film maar ik had toch veel moeite om mijn aandacht er bij te houden. Een 6,
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 22:48:37 #74
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_130076520
Upstream Color (2013, Shane Carruth)



Tijdens het kijken had ik een wat wisselvallig gevoel: qua beoordeelde schommelde ik van vier sterren tot aan misschien wel slechts twee sterren. Soms intrigerend, soms net iets te vaag. Met dat laatste kan ik normaal gesproken wel leven, want bij een gebrek aan antwoorden kun je je eigen invulling geven. Dat lukte me hier ook wel. Hoewel het misschien niet altijd de juiste invulling was, is dat misschien juist iets waar ik achteraf wel tevreden over ben. Upstream Color is eigenlijk wars van duidelijkheden en dat is wel lekker, dus die tweesterrenbeoordeling was nooit een heel serieuze optie.

Toch is er iets wat wel duidelijk is: op audiovisueel gebied is het zonder meer boeiend. Zeer strakke cinematografie, maar vooral het geluidsdesign is wel heel bijzonder. Een goede surroundset is niet eens een overbodige luxe, maar een verplichting om deze film goed te kunnen beleven. Uiteindelijk kun je dat toch wel het beste doen en misschien biedt een herkijk wel uitkomst, want ik miste toch nog iets. Samenhang is het niet – want het verband tussen scènes is eenvoudig op te merken - en antwoorden ook niet, maar wat het wel is… Geen idee.

De film heeft wat bezinking nodig, maar bijzonder is het zeker. En vaag. Maar zeker ook boeiend, lekker eigenzinnig op een positieve manier.
pi_130077498
The Wolverine (2013) - IMDb

Wolverine ziet het niet meer zitten en leeft een teruggetrokken bestaan. Tot hij door een oude vriend naar Japan wordt ontboden.

Twee weken geleden gezien en ik weet nog steeds niet zo goed wat ik er van moet denken. Het was veel meer een praat film dan ik had verwacht. Was op zich niet verkeerd maar daardoor voelde hij enorm lang en was ik af en toe zelfs op het randje van verveeld. Ook omdat het allemaal niet heel diep gaat en redelijk voorspelbaar is. Het is niet een praatfilm waar je bij moet nadenken als je begrijpt wat ik bedoel. Tuurlijk het is mooi gefilmd, de dames zijn prima in orde en de knokscenes waren prima voor elkaar (de treinknokscene vond wel wat kolderiek en overbodig). Misschien moet ik er maar op houden dat de film, net als de hoofdpersoon last heeft van een mid-life crisis. Tegen de tijd dat de stinger na de aftiteling begint zijn ze er allebei doorheen en kunnen wij ons opmaken voor de volgende X-men.
IMDB 7,1
Ik 5,5

Lawrence of Arabia (1962) - IMDb

Klassieker met Peter O'Toole, Omar Sharif, Anthony Quinn en Alec Guinness vertelt het verhaal de wat aparte Britse legerofficier T.E. Lawrence en zijn avonturen in de woestijnen van Arabië ten tijden van WO1.

Je moet er wel even voor gaan zitten, in de directors cut die nu vaak vertoond wordt duurt hij bijna 4 uur. Ik had hem al wel eerder in delen gezien (vaak met lange tussenposen) maar nu was hij afgelopen zondagmiddag op de Belg en had ik de tijd om er rustig voor te gaan zitten. Aan alles zie je de leeftijd van de film en ook de kracht. Ik jat even een bijna 15 jaar oude user review van IMDB omdat ik het zelf niet beter kan opschrijven:
It is, in a way, depressing to watch this movie today. One winds up contrasting it with the sort of technologically slick and aesthetically shallow spectacles, like "Titanic", that garner the sort of adulation that a truly great movie like "Lawrence" received in its day, and one realizes how far we have fallen.

Ignore David Lean's painterly technique, the way he fills the screen like a canvas. Ignore Freddie Young's stunning cinematography in fulfillment of Lean's vision. Ignore the fabulous score by Maurice Jarre. Ignore the stupendous cast. Ignore the topnotch script.

What we have, beyond all this, is an absolutely gripping and psychologically perplexing character study of a uniquely enigmatic individual that keeps us on the edge of our seats for the full length of the movie. "Lawrence", at over 200 minutes, goes by faster than many a movie of half its length, due to Lean's brilliant pacing and direction, and superb acting all around. To make a comparison in the world of music, this movie, like Mahler's 8th symphony, is a universe contained within itself.

Of course, it is an exercise in self-denial and philistinism to watch this movie in anything other than the wide-screen - or "letterbox" - format, due to Lean's complete use of every inch of the wide screen. To watch it otherwise is to miss half of Lean's intention.

To use a hackneyed phrase, they simply don't make 'em like this anymore.


Het is een al schoonheid en enigmatiek maar het vraagt wel wat doorzettingsvermogen van de doorsnee hedendaagse filmkijker.
IMDb: 8,4
Ik: 9

Suikerfreule (1935) - IMDb
http://nl.wikipedia.org/wiki/Suikerfreule

Af en toe beland ik op NostalgieNet en dan kom je dit soort oude pareltjes tegen. Tuurlijk qua film is het van het niveau doktersroman maar het feit dat je af en toe dit soort oude films kan zien is fantastisch. Voor een lengte van iets meer dan 70 minuten (het origineel was 90 maar er zijn wat stukjes verloren gegaan, dat zie je ook aan de montage) hoef je het ook niet te laten. Annie van Duyn die Dolly speelt is overigens een verdraaid lekker ding, en als ze nog leeft inmiddels 98 :D
IMDb: 5,5
Ik: 7 al was het alleen maar omdat hij nog bestaat.

Morgen op naar Elysium, nieuwe film nummer 100 van dit jaar.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')