abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129774514

Geneeskundewebsites voor studenten en co-assistenten
Geneeskundestudent
Arts en Student
Medisch Student
Co-motions
VVAA
NHG Standaarden
Overzicht handige links van mol_air
Medische rekenmachine
Websurg - tekst en video's van voornamelijk laparoscopische chirurgie
Artsus.nl - medisch weblog voor de jonge medicus

IB Groep
Loten? Hoe en wat

Universiteiten (aantal studieplaatsen), toelatingsmogelijkheden en per universiteit de regelmatige posters (jaar van aanvang)

Rijksuniversiteit Groningen (410)
Zij-instroom
Decentrale Selectie (50 % van de plaatsen)
• 40 collegeweken per jaar
Starla (2002)
Honeymooner (2003)
Pluizel (2006)
Barney.jpg MaxC (2007)
Legohead2.jpg Reintji (2011)

VU Amsterdam (350)
Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)
plaatje.JPG DDM (2000?)
pmdomela (2008)
laura27md9c.jpg Laertes (2009)

Universiteit van Amsterdam (350)
Decentrale selectie (50% van de plaatsen)
Zwaardvisch (2003)
Merel1808 (2008)
Christiaan (2009)
n71371853610_693.jpg fusionfake (2009)
Kassaa (2009)

Universiteit Leiden (315)
Zij-instroom
• 39 collegeweken per jaar
ASY.jpg intoxicated (2004)
bonusbaas.gif Repeat (2005)
usericon.png HappyGirl91 (2011)

Universiteit Utrecht (344)
Decentrale selectie, SUMMA (vierjarig)
• 40 collegeweken per jaar (vanaf 2006 BaMa, CRU'06)
fok-uitzicht-ani.gif dr.dunno
gohan16 (2005)
Leejow (2007)
abbeyroad.jpg iofn (2005)
schaapje.jpg Bellah (2007)

Erasmus Universiteit Rotterdam (410)
WKava.gif Switchboy (2007)
Ludacriss (2010)
madmaniac (2010)
christiman (2010)

Radboud Universiteit Nijmegen (330)
• 40 collegeweken per jaar
ralphie.jpg ralfie (2003)
Untitled-2.png dotKoen (2007)
Rituals%20logo4.gif Rituals (2009)

Universiteit Maastricht (341)
thumb.jpg Seam (2008)
avater_fok.JPG BloodyVirginMary (2009)

Anders
EricT (Biomedische Wetenschappen en Geneeskunde Groningen)
(staat je naam er niet bij en moet dat wel... meld ff in dit topic :) voeg jezelf toe op de wiki pagina)

WELKOM
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_129774767
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:39 schreef Nafi het volgende:
Moet wel schrikken van wat June. allemaal zegt :{
Waarvan dan? Volgens mij begrijp je het niet helemaal dan, mede gezien je TT. Over denigrerend gesproken :{

[ Bericht 5% gewijzigd door June. op 07-08-2013 00:16:15 ]
Shine bright like a diamond.
pi_129776281
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:45 schreef June. het volgende:

[..]

Waarvan dan? Volgens mij begrijp je het niet helemaal dan, mede gezien je TT. Over denigrerend gesproken :{
Slechts jouw denigrerende toon overgenomen hoor, maak je geen zorgen. Dat iemand morbide obesitas heeft met grote risico's op zijn gezondheid is toch geen reden om iemand gewoon maar dood te laten gaan?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_129776771
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 00:26 schreef Nafi het volgende:

[..]

Slechts jouw denigrerende toon overgenomen hoor, maak je geen zorgen. Dat iemand morbide obesitas heeft met grote risico's op zijn gezondheid is toch geen reden om iemand gewoon maar dood te laten gaan?
Oh, waar spreek ik dan denigrerend? Jij bent nu degene die generaliseerd hoor. Met je TT. Dat is zoiets jetzelfde als in "waar alle 80 plussers niet meer gereanimeerd worden". Dat klopt toch ook niet?

Soms is het fysiek onmogelijk om morbide obese patiënten te reanimeren of soms is er daarbij forse comorbiditeit dat het medisch zinloos is. Dus dan, ja, dan lijkt me het logisch dat je het dan op zijn minst overweegt. En gelukkig komt het niet veel voor, maar snap niet wat hier zo schokkend aan is..
pi_129777340
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 00:40 schreef June. het volgende:

[..]
maar snap niet wat hier zo schokkend aan is..
Op een klinische wijze spreken over de dood en zaken die gerelateerd zijn aan de dood kan bij leken (en for that matter mogelijk ook naïeve, beginnende, geneeskunde studenten) vaak wat hard overkomen.
pi_129778164
Passende titel. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_129778169
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 08:09 schreef June. het volgende:

[..]

Nee vind ik niet. Heb het dan ook niet over een beetje obees, maar morbide obesitas ;)
...
Dus mensen die met de brandweer uit hun huis geholpen moeten worden, niet op de OK tafel passen en een speciaal bed nodig hebben in het ziekenhuis etc. Dus niet de mensen met wat overgewicht zoals jij beschrijft.
Ik heb eventjes deze stukjes tekst samengevoegd. ;)
Dat is inderdaad nogal ernstig maar je sprak enkel over obesitas en dat is een nogal brede waaier. Technisch gezien wordt de obesitasgrens op die BMI gelegd waarop de gezondheidsrisico's plotseling sterk toenemen met een stijgende BMI. Licht obees zijn kan je beter voorkomen maar licht obees, morbide obees en alles daar tussen in maakt gezien de steile helling van die grafiek nogal verschil.

Ik zou trouwens maar wat graag willen dat er meer beleid zou worden gevoerd om te voorkomen dat mensen überhaupt obees worden, vooral een betere monitoring en begeleiding van kinderen zou veel verschil maken. Ouders moeten meer stilstaan bij hun verantwoordelijkheid (fiets i.p.v. Auto, niet te veel snoep in huis halen, voldoende de kinderen buiten laten spelen, zelf met de kinderen gaan bewegen) en volwassenen moeten in een eerder stadium op een constructieve manier geholpen worden. Wellicht kunnen mensen die slechts overgewicht of lichte obesitas hebben ook zelf wat meer doen. Waarom niet eens supportgroepen organiseren waarin ze samen meer gaan bewegen? De overheid kan zoiets wellicht faciliteren.

quote:
"Van morbide obesitas is reeds sprake bij een BMI van meer dan 35 kg/m2, indien er zich samenhangende problemen voordoen: gewrichts-, hart- of longklachten, suikerziekte, hoge bloeddruk. De term superobesitas wordt gebruikt bij een BMI van boven de 50."
Die grenzen (buiten de grens van obesitas die steeds wordt gelegd bij een BMI van 30) verschillen nogal van land tot land nietwaar? Het verbaast me dat de BMI nog steeds als individuele maat wordt gebruikt terwijl het eigenlijk vooral interessant is als populatiemaat. Het vetpercentage is een veel informatievere maat, ook al kan je dat voor zo ver ik het weet niet exact meten tenzij je een dure techniek gebruikt. Sowieso hangt de BMI sterk af van de gespierdheid en de bouw (Schwarzenegger was een extreem voorbeeld, zoek maar eens op wat zijn BMI en vetpercentage waren toen hij Mister Universe werd ;)), volgens mij wordt de invloed van de lengte op de grenzen voor obesitas nogal onderschat, het lichaam neemt immers volumetrisch toe met een toenemende lengte, niet kwadratisch. Ze zouden eens grafieken moeten maken waarin voor hetzelfde vetpercentage (of een bereik van vetpercentages, bijv. 15-17% etc.) in functie van de lengte de gemiddelde BMI wordt uitgezet. Ik vermoed dat deze grafiek een stijgend verloop zou hebben. In dat geval zouden lange mensen een wat hogere BMI mogen hebben en zouden kleine mensen bij een lagere BMI al als obees moeten worden gequalificeerd. Kent iemand van jullie toevallig een verslag waarin zulke grafieken zijn gepubliceerd? Veel burgers gebruiken zelf de BMI als maat, dan kan die beter ook maar correct worden gebruikt. Al zie je in veel gevallen natuurlijk wel direct of dat iemand te veel vet heeft. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 07-08-2013 17:48:03 ]
#NoDAPL
pi_129780653
-

[ Bericht 100% gewijzigd door _Lily_ op 07-08-2013 07:51:10 ]
pi_129780660
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 00:40 schreef June. het volgende:

[..]

Soms is het fysiek onmogelijk om morbide obese patiënten te reanimeren of soms is er daarbij forse comorbiditeit dat het medisch zinloos is. Dus dan, ja, dan lijkt me het logisch dat je het dan op zijn minst overweegt. En gelukkig komt het niet veel voor, maar snap niet wat hier zo schokkend aan is..
Dat is niet wat je eerst zei. Jij had het over ALLE obese mensen die je onder de categorie hartfalen en cardiovasculair belast schaarde.

Maar wellicht bedoelde je bovenstaande nuance, althans dat hoop ik

Vind deze topictitel overigens slecht. Heel Nederland kan dit topic zien als een plek waar artsen met elkaar sparren hè.
pi_129780921
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 07:51 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Dat is niet wat je eerst zei. Jij had het over ALLE obese mensen die je onder de categorie hartfalen en cardiovasculair belast schaarde.

Maar wellicht bedoelde je bovenstaande nuance, althans dat hoop ik

Vind deze topictitel overigens slecht. Heel Nederland kan dit topic zien als een plek waar artsen met elkaar sparren hè.
Nee, ik heb nu toch wel duidelijk gemaakt dat ik mórbide obees bedoelde en niet alle.. Maar blijkbaar snapt niet iedereen hier het verschil tussen wat overgewicht en morbide obees. Zie ook de topictitel van nafi, vind de titel dan ook niet passen én niet kunnen.
pi_129782236
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 08:24 schreef June. het volgende:

[..]

Nee, ik heb nu toch wel duidelijk gemaakt dat ik mórbide obees bedoelde en niet alle.. Maar blijkbaar snapt niet iedereen hier het verschil tussen wat overgewicht en morbide obees. Zie ook de topictitel van nafi, vind de titel dan ook niet passen én niet kunnen.
Opgelost.
Ja doei.
pi_129784888
Godverdomme.. mijn lichttherapie afspraak van 11:00 gemist omdat ik door m'n wekker heen sliep :{
  woensdag 7 augustus 2013 @ 12:29:37 #13
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_129786696
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:27 schreef samthegreat5 het volgende:
Godverdomme.. mijn lichttherapie afspraak van 11:00 gemist omdat ik door m'n wekker heen sliep :{
quote:
Dit topic is bedoeld voor geneeskundestudenten om te praten over hun ervaringen mbt de opleiding. Het inwinnen van medisch advies bij deze studenten is niet toegestaan. Hier niet en op FOK! niet: daarvoor neem je contact op met je huisarts. Dit soort vragen zullen dan ook verwijderd en genote worden.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_129787236
-neen-

[ Bericht 98% gewijzigd door motorbloempje op 07-08-2013 13:04:25 ]
pi_129787723
Als je wilt praten over je medische toestanden dan kan dat in LIF. Dit topic is voor geneeskundestudenten, geen patiëntendagboek.
Ja doei.
pi_129788007
quote:
3s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:02 schreef motorbloempje het volgende:
Dit topic is voor geneeskundestudenten voor geneeskundestudenten en biomedici
pi_129790199
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 00:26 schreef Nafi het volgende:

[..]

Ik zie het eerder dat je die persoon niet meer tot leven probeert te brengen dan dat je hem "gewoon maar laat doodgaan".
Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible
  woensdag 7 augustus 2013 @ 18:08:48 #18
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_129798908
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:15 schreef ZwarteSteen het volgende:

[..]

Ik zie het eerder dat je die persoon niet meer tot leven probeert te brengen dan dat je hem "gewoon maar laat doodgaan".
idd, iemand die je moet reanimeren ís al dood.

En verder vind ik dat men zich wel enorm aanstelt en doet alsof we babyzeehondjes doodknuppelen.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_129799683
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:10 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Er staat toch echt "Geneeskunde" in de TT. Als je graag over petrischaaltjes en pipetten wilt praten kan je vast een eigen reeks starten.
pi_129800132
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:35 schreef leejow het volgende:

[..]

Er staat toch echt "Geneeskunde" in de TT. Als je graag over petrischaaltjes en pipetten wilt praten kan je vast een eigen reeks starten.
Ja, want dat is totaal niet stereotyperend en precies alles wat we doen, dokter faalhaas :').
Nee, ik blijf mooi hier. Geneeskunde en medische biologie vullen elkaar mooi aan.
pi_129800222
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 01:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is inderdaad nogal ernstig maar je sprak enkel over obesitas en dat is een nogal brede waaier. Technisch gezien wordt de obesitasgrens op die BMI gelegd waarop de gezondheidsrisico's plotseling sterk toenemen met een stijgende BMI. Licht obees zijn kan je beter voorkomen maar licht obees, morbide obees en alles daar tussen in maakt gezien de steile helling van die grafiek nogal verschil.

Ik zou trouwens maar wat graag willen dat er meer beleid zou worden gevoerd om te voorkomen dat mensen überhaupt obees worden, vooral een betere monitoring en begeleiding van kinderen zou veel verschil maken. Ouders moeten meer stilstaan bij hun verantwoordelijkheid (fiets i.p.v. Auto, niet te veel snoep in huis halen, voldoende de kinderen buiten laten spelen, zelf met de kinderen gaan bewegen) en volwassenen moeten in een eerder stadium op een constructieve manier geholpen worden. Wellicht kunnen mensen die slechts overgewicht of lichte obesitas hebben ook zelf wat meer doen. Waarom niet eens supportgroepen organiseren waarin ze samen meer gaan bewegen? De overheid kan zoiets wellicht faciliteren.

[..]

Die grenzen (buiten de grens van obesitas die steeds wordt gelegd bij een BMI van 30) verschillen nogal van land tot land nietwaar? Het verbaast me dat de BMI nog steeds als individuele maat wordt gebruikt terwijl het eigenlijk vooral interessant is als populatiemaat. Het vetpercentage is een veel informatievere maat, ook al kan je dat voor zo ver ik het weet niet exact meten tenzij je een dure techniek gebruikt. Sowieso hangt de BMI sterk af van de gespierdheid en de bouw (Schwarzenegger was een extreem voorbeeld, zoek maar eens op wat zijn BMI en vetpercentage waren toen hij Mister Universe werd ;)), volgens mij wordt de invloed van de lengte op de grenzen voor obesitas nogal onderschat, het lichaam neemt immers volumetrisch toe met een toenemende lengte, niet kwadratisch. Ze zouden eens grafieken moeten maken waarin voor hetzelfde vetpercentage (of een bereik van vetpercentages, bijv. 15-17% etc.) in functie van de lengte de gemiddelde BMI wordt uitgezet. Ik vermoed dat deze grafiek een stijgend verloop zou hebben. In dat geval zouden lange mensen een wat hogere BMI mogen hebben en zouden kleine mensen bij een lagere BMI al als obees moeten worden gequalificeerd. Kent iemand van jullie toevallig een verslag waarin zulke grafieken zijn gepubliceerd? Veel burgers gebruiken zelf de BMI als maat, dan kan die beter ook maar correct worden gebruikt. Al zie je in veel gevallen natuurlijk wel direct of dat iemand te veel vet heeft. ;)
Amen _O_ Zelf inmiddels ook een BMI boven 25 maar dan wel met een vet% van 12.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_129800231
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:35 schreef leejow het volgende:

[..]

Je hebt je ondertitel goed gekozen: je bent inderdaad een kneus :').
pi_129800512
quote:
Voor mij is 25 een uitstekende BMI, dan heb ik eveneens een laag vetpercentage en een ideaal gewicht voor sport. Bij een BMI van 20 zou ik zonder enige twijfel ondervoed zijn, je zou mijn ribben met het blote oog kunnen tellen. :')
Nogmaals, ik ben benieuwd naar de invloed van de lengte op de BMI, dat zou voor de niet-bodybuilders al een forse verfijning zijn van deze maatstaf. Ik zou zelf zo'n onderzoek verrichten ware het niet dat daar middelen voor nodig zijn die ik niet tot mijn beschikking heb. Ik hoop dat iemand anders het eens een keer doet, al is het ongetwijfeld niet bepaald het meest glamoureuze onderzoek wat je kan doen maar het simpele onderzoek moet ook gebeuren. ;)
#NoDAPL
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:00:59 #24
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_129800540
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:51 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Je hebt je ondertitel goed gekozen: je bent inderdaad een kneus :').
Uitgelote huillie :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_129800663
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:00 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Uitgelote huillie :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:(
SPOILER
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:31:54 #26
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_129801753
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 01:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Dat bestaat al wel, obesitaspoli's te over, vooral in de kindergeneeskunde, met allemaal afvalprojecten e.d. Als de ouders echter hun best niet doen houdt het op.
Fietstas.
pi_129802030
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:08 schreef Pluizel het volgende:

[..]

idd, iemand die je moet reanimeren ís al dood.

En verder vind ik dat men zich wel enorm aanstelt en doet alsof we babyzeehondjes doodknuppelen.
haha Pluis, kom nou. Zeg je dat ook tegen je patienten als die miepen?
Ik ben keihard, waarschijnlijk heel wat harder dan jij. Toch zet ik (en anderen hier) een kritische noot bij hoe dingen hier geformuleerd worden omdat ik weet hoe het kan overkomen.

Dat heet communicatie ;) Dat doe je ook in het ziekenhuis als patienten een probleem hebben wat niet reeel is ;) Hoe je dat moet doen leren ze je tijdens de studie ;)
pi_129802208
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:51 schreef Seam het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik allang op dieet zijn :')
Ik ben blij met mijn BMI van 21,5
pi_129802942
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:41 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Last een neglect? Aan de rechterkant staat toch duidelijk 12% vet, wat toch laag is.
12%vet, lees je het zo wel?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_129803434
quote:
13s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:31 schreef Kassaa het volgende:

[..]

Dat bestaat al wel, obesitaspoli's te over, vooral in de kindergeneeskunde, met allemaal afvalprojecten e.d. Als de ouders echter hun best niet doen houdt het op.
Het begint al met de tijdige constatering van het probleem. Als een kind tussen zijn 8ste en zijn 12de niet door een arts wordt gezien op school dan kan het al te laat zijn om nog in te grijpen als het kind ineens overgewicht blijkt te hebben, als er dan al wordt ingegrepen (lang niet altijd het geval, je moet niet pas ingrijpen wanneer iemand obees is maar wanneer het slechts overgewicht is aangezien overgewicht vaak leidt tot obesitas). Ik weet niet precies hoe het met de betaalbaarheid van zulke projecten zit. Kunnen ook alleenstaande bijstandsmoeders hier gebruik van maken?

Hoe dan ook, jij reageert nu op 1 schakel in de keten, ik denk dat elke schakel tekortschiet. De overheid doet te weinig aan voorlichting (nieuwe ouders kan je beter voorlichten en ben niet bang om te discrimineren naar opleidingsniveau en ingeschatte intelligentie), het tijdig signaleren van overgewicht en het mogelijk maken van de juiste stappen wanneer iemand overgewicht heeft of obees is. De ouders verdiepen zich te weinig in dit probleem, geven verkeerde voorbeelden (voeding, beweging, steeds maar de auto nemen in plaats te fietsen, niet zelf actief met de kinderen zijn) en hebben slechte rituelen (je moet eigenlijk 5-7 eetmomenten per dag hebben op vaste tijdstippen en steeds gezonde voeding (veel groenten en fruit, matig met koolhydraten, weinig vet). De obese mensen ondernemen te weinig actie. Waarom niet eens een stappenteller kopen en een supportgroep oprichten (obese mensen die samen actief zijn en indien gewenst spreken over voeding).

Er kan met niets zo veel gezondheidswinst en financiële winst (obesitas voorkomen is goedkoper dan al dat extra werk voor medische specialisten ;)) worden bereikt als met de succesvolle bestrijding van obesitas. Waarop wachten we?

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 07-08-2013 20:23:10 (Forumbug ;)) ]
#NoDAPL
pi_129803462
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:41 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Misschien ben jij een klein niet-gespierd meisjes (niets mis mee!) en is hij een grote gespierde bodybuilder? ;)
Als hij een BMI van 21,5 zou hebben dan zou hij waarschijnlijk ondervoed zijn gezien zijn huidige BMI (+25) en vetpercentage (12%). Voor de man is 15% een goed vetpercentage wat hij statistisch gezien heeft bij een BMI van 22-23.
#NoDAPL
pi_129804992
BMI is godverdomme toch al lang al achterhaald, dusch.. :')
pi_129805863
quote:
12s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:58 schreef Seam het volgende:

[..]

Last een neglect? Aan de rechterkant staat toch duidelijk 12% vet, wat toch laag is.
12%vet, lees je het zo wel?
Ja en?
Wat is de rest van dat BMI wilde je beweren, water ofzo? :')
pi_129816491
Iemand met een vetpercentage van ongeveer 12% weegt zeker niets te zwaar dus waarom zou hij moeten afvallen? Of ben jij van mening dat een vetpercentage van 12% te hoog is?
#NoDAPL
pi_129818130
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:00 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ja en?
Wat is de rest van dat BMI wilde je beweren, water ofzo? :')
Iedereen heeft relatief ongeveer hetzelfde percentage water, dus lijkt me niet nee :'). Maar wat dacht je van spiermassa?

[ Bericht 4% gewijzigd door samthegreat5 op 08-08-2013 01:19:16 ]
pi_129818335
pi_129820597
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 01:02 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Iedereen heeft relatief ongeveer hetzelfde percentage water, dus lijkt me niet nee :'). Maar wat dacht je van spiermassa?
Spiermassa verandert in vet naarmate je ouder wordt
pi_129820609
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 00:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Iemand met een vetpercentage van ongeveer 12% weegt zeker niets te zwaar dus waarom zou hij moeten afvallen? Of ben jij van mening dat een vetpercentage van 12% te hoog is?
Ik zeg niets over wat hij wel of niet zou moeten doen. Moet hij lekker zelf weten
pi_129829413
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 07:20 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ja, leuk irrelevant feit :P.
pi_129837157
Iemand hier ervaring met de SUMMA master in Utrecht?
pi_129839646
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:57 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ja, leuk irrelevant feit :P.
Niks irrelevant. Telt mee in mijn overweging als ik voor mezelf zorg
pi_129839934
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 07:20 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Huh? Wat?
Spiermassa verandert in vet?
't Word steeds gekker hier.
pi_129839951
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:11 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Niks irrelevant. Telt mee in mijn overweging als ik voor mezelf zorg
In deze context was het niet erg relevant aangezien ik enkel constateer dat de rest van je BMI uit bijvoorbeeld spiermassa bestaat en dat dat dus ook bedacht moet worden bij het interpreteren van een BMI waarde.
pi_129850009
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:20 schreef Asgard het volgende:

[..]

Huh? Wat?
Spiermassa verandert in vet?
't Word steeds gekker hier.
Studeer jij geneeskunde? Zoja, dan moet je maar eens de boeken in om te zien wat ouderdom met het lichaam doet. Wat het met spiermassa doet, insulinegevoeligheid, hormonale regulatie etc etc je kunt uren doorgaan en lichaamsprocessen opnoemen
pi_129850765
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:31 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Studeer jij geneeskunde? Zoja, dan moet je maar eens de boeken in om te zien wat ouderdom met het lichaam doet. Wat het met spiermassa doet, insulinegevoeligheid, hormonale regulatie etc etc je kunt uren doorgaan en lichaamsprocessen opnoemen
Ja, ik studeer geneeskunde en je hoeft mij echt niet te vertellen wat ik allemaal op zou moeten zoeken over (sport)fysiologie, daar heb ik buiten de opleiding om (aangezien je daar in de reguliere medische studieboeken minimale info over krijgt) meer dan genoeg over opgezocht gezien m'n hobby. En al helemaal niet als je een opmerking als "spiermassa verandert in vet" en je eerdere opmerking over BMI plaatst, dan heb je er gewoon weinig kaas van gegeten.

Opbouwende kritiek prima, maar ga mij niet belerend toespreken als je zelf onzin post.
pi_129850948
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:50 schreef Asgard het volgende:

[..]

Ja, ik studeer geneeskunde en je hoeft mij echt niet te vertellen wat ik allemaal op zou moeten zoeken over (sport)fysiologie, daar heb ik buiten de opleiding om (aangezien je daar in de reguliere medische studieboeken minimale info over krijgt) meer dan genoeg over opgezocht gezien m'n hobby. En al helemaal niet als je een opmerking als "spiermassa verandert in vet" en je eerdere opmerking over BMI plaatst, dan heb je er gewoon weinig kaas van gegeten.

Opbouwende kritiek prima, maar ga mij niet belerend toespreken als je zelf onzin post.
Gaap. Ja, ik weet er ook geen zak van, want tsja ik ben geen geneeskundestudent en jij wel. Jij weet ook veel meer af van medische zaken dan ik

Tot over een paar jaar *zwaai*

Ik gaf je overigens geen kritiek. Het was meer een tip voor mocht het onderwerp je interesseren. Maar blijkbaar weet je alles al, wijsneus
Als jij mijn coassistent was zou ik je echt alleen maar rotklusjes geven

[ Bericht 4% gewijzigd door _Lily_ op 09-08-2013 00:01:13 ]
pi_129851149
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:54 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Gaap. Ja, ik weet er ook geen zak van, want tsja ik ben geen geneeskundestudent en jij wel. Jij weet ook veel meer af van medische zaken dan ik

Tot over een paar jaar

Ik gaf je overigens geen kritiek. Het was meer een tip voor mocht het onderwerp je interesseren. Maar blijkbaar weet je alles al, wijsneus
Als je zo overtuigd ben over je standpunt mag je best eens een bron posten waaruit blijkt dat spiermassa in vet verandert hoor.
Dat je eerst een loze opmerking en dan mij maar naar de studieboeken verwijst is een beetje zwak en vervolgens reageren alsof je de gebeten hond bent is heel erg zielig.
pi_129851268
I feel kinda Locrian today
pi_129851273
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:54 schreef _Lily_ het volgende:
Als jij mijn coassistent was zou ik je echt alleen maar rotklusjes geven
Wat ben jij triest zeg. Echt, wat een aanfluiting.
Echt zo'n assistent die denkt dat ze per se alles beter weet dan iedereen die minder lang meekomt.
pi_129851292
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:59 schreef Asgard het volgende:

[..]

Als je zo overtuigd ben over je standpunt mag je best eens een bron posten waaruit blijkt dat spiermassa in vet verandert hoor.
Dat je eerst een loze opmerking en dan mij maar naar de studieboeken verwijst is een beetje zwak en vervolgens reageren alsof je de gebeten hond bent is heel erg zielig.
Niks ervan, vriend. Jij weet het allemaal dus kom jij maar met het bewijs uit de literatuur dat leeftijdsgerelateerde spiervervetting niet bestaat.

Succes met zoeken haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')