Niet elke dag, misschien 2 keer doordeweeks en in het weekend met uitgaan.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:30 schreef TNA het volgende:
Iedere dag een fles wijn is absoluut teveel. Bingedrinken in het weekend is ongezond, maar als je dagelijks een fles drinkt kun je jezelf rustig verslaafd noemen.
Met twee keer een fles wijn doordeweeks en één tot twee avonden uitgaan, ben je drie tot vier keer in de week te veel aan het drinken. Ik ben zelf ook geen heilige (quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:31 schreef Pardossa het volgende:
[..]
Niet elke dag, misschien 2 keer doordeweeks en in het weekend met uitgaan.
eens, ik voel de 'drang' al op vrijdag als bijna een week niet gedronken heb. Als het dan vrijdagavond is heb ik zeker zin om een biertje of een wijntje te drinken. Maar doordeweek heb ik over het algemeen geen enkel probleem om niet te drinken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:33 schreef Elan het volgende:
Probeer eens 4 weken zonder een druppel drank en kijk hoe je functioneert en of je enorme behoefte voelt om te drinken.
Ik denk namelijk dat je wel degelijk verslaafd bent. Of tenminste in het voorland daar van.
Ja ik vind het zelf ook vrij veel. Was vooral benieuwd wat andere mensen ervan vinden. Maar je hebt gelijk dat het teveel is, ga ook zeker in ieder geval doordeweeks minderen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:34 schreef TNA het volgende:
[..]
Met twee keer een fles wijn doordeweeks en één tot twee avonden uitgaan, ben je drie tot vier keer in de week te veel aan het drinken. Ik ben zelf ook geen heilige (), maar het is absoluut teveel.
Twee liter bier bevalt evenveel alcohol als een fles wijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:35 schreef Geerd het volgende:
Flesje is 0,75L?
Valt wel mee toch na het werk drink ik 2 of 3 halve liters bier, en als het warm is nog wel eens een extra.
Ja idd, alleen bij hogere promillages sluipt het er wel sneller in, je krijgt veel meer alcohol in een keer binnen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:43 schreef TNA het volgende:
[..]
Twee liter bier bevalt evenveel alcohol als een fles wijn.
Maakt niks uit.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:46 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja idd, alleen bij hogere promillages sluipt het er wel sneller in, je krijgt veel meer alcohol in een keer binnen.
Tenminste dat was de theorie las ik ooit ergens.
Ik heb nooit begrepen waarom in je eentje drinken een probleem zou zijn. Of waarom je minder alcoholist zou zijn als je met anderen aan de zuip gaat. Er rust zo'n stigma op; alsof je in je eentje alleen maar kan zuipen om je eenzaamheid te vergeten ofzo. Wat nou als je perfect gelukkig bent en wijn gewoon lekker vindt, zo lekker dat je wel een fles op kan?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:32 schreef Hoplahopla het volgende:
Als je net zoals ik in je eentje gaat drinken, dan heb je een probleem denk ik.
Echt hey, je zuipt toch altijd alleen ook al staan der 100 gasten om je heen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:00 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen waarom in je eentje drinken een probleem zou zijn. Of waarom je minder alcoholist zou zijn als je met anderen aan de zuip gaat. Er rust zo'n stigma op; alsof je in je eentje alleen maar kan zuipen om je eenzaamheid te vergeten ofzo. Wat nou als je perfect gelukkig bent en wijn gewoon lekker vindt, zo lekker dat je wel een fles op kan?
Inderdaad, iedereen is altijd alleen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:04 schreef Geerd het volgende:
[..]
Echt hey, je zuipt toch altijd alleen ook al staan der 100 gasten om je heen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |