abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129828630
Graag jullie mening/advies over het volgende.
Ik ben meer dan 1,5 jaar in dienst en rijdt al die tijd in een lease auto die nog vrij was in de pool. dit was voordeliger voor mijn werkgever, dus ik had hier geen probleem mee.

Het contract van deze auto loopt bijna af (na 5 jaar) en ik heb gevraagd of ik een nieuwe auto kan uitzoeken.
Er is aangegeven dat de auto nog een jaar verlengd kan worden, dit is goedkoper voor mijn werkgever, maar voor mijn maandelijkse kosten maakt het niet uit.

Ik zie hier dus geen enkel voordeel in voor mijzelf, maar vraag me af of ik wel iets "te zeuren" heb, maar het komt mij erg vreemd over dat werkgever er wel beter van wordt en ik zelf niet, als ik met een oude auto blijf rijden.

Of is dit heel normaal? (is mijn eerste lease auto, dus weinig ervaring mee)
pi_129828746
Bij ons ben je de loser van de zaak als je wordt afgescheept met een leasewagen van 5!!! jaar oud.

je klacht is dus dat je een nieuwe wil, net als de grote jongens

Je bent toch niet verplicht te leasen
5 Ferrari's op videoband!
pi_129829179
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:41 schreef Spatzmann het volgende:
Je bijtelling wordt toch niet minder neem ik aan? Dus je betaalt evenveel voor een oude lelijke bak. Dat is ff hard in je reet genomen worden door je werkgever.
Bijtelling gaat altijd over nieuwprijs. Dat behoort elke lease rijder te weten... De leasemaatschappij gaat wel minder vragen wss, waardoor kosten voor bedrijf lager worden en voor TS gelijk.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_129829229
Tja, dat kan. Bij ons zijn een tijdje terug de voorwaarden ook aangepast, 180.000 km of 6 jaar (was 4 jaar en daarvoor zelfs 3), je betaalt op het eind van de looptijd dus best veel voor een relatief oude auto.

Verder kan je er vrij weinig aan doen denk ik, behalve een beroep op de goodwill van je werkgever.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129829241
Staat het bedrijf op omvallen dat ze moeten bezuinigen op die paar tientjes? :?
pi_129829242
Je _hoeft_ em niet prive te rijden he, dat is een keuze.. Die bijtelling is dus ook een keuze.

Voor je zakelijke werkzaamheden is ie nog goed genoeg volgens je werkgever, dus maak je je eigen probleem.
pi_129829422
quote:
2s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:52 schreef kikoooooo het volgende:
Je _hoeft_ em niet prive te rijden he, dat is een keuze.. Die bijtelling is dus ook een keuze.

Voor je zakelijke werkzaamheden is ie nog goed genoeg volgens je werkgever, dus maak je je eigen probleem.
Goed punt inderdaad. Echter als TS geheel afziet van de leasebak kan hij misschien wel een mobiliteitsbudget krijgen, waardoor hij ook zakelijk in een leukere prive auto kan rijden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:58:12 #8
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_129829446
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:41 schreef Spatzmann het volgende:
Je bijtelling wordt toch niet minder neem ik aan? Dus je betaalt evenveel voor een oude lelijke bak. Dat is ff hard in je reet genomen worden door je werkgever.
Eerder door de overheid...
To doom or not to doom
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:01:31 #9
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_129829580
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:58 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ja, daar zit ook wat in :) Maar de overheid dit zit er toch al strak in, dus dat beetje extra voel je niet.
De bijtelling gaat niet naar de werkgever maar naar de belastingdienst. Voor de werkgever zal er waarschijnlijk omdat de auto officieel is afgeschreven een hoop korting krijgen op verzekering etc. In die zin is het wel voordelig voor je werkgever.
To doom or not to doom
pi_129829598
Dank voor alle input!
Aan de hand van jullie reacties toch maar even proberen of een nieuwe auto gaat lukken!
pi_129830490
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:02 schreef appeldruif het volgende:
Dank voor alle input!
Aan de hand van jullie reacties toch maar even proberen of een nieuwe auto gaat lukken!
Kinderen die vragen worden overgeslagen!

Je bent niet verplicht de auto prive te rijden, wist je dat?
pi_129830705
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Dat is ook bs. Als je op je werk niet vraagt, wordt je in 60% van de gevallen ook gewoon overgeslagen.

En als we toch zo bezig zijn; Nee heb je, ja kun je krijgen.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_129830756
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:32 schreef existenz het volgende:

[..]

Dat is ook bs. Als je op je werk niet vraagt, wordt je in 60% van de gevallen ook gewoon overgeslagen.

En als we toch zo bezig zijn; Nee heb je, ja kun je krijgen.
Jawel TS werkt er pas 1.5 jaar.
hij moet zich eerst nog bewijzen
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:34:24 #14
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_129830771
quote:

[..]

Nee, gewoon naar je werk lopen/fietsen, en die baas betaalt al die reistijd vast wel :').
To doom or not to doom
pi_129830774
quote:

[..]

Kinderen wel, werknemers die vragen worden juist niet overgeslagen. Als je je niet laat horen denkt men dat je het allemaal wel best vindt.
pi_129830786
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:33 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Jawel TS werkt er pas 1.5 jaar.
hij moet zich eerst nog bewijzen
Wat een onzin. Als TS presteert zoals het hoort, is er geen enkele reden om het niet te vragen. Als hij er nu een half jaar werkte was het misschien een ander verhaal geweest, maar dan nog zou je het gewoon moeten kunnen vragen...
pi_129830796
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:34 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Nee, gewoon naar je werk lopen/fietsen, en die baas betaalt al die reistijd vast wel :').
woon-werk is niet prive ;)
pi_129830803
Denk dat ik me inderdaad meer kan vinden in het "Nee heb je, ja kun je krijgen". :)

Ruim anderhalf in een pool-auto waar ik niet voor heb gekozen is ook wel genoeg..
Maar ik besef me dat ik ook niet bepaald recht heb om van alles te eisen, dus even zien of ze een beetje meegaand zijn..
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:38:02 #19
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_129830915
Zelf een auto kopen geen oplossing? Ik weet niet wat je kwijt bent per maand?
To doom or not to doom
pi_129832401
Wat zijn het voor auto's die economisch gezien zo lang meegaan? Onze leasemaatschappij wil ze eigenlijk na een jaar of 3, maar toch echt uiterlijk na 4 jaar met zo'n 160dkm weer terug. Het is in de praktijk variabel en van 3 naar 4 jaar is nog wel te verlengen maar daarna vinden ze de kosten te steil oplopen en gaan ze pushen om je een nieuwe te laten kiezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')