abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135095616
Voor wie Engels georiënteerd is en van komieken houdt.

Op de BBC was er gisteren een lange avond met uitgebreide documentaires over Dave Allen. Leuk weerzien met iemand wiens humor ik altijd waardeerde. Hopelijk wordt het komende week opnieuw herhaalt,dus houd de BBC in de gaten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2014 10:41:12 ]
pi_135227403
The Ba'

Deze Nederlandse documentaire stamt uit 2012, ik heb een paar dagen geleden een herhaling opgenomen en teruggekeken. Ze duurt een ruim half uur en is zeker leuk om even te kijken, vind ik.

In het Schotse Kirkwall hebben de mannen op Nieuwjaarsdag geen tijd om uit te brakken; het is tijd voor The Ba'. Het dorp is verdeeld in de Uppies en Doonies, de twee partijen die bij het spel tegenover elkaar staan. De boeren tegen de vissers. Een balspel zonder regels, behalve deze: wie na het startschot bij de kerk om 1 uur ´s middags de bal het eerst op de juiste plek heeft - dat is voor beide partijen een andere - is de winnaar en kan dat jaar met opgeheven hoofd door Kirkwall lopen. Het spel wordt bijzonder serieus genomen. Bevriende buurvrouwen spreken op 1 januari niet met elkaar, een ´gemengd´ echtpaar wisselde jarenlang op Nieuwjaarsdag geen woord, kinderen kibbelen wie later de gewonnen bal van hun vader zal erven. Een belangrijk spel voor de gemeenschap dus, en mede daarom is het interessant om even met hen mee te mogen kijken.

Voor de geïnteresseerden is ´t op Uitzending Gemist terug te kijken. :)
pi_135229569
Ik zag laatst een mooie documentaire over IJsberen die door geheime camera's waren gefilmd. Nooit geweten dat een docu over IJsberen zo interessant kon zijn.

Zie hier de trailer van "Polar Bear: Spy on the Ice":
http://animal.discovery.c(...)bear-spy-cameras.htm

Hier nog een fragment van de docu, waarin te zien is hoe een IJsbeer jaagt op een zeehond:

pi_135509465
Space Travel and the Technology of Interstellar Exploration (met o.a. Michio Kaku en Neil Degrasse Tyson)

Laat de mensen van het Mars One Project deze docu zien. Dan valt zo'n 99% van de kandidaten af. Die willen niet meer gaan ;)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_135509529
Maak kennis met de echte Walter White

Bij veel van jullie zal wel een belletje gaan rinkelen bij het lezen van de naam Walter White. Fans kennen Walter White als de chemieleraar uit de televisie serie Breaking Bad die crystal meth gaat dealen (en maken natuurlijk) om zijn gezin te onderhouden nadat er terminale longkanker bij hem is geconstateerd.

Wat blijkt nu, toen de serie in 2008 begin bleek er in het Amerikaanse plaatsje Tuscaloosa een echte Walter White te wonen. En net zoals het fictieve karakter hield ook hij zich bezig met het produceren en dealen van crystal meth. Zijn crystal meth stond zelfs bekend als de beste van heel Alabama. De echte Walter White in 2008 veroordeeld, maar nadat hij in 2012 niet kwam opdagen voor een hoorzitting werd de jacht opnieuw geopend op de toentertijd 55 jarige Walter White en kwam hij zelfs op de ‘Most Wanted’-lijst te staan.

Voor deze documentaire zocht Vice de echte Walter White op en spraken met hem over het geheim achter zijn succesvolle product, hoe hij duizenden dollars per dag verdiende en waarom zijn partner nu tweemaal levenslang vast zit. Een must-watch documentaire voor alle fans van Breaking Bad!

http://www.documentairene(...)-echte-walter-white/
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_135526423
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2014 12:09 schreef takkfyrir het volgende:
The Ba'

[ afbeelding ]

Deze Nederlandse documentaire stamt uit 2012, ik heb een paar dagen geleden een herhaling opgenomen en teruggekeken. Ze duurt een ruim half uur en is zeker leuk om even te kijken, vind ik.

In het Schotse Kirkwall hebben de mannen op Nieuwjaarsdag geen tijd om uit te brakken; het is tijd voor The Ba'. Het dorp is verdeeld in de Uppies en Doonies, de twee partijen die bij het spel tegenover elkaar staan. De boeren tegen de vissers. Een balspel zonder regels, behalve deze: wie na het startschot bij de kerk om 1 uur ´s middags de bal het eerst op de juiste plek heeft - dat is voor beide partijen een andere - is de winnaar en kan dat jaar met opgeheven hoofd door Kirkwall lopen. Het spel wordt bijzonder serieus genomen. Bevriende buurvrouwen spreken op 1 januari niet met elkaar, een ´gemengd´ echtpaar wisselde jarenlang op Nieuwjaarsdag geen woord, kinderen kibbelen wie later de gewonnen bal van hun vader zal erven. Een belangrijk spel voor de gemeenschap dus, en mede daarom is het interessant om even met hen mee te mogen kijken.

Voor de geïnteresseerden is ´t op Uitzending Gemist terug te kijken. :)
Leuk!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_135527875
ik heb een tijd geleden een hele spannende docu gezien http://documentaryheaven.com/brian-douglas-wells/ maar ik kan deze nergens meer vinden, deze versie is offline gehaald. iemand enig idee?
pi_135536546

quote:
Portret van culinair journalist Johannes van Dam. De film toont een andere Van Dam dan de man die beroemd is om zijn ongeëvenaarde kennis van de gastronomie (verzameld in het naslagwerk De Dikke Van Dam), en berucht en gevreesd om zijn wekelijkse restaurantrecensies in dagblad Het Parool. De camera volgt hem bij het boodschappen doen, zijn dagelijkse cafébezoek, zijn publieke optredens, maar ook thuis in zijn piepkleine, met tienduizenden kookboeken volgestouwde appartement in het centrum van Amsterdam. Daar zien we Van Dam aan het werk, in gezelschap van zijn assistent en zijn geliefde kat.

Zou deze heel graag eens zien, weet dat hij medio december is uitgezenden op Hollandoc24 maar heb hem toen helaas gemist en is nu nergens terug te kijken.

Is wel te koop op dvd maar om er nu 10 euro voor te betalen.... :{

Iemand een linkje waar deze te zien is?
blablablabla
pi_135716449
VPRO Import: Cat Dancers

Ron Holiday maakt ons deelgenoot van zijn bizarre leven waarin liefde, passie, dans en roofdieren op ongekende wijze nauw met elkaar verbonden zijn en uiteindelijk een fatale mix blijken te vormen.

Zolang hij zich kan herinneren wil Ron Holiday dansen. Hij trouwt met zijn danspartner Joy en in New York wordt het paar bekend als balletkoppel met optredens in de Radio City Music Hall. Ron en Joy zijn de eersten die een show brengen met dans en roofdieren. Het stel vertrekt naar een Ranch in Florida, zodat ze plek hebben voor roofdieren en ze bouwen een nieuwe show. De jongere Chuck Lizza wordt de derde man hierin. Hij trekt al snel bij Ron en Joy in op de ranch en is 14 jaar lang deel van de show. Al die tijd is hij zowel de geliefde van Ron als van Joy.

De documentaire bevat home video opnames en TV interviews met Ron, Joy en Chuck uit de tijd dat ze zeer beroemd waren. Ze geven een idee van wie ze waren en laten zien hoe ze hun beesten trainen.

Wanneer Ron en Chuck een witte Tijger willen opnemen in de show is Joy aanvankelijk tegen, maar ze geeft uiteindelijk toe. Er komt een Bengaalse tijger Jupiter. Vanaf dan gaan dingen niet meer zoals ze moeten gaan.

http://www.hollanddoc.nl/(...)e/c/cat-dancers.html

Een prachtig, ontroerend en eerlijk levensverhaal
  maandag 20 januari 2014 @ 15:09:01 #135
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_135719724
Misschien al een keer gepost, ben te lui om terug te lezen.

Blackfish (2013) - IMDb

Zo moeilijk was dat niet met de zoekfunctie. Had 'm zelf al een keer gepost... :')

re-edit: Wildest India (voor mensen die Netflix hebben, hij staat erop) van Discovery (als ik me niet vergis) is een heuse aanrader! Geen IMDb-linkje :(

Deze ook nog :)
Woodstock (1970) - IMDb

[ Bericht 27% gewijzigd door ArtistA op 20-01-2014 15:14:27 ]
pi_135751385
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 12:57 schreef Reismeis het volgende:
Vanavond op Nederland 2 de docu: "Searching for Sugar Man"
Begint om 20:25 uur.

Singer-songwriter Sixto Rodriguez had een groot jaren zeventig rockicoon kunnen zijn. Zijn debuutalbum 'Cold Fact' kreeg goede kritieken, maar flopte commercieel. Rodriguez verdween daarop weer in de obscuriteit, omgeven door geruchten over een gruwelijke zelfmoord. Een illegale kopie van zijn plaat kwam ondertussen in Zuid-Afrika terecht en werd daar zonder zijn weten extreem populair. Het werd dè muziek van de witte anti-apartheidsbeweging en Rodriguez was er groter dan de Rolling Stones. Als twee Zuid-Afrikaanse fans op zoek gaan naar de waarheid rond de dood van hun muzikale held, blijkt zijn verhaal nog gekker dan alle mythes bij elkaar. Rodriguez leeft en na decennia vinden publiek en muzikant elkaar alsnog.
Zonet gekeken, zelden een docu gezien waar ik zo van onder de indruk was.
Wat een goed verhaal.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 11:05:12 #137
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_135751726
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:53 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Wat een goed verhaal.
Won niet voor niets de Oscar voor beste Docu afgelopen jaar. :)
pi_135757296
quote:

[..]

Wat een goed verhaal.
Was inderdaad een geweldige documantaire. Indrukwekkend verhaal. :)
pi_135760777
Weet niet of ie al gepost is, maar hier een heel mooi overzicht: http://www.diygenius.com/mind-expanding-documentaries/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_135788775

A documentary of the decline of America. It features a lot a footage (most exclusive to this film) from race riots to serial killers and much-much more. While this documentary is easily available everywhere else, it has never been released, distributed, televised nor made available for sale in the USA. This documentary argues that the turning point was when John Kennedy was assassinated in Texas 1963 combined with poverty, racism, the Vietnam war, and gun violence but unlike Michael Moores heavy handed 2002 documentary "Bowling for Columbine" (Which is often compared to this documentary) this film never becomes preachy nor does it blame guns in the same way.

Een documentaire uit 1982 die nooit werd uitgezonden op tv beargumenteert dat sinds de moorden op JFK, Martin Luther King, RFK en de aanslag op George Wallace het vuurwapengeweld een pandemie werd in de VS.
MSTV.
En een theorie, hoewel dus in 1982 geconcipieerd, om over na te denken. Hoewel het dus in eerste instantie niet een verklaring geeft, volgens mij.
I´m back.
pi_135792552
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:19 schreef raptorix het volgende:
Weet niet of ie al gepost is, maar hier een heel mooi overzicht: http://www.diygenius.com/mind-expanding-documentaries/
Ah dank! http://topdocumentaryfilms.com/ ook bekend mag ik hopen?
pi_135806259
quote:

[..]

Wat een goed verhaal.
Leuk dat je de docu indrukwekkend vond :-)
pi_135806488
Ik ben overigens nu de docu's van Stephen Fry aan het kijken. Zijn zeer persoonlijke onderwerpen en aan pak, gecombineerd met zijn humor en zware onderwerpen maken het een genot om naar te kijken.
Die ik nu gezien heb zijn "Stephen Fry - The Secret Life of the Manic Depressive", HIV and Me, en Stephen Fry: Out There.
pi_135808322
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:47 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]

Zou deze heel graag eens zien, weet dat hij medio december is uitgezenden op Hollandoc24 maar heb hem toen helaas gemist en is nu nergens terug te kijken.

Is wel te koop op dvd maar om er nu 10 euro voor te betalen.... :{

Iemand een linkje waar deze te zien is?
Probeer eens de torrents voor de gein. ;)

Ik heb de film ook gezien en het is de moeite van het bekijken waard.Maar als je hem gezien hebt dan is het ook klaar want zo goed is de documentaire nou ook weer niet.

Wat erg opvalt is dat Johannes zich eigenlijk heeft dood gegeten heeft want deze man was werkelijk 24/7 met eten bezig. Als hij niet ergens at,dan maakte hij thuis wel iets te eten. Ook is het een ontzettende sloddervos want als je zag hoe hij woonde en leefde,ondanks dat hij iemand had die voor hem werkte en schoonmaakte,dan kun je echt spreken van een kluizenaar en sloddervos pur sang.

Ook als je zag hoe hij sliep. Niet zoals wij allemaal in een normaal goed breed bed,nee,op een met vuiligheid bekleedde bank ergens in de hoek van zijn overvolle zit-werkkamer naast het raam waar ook nog ergens weggemoffeld een tv stond op zijn overvolle bureau. Voor zijn stukjes in de krant moest hij in het vervallen trappenhuis waar hij woonde weer een etage omhoog waar ook op alle trappen allerlei spullen (tijdschriften e.d.) lagen. En gezien zijn gezetheid was dat dus elke keer een hele toer. Je hoorde ook zijn constante kortademig haligheid

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2014 17:04:35 ]
pi_135870353
Check nu Ned 3. Docu blinde drift. Gaat over een jongen die een hulpverlener heeft aangevallen.
pi_135871964
Deze gestoorde gek is extreem agressief, loopt rond in Hitler shirtjes, leeft van 30 euro in de week (rijdt wel auto en snuift zich de tyfus) en laat de maatschappij achter met 142.000 euro aan directe schulden als hij dit drie jaar volhoudt.

Dit soort mensen zouden ze van mij een spuitje mogen geven.

Prima docu. _O_
pi_135871983
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:46 schreef stoeltafel het volgende:
Check nu Ned 3. Docu blinde drift. Gaat over een jongen die een hulpverlener heeft aangevallen.
Indrukwekkend.
pi_135872310
Ik heb serieus medelijden met zijn ouders......
Zonder wrijving geen glans
pi_135872627
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:11 schreef Cracka-ass het volgende:
Deze gestoorde gek is extreem agressief, loopt rond in Hitler shirtjes, leeft van 30 euro in de week (rijdt wel auto en snuift zich de tyfus) en laat de maatschappij achter met 142.000 euro aan directe schulden als hij dit drie jaar volhoudt.

Prima docu. _O_
Dit is idd wel een treffende samenvatting.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  donderdag 23 januari 2014 @ 23:59:42 #150
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_135877506
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:11 schreef Cracka-ass het volgende:

Prima docu. _O_
:+

Volgens mij valt het nog wel mee met zijn agressie en is dat ook vooral meer verbaal dan fysiek ook. Verhaal over dat bedreigen van ambulance klinkt niet ongeloofwaardig.

Maar goed ik had ergens wel sympathie voor deze gast :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')