SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:54 schreef love-and-hate het volgende:
Ook al is de kogel door de kerk, ik wil jullie niet de mogelijkheid onthouden tot een verdere discussie over de mogelijkheid van een vriendschap na een lange relatie
Wie weet zijn er in de komende 13 dagen nog noemenswaardige dingen te melden. Wat betreft vrienden zijn in ieder geval, so far so good. Ik blijf erbij dat ik vanwege mijn lange buitenland verblijf mezelf niet gek maak aangezien er daardoor geen enkele hoop is. Het voelt gewoon lekker om haar te zien en te spreken, beste vrienden waren we al een aantal jaar voor onze relatie, tijdens onze hele relatie, waarom nu niet alsnog
Bijna alleen maar doemverhalen en waarschuwingen, maar ook een enkeling die het hoop geeft.
Vrijdag komt ze bij mijn ouders thuis eten.
Hieronder de post waarmee het allemaal begon, in een spoiler, aangezien deze erg lang is en totaal niet meer up to date.Goed te horen dat de vriendschap zo goed gaat tussen jullie, bij elkaar zijn in de vorm van vriendschap, voelt toch nog altijd beter dan alleen zijn heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
Voor jou jaquote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:13 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik ben zelf bevriend gebleven met een ex van mij. Hij wilde niet uit elkaar. We gaan soms iets leuks doen samen. Gaat prima!
Nu zijn echt mijn laatste twijfels weggenomenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Vrienden met je ex zijn nadat het net uit is en jij nog gevoelens voor haar hebt...
Kan alleen maar goed gaan.
Als je niet naar Amerika zou gaan, was je dan ook vrienden met haar gebleven op deze manier?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:09 schreef love-and-hate het volgende:
[..]
Nu zijn echt mijn laatste twijfels weggenomen
Godzijdank is er AmerikaIk kan mezelf kwellen door haar van het ene op het andere moment uit mijn leven te bannen. Of ik blijf haar deze laatste dagen nog een aantal keer zien, wat me erg gelukkig maakt, ook al is er niks meer dan enkel gezelligheid.
Zolang ik mezelf niet betrap op valse hoop of het gevoel dat ik me aan de relatie vast wil houden die er niet meer is, voelt dit goed. Beetje afscheid nemen voor mezelf van het meisje met wie ik bijna 6 jaar samen was, samenwoonde, beste vriend en die ik nu waarschijnlijk een vol jaar niet meer te zien ga krijgen.
Ik ken er inderdaad ook een aantal (waaronder idd jij en je ex) die een enorm goede vriendschap hebben na hun lange relatie en zelfs met elkaar over nieuwe vlammen praten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:12 schreef conleche het volgende:
Ik ben heel goede vrienden met een paar exen. Daar gaat wel even tijd overheen, maar het kan dus wel.Denk eerder dat het ná je USA ervaring zal lukken dan ervoor though, nu zit je nog teveel met gevoelens lijkt me.
Zoals iedereen waarschijnlijk heeft kunnen merken in de afgelopen weken, ben ik veel te softquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:10 schreef Greys het volgende:
Ik vind het best knap (oprecht knap, bedoel ik) dat jullie elkaar kunnen zien met 'alleen maar gezelligheid' na zoveel jaarJe zou zeggen dat er boosheid, verdriet enzo zou zitten. Zeker zo kort nadat het uit ging. Dus het verbaast me, maar het kan kennelijk
Goeie vraag, heb deze vaak aan mezelf gesteld afgelopen paar dagen. Ik denk dat ik dan ook vrienden was gebleven, maar dan met de verkeerde intenties en mezelf daarmee enorm zou kwellen. Nu is er 0,0% kans op een toekomst samen, zelfs niet als we allebei 100% zouden willen. Die gedachte maakt alles zoveel makkelijker te accepterenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je niet naar Amerika zou gaan, was je dan ook vrienden met haar gebleven op deze manier?
Je hebt wel gelijk dat het nu waarschijnlijk niet zoveel kwaad kan, omdat je toch weg gaat.
Gewoon zeggen dat je daar de details niet over hoeft te horen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:12 schreef TerryStone het volgende:
Veel geluk met het aanhoren van de verhalen over haar seksuele escapades en nieuwe vriendjes... dit soort eenzijdige pseudovriendschappen zijn altijd een groot succes, voor haar that is.
Ook voor hem. Hij heeft ook inmiddels weer een vriendin (met een kleine zelfs, niet van hem).quote:
Prijzige tickets, geen geld, zeker niet vanwege mijn eigen buitenlands avontuur, dus sadly no. Ze heeft niet meer dezelfde gevoelens voor mij als een half jaar geleden. Vanwege het bijkomend feit dat we elkaar dus nu een jaar wederom niet kunnen zien kan ik me erin vinden dat we nu niet gaan proberen of we alles terug kunnen halen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:43 schreef Koral het volgende:
Heeft TS voor zichzelf het gevoel dat je er alles aan hebt gedaan, en elke kans hebt gepakt? Ik vraag me af of je haar hebt opgezocht in Afrika maar dat terzijde. Het was immers haar droom schreef je. Heb je duidelijkheid van haar waarom ze niet meer hetzelfde kan geven als vroeger?
Al die jaren vergeefse moeite in mijn vriendin gestoken? Alsof ik 5,5 jaar van mijn leven heb weggegooidquote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:43 schreef Koral het volgende:
Aan de andere kant, dat iets is beter dan niets kan (als het een wederzijdse gedachte is) als een waardevolle beloning aanvoelen voor de moeite die je er al die jaren, naar nu blijkt tevergeefs, voor hebt gedaan.
Ik ben ervan overtuigd dat ik altijd met een warm en gelukkig gevoel ga kunnen terugkijken op onze tijd samen. Missen ga ik haar vast, maar met mijn eigen avontuur voor de boeg ga ik weer een hele nieuwe ervaring tegenmoet.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:43 schreef Koral het volgende:
Ik ben benieuwd wat sterker bij jou gaat leven, of de dingen die je gaat missen of de dingen die je nog samen hebt. Sterkte en veel geluk in de VS toegewenst en daarna.
Wat is dat nou voor een rare houding.... Als het uit gaat en je blijft geen vrienden wil dat toch niet automatisch zeggen dat al die jaren 'voor niks' zijn geweestquote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:43 schreef Koral het volgende:
Aan de andere kant, dat iets is beter dan niets kan (als het een wederzijdse gedachte is) als een waardevolle beloning aanvoelen voor de moeite die je er al die jaren, naar nu blijkt tevergeefs, voor hebt gedaan.
Tuurlijk is het een deel van je leven, een ook op afstand kan een relatie je vormen. Maar als je een (flink) deel van je relatie op afstand van elkaar bent geweest, en dus niet vele geneugten (en dan heb ik het niet alleen over sex) van een gewone relatie hebt gehad dan is de "voor niets gedachte echt niet raar" als het uit gaat.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:58 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een rare houding.... Als het uit gaat en je blijft geen vrienden wil dat toch niet automatisch zeggen dat al die jaren 'voor niks' zijn geweestDat was gewoon een deel van je leven, niks meer en niks minder.
*Meldt* In deel1 al wat over verteld.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:16 schreef Koral het volgende:
Gewoon uit nieuwsgierigheid; hoeveel van de mensen die love-and-hate topic volgen/ reageren hebben ooit een serieuze lange afstand-relatie gehad?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |