abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:16:20 #1
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_129792531

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om ieders topic-ervaring zo prettig mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je voor het posten in dit topic eerst de gehele OP (OpeningsPost) door te nemen en vooral ook de geldende huisregels onderaan deze post in acht te nemen. Now let's get started!

SPOILER: Meer webshops...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Discount
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Trading markets

SPOILER: Taobao/Tmall
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)

SPOILER: Free shipping
SPOILER: Free registered shipping
SPOILER: Express shipping
SPOILER: Tracking
SPOILER: Trackstatus legenda
SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen Nederland
SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagen
SPOILER: Verpakking en transporthandling
SPOILER: Douane

Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)

PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.

Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?
SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?
SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?
Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?
SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?
SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?
DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?

GC / [gadgets] Chinese webshops reviewtopic , het reviewtopic biedt veel inspiratie en informatie. Tevens zetten sommige users adviezen uiteen over wat je bijvoorbeeld het beste kunt kopen op het gebied van oordopjes.

Sommige product(groep)en zijn zo populair dat ze een eigen plekje op FOK! hebben verdiend. De topics bestaan voor een reden en daar concentreert zich alle informatie rondom het onderwerp dat ze behandelen. Heb je een vraag over een van deze producten ben je waarschijnlijk beter af ze daar te stellen.

Topicreeks: Android tablet discussie topic
Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
Topicreeks: Jiayu #1 - Get ready for the launch!
DIG / Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart

User stats: http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers (Top 100 (reeks) > Chinese Webshops)

Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren

• Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom

• Het volgende dient niet te worden besproken: namaak (van merkkleding, schoenen, zonnebrillen, horloges, audio-producten (headphones/oordopjes), et cetera), wapens en andere verboden producten zoals >5mW lasers
Ook niet gaan bedelen om berichtjes van users om je buiten het topic (via DM/PM) hiermee te helpen

First google, then ask. We zijn hier in dit topic geen customer service die op jouw commando alles voor je doen. We gaan geen moeite voor je doen als je die moeite zelf al niet eens op kunt brengen. Wil je ergens ondanks je eigen pogingen toch niet uitkomen, dan kun je het natuurlijk altijd vriendelijk vragen
Tip: vele zaken zijn al besproken; duik de archieven in! Voeg je zoekterm(en) toe aan deze search

• Niet bitchen naar elkaar; houd het constructief

Heb je aanvullingen/aparte vragen?
PM (Personal message) of DM (Direct message) dan even de vaste gebruikers in dit topic:
shiznuts, tokko1, RobertNL, Downstar, monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

OP Redesign V3.0 by shiznuts
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:19:22 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_129792640
de Webcare van PostNL was trouwens erg vriendelijk toen ik ze vroeg of ze een 3s code bij mijn track and trace van China Post konden opduikelen. Tipje dus!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:22:17 #3
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_129792725
quote:
11s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:19 schreef Catch22- het volgende:
de Webcare van PostNL was trouwens erg vriendelijk toen ik ze vroeg of ze een 3s code bij mijn track and trace van China Post konden opduikelen. Tipje dus!
Twitter webcare?
Welke.. :P

De twitter webcare is tegnwoordig zo sloom als stroop. Was vroeger nog wel anders, binnen half uurtje antwoord!
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:32:49 #4
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129793114
SPOILER: Daarom
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:40:23 #5
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_129793418
quote:
16s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:22 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Twitter webcare?
Welke.. :P

De twitter webcare is tegnwoordig zo sloom als stroop. Was vroeger nog wel anders, binnen half uurtje antwoord!
binnen een uurtje

https://twitter.com/postnl

is makkelijker om tussendoor even te doen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_129793440
dat jullie moeite doen om een NL trackingnummer te krijgen :o

ik zie wel wanneer het aan komt ^O^
pi_129793623
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:40 schreef mschol het volgende:
dat jullie moeite doen om een NL trackingnummer te krijgen :o

ik zie wel wanneer het aan komt ^O^
Idd dat dacht ik ook al. Meestal is het 1 of 2 weken nadat het verzonden is binnen.
Kan ondertussen wel redelijk schatten wanneer het binnen zou moeten komen.
Op maandag 23 augustus 2010 22:37 schreef Made-In-Holland het volgende:
RTL8 :') :') :') Goed voor homeshopping-programma's en voor het uitzenden van herhalingen.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:51:27 #8
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129793889
De postbode laat hier zo af en toe wel eens geen briefje achter ;) Check daarom meestal even na een week of 2/3
pi_129794219
Microfoon is binnen, alleen werkt niet? Ik heb een versterker (Yamaha HTR 3064) en daar heb je een AUX ingang, daarop aangesloten maar kreeg geen geluid. Er zit een XLR naar 3.5mm jack bij, batterij die erin zit is in orde verder.
Iemand enig idee of je nog een ander kabeltje nodig hebt ofzo?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 7 augustus 2013 @ 16:13:55 #10
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_129794823
Het duurde even maar mijn IR meter is eindelijk binnen, werkt goed ^O^
Straks even wat eieren gaan koken :D

woensdag 7 augustus 2013 @ 16:16:16 #11
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_129794910
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:58 schreef rene90 het volgende:
Microfoon is binnen, alleen werkt niet? Ik heb een versterker (Yamaha HTR 3064) en daar heb je een AUX ingang, daarop aangesloten maar kreeg geen geluid. Er zit een XLR naar 3.5mm jack bij, batterij die erin zit is in orde verder.
Iemand enig idee of je nog een ander kabeltje nodig hebt ofzo?
Aux ingang is niet een mic ingang.
pi_129795249
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:16 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Aux ingang is niet een mic ingang.
ik dacht dat het allemaal geen verschil maakte. Op mijn laptop of een macbook air lukte het ook niet echt. Iemand de tip van de dag?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_129795598
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:13 schreef monkeybrain het volgende:

[ afbeelding ]
:+
pi_129796647
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:26 schreef rene90 het volgende:

[..]

ik dacht dat het allemaal geen verschil maakte. Op mijn laptop of een macbook air lukte het ook niet echt. Iemand de tip van de dag?
Even een 6.5mm naar 3.5 ertussen doen en even op de laptop proberen.

Edit: Shitshitshit, had je al gedaan. niet goed gelezen sorry!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:04:49 #15
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129796667
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:13 schreef monkeybrain het volgende:

[ afbeelding ]
5 Cent :')
Niet vergelijken met Rijksdaalders :')
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:07:49 #16
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_129796791
http://www.aliexpress.com(...)ayer/1072146189.html

Ik ga voor deze. Ik zocht al lang naar een soortgelijke mediabox
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:09:19 #17
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_129796841
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:04 schreef RobertNL het volgende:

[..]

5 Cent :')
Niet vergelijken met Rijksdaalders :')
Touché. :D _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:19:02 #18
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129797231
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:07 schreef wolferl het volgende:
http://www.aliexpress.com(...)ayer/1072146189.html

Ik ga voor deze. Ik zocht al lang naar een soortgelijke mediabox
Nice; wel een aardig merk dacht ik. Hopen dat er wat XBMC etc voor komt :D
Shiz heeft ook zo'n ding maar dan met een AMLogic chipset (toch?).
Nu we het er toch over hebben: DIG / Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart
Maar even een nieuw deel openen en Shiz vragen hoe het met die van hem gaat (en de updates :P)
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:09 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Touché. :D _O_
Niks gaat ongestraft bij Monkey :'(, denk dat ik wel weer 80 eieren in mijn brievenbus heb morgen...

[ Bericht 2% gewijzigd door RobertNL op 07-08-2013 17:27:00 ]
pi_129798307
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:32 schreef shiznuts het volgende:

[..]

_O- Beats Pill aardig. Whahaoeheohehihihaha.
In de Apple store kun je de Ultimate Ears BOOM (360) halen, da's zo'n beetje de beste nu (199 EUR).
Andere opties zoals je zegt de JBL speakers: de Flip en de Charge. Ook de BOSE SoundLink Mini is interessant.
De rest is serieus overpriced. Spul dat goedkoper is, klinkt vaak ondermaats.
Vandaar dat ik in China ging kijken. Kwam na m'n research dus uit op vijf speakers. Vier heb ik nu. De Sounder Queenbox II zou ik ook altijd nog wel willen proberen.
Jij weet ook niet álles knaap :')
Dat je 4 of 5 speakertjes besteld en wat "research" doet zegt nog niks.

Ik had het over dit soort dingen, niet die draagbare colablikjes waar jij het over hebt.

Geintje van 450 euro, vind het geluid maar matig.

En prizewise is de Beats pill nog best aardig gezien wat je erbij krijgt. De JBL Onbeat komt nog wel best goed geluid uit.

Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:53:49 #20
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_129798434
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:19 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Niks gaat ongestraft bij Monkey :'(, denk dat ik wel weer 80 eieren in mijn brievenbus heb morgen...
In dit geval dropship ik het handeltje rechtstreeks naar Oostenrijk naar een persoon die naamloos zal blijven... het zullen ook geen eieren zijn.

woensdag 7 augustus 2013 @ 17:54:49 #21
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_129798465
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:49 schreef W00fer het volgende:

[..]

Ik had het over dit soort dingen, niet die draagbare colablikjes waar jij het over hebt.

[ afbeelding ]

En prizewise is de Beats pill nog best aardig gezien wat je erbij krijgt. De JBL Onbeat komt nog wel best goed geluid uit.

[ afbeelding ]
Dat zijn dan ook geen portable speakers nee. :P
Dat zijn halve old school ghetto blasters.

@ RobertNL: er is al een nieuwe deel: DIG / Android Sticks en Mediacenters #2 - HDMI stickies voor iedereen!
En nope, de MINIX NEO X5 is RK3066. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:52:15 #22
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_129805473
@shiz, op mobiele layout kan ik je niet quoten uit vorige topic, maar je hebt idd gelijk. Ebay is altijd een beetje experimenteren met extensies, wat dat betreft zit het baak een beetje vaag in elkaar. Kan je zo idd een aantal euro's schelen of zelf een heel product verschil maken. Als in, bij de ene ebay subsite wel en bij de andere niet te vinden.

Misschien maar eens op zoek gaan naar NFC speakers, is ook wel garpig.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_129805919
quote:

[..]

Haten op Shiz :')
Op maandag 22 oktober 2012 17:04 schreef HilaryBanks het volgende:
Nee, dat is lekker realisitsch. Wat verwacht je van mij dat ik een medicijn uitvind die AIDS heelt ofzo?
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:05:47 #24
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_129806171
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:01 schreef LKVBHD het volgende:

[..]

Haten op Shiz :')
dit
BAM dit is 3KB
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:13:19 #25
327191 RobertNL
For your gear.
pi_129806598
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je noemde in je vorige post alleen de Pill letterlijk bij naam ;) Van de Pill was ik niet echt onder de indruk. Voor dat geld is beter te krijgen. De UE is echt een mooi ding _O_ Maar zo zijn er nog wel meer mooie/duurdere modellen.

Zelf heb ik liever iets compacters zoals de Sony die ik heb (geluid is ok, niet super Pill wint het wel), maar de prijs was dan ook even 1/4 ;)
Voor die paar dagen dat ik zo'n ding gebruik is het prima :D (thuis op het terras gebruik ik gewoon een 2.0 / 2.1 setje :))
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:52 schreef neo2000 het volgende:
@shiz, op mobiele layout kan ik je niet quoten uit vorige topic, maar je hebt idd gelijk. Ebay is altijd een beetje experimenteren met extensies, wat dat betreft zit het baak een beetje vaag in elkaar. Kan je zo idd een aantal euro's schelen of zelf een heel product verschil maken. Als in, bij de ene ebay subsite wel en bij de andere niet te vinden.

Misschien maar eens op zoek gaan naar NFC speakers, is ook wel garpig.
Zoiets (vanaf 3.25) _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')