abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129872782
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_129873159
Haai. Ik had een bijzondere L vandaag. Ik liep door de stad en had een bijzondere craving naar.... vanille vla :') mijn L: vanille vla met hagelslag ( die intens pure) en blauwe bessen.

Nu heb ik gevuldw paprika in de oven staan en een zalmpje erbij.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_129873558
Bijlezen. Yay! Girlfight! Popcorn halen. Verder lezen, popcorn maar weer opruimen.
Verder: chili con carne met rijst? :(
Goed gedaan, Kwak. Gezond slank blijven is belangrijk, maar lekker genieten van je vakantie ook!
Hormonen zijn nasty... ;)
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 19:11:19 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129873652
@co: Wat je zei over aankomen bij wat ik eet: thuis zou ik er ook een paar kilo bijhebben. Gelukkig stonden we op de camping (veel lopen) en was het een zeer actieve vakantie. Ik denk dat we in drie weken tijd 100 km met de auto hebben gereden, buiten de heen- en terugreis. Voor de rest iedere dag met de kano het meer op, zwemmen, dagelijks met de fiets de bergen in, veel lopen, de kinderen surfen en vissen, mijn man motorrijden en alles lopend of op de fiets, ook bij 40 graden.

Op die manier kun je veel eten.

Lijstje vandaag
T. Handjes chips vannacht in de auto
O. Ei met snee brood
L. Lasagne, salade met olie en azijn, slagroomvla
D. Sla, munt, koriander, avocado, mango, olie, limoen, feta met 2 sneden brood met boter

Wat trouwens echt te erg was: gisteravond nog uit eten geweest bij ons favoriete restaurant. Omdat we zulke goede klanten zijn geweest kregen we ter afscheid een fles mooie regionale olijfolie en een fles limoncello mee. Volgend jaar maar wat meer zelf koken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_129873714
Fijne manier van goede klanten zijn Tink! Kan me met jouw bezigheden en reistijden ed best voorstellen dat je soms geen zin hebt om te koken :)

Lief is laat thuis :( Hoop dat ik de honger kan bedwingen.
pi_129873737
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:08 schreef miekie72 het volgende:
Bijlezen. Yay! Girlfight! Popcorn halen. Verder lezen, popcorn maar weer opruimen.
Verder: chili con carne met rijst? :(
Goed gedaan, Kwak. Gezond slank blijven is belangrijk, maar lekker genieten van je vakantie ook!
Hormonen zijn nasty... ;)
moest even weer teruglezen. Lekker lijstjes Uniek. En Kwak, gefeliciteerd met je vriend's baan, super. En friet op broodje hamburger is raar! Ik heb gewerkt met Schotten en moest chips halen, want dat aten ze tijdens de lunch op brood. Bovenop hun broodje ham of kaas. :D
pi_129873816
Argh! Even edit, ik quote de verkeerde post. Wilde die van Loveli quoten: bah, wat een pech zeg!!! :(
pi_129874786
Hiephoi ik ben al dagen grieperig. Hoe kan dat nu weer..
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 19:45:16 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129874803
Miekie.. toe aan weekend? :D

Tink, heel herkenbaar... ik vreet ALLES op vakantie maar beweeg dan ook minimaal 4 uren (wandelen, zwemmen) Dan kan je echt ongelooflijk veel eten en drinken.
En als vaste klant?? Wij krijgen bijna altijd de laatste avond bij een kroeg 2 halve liters bier :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_129874857
Ik ga met m'n reisgezelschap hardlopen op vakantie, ben benieuwd :s)
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:32:14 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129876420
Oh ik vind eten dat is opgewarmd uit de vriezer echt meestal zo vies he... Net ook weer, opgewarmde risotto. Niet te kanen. Duvel vond het nog wel ok. Ik kan echt niks met opgewarmd voer geloof ik... :@.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:34:35 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129876513
Hey XM moest vandaag aan je denken, gewoon omdat het kan O+
Hoe is het met je moeder?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_129876788
Risotto is volgens mij nog extra slecht bij opwarmen. Pastasaus uit de vriezer met 'verse' pasta erbij heb ik minder problemen mee.

De sushi was erg geslaagd! :9 De volgende keer weer wat nieuws bedenken, al zijn dit erg goede combi's (al zal de haring vast als zonde beschouwd worden).
pi_129876926
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:15 schreef miekie72 het volgende:
Argh! Even edit, ik quote de verkeerde post. Wilde die van Loveli quoten: bah, wat een pech zeg!!! :(
Tot nu toe ging het allemaal prima en we snappen het nog allemaal ;)
pi_129876965
Heeft iemand nog boekentips voor op vakantie :)?
pi_129877184
Heb ik ook vaak hoor XM. Risotto zou ik nooit invriezen, dan is de structuur weg en ook de subtiele smaak :X

Hoe is het met jou Uniek? Tis weer koud he? ;(

Lijstje:

O: smoothie banaan, verse jus, ananas, blauwe bessen en kokosmelk. En een rijstwafel boter en kaas.
B: huishouden 2 uurtjes
L: omelet 2 eieren met tomaat, ui en kaas, beetje ketschup.
S: uur en kwartier yoga
D: zalm met venkelzaad en rode peper, wortel-korriander-parmezaankoekjes en boontjes
T: nibbits en cola light

Jumdag :9
pi_129877211
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:43 schreef Probability het volgende:
Sorry, ik lees momenteel alleen maar studieboeken en yogaboeken :')
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:51:21 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129877316
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:34 schreef uniekhoorn het volgende:
Hey XM moest vandaag aan je denken, gewoon omdat het kan O+
Hoe is het met je moeder?
Die weet het nog altijd beter uiteraard!

Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_129877603
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:43 schreef Probability het volgende:
Ik ben nu bezig in The glass castle van Jeannette Walls, dat is wel een fijn boek. Verder A spot of bother van Mark Haddon en One Day van David Nicholls. Die heb ik ook met veel plezier gelezen lately.
pi_129877673
Ik vind risotto wel lekker, maar meer als voorgerecht, een klein beetje. Anders zijn het zoveel happen van hetzelfde.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:59:54 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129877691
ik ben eindelijk the kite runner aan het lezen, af en toe behoorlijk waterige oogjes in de trein gehad :')

the ocean at the end of the lane van neil gaiman is ook een aanrader O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_129878006
Laatst south of the border, west of the sun van murakami gelezen, die was mooi. De laatkomer van dimitri verhulst was leuk en bittere bloemen van jeroen brouwers ook. the marriage plot vond ik ook een heel tof boek.
Nu train dreams, maar dat vlot nog niet echt.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:17:02 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129878491
Ik lees nooit boeken meer, dus ik heb geen tips. Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een boek heb uitgelezen.. Zeker meer dan een jaar geleden denk ik...
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:42:37 #24
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129879480
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:48 schreef An24 het volgende:
Heb ik ook vaak hoor XM. Risotto zou ik nooit invriezen, dan is de structuur weg en ook de subtiele smaak :X

Hoe is het met jou Uniek? Tis weer koud he? ;(

Lijstje:

O: smoothie banaan, verse jus, ananas, blauwe bessen en kokosmelk. En een rijstwafel boter en kaas.
B: huishouden 2 uurtjes
L: omelet 2 eieren met tomaat, ui en kaas, beetje ketschup.
D: zalm met venkelzaad en rode peper, wortel-korriander-parmezaankoekjes en boontjes

Jumdag :9
Heerlijke D heb jij, zag ik.. beetje weinig boontjes of schep je 6 x op? :D

Het is inderdaad koud, we hadden terrasje gepakt maar ik zat te rillen, heb het nu pas weer een beetje lekker na warm douchen en een dik trainingspak aan :')

Jij ook koud?

Ben Happy Hardcore mixen aan het luisteren , daar word je inderdaad vrolijk van en teruggesmeten in de tijd ..
pi_129879650
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:59 schreef MariaEtcetera het volgende:
ik ben eindelijk the kite runner aan het lezen, af en toe behoorlijk waterige oogjes in de trein gehad :')

the ocean at the end of the lane van neil gaiman is ook een aanrader O+
Ocean O+

Ik moest huilen aan het begin :')

Ik lees veel young adult fiction:
Divergent en insurgent van veronica roth, de percy jackson serie, beautiful creatures en de vervolgdelen

Daarnaast de game of thrones boeken

American gods van Gaiman vind ik ook heel goed.

Nl literair: alles van arthur japin, tommy Wieringa vind ik ook leuk om te lezen, tonio van a.f.th...
Kwak
pi_129879771
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:42 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Heerlijke D heb jij, zag ik.. beetje weinig boontjes of schep je 6 x op? :D

Het is inderdaad koud, we hadden terrasje gepakt maar ik zat te rillen, heb het nu pas weer een beetje lekker na warm douchen en een dik trainingspak aan :')

Jij ook koud?

Ben Happy Hardcore mixen aan het luisteren , daar word je inderdaad vrolijk van en teruggesmeten in de tijd ..
Het was in totaal 400 gram aan groenten incl wat in de wortelkoekes zat. Zalm was 150 gram. Vond het wel voldoende. En ik ga zo nog nibbits eten :9

Ik had het vanmorgen wel koud, maar dat kwam door de vermoeidheid van het vele werken. Na de yoga was het over :Y

Haha, naar die muziek kan ik echt niet luisteren :D
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:51:26 #27
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129879832
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:49 schreef An24 het volgende:

[..]

Het was in totaal 400 gram aan groenten incl wat in de wortelkoekes zat. Zalm was 150 gram. Vond het wel voldoende. En ik ga zo nog nibbits eten :9

Ik had het vanmorgen wel koud, maar dat kwam door de vermoeidheid van het vele werken. Na de yoga was het over :Y

Haha, naar die muziek kan ik echt niet luisteren :D
Nibbits O+
Ga zo aan de zoute stokjes en cola-berenburg.
\
En die muziek?
Jij bent er ook te jong voor }:|
pi_129879961
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:51 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Nibbits O+
Ga zo aan de zoute stokjes en cola-berenburg.
\
En die muziek?
Jij bent er ook te jong voor }:|
Happy hardcore? Ik word woensdag 33 hoor :6 ;)
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 22:00:03 #29
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129880187
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:54 schreef An24 het volgende:

[..]

Happy hardcore? Ik word woensdag 33 hoor :6 ;)
Jonge Godin O+
pi_129880366
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 22:00 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Jonge Godin O+
:+
pi_129881113
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:42 schreef An24 het volgende:

[..]

Tot nu toe ging het allemaal prima en we snappen het nog allemaal ;)
;p
pi_129881627
Ik had kipsate, met wat frietjes, zoetzure groentemeuk en kroepoek op t terras :9
En toe een glaasje amaretto en 2 stukjes nougat!

Was leuk O+
Be someone that makes you happy
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 23:04:45 #33
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129882326
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 22:42 schreef Nallie het volgende:
Ik had kipsate, met wat frietjes, zoetzure groentemeuk en kroepoek op t terras :9
En toe een glaasje amaretto en 2 stukjes nougat!

Was leuk O+
Lekker...
Mijn lief zijn lievelingshap, totdat hij mijn eigen gemaakte satesaus had geproeft.
Elke keer zegt ie: dat van jou is toch wel veel lekkerder hoor

Planning morgen:
O: uitslapen
T: minneola, kwart meloen, appel
L: boterham kaas, beschuit kaas, beschuit boter/suiker, cappuccino, beker melk
T: Kippensoep met 3 kippenpoten, salade met tonijn en ei
T: kwark en vla
D: chinees lopend buffet O+
pi_129882700
Ola! :W

O: kwark/yoghurt met muesli
T: boterham gelderse worst, appel
L: 2 boterhammen geitenkaas
T: banaan, stroopwafel
D: pastasalade met o.a. gerookte zalm
T: wijntjes met lief vriendinnetje op het terras O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_129882711
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:04 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Lekker...
Mijn lief zijn lievelingshap, totdat hij mijn eigen gemaakte satesaus had geproeft.
Elke keer zegt ie: dat van jou is toch wel veel lekkerder hoor

Planning morgen:
O: uitslapen
T: minneola, kwart meloen, appel
L: boterham kaas, beschuit kaas, beschuit boter/suiker, cappuccino, beker melk
T: Kippensoep met 3 kippenpoten, salade met tonijn en ei
T: kwark en vla
D: chinees lopend buffet O+
Kippensoep O+
Ik ga zo vast mn overnight oats maken voor morgen!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 23:19:07 #36
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129882765
Ff denken...

O: 250 Gr. Kwark met wat muesli en vlaaivulling
L: 3 bth, 1x grillworst en 2x chocopasta
D: paar happen vieze risotto
T: klein bakje kwark nog

Hmja :')
pi_129882854
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ff denken...

O: 250 Gr. Kwark met wat muesli en vlaaivulling
L: 3 bth, 1x grillworst en 2x chocopasta
D: paar happen vieze risotto
T: klein bakje kwark nog

Hmja :')
Je hebt nog 40 minuten om dit goed te maken!! w/
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 23:50:34 #38
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129883958
XM, doe even een 'moedertje'
Perzikken, nectarines, appels, druiven, bramen, meloenen, appels, minneola's, kiwi's
Zoveel lekkere vruchten O+

En dan:
Gewoon koud om alleen al te snoepen
Verse bospeentjes, cherrytomaatjes, komkommer, paprika... om mijn part met een dipje van kwark/geraspte komkommer/ wat kruiden/zout/peper en vers geraspte knoflook

En een paar gekookte eieren maken (die blijven wel een week goed in de koelkast) wat je kan gebruken voor alles of gewoon koud met zout
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 23:54:21 #39
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129884100
Och, je tapt 199 gram zuivel af en je eet er zo'n 300 (of 299 wie zou het zeggen >:) )
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:01:25 #40
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129884377
Altijd als er iemand langs komt kan ik ineens WEL opruimen :+ :')

De score van gisteren + vandaag:

SPOILER: schoonmaakspoiler :+
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu uitrusten met een cola, zo naar bed >:O
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:12:36 #41
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129884756
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Och, je tapt 199 gram zuivel af en je eet er zo'n 300 (of 299 wie zou het zeggen >:) )
Das een kolfbeurt! Over de dag tap ik rond een liter af.

):O
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:14:24 #42
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129884827
Trusten Maria..
Lekker bezig geweest *O*

Heb vanmiddag, tijdens het wandelen, al een rijpe braam gegeten en overal al eikels aan de bomen.. de herfst begint al :r
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:16:22 #43
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129884909
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 00:12 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Das een kolfbeurt! Over de dag tap ik rond een liter af.

):O
Ja??
Wow ):O
Kan je iig opscheppen tegen Duvel dat jij meer levert dan hij :+
pi_129889042
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:58 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik ben nu bezig in The glass castle van Jeannette Walls, dat is wel een fijn boek. Verder A spot of bother van Mark Haddon en One Day van David Nicholls. Die heb ik ook met veel plezier gelezen lately.
Die ga ik even Googlen!
pi_129889129
De rest ga ik ook even opzoeken :)
  Vis een optie? zaterdag 10 augustus 2013 @ 08:44:41 #46
70532 loveli
N
pi_129891902
Mogge...
crap in = crap out
pi_129891945
Mogge!
Rustig nog op het werk.
pi_129892312
Mogguh!

Lekker geslapen en straks nog een uurtje beulen in de sportschool *O*

Mijn salade gister was zo lekker en zo simpel. Daar kan ik echt blij van worden w/
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_129892753
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 09:29 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh!

Lekker geslapen en straks nog een uurtje beulen in de sportschool *O*

Mijn salade gister was zo lekker en zo simpel. Daar kan ik echt blij van worden w/
Ik ging terugzoeken naar je lijstje, maar daar stond 'salade' :')
Do tell :P
pi_129892922
En afgeblaft worden aan de telefoon omdat ik het waag te bellen naar iemand die blijkbaar lag te slapen. Daarom werd ik dus gewaarschuwd door de telefoniste :')
Gelukkig kon ik vertellen dat het nergens op sloeg dat ie zo deed voor ie ophing.
pi_129892952
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
En afgeblaft worden aan de telefoon omdat ik het waag te bellen naar iemand die blijkbaar lag te slapen. Daarom werd ik dus gewaarschuwd door de telefoniste :')
Gelukkig kon ik vertellen dat het nergens op sloeg dat ie zo deed voor ie ophing.
Ik ken artsen die 's morgens om 8 uur als ze beginnen met werken al mensen opbellen om dingen door te geven of te vragen :') Vaak wil dat bij hoogbejaarde mensen of mensen met kleine kinderen wel, maar ik probeer toch altijd mensen pas na 10 uur te bellen. Maar dit was dus na 10 uur :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_129893059
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ken artsen die 's morgens om 8 uur als ze beginnen met werken al mensen opbellen om dingen door te geven of te vragen :') Vaak wil dat bij hoogbejaarde mensen of imensen met kleine kinderen wel, maar ik probeer toch altijd mensen pas na 10 uur te bellen. Maar dit was dus na 10 uur :D
Ik belde de anesthesist die dienst had...
Patienten aan de telefoon zijn niet echt.onbeleefd bij mij.
pi_129893079
Morgen!

Ja, nu best benieuwd naar die salade Aurum!

Ik heb net een half uur yoga gedaan en eet nu Griekse yoghurt met een nectarine, blauwe bessen en pindakaas.

Vanavond gegrilde plakjes aubergine, courgette, tomaat en haloumi met een munt/peterseliedressing en knapperig witbrood van de markt :9~

Rest van de dag weet ik nog niet, moet nog boodschappen doen, in ieder geval geen brood ivm brood bij mijn D.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_129893139
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:26 schreef MevrouwPuff het volgende:

Ik belde de anesthesist die dienst had...
Patienten aan de telefoon zijn niet echt.onbeleefd bij mij.
Dienst is dienst hoor :D Wat een zak hooi. (tenzij hij de hele nacht op de OK stond en net om 9 uur in bed lag :@ dan snap ik het wel als je niets dringends had)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_129893209
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dienst is dienst hoor :D Wat een zak hooi. (tenzij hij de hele nacht op de OK stond en net om 9 uur in bed lag :@ dan snap ik het wel als je niets dringends had)
En dan nog, ik weet toch niet of ze om 9 of 8 uur de dienst overdoen. De boel doorgeven kost minder energie dan boos worden.
pi_129893404
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:04 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ik ging terugzoeken naar je lijstje, maar daar stond 'salade' :')
Do tell :P
1/2 zakje veldsla, stuk of 3 tasty toms in blokjes, 1/2 komkommer zaadlijst eruit en in blokjes snijden, 1/2 rode ui in blokjes en een bekertje huttenkase. Beetje zout,peper en husselen. En aanvalluh :Y)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_129893445
Ik ga vanmiddag kippenbouten op de bbq grillen. Daar heb ik heel de week al trek in :+
pi_129893945
:D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_129894274
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:14 schreef V1z0R het volgende:
SPOILER
Ik zag hem al op FB voorbij komen :D

Lekkere salade Aurum. :9

Mijn voorlopig lijstje:

O: twee rijstwafels met eiersalade met komkommer, basilicum, mayo en een beetje honing
L: broccoli, boontjes, garnalen
D: kip marsala met salie en rauwe ham, pappardelle en salade met gemengde sla, komkommer, parmezaan en pijnboompitjes
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:48:54 #60
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129894700
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:49 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

1/2 zakje veldsla, stuk of 3 tasty toms in blokjes, 1/2 komkommer zaadlijst eruit en in blokjes snijden, 1/2 rode ui in blokjes en een bekertje huttenkase. Beetje zout,peper en husselen. En aanvalluh :Y)
Heb ik nert op als ontbijt, dan met een halve krop ijsbergsla, damen met 2 boterhammen en 2 beschuit D
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:57:22 #61
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129894867
Hoera voor eclectisch huisje! Moeten volgens makelaar flink wat gaan veranderen om te optimaliseren voor verkoop, ikea-saus erover en flink wat dingen wegruimen / opslaan :') :+ Boh.

*haat klussen* :')

Wel weer lollig, vriendje en ik raasden afgelopen tijd door het huis om alles op te ruimen, makelaar: "Ja, je moet nog wel flink opruimen". _O- Al doelde hij wel vooral op de overdaad aan knuffeltjes en frutsels :@ :D oO<
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:59:03 #62
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129894898
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:14 schreef V1z0R het volgende:
SPOILER
:D :')
pi_129895869
Maria goed man! Spannend hoor je casa verkopen.

Hier ook de keuken opgeruimd + de vriezer/koelkast gede-iced. Arm ding kon de warmte van afgelopen tijd niet zo goed aan, zat een dikke ijslaag aan de achterkant :D ook allemaal lekkere groenten, fruit zuivel, vlees gekocht op de markt net. Nu nog even naar de ekoplaza voor de laatste zut en ready. Al de was gedaan, alles opgeruimd, pfff... Straks lekker sporten en ik wil vanavond eigenlijk wel naar de film :9
pi_129897663
Maar toch wen je aan je eigen huis. Ik zag de foto's van het huis van mn pa, en de slechte vloer viel me vooral op, terwijl ik daar niets van zie als ik er ben.
De rommel in ons appartement zie ik ook minder goed :@
pi_129897963
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 13:52 schreef MevrouwPuff het volgende:
Maar toch wen je aan je eigen huis. Ik zag de foto's van het huis van mn pa, en de slechte vloer viel me vooral op, terwijl ik daar niets van zie als ik er ben.
De rommel in ons appartement zie ik ook minder goed :@
:Y zo waar! Pas als er iemand op visite gaat komen waar je indruk op wilt maken (geen vrienden die bij de inboedel horen) zie je alle schoonheidsfoutjes 8-)
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:13:27 #66
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129898216
Mijn huis ziet er juist beter uit op foto's. Gek eigenlijk.

Zit nu in mijn eentje bij de all you can beat sushi. Gewoon omdat het kan.
pi_129899016
:D leuke typo tink!
pi_129899091
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:13 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn huis ziet er juist beter uit op foto's. Gek eigenlijk.
Dat vind ik van mijn huis ook! Dan ziet alles er veel 'echter' en volwassener uit. En beter, dat ook :+

Maria!! :o Huis verkopen :o Wat spannend :D *O*
pi_129899201
^ dit!

En minder troep in huis betekent minder dat je hoeft schoon te houden :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:40 schreef Perruche het volgende:
:D leuke typo tink!
Blijft altijd een uitdaging, he!? :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:15:58 #70
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129899959
Spannend Maria!

twee uurtjes gewandeld en nu een bord met Hhalve Granny Smith, halve galia meloen, halve mineola, halve banaan en halve kiwi .
De andere helften zijn voor lief
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:57:21 #71
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129901078
Wodka, cassis en limoen.... NOM

Zo nu eerst kapster spelen
* uniekhoorn pakt de tondeuze
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:43:00 #72
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129902378
Jamaar ik hou van troep ;( Nouja niet echt natuurlijk, maar wel van VEEL boeken en knuffelbeestjes :9 Al heb ik daar al merendeel van weggemikt :')

Willen jullie een kleine tuintransformatie zien? :D Even uplooieh </collegataal>

Speed of implementation for the win :+ Meteen e.e.a. opgekalefaterd en geinformeerd bij tegelzaken enzo.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:50:55 #73
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129902618
Jij bent vrolijk :D
O+
pi_129902822
ben wel benieuwd hoe jouw huisje eruit ziet maria!

wij hebben ook veel frutsels enzo, maar ik probeer het echt te beperken, want ik word er onrustig van. Sowieso grote kasten vol boeken, maar die O+ ik en die mogen nooit weg (en dit is toch een huurhuis).

in mn k&w topic staan foto's van hoe wij de laatste kasten en kamer geherorganiseerd hebben en opgeruimd hebben. K&W / Kwakz0r en BF's nieuwe huisje

incl. kast met knuffels erop (want ik wil ze niet weggooien). eerder in t topic staat de rest van t huis in opgeruimde staat...
Kwak
pi_129903190
Leuk Maria, ik hou van verhuizen :D

Vandaag toerist rondgeleid in Amsterdam, zo zie je weer eens hoe leuk/fijn de stad is O+

Lijstje:

O: overnight oats met banaan
T: koffie verkeerd, stukje chocola
B: 3 uur wandelen door de stad
L: multigrain bagel met avocado, tomaat en hummus + wortel/appelsap
T: wat gedroogd zeewier en een klein handje nootjes
S: half uurtje hometrainen
D: zelfgemaakte speltpizza met gegrilde aubergine/courgette, tomaat, pecorino en pijnboompitjes
T: kwark
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:15:04 #76
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129903299
Mooi huis Kwak! O+ Glas in lood :9 awesome!

Ik weet niet of ik mn interieur op fok wil :@ :') Weet ook niet waarom maar voelt gek :D Maar plaats later wel een fundalinkje op Facebook (na de Grote Opruimrondes :') :D)

Tuin in 3 stappen :D

SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door MariaEtcetera op 10-08-2013 17:20:09 ]
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:15:42 #77
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129903319
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 16:50 schreef uniekhoorn het volgende:
Jij bent vrolijk :D
O+
Haha ja ik zit eindelijk op mn gat, daar hou ik van! :+ :D

Jij ook vrolijk? O+
pi_129903433
leuk Maria! En lekker opgeknapt!
Kwak
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:26:25 #79
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129903671
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 17:18 schreef kwakz0r het volgende:
leuk Maria! En lekker opgeknapt!
Dank u! Nog e.e.a. aan te doen natuurlijk, maar stukken verbeterd denk ik zo :Y
pi_129904440
Goed werk Maria!
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:53:24 #81
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129904480
Nog geen reacties in de trant van "OMG foto 1!!" ? :+
pi_129904618
OMG foto 1!!!
Ja doei.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:02:39 #83
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129904722
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 17:58 schreef motorbloempje het volgende:
OMG foto 1!!!
Dank u O+
pi_129904952
neuh, mijn tuin in mn vorige huis was wel wat erger :P
Kwak
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:30:01 #85
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129905511
Hard gewerkt Maria!

Heb me ingehouden bij de all you can (b)eat sushi, slechts 2 ronden (10 gerechtjes). Wel vol.
pi_129905638
Hai!
Net bloemkoolcurry met garnaaltjes op, die had lief goed voor ons gemaakt.

Jurkje dat ik bij steps besteld heb is binnen.
Pro: mooie kleur, staat leuk met mn schoenen
Con: aan de voorkant zitten plooien in de bovenstof, mn boezem is te groot en zorgt ervoor dat de plooien plat vallen, er is een klein horizontaal stukje stof over. Lief zag dat wel meteen.

http://www.stepswebshop.nl/product/2049/kasandra_dress.aspx
Dit is 'm, hij is wel bedoeld om vrij los te zitten boven.

Gelukkig kan ik nog even denken.

[ Bericht 20% gewijzigd door MevrouwPuff op 10-08-2013 18:52:20 ]
pi_129906718
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 18:02 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dank u O+
Geen probleem!
Ja doei.
pi_129906819
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:26 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik zag hem al op FB voorbij komen :D

Lekkere salade Aurum. :9

Mijn voorlopig lijstje:

O: twee rijstwafels met eiersalade met komkommer, basilicum, mayo en een beetje honing
L: broccoli, boontjes, garnalen
D: kip marsala met salie en rauwe ham, pappardelle en salade met gemengde sla, komkommer, parmezaan en pijnboompitjes
Waar koop jij Marsala?
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:42:07 #89
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129907750
Nooit gehoord van kip met marsala (dacht dat het een foutje was en het masala moest zijn, maar Google wees me terecht :+).

Da's inderdaad ingehouden Tink! Ik kan toch wel 3 rondes op veelal en dan bij 4e fruitjes enzo :@ :9 *vreetzakje* :+
pi_129907814
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Waar koop jij Marsala?
Gall&gall :+
pi_129907849
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:42 schreef MariaEtcetera het volgende:
Nooit gehoord van kip met marsala (dacht dat het een foutje was en het masala moest zijn, maar Google wees me terecht :+).

Da's inderdaad ingehouden Tink! Ik kan toch wel 3 rondes op veelal en dan bij 4e fruitjes enzo :@ :9 *vreetzakje* :+
Is gebaseerd op een italiaans gerecht. Echt super lekker. Kijk uit met de salie, anders proef je zeep :+
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:46:21 #92
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129907907
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:42 schreef MariaEtcetera het volgende:

Ik normaal ook, maar ik was nu alleen en ze hadden geen fruitjes op de lunchkaart. Nu 2 keer sesambollen met vanillesaus als dessert genomen (en 2x zeewierwrap, 2 x zalm/mango, 1x knuspervega, 1x spicytuna, 1x garnaal en thee).
pi_129907934
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:43 schreef An24 het volgende:

[..]

Gall&gall :+
Ah, ja, ik was bij de Mitra de vorige keer. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_129907976
Vorig jaar had ik marsala bij mitra :P

Lekkere lunch tink! :9
pi_129908973
Damn Maria! Iets zegt me dat je niet vaak in de tuin zit :')
pi_129909041
Ben wel benieuwd naar de rest van je huis O+
pi_129909140
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 20:13 schreef _aurum_ het volgende:
Wat zij zegt!
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:16:14 #98
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129909167
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 20:11 schreef _aurum_ het volgende:
Damn Maria! Iets zegt me dat je niet vaak in de tuin zit :')
Juist wel! Maria als stoere Jane jungelend door het oerwoud!
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:35:45 #99
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129910098
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 20:13 schreef _aurum_ het volgende:
om te zien of dat net zo'n chaos is? :+

en nee ik zit er zelden (geen pc he :+), nou groeit het onkruid ook wel absurd snel moet ik zeggen :o volgende tuin mag volledig bestraat wezen :+

falafelburgers gegeten :9
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:37:55 #100
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129910182
foto 1 was trouwens op ergste momemt genomen, zo was het al een tijd niet meer :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')