abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129849792
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:15 schreef the85mc het volgende:

[..]

Voordat je jezelf en anderen naar de kelder vaart lees je dan eerst eens in.
Ik heb nog niks gehoord of je lang of kortstaart wil, of je 2,3,4 of 6 cilinder wil, inboard of buitenboord. Iedere motor(type) vaart anders. 40pk 2 cilinder vaart echt anders dan 40pk 4 cilinder.
Ik lees ook niet wat je wil doen met de boot, (waterskien ofzo) is in combi met schroefsetup (bladen, pitch, gecupt). En of je weet wat je powertrim en lift kunt doen om chinewalken te voorkomen etc. Met een zware motor alleen ben je er niet. Wat je nu loopt te roepen is beetje petjes in opgefokte golfpraat.
Ik wil gewoon een leuk klein speedbootje voor een mooie prijs die goed is onderhouden, Dat is alles wat ik wil, om in de zomer lekker met mijn maten over de zee te racen en wat wedstrijdjes te doen
pi_129850143
Op zee nog wel.... :')

In een varend barrel onder invloed van alcohol. ....

Stoer ^O^
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_129850738
Een mini clubman is wel leuk bootje, mensen ervaring er mee?
pi_129850883
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:49 schreef Arjann21 het volgende:
Nee, maar ik weet wel dat dit topic geen enkele geloofwaardigheid heeft. _O- _O-
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:23:06 #95
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_129851930
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:53 schreef Rickario het volgende:

[..]

Nee, maar ik weet wel dat dit topic geen enkele geloofwaardigheid heeft. _O- _O-
Daar hebben we er meer van. :Y)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_129852175
Alle gekheid op een stokje ik ben serieus opzoek naar een speedbootje, voor een leuke prijs
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 07:40:59 #97
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_129854541
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:25 schreef Arjann21 het volgende:

[..]

Ik wil gewoon een leuk klein speedbootje voor een mooie prijs die goed is onderhouden, Dat is alles wat ik wil, om in de zomer lekker met mijn maten over de zee te racen en wat wedstrijdjes te doen
Dan heb ik slecht nieuws voor je: je mag helemaal niet op zee racen. Je hebt daar een vaarbewijs voor nodig en dat heb je niet.

Maar ik zie ook dat je helemaal niet serieus hierin bent, want alle relevante vragen beantwoord je niet. Je hebt geen flauw benul wat je wilt, je weet helemaal niets van boten, je roept alleen maar dat je hard wilt varen en hard wilt zuipen. En nu heb je ineens 2 keer zoveel geld om een boot te kopen?

En mocht je wel serieus zijn, geef dan eens antwoord op deze vragen:

- Hoeveel geld mag het kosten (en begin maar eens met die ¤1500 minstens te verdrievoudigen)?
- Hoe groot moet de boot worden?
- Van welk materiaal moet de boot gebouwd zijn?
- Wil je een inboard of buitenboordmotor?
- Op wat voor brandstof moet de motor draaien?
- En hoeveel PK zou deze dan ongeveer moeten zijn?
- Wat gaat je vaargebied worden?
- Heb je al een ligplaats, of een plek waar je de boot kan stallen?
- Hoeveel praktijkervaring heb je al met speedboten?
- Heb je ook met andere type schepen gevaren, zo ja, wat voor schepen?
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_129854633
quote:
Lijkt me een prima ding. Zeker voor op zee! Goed zeewaardig en kan lekker over de 2+mtr golven ketsen.

quote:
13s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 07:40 schreef ikbenik het volgende:
Dan heb ik slecht nieuws voor je: je mag helemaal niet op zee racen. Je hebt daar een vaarbewijs voor nodig en dat heb je niet.
Nieuws voor jou: op de Noordzee heb je geen vaarbewijs nodig en je mag er zo hard als je kan!
Bron: http://www.rijkswaterstaa(...)er/regels_snelvaren/
pi_129854724
Op zee? Dan heb je een diepe V hull nodig plus wat lengte om goed door golven te komen. Met een plattere bodem ga je beuken op golven en kun je dus niet echt hard varen. Geschikte boten voor op zee zijn Baja, Ring of grotere Boston whalers, of grotere KMV with.
pi_129855525
mag toch wel duidelijk zijn dat je voor 750 euro bijna geen reet kunt kopen...
althans niet wat jij in je gedachten hebt...ik denk eerder dat je met een hoger budget iets beter uit komt

kortom als je iets koopt doe het goed...ga niet voor goedkoop/duurkoop want daar ga je spijt van krijgen.
pi_129855683
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 08:10 schreef the85mc het volgende:
Op zee? Dan heb je een diepe V hull nodig plus wat lengte om goed door golven te komen. Met een plattere bodem ga je beuken op golven en kun je dus niet echt hard varen. Geschikte boten voor op zee zijn Baja, Ring of grotere Boston whalers, of grotere KMV with.
Nee man gek! Met een simpele Joker kom je er ook wel. Kan je lekker van golf tot golf springen.
pi_129858593
quote:
Je bedoelt een shakespeare mini clubman?
Ze zijn vrij klein, je kan er met 4 personen in maar dat is dan heel krap en de boot ligt dan ook vrij diep in het water. Ze varen wel mooi en zijn zeer wendbaar in plane (net als alle oude shakespeare speedbootjes)
Je kan beter een shakespeare magnum of sportsman nemen die zijn een stuk groter en kunnen ook veel grotere vermogens aan.
pi_129860189
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:31 schreef Haasbeuntje het volgende:

[..]

Je bedoelt een shakespeare mini clubman?
Ze zijn vrij klein, je kan er met 4 personen in maar dat is dan heel krap en de boot ligt dan ook vrij diep in het water. Ze varen wel mooi en zijn zeer wendbaar in plane (net als alle oude shakespeare speedbootjes)
Je kan beter een shakespeare magnum of sportsman nemen die zijn een stuk groter en kunnen ook veel grotere vermogens aan.
Aah oke,
Ik wil hem ook niet al te groot hebben, moet hem thuis op trailer hebben staan in de schuur, en anders neemt het zo veel ruimte in. Heb je zelf ook zon bootje?
pi_129860221
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:18 schreef Arjann21 het volgende:

[..]

Aah oke,
Ik wil hem ook niet al te groot hebben, moet hem thuis op trailer hebben staan in de schuur, en anders neemt het zo veel ruimte in. Heb je zelf ook zon bootje?
Ja, Heb zelf een shakespeare speedbootje gehad en een vriend heeft er ook een
pi_129871359
Staat genoeg op voor mij prijs zelf beetje opknappen en je hebt super leuk bootje!
pi_129873527
Als ik 1 van die moest kiezen, echt moest, dan zou ik die van je eerste link doen. Motor is iets nieuwer (lees: jaren 80) dan die andere, want die zijn bijna rijp voor de sloop.
Maar dit zijn eigenlijk geen zeewaardige boten om eerlijk te zijn. 1 golf van achter en de motor staat onder water en slaat af en geen luchtkasten zo te zien, dus zo'n bakkie zink als een baksteen.
pi_129873776
Ja, ga maar mooi op de Noordzee gassen met een motor uit de jaren 70/80 ^O^
Ik zou voor het 2e bootje gaan. Klinkt goed
Paar kratten pils mee en je bent het mannetje 8-)
pi_129874542
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:14 schreef Rickario het volgende:
Ja, ga maar mooi op de Noordzee gassen met een motor uit de jaren 70/80 ^O^
Ik zou voor het 2e bootje gaan. Klinkt goed
Paar kratten pils mee en je bent het mannetje 8-)
Haha jongee. ik wacht nog even af tot er iets mooiers voor bij komt! maar ik ga er van uit dat ik een mooi bootje voor een heel mooi prijsje heb binnenkort,
pi_129874580
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:37 schreef Arjann21 het volgende:

[..]

Haha jongee. ik wacht nog even af tot er iets mooiers voor bij komt! maar ik ga er van uit dat ik een mooi bootje voor een heel mooi prijsje heb binnenkort,
Inderdaad. En dan een middagje het kanaal over knallen. Puur omdat het kan met zo'n racemonster. _O_
pi_129874610
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:38 schreef Rickario het volgende:

[..]

Inderdaad. En dan een middagje het kanaal over knallen. Puur omdat het kan met zo'n racemonster. _O_
Hahahahahahahah, er komt nog wel iets mooiers binnenkort op marktplaats voor mijn prijs, hou jullie op de hoogte vrienden
pi_129874667
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:39 schreef Arjann21 het volgende:

[..]

Hahahahahahahah, er komt nog wel iets mooiers binnenkort op marktplaats voor mijn prijs, hou jullie op de hoogte vrienden
Bij Harwich wel een beetje op de veerboten passen. Maar verder gewoon knallen jongeh!
pi_129874704
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:41 schreef Rickario het volgende:

[..]

Bij Harwich wel een beetje op de veerboten passen. Maar verder gewoon knallen jongeh!
BAM JONGUUHHH!!!
  zondag 11 augustus 2013 @ 03:46:29 #116
53151 T42
Pinball Wizard
pi_129926334
die 3 bootjes doen het op zee zo'n 10 min en dan zinken ze al :')
pi_129950436
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 03:46 schreef T42 het volgende:
die 3 bootjes doen het op zee zo'n 10 min en dan zinken ze al :')
Denk dat ze van schrik al uit elkaar vallen nog voordat ze het water raken.
  zondag 11 augustus 2013 @ 22:51:29 #118
53151 T42
Pinball Wizard
pi_129958680
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:15 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Denk dat ze van schrik al uit elkaar vallen nog voordat ze het water raken.
dat kan ook jah ;) of de spiegel breekt al af bij een fluistermotortje
pi_130681821
-doe normaal }:| -

[ Bericht 84% gewijzigd door Housekeeper op 31-08-2013 22:27:01 ]
Koop een baksteen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')