abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129782192
Hoi,

TS is weer eens genaaid door de staat. Zondag was het blijkbaar koopzondag, en ik ging even op bezoek bij een vriend van me die buiten het centrum woont. Nu kwam ik na twee uurtjes terug bij de auto en je raad het al: boete.

Nu vind ik het allemaal leuk en aardig met dat parkeren en betalen en doen. Maar ik had geen flauw benul dat het koopzondag was.

Om even vanuit een gemeente perspectief te kijken hebben ze gewoon easy cash willen harken.

Nu vraag ik me af of ze dit gewoon kunnen maken want ik ben het wel eens eerder vergeten en dat was gewoon stom. De boete heb ik ook betaald. Maar dit is gewoon ronduit schandalig.

Ik weiger dan ook deze te gaan betalen, maar kan dit zomaar? Flikker ik gewoon de brief weg en laat ze maar komen of moet ik nu ook nog eens moeite gaan doen om die schraaprapers duidelijk te maken dat ik niet ga betalen.

Parkeergelden vragen op koopzondag is tot daar aan toe, maar ook actief gaan controleren BUITEN het centrum dat is gewoon schandalig.

Iemand een idee?
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_129782206
Waarom schandalig? Omdat jij niet weet wat rechten en plichten zijn? :')

Idee: ga door met je leven en hou es op te janken.
pi_129782228
Heb je op het parkeer apparaat in de buurt gekeken daarop staat namelijk aangegeven wanneer je moet betalen. Het kan zomaar zijn dat een dienstklopper wat te ijverig is geweest.
pi_129782232
Christus :')
pi_129782242
Je wordt geacht de regels te kennen, dus dat wordt gewoon betalen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_129782247
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
Waarom schandalig? Omdat jij niet weet wat rechten en plichten zijn? :')

Idee: ga door met je leven en hou es op te janken.
Het kost me even 70 pleuro, die ga ik niet zomaar even betalen. Zondag is gratis parkeren, behalve koopzondag.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:52:43 #7
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_129782313
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:50 schreef b4kl4p het volgende:
Zondag is gratis parkeren, behalve koopzondag.
Oh, dus je weet het wel.. Gewoon betalen dus..
pi_129782317
quote:

[..]

Het kost me even 70 pleuro, die ga ik niet zomaar even betalen. Zondag is gratis parkeren, behalve koopzondag.
Tegenwoordig is bijna elke zondag koopzondag. 8-)
pi_129782321
quote:

[..]

Dus had je moeten betalen, niet zo miepen voor die paar tientjes, had je maar even moeten kijken of het koopzondag was.
pi_129782322
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:52 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Oh, dus je weet het wel.. Gewoon betalen dus..
Ja maar ik wist niet dat het koopzondag was. Maargoed betaal jij hem maar, ik ga toch verhuizen. Flikker maar op met die kutstad.
pi_129782325
en er staat vast wel ergens aangegeven welke zondag koopzondag is :')
pi_129782342
Je kan de brief weggooien, maar dan krijg je alleen maar naheffingen met verhogingen, uiteindelijk een dagvaarding en tot slot wordt er beslag gelegd op je geld of bezittingen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_129782348
Eigen schuld dus, en nu janken? Kansloos.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:54:11 #14
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_129782349
Die vriend van jou woont zo dicht bij het centrum dat de echte schrapers daar gaan parkeren om in het centrum niet te moeten betalen. Als een gevolg kunnen hij en zijn buren op zondag zelf niet parkeren en klagen ze bij de gemeente, die lossen het op door betaald parkeren uit te breiden.

Dat jij te dom bent om verkeersborden te lezen en niet leest wat op de automaten staat. Dat jouw vriend je vervolgens ook niet verteld dat je moet betalen. Dat zijn dommigheden die worden in dit soort plannen niet opgenomen en daarom ga je die boete ook gewoon betalen. Hopelijk wacht je er zo lang als mogelijk mee omdat je denkt dat het onzin is.... des te meer mag je bijdragen aan het oplossen van onze staatsschuld.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:55:11 #15
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_129782372
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:53 schreef Salatrel het volgende:
en er staat vast wel ergens aangegeven welke zondag koopzondag is :')
Waar dan? Op de parkeerautomaat zelf staat zoiets niet. Is het in Nederland verplicht om elke koopzondag uit je hoofd te kennen dan?
Don't let my username fool you...
pi_129782390
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:55 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Waar dan? Op de parkeerautomaat zelf staat zoiets niet. Is het in Nederland verplicht om elke koopzondag uit je hoofd te kennen dan?
Staat in de APV.
'And I called your name,
pi_129782402
quote:

[..]

Het had je een paar euro kunnen kosten. Eigen schuld volgende keer beter opletten.
pi_129782403
quote:

[..]

nee maar als je weet dat je in de stad op koopzondagen moet betalen en je op zondag naar die stad toe gaat is het wel even handig te checken of die zondag een koopzondag is.

"ik wist het niet" is gewoon geen excuus
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:57:50 #19
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_129782430
quote:

[..]

Dat vraag ik me eigenlijk ook af. Ik heb ook regelmatig die palen zien staan met de mededeling dat op koopzondag ook betaald zou moeten worden, maar dan stond er niet bij wanneer die koopzondag dan wel was.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:58:10 #20
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_129782438
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:55 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Staat in de APV.
Bij mijn weten staan daar geen datums in. En wat versta je onder een koopzondag? Is het al koopzondag als de lokale AH open is, of moeten de andere winkels als de V&D, C&A en dergelijke ketens ook open zijn? Ik zou gewoon proberen het aan te vechten, was best benieuwd wat het verweer van de gemeente is.
Don't let my username fool you...
pi_129782473
TS, kun je inmiddels al poepen?
dude here
pi_129782479
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:57 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Dat vraag ik me eigenlijk ook af. Ik heb ook regelmatig die palen zien staan met de mededeling dat op koopzondag ook betaald zou moeten worden, maar dan stond er niet bij wanneer die koopzondag dan wel was.
Staat in de APV, en waarschijnlijk staat buiten de betaalperiode ook een mededeling op het scherm van de betaalautomaat.
'And I called your name,
pi_129782483
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:58 schreef Metalfreak het volgende:
winkels
Ik ben dat ook van plan, al die skeere lui hierboven die zeggen dat je niet moet miepen moeten zelf maar eens zonder glijmiddel op deze manier in hun reet geneukt moeten worden.

Je rijdt gewoon naar iemand toe, op zondag, zet je kar neer. Boete.

Moet ik dan ook elke vrije zondag naar die parkeermeter lopen om te kijken of het koopzondag is? Wat er trouwens wss niet eens op staat maargoed ik heb niet gekeken.
pi_129782485
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:58 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Bij mijn weten staan daar geen datums in. En wat versta je onder een koopzondag? Is het al koopzondag als de lokale AH open is, of moeten de andere winkels als de V&D, C&A en dergelijke ketens ook open zijn? Ik zou gewoon proberen het aan te vechten, was best benieuwd wat het verweer van de gemeente is.
Het is koopzondag als de gemeente die dag officieel heeft aangewezen als koopzondag. Of nou alle winkels open of dicht zijn doet er niet toe.
pi_129782502
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:59 schreef nutoj het volgende:
TS, kun je inmiddels al poepen?
Het begint was losser te worden, maar dit was een goede stamppartij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')