abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129907072
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Doorgedraaid of niet, wat hij uitkraamt zijn bestaande theorieen.

Lees je maar eens in op quantum mechanica of bekijk de documentaire 'What the beelp - Down the rabbit hole'. Zeer interessante documentaire waar je vriend het over heeft.
:')

"what the bleep - down the rabbit hole" :') :') :')
pi_129907115
pi_129907241
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 17:18 schreef Fusions het volgende:
Soms is het voor individuen lastig om hier mee om te gaan, maar het is vrij simpel op te lossen,
Zorg voor een rustige omgeving, neem de dagelijkse lasten van ze af, zorg dat ze met een persoon zitten die ze kunnen vertrouwen. Neem de tijd en hun ideeen kunnen ze dan rustig vertellen indien de gene dat wilt. Schrijf ze op, denk er over, deel ze met anderen die er misschien meer verstand van hebben. Erkenning voor de (vaak toch niet zo gekke) gedachten is een vrij gevoel voor de persoon en imo het belangrijkste voor een terug keer van een rustig leven.

Ik raad ook aan om informatie op te zoeken over het leven na de dood, hoe een beetje in z'n werk gaat. Als je er meer over aan het lezen bent verdwijnt de angst om dood te gaan ook en dat zal ook een flinke last afnemen.
Bedankt voor de reactie, zo heb ik tot nu toe ook gereageerd op wat hij zegt. Het begint nu alleen wel erg tegenstrijdig te worden wat er hier gezegd wordt.
pi_129907386
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:27 schreef no-shit het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie, zo heb ik tot nu toe ook gereageerd op wat hij zegt. Het begint nu alleen wel erg tegenstrijdig te worden wat er hier gezegd wordt.
hoe bedoel je
?
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_129907837
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:01 schreef Trollscience het volgende:

[..]

erg intelligente opmerkingen maak je, er rekening mee houdende dat de vriend van de TS' helemaal geen paranoïde waanbeelden heeft. leg me eens uit hoe een doodsbang persoon gewelddadig wordt naar de mensen waar hij van houdt
Niet denk ik, zelfmoordpoging kan ook nog. Heb ik gedaan toen ze me de verkeerde medicijnen gaven en ik in een psychose kwam. Had ik anders ook niet gedaan.
pi_129907866
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:32 schreef Fusions het volgende:

[..]

hoe bedoel je
?
Er is ook gezegd dat het beter is om zijn denkbeelden te ontkennen. Dat is dan het tegenovergestelde van jouw advies.

Overigens is hij (zover ik weet) niet bang voor de dood of heeft hij last van paranoide gedachten.
pi_129908057
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:45 schreef no-shit het volgende:

[..]

Er is ook gezegd dat het beter is om zijn denkbeelden te ontkennen. Dat is dan het tegenovergestelde van jouw advies.

Overigens is hij (zover ik weet) niet bang voor de dood of heeft hij last van paranoide gedachten.
Met ontkennen schiet je niks op.
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_129908647
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:50 schreef Fusions het volgende:

[..]

Met ontkennen schiet je niks op.
het zou natuurlijk kunnen dat je hem overtuigd, maar ik denk dat hij dan niet meer zo open reageerd en veel terughoudender wordt.
pi_129916881
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:44 schreef cobybryant het volgende:

[..]

Niet denk ik, zelfmoordpoging kan ook nog. Heb ik gedaan toen ze me de verkeerde medicijnen gaven en ik in een psychose kwam. Had ik anders ook niet gedaan.
Precies, een bang persoon zal eerder zichzelf iets aandoen dan de mensen om zich heen.
  zondag 11 augustus 2013 @ 01:47:07 #130
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_129924097
Je vriend is niet gek geworden. Je vriend heeft een inzicht gehad en 'zijn denken' is in panic mode gesprongen.

Er is geen tijd. Tijd is denkbeeldig. Gedachten, ( woorden, beelden, geheugen, etc ) creeren de illusie van tijd.
Er wordt door gedachten voortdurend een verhaal geprojecteerd in het tijdloze nu. Tijd vindt alleen plaats in denken.

Je hebt nog nooit een ervaring gehad in het verleden en je zal ook nooit een ervaring hebben in de toekomst.
Alles vindt altijd nu plaats. Het leven is nu. Altijd. Al-tijd.
Gedachten kunnen het niet bevatten, omdat ze onlosmakelijk gekoppeld zijn aan 'tijd'.
Gedachten kunnen niets anders dan projecteren in een verleden ( dat nergens te vinden is, behalve als een gedachte ) of een toekomst ( die nergens te vinden is, behalve als een gedachte ).
Zonder gedachten, zonder een verhaal, is er geen tijd. 'Jouw leven' en tijd zijn 1 en dezelfde.

Voor de 'ik' betekent tijdloosheid dus het einde van het verhaal.
Geen gedachten staan voor gedachten gelijk aan de dood. Logisch. Absolute stilte is tijdloosheid.

Dus, ja, zo'n inzicht kan zeker tot een paniekaanval leiden.
Meditatie wil weleens helpen.

Ik zou 'm iig adviseren om van de drugs af te blijven.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_129935993
quote:
2s.gif Op zondag 11 augustus 2013 01:47 schreef DO2 het volgende:
Je vriend is niet gek geworden. Je vriend heeft een inzicht gehad en 'zijn denken' is in panic mode gesprongen.

Er is geen tijd. Tijd is denkbeeldig. Gedachten, ( woorden, beelden, geheugen, etc ) creeren de illusie van tijd.
Er wordt door gedachten voortdurend een verhaal geprojecteerd in het tijdloze nu. Tijd vindt alleen plaats in denken.

Je hebt nog nooit een ervaring gehad in het verleden en je zal ook nooit een ervaring hebben in de toekomst.
Alles vindt altijd nu plaats. Het leven is nu. Altijd. Al-tijd.
Gedachten kunnen het niet bevatten, omdat ze onlosmakelijk gekoppeld zijn aan 'tijd'.
Gedachten kunnen niets anders dan projecteren in een verleden ( dat nergens te vinden is, behalve als een gedachte ) of een toekomst ( die nergens te vinden is, behalve als een gedachte ).
Zonder gedachten, zonder een verhaal, is er geen tijd. 'Jouw leven' en tijd zijn 1 en dezelfde.

Voor de 'ik' betekent tijdloosheid dus het einde van het verhaal.
Geen gedachten staan voor gedachten gelijk aan de dood. Logisch. Absolute stilte is tijdloosheid.

Dus, ja, zo'n inzicht kan zeker tot een paniekaanval leiden.
Meditatie wil weleens helpen.

Ik zou 'm iig adviseren om van de drugs af te blijven.
Kan best zijn dat het zo is maar je moet er niet zo bij stil staan. Het verpest gewoon zijn leven hij is bang dat hij straks de realiteit niet meer kan onderscheiden van zijn gedachten en dat hij in paniek raakt.

Gisteren voor het stappen heb ik met hem gepraat en hij wil (mits ik mee ga, en zelf ook sessies neem) wel met een profesional praten.
Hoe moet ik dit aanpakken? moet ik naar het ziekenhuis, huisarts, ggz of een andere instelling?
Het liefst moet die lijn zo kort mogelijk zijn omdat hij er toch wel tegeonop ziet en niet van instelling naar instelling wil hobbelen.
  zondag 11 augustus 2013 @ 14:50:38 #132
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_129937083
Tja, eerst de huisarts, lijkt me. Die zal 'm dan wel doorsturen naar het GGZ.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zondag 11 augustus 2013 @ 15:23:53 #133
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_129938419
Hij is helderziend jwz!
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
pi_129939674
Sws uitkijken met wiet, dat spul kan echt zaken triggeren
  zondag 11 augustus 2013 @ 15:54:10 #135
359872 bouwesuperman
Vrees niet, mens en dier!
pi_129939752
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:52 schreef Bombshell het volgende:
Sws uitkijken met wiet, dat spul kan echt zaken triggeren
Die al in je dna vastliggen
Ik ben bouwesuperman en red wat er te redden valt, zoals kuttopics.
  zondag 11 augustus 2013 @ 16:18:04 #136
409654 DeOudeWijze
HighQ-er reageert...
pi_129941067
Serieus? Hou op! Dat meen je niet, ga weg!

Gaan we er nu echt een publiekelijke discussie van maken over een denkwijze van iemand onder de invloed van drugs?

Dus als ik het goed begrijp zeg je ongeveer zoiets als:

Help me, als mijn vriend heel veel bier drinkt is ie ineens zichzelf niet meer! Wat moet ik doen?
In een discussie dienen beide partijen ervoor open te staan om te leren. #vooruitgang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')