Herkenbaar, ik heb het zelfde probleem.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt al veel eerder een probleem.
Laatst een docu gezien op de publieke over een kerel die elke dag, of bijna elke dag een paar (sterke) biertjes dronk om te ontspannen.
Hij had ook de behoefte niet om 's ochtends of overdag te drinken. Succesvolle baan, getrouwd en kindje maar toch zo verslaafd als wat terwijl niemand (behalve zijn vrouw) enig idee had.
http://dokument.ncrv.nl/n(...)-succesvol-verslaafd
En zo zijn er honderdduizenden. Wat jij beschrijft is een extreme versie er zijn er zat die gewoon werken en succes hebben of nooit overdag drinken.
Mensen onderschatten hoeveel je moet zuipen voor je echt lichamelijk afhankelijk bent en orgaanschade ondervindt. Door de richtlijnen denken veel mensen dat je als je elke dag drie glazen wijn drinkt een zware alcoholist en nauwelijks meer te redden bent.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 01:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ging een beetje uit van 0.75 en een wijn van 13% dan zit je 3-4 wel op een fles wijn. Wonderbaarlijk genoeg had hij nauwelijks last van afkickverschijnselen in Thailand en was zijn lever nog prima na 30 jaar op zo'n manier zuipen.
Misschien een keer een testje laten doen in het ziekenhuis want ik herken je verhaal totaal maar artsen zijn niet blij met zulke hoeveelheden.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 04:26 schreef Kotsdrol het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik heb het zelfde probleem.
Ik drink elke avond gerust rond de 2 a 3 liter bier, en dit doe ik nu al bijna 4 jaar.
Overdag heb ik absoluut geen drang om te drinken, het is echt 's avonds.
Naar mijn gevoel is het gewoon om te ontspannen, en goed te kunnen slapen.
Het gevoel om "aangeschoten" te zijn, is gewoon zo lekker!
Ik ben er echter wel achter dat dit wel degelijk een verslaving is, en dat ik niet meer mezelf voel, dan dat ik me moet voelen!
Zal sowieso deze documentaire even kijken!
Klopt ja, vooral bingzuipen is een regelrechte moordaanslag op je lichaam. Veel ouderen drinken ook problematisch flink maar vergeet niet dat alcohol vroeger veel minder standaard was dan tegenwoordig.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 04:30 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Mensen onderschatten hoeveel je moet zuipen voor je echt lichamelijk afhankelijk bent en orgaanschade ondervindt. Door de richtlijnen denken veel mensen dat je als je elke dag drie glazen wijn drinkt een zware alcoholist en nauwelijks meer te redden bent.
Zolang mensen goed gevarieerd blijven vreten en geen vitaminetekort opbouwen gaat het meestal héél lang goed zolang ze stabiel blijven in hun alcoholgebruik. Er zijn volgens mij honderdduizenden babyboomers die al tientallen jaren elke dag te veel drinken volgens de richtlijnen. Af en toe maar regelmatig keihard zuipen is veel schadelijker (vooral voor je pancreas) dan elke dag een fles wijn. Maar uiteindelijk blijft het natuurlijk niet bij die fles wijn, en gaat het naar een literfles wijn, naar twee flessen wijn etc.
Moraal van het verhaal, als je je zorgen maakt over hoeveel je drinkt, drink je meer dan goed voor je is en moet je minderen. Beter nu dan over vijf jaar als je op 2 flessen per dag zit en een delirium krijgt als je twee dagen niet drinkt.
2 glazen per dag is de grens. Het gaat erom als je er boven zit.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:41 schreef kristalhelder het volgende:
En zitten die oude vrouwtjes die elke dag 2, 3 glazen wijn drinken ook in gevarenzone met lichamelijke gevolgen?
Kon filmpje niet op mobiel en iPad zien
Filmpje werkt helaas alleen op de computer, die man dronk echt veel te veelquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:08 schreef kristalhelder het volgende:
Dan is de helft van mijn familie dus alcoholist met hun 3 glazen.
Ze zijn niet echt dik en lang.
Die vent is wel een echte alcoholist, maar ik vond het wel jammer dat ik de docu niet kon zien
Litertje Evan Williams opengetrokken dus de nacht kan mij wel even duren!quote:
Lekker an de pils! Gaat die nog op?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 02:21 schreef Ringo het volgende:
[..]
Litertje Evan Williams opengetrokken dus de nacht kan mij wel even duren!
Ohw, dacht ik. Je had het over litertje en de nacht kon nog wel even duren dus ik dacht die zakt door tot uur of 08.00quote:
Och, weet ik niet.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 02:49 schreef Ringo het volgende:
Nee, zo ver ben ik nog niet, nog even doorleren voor alcoholist.
Alcohol moet bijzaak zijn, ik ken iemand (oud kameraad, spreek hem nooit meer) waarbij alcohol een heel groot deel van zijn leven in beslag neemt. Heeft het altijd over bier en is elke week echt ladderzat, die wordt later echt alcoholist. Zijn schoolresultaten zijn ook niet best, maar ja hij wil niet stoppen en zijn ouders vinden het maar wat mooiquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:07 schreef Geerd het volgende:
[..]
Och, weet ik niet.
Ook al zo zoals eerder gezegd prioriteiten, in hoeverre is alcohol belangrijk voor je?
Nu al zaterdag als je dan met je kroost naar de schoonouders moet 10.00 afgesproken, met 6/8Duvels achter de kiezen plus vrijdag borrel fijne pa als je gaat rijden.
Uhmz die ouders lusten hem ook wel dus:Pquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:21 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Alcohol moet bijzaak zijn, ik ken iemand (oud kameraad, spreek hem nooit meer) waarbij alcohol een heel groot deel van zijn leven in beslag neemt. Heeft het altijd over bier en is elke week echt ladderzat, die wordt later echt alcoholist. Zijn schoolresultaten zijn ook niet best, maar ja hij wil niet stoppen en zijn ouders vinden het maar wat mooi
Nee, helemaal niet. Maar die richtlijnen zijn natuurlijk zo opgesteld dat je als je maximaal vijf dagen per week 2 standaardglazen alcohol drinkt je vrijwel 0,0% kans op alcohol-gerelateerde ziekten hebt. Dus het is altijd een goed idee om je daar aan te houden.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar jij denkt dus dat die overheidsrichtlijnen van 2 glazen max per dag bullshit zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |