Hey allemaal,
Ik ben bezig een strategisch marketingplan te schrijven voor een businessunit binnen een bedrijf. Heb helaas al uitloop omdat ik later ben begonnen en eerder al een paar keer ben vastgelopen.

Eerst heb ik exploratief kwalitatief onderzoek uitgevoerd omdat er binnen de businessunit geen kennis is van welke behoeften huidige en potentiële klanten hebben en heb ik ook met experts binnen de markt gesproken.
Daaruit gekomen is dat er een behoefte lijkt te zijn aan het vereenvoudigen van het ontwikkelen van een website. Vervolgens heb ik de markt gesegmenteerd voor wie dat het meest interessant zou kunnen zijn en ben ik uitgekomen bij startende ZZP'ers.
Nu wil ik graag een aantal ZZP'ers (ongeveer 10) kwalitatief interviewen om de marketingmix verder in te kunnen vullen. Ik weet nu namelijk nog niet waar zij waarde aan hechten bij zo'n dienst, wat voor prijs zij ervoor willen betalen etc. en of zij er überhaupt wel behoefte aan hebben.
In mijn tweede onderzoek heb ik de volgende probleemstelling geformuleerd:
Is er een behoefte bij startende ZZP’ers aan vereenvoudiging van website ontwikkeling?Waar ik vervolgens niet uitkom is of het beter is ZZP'ers te interviewen die al een website hebben of juist die er nog geen hebben. In principe zijn ZZP'ers die starten en nog geen website hebben de doelgroep, maar mijn verwachting is dat ZZP'ers die al een website hebben veel meer kunnen vertellen erover omdat zij het proces van het ontwikkelen van een website al hebben doorgemaakt. Bijv. wat vinden ze belangrijk aan een website, hebben ze al eens een site-builder geporbeerd wat vonden ze daarvan? Wat waren de goede slechte punten daaraan? Vragen die een ZZP'er zonder website niet kan beantwoorden denk ik.
Graag zou ik jullie hulp willen inroepen. Ik kom er echt niet meer uit. Indien er meer informatie benodigd is laat het weten dan voeg ik die toe.