alle drie eigenlijk, maar voornamelijk de stad ontdekken hahaquote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:10 schreef DroogDok het volgende:
Wil je nou shoppen en uit eten, of de stad ontdekken?
Oh ok! dus 2 nachten is een beetje te veel van het goeie?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:14 schreef LordLynx het volgende:
Meestal doe ik gewoon in een dag heen en weer (kleine 2 uur rijden), vroeg weg, uurtje of 10 daar, shoppen tot een uur of 6, wat eten en weer naar huis.
Zou altijd minimaal 2 nachten doen, anders heb je niet 1 volledige dag daar.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:15 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Oh ok! dus 2 nachten is een beetje te veel van het goeie?
Sja, ik denk het wel, nu kom ik er wel eens in de 2/3 maanden omdat ik liever hier winkel dan in nederlandse steden maar kwa echte bezienswaardigheden vind ik er niet heel veel te doen om je 3 dag te kunnen vermaken.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:15 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Oh ok! dus 2 nachten is een beetje te veel van het goeie?
en laten we wuppertahl niet vergeten!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:03 schreef opperkleurder het volgende:
2 dagen maximaal, maar in de omgeving is ook genoeg te doen. Je bent zo in Keulen, Bonn, Duisburg of Essen. Is stuk voor stuk de moeite waard!
ik vond dortmund echt 3 keer niks.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Volgens Djeez is Dortmund leuker![]()
Dat kan trouwens ook in Dusseldorf
Welk hotel?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:29 schreef MangoLotion het volgende:
Bedankt voor de tips! Wat een leuke toffe stad! het is 1 nachtje geworden in een geweldig hotel en dat was zeker voldoende! Ik ga echt nog een keer terug!
uebach, het lag erg centraal en we kregen de grootste kamer, de enige met balkon, waren we heel blij mee.quote:
Ürige / Uerige, potato / potato.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:56 schreef MCH het volgende:
[..]
Best wel knap dat je de naam van je stamkroeg dan niet kan spellen.
Volgens de Duitse spellingsregels is er geen verschil. Je kan bijv. ook Duesseldorf schrijven als je zou willen. Ziet er ook niet uit omdat het ongebruikelijk is, maar fout is het niet.quote:
Dat weet ik wel, zelf schrijven ze het als Uerige.quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens de Duitse spellingsregels is er geen verschil. Je kan bijv. ook Duesseldorf schrijven als je zou willen. Ziet er ook niet uit omdat het ongebruikelijk is, maar fout is het niet.
ü<=>uequote:Op zondag 11 augustus 2013 00:56 schreef MCH het volgende:
[..]
Best wel knap dat je de naam van je stamkroeg dan niet kan spellen.
quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor alle duidelijkheid, de brouwerij haar naam is Brauhaus zum Uerige, in Düsseldorf wordt de kroeg Ürige genoemd
Zie ook artikel Rheinische Post, daar worden beide namen gebruikt
http://termine.rp-online.(...)h-im-rige.20781.html
Tja, het is het bier met het hoogste aandeel bitterstoffen in Duitsland, dat vinden zoete Heineken/Amstel gewende hollanders niet lekkerquote:
Hee, jij liep te zeiken over mijn stamkroegquote:
Ik drink geen bocht uit Nederland. Haal al mijn bier over de grens in Duitsland.quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, het is het bier met het hoogste aandeel bitterstoffen in Duitsland, dat vinden zoete Heineken/Amstel gewende hollanders niet lekker
Lust je geen Alt?quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:35 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik drink geen bocht uit Nederland. Haal al mijn bier over de grens in Duitsland.
Jawel, sterker nog ik was vorige maand in Dusseldorf en ik vond het beter te pruimen als de eerste keer. De eerste keer was namelijk in Uerige waar de barman maar bleef aankomen met nieuwe glazen (die met die vette snor, die moet je als stamgast wel kennen) dus toen werd het me iets te gortig. Dus na een eerste mindere ervaring heb ik toch nog een tweede keer geprobeerd en dat beviel beter.quote:
Dat hoort bij de traditie in het Rijnland, net als dat de Köbes (de kelner) brutaal en grummelig zijn, dat is een act.quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:44 schreef MCH het volgende:
[..]
Jawel, sterker nog ik was vorige maand in Dusseldorf en ik vond het beter te pruimen als de eerste keer. De eerste keer was namelijk in Uerige waar de barman maar bleef aankomen met nieuwe glazen (die met die vette snor, die moet je als stamgast wel kennen) dus toen werd het me iets te gortig. Dus na een eerste mindere ervaring heb ik toch nog een tweede keer geprobeerd en dat beviel beter.
http://de.wikipedia.org/wiki/Köbesquote:Der Köbes und seine Art zu servieren gehören zur typisch rheinischen Brauhauskultur. Wenn ein Bierglas leer ist, stellt der Köbes ohne Bestellung ein neues Glas hin, es sei denn, der Gast legt einen Bierdeckel auf das Glas oder signalisiert, dass er zahlen will. Die oft ruppige Art der Köbesse wird auf die in besucherfreundlicher Gastronomie wenig geschulten Brauknechte, die auch im Schankraum bedienen mussten, zurückgeführt:
Bedankt Piet dat je aan deze onzinnige discussie toch nog een leuke twist weet te geven.quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat hoort bij de traditie in het Rijnland, net als dat de Köbes (de kelner) brutaal en grummelig zijn, dat is een act.
[..]
Hinnikken en aanverwante rommel is ook bocht.quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, het is het bier met het hoogste aandeel bitterstoffen in Duitsland, dat vinden zoete Heineken/Amstel gewende hollanders niet lekker
FMO is geweldig. Vanaf de parkeerplaats oversteken en je loopt de terminal in en je staat voor de incheckbalie, je gaat naar boven en staat voor de Gate.quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:59 schreef Individual het volgende:
[..]
Hinnikken en aanverwante rommel is ook bocht.
Düsseldorf is een mooie stad. Ik kwam er minstens elke maand voor werk en gebruikte hun vliegveld ook veel om naar Nederland te gaan.. totdat ze geen directe vluchten meer hadden vanaf mijn lokale vliegveldje.. nu vlieg ik naar Münster, een nog beter vliegveld.
Mja, ik begrijp dat er mensen zijn die dat geweldig vinden, maar dat zou net zo goed Hamburg, London of NY kunnen zijnquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:02 schreef michiel_merk het volgende:
mooie stadik ben daar 2 keer per maand 'Dusseldorf Hafen'
Uiteraard , Ny en London staan nog op mn lijstjequote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mja, ik begrijp dat er mensen zijn die dat geweldig vinden, maar dat zou net zo goed Hamburg, London of NY kunnen zijn
Jep, en iedere ochtend om 7 uur een kerk tegenover mijn huis die aan het bim bam beieren was.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:33 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Uiteraard , Ny en London staan nog op mn lijstje, in Hamburg ben ik eerder dit jaar een weekend geweest met mn vriendin
maar ok Ik kom uit Drachten dus dan is Dussseldorf sowieso een verbeteringkom daar nu een jaar geregeld en daar is altijd wel wat te beleven
maargoed jij had daar 4 jaar gewoond ? had je dan Dinsdag ochtend om 7 uur ook altijd zo enorm last van die vuilnismannen ? met hun lawaai ?
Ligt er nogal aan wat je leuk vindt, niet?quote:Op donderdag 11 september 2014 16:53 schreef ik.ben.hier het volgende:
Hoi mensen.
Ik heb dit topic in de search gevonden, maar ik wil straks in november met een stel vrienden een weekend naar Dusseldorf. Weet iemand er leuke activiteiten om te doen?
Anders wordt het toch zoeken naar een andere bestemming
Bedankt voor je reactie!quote:Op donderdag 11 september 2014 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ligt er nogal aan wat je leuk vindt, niet?
Bierdrinken ja, de langste bar ter wereld noemen ze de Altstad.
Shoppen op de Königsallee, ja
Musea bezoeken, ja
Met een bierfiets rondrijden, nee.
Rondvaart op de grachten maken, nee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |