abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 augustus 2013 @ 22:01:09 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_129880232

Johannes de Bever (Berlicum, 7 april 1965) is een Nederlands zanger en voormalig prof- en zaalvoetballer.

In 1980 werd De Bever op 14 jarige leeftijd als zanger ontdekt door Pierre Kartner tijdens een optreden op de Nijmeegse Vierdaagse. Het nummer Als ik later eens trouw, dat Kartner voor hem schreef, bereikte de tipparade. Er volgden nog drie singles en een elpee. Hierna besloot De Bever voorlopig te stoppen met zijn zangcarrière en zich toe te gaan leggen op het voetbal.

De Bever verwierf hierna grote faam als zaalvoetballer, onder andere bij de toenmalige topclub Bunga Melati uit Tilburg. In de winterstop van het seizoen 1992-1993 maakte hij de overstap naar het veldvoetbal, door een contract te tekenen bij Dordrecht '90. Hij viel bij Dordrecht '90 vooral op door extravagant gedrag, zo nam hij een medespeler in dienst als privéchauffeur. Zijn carrière in het Nederlands betaald voetbal bleef beperkt tot een half seizoen, waarin hij slechts tot vijf wedstrijden kwam. Na zijn avontuur bij Dordrecht '90, kwam hij in België nog uit voor voor onder andere La Louvière, Diest en Dessel. Successen kende hij echter vooral in het zaalvoetbal, waarvoor hij in je jaren 90 samen met Edwin Grünholz het boegbeeld vormde. Hij kwam diverse keren uit voor het Nederlands zaalvoetbalteam. In 1997 werd hij bekroond tot beste zaalvoetballer van de wereld, tijdens het WK in Brazilië. Begin jaren 90 richtte hij zijn eigen zaalvoetbalteam op: De Bever Boys.

In 1999 was De Bever de spil in een omkoopaffaire in de Belgische Eerste Klasse. De Bever benaderde, namens contacten uit het illegale gokcircuit, twee spelers van KVC Westerlo, de Belg Marc Cox en de Nederlander Coen Burg, of zij voor een vergoeding van 600 euro de wedstrijd tegen KV Kortrijk wilden saboteren. De twee gingen in op zijn voorstel en Westerlo verloor die middag met 4-2. Een jaar later kwam de zaak aan het rollen toen de Nederlandse justitie haar Belgische collega's informatie verstrekte uit een lopend drugsdossier. De Bever werd voor de affaire bij verstek veroordeeld tot 9 maanden gevangenisstraf en een geldboete van 4950 euro. In hoger beroep werd hij vrijgesproken.

Tussen 2005 en 2007 was hij trainer van het zaalvoetbalelftal FCK de Hommel uit Sint-Michielsgestel dat uitkwam in de Topdivisie zaalvoetbal. In 2006 keerde hij, als zanger, weer terug uit de anonimiteit, door het duet Toen kwam jij op te nemen met Anny Schilder. Vanaf die tijd verschijnen er ook regelmatig singles van hem, die meestal de Single Top 100 weten te bereiken.

John de Bever staat bekend als een van de weinige profvoetballers, die is uitgekomen voor zijn homoseksualiteit. In 2005 maakte Omroep Brabant een portret over De Bever. Op 10 april 2009 trouwde hij met zijn vriend en manager Kees Stevens. De Bever is uitbater van een Hollands café in Benalmádena, waarin hij zelf ook regelmatig optreedt.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_129880413
Verklaart wel een hoop...in Llorret de Mar noemde we m John de Beffer...vond ie niet leuk..snap nu waarom
  Redactie Sport vrijdag 9 augustus 2013 @ 22:06:47 #3
274204 crew  Mexicanobakker
pi_129880466
Johannes. _O_
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_129888560
Wat een hoofd heeft die kerel. :X
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 augustus 2013 @ 09:56:07 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_129892648
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 01:47 schreef heiden6 het volgende:
Wat een hoofd heeft die kerel. :X
Mooi man. :)

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:55:36 #6
369018 Sjeik_Telmachientje
ttttttrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
pi_129893536
John heeft hier ook al een topic.

KLB / John de Bever
TTTTTTTTTTTRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
pi_129893748
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 09:56 schreef tong80 het volgende:

[..]

Mooi man. :)

Een patjepeeër, zo kwam hij op mij over, om maar eens een mooi woord van Johan Derksen te lenen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:20:34 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_129894118
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:55 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
John heeft hier ook al een topic.

KLB / John de Bever
Leuk. :D Heb er nog in gepost. :)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')