De stevens is een cyclocrosser. Daar was ik speciaal naar opzoek zodat ik ook in de winter lekker kan fietsen.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waarom maak je van je normale racer dan niet je winterfiets en wordt die stevens je goede fiets?
Jij zoekt dus meer een klassieke randonneur. Racestuur, niet te brede banden en veel versnellingen met een derailleur. En uiteraard spatborden en bagagedrager(s). Die fietsen worden tegenwoordig niet meer zoveel gemaakt en maar weinig geimporteerd in Nederland. Aan de andere kant van de Noordzee zie je ze nog veel. Wil je goede kwaliteit 2e hands moet je kijken naar de oudere Koga Miyata randonneurs. Die zie je nog wel eens op Marktplaats. Een ligstuur kun je overigens er zo op monteren, dat is het probleem niet.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:36 schreef mhr-zip het volgende:
Ik fiets tegenwoordig regelmatig op mijn gazelle heren fiets naar mijn werk (11 km). Echter wil ik graag een andere fiets voor er bij. Waarop ik met mooier weer naar me werk kan, en op zaterdagmiddag een groter/sneller rondje kan gaan fietsen.
Waar ben ik naar op zoek: Racefiets (achtig), dus smalle(re) banden en derailleur. Wel iets comfortabelere zithouding!
Liefst dat ik ook een tas kan meenemen (hekel aan rugtas(je)).
En wil ik net als op mijn gazelle een ligstuur en spatborden.
Waar ik niet naar op zoek ben: met je 20 kg overgewicht op een fiets van 5000 euro. Het hoeft dus niet de aller beste duurste fiets te zijn, maar gewoon een goede comfortabele zodat ik eerst die 20 kg er eens af fiets.
Misschien een tour/fitness fiets...? de meeste fietsfabrikanten hebben diverse road/tour/fitness modellen. Fietsen met smalle banden, derailleur, een comfortable zithouding.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:36 schreef mhr-zip het volgende:
Ik fiets tegenwoordig regelmatig op mijn gazelle heren fiets naar mijn werk (11 km). Echter wil ik graag een andere fiets voor er bij. Waarop ik met mooier weer naar me werk kan, en op zaterdagmiddag een groter/sneller rondje kan gaan fietsen.
Waar ben ik naar op zoek: Racefiets (achtig), dus smalle(re) banden en derailleur. Wel iets comfortabelere zithouding!
Liefst dat ik ook een tas kan meenemen (hekel aan rugtas(je)).
En wil ik net als op mijn gazelle een ligstuur en spatborden.
Waar ik niet naar op zoek ben: met je 20 kg overgewicht op een fiets van 5000 euro. Het hoeft dus niet de aller beste duurste fiets te zijn, maar gewoon een goede comfortabele zodat ik eerst die 20 kg er eens af fiets.
Mja ik zie door de bomen het bos niet meer. Cyclo(cross), fitness, sport, hybride, road, tour, allround etc.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:59 schreef peleetje het volgende:
[..]
Misschien een tour/fitness fiets...? de meeste fietsfabrikanten hebben diverse road/tour/fitness modellen. Fietsen met smalle banden, derailleur, een comfortable zithouding.
http://www.cube.eu/nl/bikes/tour/
http://www.giant-bicycles(...).fitness/?block_id=4
http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/road/fitness/models
Wat is je doel van het fietsen? Zoek daar de ideale fiets bij:quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:32 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Mja ik zie door de bomen het bos niet meer. Cyclo(cross), fitness, sport, hybride, road, tour, allround etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De eerste paar km's echt pijn gehad in de kniën en er nog aan gedacht had om weer naar huis te gaan. Maar toch maar doorgefietst en geen spijt van gehad![]()
Na zo'n 7 a 8 km begonnen mn kniën warm te worden en kwam ik ook in een lekker ritme. Eenmaal bij de fotozaak alles goed op slot gezet en het fietscomputertje er af. Bij het terugzetten van het fietscomputertje erachter gekomen waardoor het ding het maar niet deed. Contactpuntjes enzo.
Op de terugweg een ommetje gemaakt via Maarssen/brug Zuilense Ring en heb heuvelaf een kort sprintje kunnen maken naar de 52km/u.
Geen echte pijn meer in de knieen gehad, lekker gefietst en kan niet wachten om komende week even rondje Loosdrechtse plassen te maken. Hopelijk is dan fietsbroek + zeem wel in huis, zou een hoop comfort geven op zo'n ritje![]()
quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:36 schreef Meike26 het volgende:
Gisteren een camera gekocht voor onze (schoon)vader maar krreg ding niet aan de praat. Goede reden om vanochtend de fiets te pakken terug te gaan.Wat voor fiets heb je? (sorry, volg het topic niet altijd)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De eerste paar km's echt pijn gehad in de kniën en er nog aan gedacht had om weer naar huis te gaan. Maar toch maar doorgefietst en geen spijt van gehad![]()
Na zo'n 7 a 8 km begonnen mn kniën warm te worden en kwam ik ook in een lekker ritme. Eenmaal bij de fotozaak alles goed op slot gezet en het fietscomputertje er af. Bij het terugzetten van het fietscomputertje erachter gekomen waardoor het ding het maar niet deed. Contactpuntjes enzo.
Op de terugweg een ommetje gemaakt via Maarssen/brug Zuilense Ring en heb heuvelaf een kort sprintje kunnen maken naar de 52km/u.
Geen echte pijn meer in de knieen gehad, lekker gefietst en kan niet wachten om komende week even rondje Loosdrechtse plassen te maken. Hopelijk is dan fietsbroek + zeem wel in huis, zou een hoop comfort geven op zo'n ritje[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #15 Groentjes in de zomerzonquote:Op zaterdag 9 november 2013 17:43 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat voor fiets heb je? (sorry, volg het topic niet altijd)
Ze heeft nog niet gezegd of ze er nog mee naar de fietsenmaker uiteindelijk gegaan is...quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:58 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #15 Groentjes in de zomerzon
IOW zo te zien is 'ie toch redelijk opgelapt.
Achterband is op zo'n dergelijke fiets heel makkelijk zelf te vervangen:quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:02 schreef Meike26 het volgende:
Geen idee wat iow betekend eigenlijk, maar goed. Donderdag middag even de fiets naar fm gebracht met opdracht om crankstel Voor te vernieuwen naar deore hollowtech + nieuwe achterband.
Achterband heeft ie niet gedaan, zonde van het geld. Voldoende om er nog 1 a 2000 km op te rijden, behalve als ik echt offroad wil gaan. Kleine kans.
Fiets schakelt aan voorzijde ook lekkerder, nieuwe ketting weet op nieuwe bladen ook beter zn weg te vinden.
En nu voor de buitenband, want daar ging het om.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:48 schreef Godshand het volgende:
[..]
Achterband is op zo'n dergelijke fiets heel makkelijk zelf te vervangen:
-Fiets op zijn/haar kop
-Aan achterwiel, de klem dwars trekken zodat de as losser ligt. De klem en de schroef aan de andere kant los draaien tegen de klok in
-wiel eruit tillen
-buiten- en binnenband eruit wippen zoals je gewend bent bij bandenplakken.
-ventiel losdraaien
-binnenband eruit halen en nieuwe binnenband erin. Vergeet bij de nieuwe binnenband niet eerst het ringetje eraf te halen
-ringetje om ventiel heen en buitenband eromheen
-achterwiel terugzetten in de as en zorg dat de ketting goed in de tandwielen van de versnelling zit
-klem en schroef met de klok mee dichtdraaien
-klem dwars drukken
-fiets ondersteboven draaien en banden oppompen
-fietsen maar!
Kost je tussen de 3 en 6 euro (afhankelijk hoe duur je de binnenband koopt)
Buitenband is helemaal simpel. Als je de buitenband eraf wipt, kan je hem er helemaal eraf trekken...quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En nu voor de buitenband, want daar ging het om.
En dat is dan ook iets meer dan 3 tot 6 euro.
Hahaha, goede manquote:Op zondag 10 november 2013 15:21 schreef Meike26 het volgende:
Ik weet hoe ik een binnen of buitenband moet vervangen, maar ging voornamelijk om het gemak. Ipv een middagje aanmodderen met bandenlichters zou het bij de fm binnen halfuurtje gepiept zijn inclusief het vervangen van cranckstel. Maar fietsenmaker is dus wel eerlijk en heeft gezegd : "Als je geld door de plee wil spoelen geef dan maar gewoon je geld maar, vind ik het ook goed"
met blote handen en zonder bandelichterquote:Op zondag 10 november 2013 19:43 schreef ultra_ivo het volgende:
Een achterband vervangen doet de wat getraindere fietser binnen 5 minuten langs de kant van de weg.
Dat eerste hangt af van je combinatie buitenbanden en velgenquote:Op zondag 10 november 2013 20:04 schreef dop het volgende:
[..]
met blote handen en zonder bandelichter
Ik ben nu bij 5 fietsen wezen kijken:quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:18 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Jij zoekt dus meer een klassieke randonneur. Racestuur, niet te brede banden en veel versnellingen met een derailleur. En uiteraard spatborden en bagagedrager(s). Die fietsen worden tegenwoordig niet meer zoveel gemaakt en maar weinig geimporteerd in Nederland. Aan de andere kant van de Noordzee zie je ze nog veel. Wil je goede kwaliteit 2e hands moet je kijken naar de oudere Koga Miyata randonneurs. Die zie je nog wel eens op Marktplaats. Een ligstuur kun je overigens er zo op monteren, dat is het probleem niet.
Deze mis ik nog in je lijstje:quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:27 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Ik ben nu bij 5 fietsen wezen kijken:
FM 1 Specialized Sirrus Elite ¤699
FM 2 Jan Janssen Impress (maar volgens mij is die helemaal niet nieuw leverbaar meer) ¤1095
FM 3 Cannondale Quickspeed 1 ¤1199
FM 3 Cube SL Road Pro ¤999
FM 4 Jan Janssen Globe (zonder lowrider) maar dan als extra carbon voorvork, cyclocross(?) remmen en verstelbare stuurpen. ¤1475
Behalve bij de globe moeten er dan nog spatborden op en een klein bagagedragertje.
Ik ben bij 2 verschillende fietsenmakers geweest die Jan Janssen verkochten, want de laatste zou ook Stevens fietsen hebben. Maar daar waren ze net mee gestopt, en werden alleen nog maar de showroom modelen verkocht.
Dus ik zit te dubben........
Ja, mee eens deze is beter.quote:Op zondag 24 november 2013 01:26 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Deze mis ik nog in je lijstje:
http://www.rose.nl/bike/r(...)3000-2014/aid:680877
[ afbeelding ]
Ja, precies! Ik was twee weken geleden in een fietsenwinkel, die is nog maar zo'n drie dagen in de week open. Ik vond dat zo gek, maar de eigenaar vertelde me dat zijn verkoop toch grotendeels online was.quote:Op maandag 25 november 2013 21:00 schreef mhr-zip het volgende:
Ik koop mijn fiets sowieso niet via internet. Ik snap best dat mensen dat doen. Maar ik betaal liever wat meer, en dat ik ook de service heb.
Hieronder is niet helemaal serieus bedoelt, maar wel een klein beetje voor de discussie:quote:Op maandag 25 november 2013 22:44 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ja, precies! Ik was twee weken geleden in een fietsenwinkel, die is nog maar zo'n drie dagen in de week open. Ik vond dat zo gek, maar de eigenaar vertelde me dat zijn verkoop toch grotendeels online was.
Die dingen zijn toch nog best duur, dan wil je ze toch in elk geval uitproberen?..
merk van fiets 1 ken ik niet , maar de hoge korting is eigenlijk een beetje fake, een noname fiets met dergelijke afmontage kost geen 1500 euro, ik zou zeggen hoog uit 1100, wat de korting geen 500 euro maaktquote:Op woensdag 11 december 2013 13:14 schreef AntoniusMaximus het volgende:
Hallo iedereen!
Ik heb ergens op een ander forum ookal deze vraag gesteld maar wil graag een second opinion.
Ik heb deze fiets gevonden http://www.fietsenopfiets(...)blaze-s7-sl-105.html en dat lijkt me vanwege de hoge korting een goede deal!
Nou kreeg ik als reactie dat ik beter naar deze fiets kon kijken: http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=15299&catid=2926
Heeft deze persoon gelijk?
Mijn dank is groot!
Onze voorkeur is dan eigenlijk niet van belang lijkt me. De manier van schakelen verschilt, dus even bedenken wat je zelf fijner lijkt? Wellicht als je nog niks gewend bent het beide snel genoeg went, maar ik heb nu een aantal keer op een campafiets mogen rijden en vind die duimshifter helemaal niks. En voor mij weer anderen die niet zonder zouden kunnen en shimano weer ruk vinden werken.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:52 schreef Stansfield het volgende:
Welke van de 2 groepen heeft jullie voorkeur? De Shimano Ultrega van de Roadlite AL 7.0 of de Campagnola Althena van de Ultimate AL 8.0?
Dat is nogal afhankelijk van wat je wilt dat het apparaat kanquote:Op maandag 30 december 2013 10:56 schreef knoffel het volgende:
Ik vroeg me af wat voor hartslag/ km meters jullie gebruiken? Hebben jullie met GPS en kaarten of zonder? En wat raden jullie aan qua gebruik?
Ideaal horloge inderdaad voor hardlopen. Ritjes van 5 a 6 uur kun je er wel mee makenquote:Op maandag 30 december 2013 11:17 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb een Forerunner gekocht die meer voor lopen bedoeld is, maar ook wel aardig wat goedkoper. Op zich werkt 'ie prima, maar ik kan 'm voor lange ritten niet aanraden want dat houdt z'n batterij niet vol.
Garmin Etrex30 met de gecombineerde Benelux en Duitsland Open Fietsmapquote:Op maandag 30 december 2013 10:56 schreef knoffel het volgende:
Ik vroeg me af wat voor hartslag/ km meters jullie gebruiken? Hebben jullie met GPS en kaarten of zonder? En wat raden jullie aan qua gebruik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |