Precies heel mooi gezegt Arthur!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:00 schreef _Arthur het volgende:
[..]
TS heeft dat allemaal niet nodig man. Gewoon vet hard racen tussen de zwemmers en schultenbrau zuipen. De rest is voor plebs die graag volgens de regeltjes leven.
Het zal al gezegd zijn maar ik herhaal het maar even: Je hebt totaal geen notie van wat er allemaal bij komt kijken om een eigen boot te hebben,zeker als je met een bedrag van 750 euro komt aanzetten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:52 schreef Arjann21 het volgende:
ik heb vaarbewijs 1.
En mijn budget rond de 750.
Heb net even rond gekeken en een beekman sprinter leek me wel leuk
Volgens mij missen er een paar essentiële onderdelen voordat het een speedboot kan zijnquote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:45 schreef Arjann21 het volgende:
http://www.tweedehands.nl(...)torboten%2Fspeedboot
Nou laten we dan zeggen boot, wat jij wil, met een 50pk er onder wil die nog snoei hardquote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:53 schreef Rickario het volgende:
[..]
Volgens mij missen er een paar essentiële onderdelen voordat het een speedboot kan zijn
Voor het geld wat je overhoudt kun je geen betrouwbare motor, ligplaats/trailer, reddingsvesten, landvasten, stootwillen, brandblusser etc etc betalen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:10 schreef Arjann21 het volgende:
[..]
Nou laten we dan zeggen boot, wat jij wil, met een 50pk er onder wil die nog snoei hard
Effe een lichte topickaap, maar wel ontopic en interessant voor latere lezers; wat ben je ongeveer kwijt voor een vaarbewijs? Ik zie dat je een boekie koopt wat je in je kop moet stampen, je moet examen doen, medische keuring.. moet je ook praktijklessen doen bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:25 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Het zal al gezegd zijn maar ik herhaal het maar even: Je hebt totaal geen notie van wat er allemaal bij komt kijken om een eigen boot te hebben,zeker als je met een bedrag van 750 euro komt aanzetten.
Kijk eerst even hier en stel dan je vraag opnieuw.
Eigenlijk kan het heel goedkoop, boekje kopen hoeft niet (studeren in de bibliotheek) en dan examen doen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Effe een lichte topickaap, maar wel ontopic en interessant voor latere lezers; wat ben je ongeveer kwijt voor een vaarbewijs? Ik zie dat je een boekie koopt wat je in je kop moet stampen, je moet examen doen, medische keuring.. moet je ook praktijklessen doen bijvoorbeeld?
Boh, da's inderdaad een makkie als ik het zo zie, en eigenlijk idd een must als je wilt varen met een motorbootje, want aan de 20km/u zit je zó, en daaronder val je al varend in slaap volgens mijquote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:18 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Eigenlijk kan het heel goedkoop, boekje kopen hoeft niet (studeren in de bibliotheek) en dan examen doen.
Praktijklessen zijn er nog niet, al zou het beter zijn als mensen eerst onder begeleiding wat ervaring zouden opdoen.
O ja, medische keuring is er ook niet, je hoeft alleen maar een eigen verklaring in te vullen.
Dodemansknop is verplicht toch bij snelvarend spul?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:02 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het zicht bij die kleine speedbootjes is wel in orde. En zo niet, dan leg je een zandzak van circa 15kg voorin. Vaart naar mijn idee wel leuk, maar comfortabel is het nooit echt met die korte bootjes. Stuitert veel. Dat word 2 planken multiplex + kussenspul + sky (nepleer) & vriendin aan het werk zetten
Ohja, ook heel belangrijk bij dit soort bootjes. Koop wel een motortje met dodemansknop. Het kan gebeuren dat je door een enorme boeggolf omgegooid of uit je bootje gelanceerd word
Ligt eraan waar je gaat varenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Boh, da's inderdaad een makkie als ik het zo zie, en eigenlijk idd een must als je wilt varen met een motorbootje, want aan de 20km/u zit je zó, en daaronder val je al varend in slaap volgens mij![]()
En dat willen ze gaan verhogen naar 75 jaar.quote:En hij blijft gewoon doorlopend geldig tot je 70e
Dat is inderdaad verplichtquote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:28 schreef fathank het volgende:
[..]
Dodemansknop is verplicht toch bij snelvarend spul?
Truequote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:33 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je gaat varen
[..]
En dat willen ze gaan verhogen naar 75 jaar.
Sarcasme is iets nieuws voor je he?quote:
nee hoor arthurtjeeequote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:00 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Sarcasme is iets nieuws voor je he?![]()
@Vaarbewijzen: voor op de Noordzee heb je geen vaarbewijs nodig. Voor de zeehavens heb je weer deel-II (VB2) nodig.
Ja is waar ook. In jaren 90 was het nog zoeken naar motortjes met dodemansknop, was het nog niet verplicht. Eerste 2 motoren hadden het in iedergeval niet. Eerste, 4 tact honda ging stuk, 2e, 5pk yamahatje werd gestolen net een maand na aanschaf en daarna 9,9 pk nog net niet vaarbewijs plichtig. Sowieso eigenlijk gekkenwerk dat kinderen (ik was 15 jaar) zo makkelijk konden varen met snel spul. Spitfire ging binnen de kortste keren in plane (dankzij die zandzak voorin de punt).quote:
zet dan maar een 0 meer achter je 750 euro budget....quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:27 schreef Arjann21 het volgende:
[..]
Wil eigenlijk zo eentje spoiler er op. lekkere motor er achter!! en blazen met de zomer dagen
maar hoe doe je dat? ik wil zeilen, of ik wil varen op een speedboot? en dan heb je heel veel types en eigenschappenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:38 schreef Snuitebolletje het volgende:
Damn, ik hoop dat ze snel praktijk examen gaan doorvoeren. Al heb ik daar ook mijn vraagtekens bij. Te veel randdebielen op het water.
20min sleutelen en je motor uit 1950 heeft een dodemansknop.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja is waar ook. In jaren 90 was het nog zoeken naar motortjes met dodemansknop, was het nog niet verplicht. Eerste 2 motoren hadden het in iedergeval niet. Eerste, 4 tact honda ging stuk, 2e, 5pk yamahatje werd gestolen net een maand na aanschaf en daarna 9,9 pk nog net niet vaarbewijs plichtig. Sowieso eigenlijk gekkenwerk dat kinderen (ik was 15 jaar) zo makkelijk konden varen met snel spul. Spitfire ging binnen de kortste keren in plane (dankzij die zandzak voorin de punt).
Wel een leuke tijd gehad
jah van 4000 naar 750 gaat echt niet gebeuren mensen die een boot hebben moeten hem vaak niet ineens kwijt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:20 schreef Arjann21 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de prijs wel gaat zakken het is bijna herfst, dan worden ze toch niet gebruikt
en dan hoop ik echt dat ze je GOED pakken heb een hekel aan die zuiperts op het water... laat je dan gewoon varen...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:02 schreef Arjann21 het volgende:
[..]
Slotje ? pardon, Ben nog verder aan het zoeken, wil natuurlijk het beste van het beste voor mijn geld. om lekker te kunnen racen biertje er bij en hoopppaa
Hopelijk krijgt ie er dan gelijk 4 of 5. Snelheid, beschonken varen en dan vinden ze vast nog wel 3 andere dingetjes. Kan ie een bekeuring ter hoogte van de aanschafprijs nog eens aftikkenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:56 schreef T42 het volgende:
en dan hoop ik echt dat ze je GOED pakken heb een hekel aan die zuiperts op het water... laat je dan gewoon varen...
Trolltopic? Ik ben al druk bezig met bezichtigingen te regelen. heb mijn budget wat hoger gemaakt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:45 schreef Gravedigger het volgende:
Wanneer gaat dit troltopic eindelijk op slot?
zo'n 4000euro ben je zo kwijtquote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:16 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Alles meegerekend, wat zou ongeveer wel een redelijk budget zijn voor zoiets?
Ben nu aan het zoeken voor de 1500, maar heb de tijd welquote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
voor 750 heb je net een roeibootje
zo moeilijk is het besturen van 4 meter met een 3 pk motortje niet, maar gelukkig staan ze niet achter het stuur bij 8+ metersquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Sowieso eigenlijk gekkenwerk dat kinderen (ik was 15 jaar) zo makkelijk konden varen met snel spul.
Ik sta dan liever ook niet meer achter 't stuur hoor (ook niet van bootjes die iets groter zijn met iets meer vermogen)quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:43 schreef Life2.0 het volgende:
zo moeilijk is het besturen van 4 meter met een 3 pk motortje niet, maar gelukkig staan ze niet achter het stuur bij 8+ meters
ooh ik wel! lekker gassen heerlijk!!!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:44 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik sta dan liever ook niet meer achter 't stuur hoor (ook niet van bootjes die iets groter zijn met iets meer vermogen)
Heb je ooit al wel eens met een boot gevaren zelf?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:49 schreef Arjann21 het volgende:
ooh ik wel! lekker gassen heerlijk!!!
POST DAN OOK NIETS!! je vervuilt mijn topic maar er zelf eenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:50 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Heb je ooit al wel eens met een boot gevaren zelf?
Volgens mij alleen met je playmobil boot in bad.
Voordat je jezelf en anderen naar de kelder vaart lees je dan eerst eens in.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:52 schreef Arjann21 het volgende:
[..]
POST DAN OOK NIETS!! je vervuilt mijn topic maar er zelf een
Ik wil gewoon een leuk klein speedbootje voor een mooie prijs die goed is onderhouden, Dat is alles wat ik wil, om in de zomer lekker met mijn maten over de zee te racen en wat wedstrijdjes te doenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:15 schreef the85mc het volgende:
[..]
Voordat je jezelf en anderen naar de kelder vaart lees je dan eerst eens in.
Ik heb nog niks gehoord of je lang of kortstaart wil, of je 2,3,4 of 6 cilinder wil, inboard of buitenboord. Iedere motor(type) vaart anders. 40pk 2 cilinder vaart echt anders dan 40pk 4 cilinder.
Ik lees ook niet wat je wil doen met de boot, (waterskien ofzo) is in combi met schroefsetup (bladen, pitch, gecupt). En of je weet wat je powertrim en lift kunt doen om chinewalken te voorkomen etc. Met een zware motor alleen ben je er niet. Wat je nu loopt te roepen is beetje petjes in opgefokte golfpraat.
Nee, maar ik weet wel dat dit topic geen enkele geloofwaardigheid heeft.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:49 schreef Arjann21 het volgende:
Een mini clubman is wel leuk bootje, mensen ervaring er mee?
Daar hebben we er meer van.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:53 schreef Rickario het volgende:
[..]
Nee, maar ik weet wel dat dit topic geen enkele geloofwaardigheid heeft.![]()
Dan heb ik slecht nieuws voor je: je mag helemaal niet op zee racen. Je hebt daar een vaarbewijs voor nodig en dat heb je niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:25 schreef Arjann21 het volgende:
[..]
Ik wil gewoon een leuk klein speedbootje voor een mooie prijs die goed is onderhouden, Dat is alles wat ik wil, om in de zomer lekker met mijn maten over de zee te racen en wat wedstrijdjes te doen
Lijkt me een prima ding. Zeker voor op zee! Goed zeewaardig en kan lekker over de 2+mtr golven ketsen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:49 schreef Arjann21 het volgende:
Nieuws voor jou: op de Noordzee heb je geen vaarbewijs nodig en je mag er zo hard als je kan!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 07:40 schreef ikbenik het volgende:
Dan heb ik slecht nieuws voor je: je mag helemaal niet op zee racen. Je hebt daar een vaarbewijs voor nodig en dat heb je niet.
Nee man gek! Met een simpele Joker kom je er ook wel. Kan je lekker van golf tot golf springen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:10 schreef the85mc het volgende:
Op zee? Dan heb je een diepe V hull nodig plus wat lengte om goed door golven te komen. Met een plattere bodem ga je beuken op golven en kun je dus niet echt hard varen. Geschikte boten voor op zee zijn Baja, Ring of grotere Boston whalers, of grotere KMV with.
Je bedoelt een shakespeare mini clubman?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:49 schreef Arjann21 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |