abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:06:42 #201
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_130161261
Dat bord met snacks is een top idee Mignonne ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_130162498
Is er al iemand As? Of iig gezellig? Wat goed dat hij zijn flesjes heeft weg gegooid.

Zeker leuk zo'n bord mignonne!
Werkt hier juist niet, dan liggen er overal afgekloven etensrresten, maar grappig hoe iedereen zijn maniertjes heeft.
Mogen die nootjes al die op dat bord liggen? Want wist ik niet.
pi_130162703
zoals voor alles geldt, kijk naar je kind, wat het kan en wat niet en hoe groot de kans op iets naars is.
Er zit natuurlijk een flink verschil tussen net 2 of bijna 4. Mijn oudste eet nootjes, geen probleem, mijn jongste alleen als ik er naast zit.

Etensresten overal en nergens laten slingeren is hier in t begin ook gebeurt, was uiteindelijk een kwestie van opvoeden, oeverloos blijven herhalen, als je wat eet dan doe je dat bij het bord, geen restjes overal laten liggen. Duurt even maar pays off uiteindelijk :D

En best of all, anderen nemen het ook over als ze oppassen of iets, heel fijn :D zo zijn ze nu bij mijn moeder en krijgen ze daar ook inmiddels op deze manier hun vitamines :9

[ Bericht 15% gewijzigd door mignonne op 17-08-2013 20:18:40 ]
:)
pi_130163031
hier zou het niet werken. ravi gaat dat dan eten ter vervanging van maaltijden. en tis niet goed voor die katten :P

je wil niet weten hoe het er hier aan toe gaat als ik eens een schaaltje chips op tafel zet :Y)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_130166853
Leuk die bakjes.

Hier is het feestje ten einde. Toch erg geslaagd. De meeste kwamen om 11.45 uur aanzetten. Dus de taart verschoven naar na de balonnen. Yaro heeft een top dag gehad. Nu weer rust in de tent.

Hopelijk vanavond foto's.
pi_130167227
AS gefeliciteerd met Yaro!!! en fijn dat het leuk was!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_130167284
En ik kom mijn 2e peuter hier ook melden; ons Lientje is 2 :)

17-08-2011

17-08-2012

17-08-2013

t was een fijne verjaardag, van 11 tot 14:30 uur ongeveer, heerlijk taartje gegeten, cadeautjes uitgepakt, buiten gespeeld; en toen met de familie in de speeltuin gespeeld.
(ivm privacy daar geen foto's van). En nu ligt de grote meid moe maar voldaan een middagdutje aan het doen :)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_130169506
BJ gefeliciteerd met je kleine! *O*
Het klinkt als en ziet eruit als een fijne verjaardag! :)
pi_130172611
Eerste update ;)
Erbij zitten is feest bouwen.
Alsof ze voelt dat we andere plannen hebben, is niet erbij zitten nu heel hard huilen ipv vrolijk zingen. Maar dat kan ook te maken hebben met pijn aan haar plasser (dikke rode plek, zomaar opeens vanavond).
Sinds ik type is ze stil, misschien moet ik de hele avond in dit topic blijven kladderen ;)

:W Lientje
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_130173368
Bj gefeliciteerd met liene.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:03:24 #211
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130173663
BJ, van harte gefeliciteerd, wat een meidje alweer!! Het zijn overigens beide zulke leuke grietjes... :)

Vanyel, ik begrijp uit je verhaal niet helemaal of ze uiteindelijk alsnog zal gaan slapen.

Wij hadden natuurlijk de babykwestie in Juni. Al even voor de bevalling, maar ook een paar weken erna ging Lientje niet meteen slapen als ze in bed lag. Ze was dan zo nog anderhalf uur wakker, aan het spelen, zingen, roepen naar ons. Veelal ging ze rond 19.00-19.15 naar bed en sliep ze om 20.45-21.00 uur.

We gingen eigenlijk alleen naar haar toe als ze begon te huilen (want poep of dorst) dan kreeg ze wat te drinken of een schone broek, met de mededeling dat ze weer haar bed in ging en dat het tijd was om te slapen en verder hebben we het zo gelaten. Bij echt huilen (wat soms voor kwam) ging ik even naar haar toe, met haar in de stoel de dag doorspreken, zeggen dat iedereen ging slapen en zij dus ook, blabla en dan weer dr bedje in. Het heeft wel een week of zes geduurd voordat het over was. Nu doet ze het nog zo twee avonden per week, het spelen dan, de andere gaat ze vrij vlot slapen.

Middagslaap is hier nog van 12.00-14.00 en de nacht slaapt ze bijna altijd van 19.15/19.30 tot 07.00 uur. Heel soms slaat ze hem een keer over als we ergens anders zijn een dagje, maar thuis wil ze eigenlijk nog graag naar bed en ik vind het nu nog zalig, want even tijd voor mezelf.

We hadden ook nog het feit dat ze in de nacht altijd bij ons mocht slapen als ze wakker was, dan sliep ze fijn tussen ons in verder. Nu ligt daar een jongetje en hebben we haar laten zien, toen het voorkwam dat hij daar ligt en dat zij dus verder moest slapen in dr eigen bed. Et voila, ze doet dat nu na troosten. We hadden dat nooit geprobeerd, want prima dat ze in ons bed lag.
Nu denken we er inmiddels over na hoe ze wel beide straks ook bij ons kunnen slapen, maar ook in hun eigen kamer. We missen het enorm dat ze nu nooit meer bij ons slaapt en vinden het toch wel fijn om haar die geborgenheid te bieden.
pi_130176556
BJ ziet er geslaagd uit. Nog van harte!

pi_130176735
Ik wist ook niet of ze nog ging slapen. Tot mijn grote verrassing was ze om 20.00u mooi aan het snurken. Uiteindelijk ben ik, na een hele tijd op en neer wegens hard huilen, met mijn rug naar haar toe in de deuropening gaan staan, met op elke uitademing shhhh.
Was ze in 10 minuten weg.

Dot mag in principe ook bij ons slapen, alleen wordt ze daar veel te vrolijk van, dus t lukt nooit.

Goed voor mij om te lezen dat we niet de enigen zijn met dit gedoe. Jammer voor jullie wel :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:49:45 #214
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130177391
Bij ons was dat ook al wat minder makkelijk aan het worden hoor, we hebben een aantal keer gehad in de nacht dat we haar ook terug in haar eigen bed hebben gelegd omdat ze bij ons bleef kletsen en ging zitten.

Ik vind overigens wel nu op deze leeftijd dat je zoveel meer kan uitleggen, waarom iets wel of niet mag/kan. Lientje begrijpt echt heel erg veel, zo had ik laatst dat D opeens aan het huilen was beneden en ik eigenlijk nog met Lientje een boekje zou lezen. Toen vroeg ik haar, vind je het goed als mama naar D gaat want hij is aan het huilen en wil melk drinken, dan lezen we morgenochtend een boekje ipv nu en ga je nu gewoon zo in bed en zet ik je muziekje voor je aan. Nou, dat was goed en ze ging lief slapen, zoiets was vier maanden terug nog ondenkbaar, ik vond het zo knap.
pi_130177644
Ook erg lief. Zo altruistisch is de mijne niet.

Aan de andere kant kwam ze wel allemaal speelgoed brengen toen haar mama wat hormonaal lag te huilen op de bank vanmiddag. Was ook heel lief bedoeld.
pi_130177987
Vanyel dat klinkt eigenlijk best als een succesvolle start van jullie slaapexperiment toch?! :)

Onze peuter heeft vandaag weer goed zelf gegeten. Papa heeft bij het eerste hapje geholpen en dan zou ze de rest zelf doen. Dat heeft ze ook braaf gedaan. Misschien lost het niet zelf willen eten probleem zich dan toch makkelijker op dan ik een paar dagen terug had gedacht.
pi_130178118
Fijn is dat he, als je drama eens meevalt. Ik vond het ook een hele goeie start, zeker gezien de ruim 2 uur die ze vanmorgen heeft geslapen.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:14:12 #218
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_130178478
Juud, kan D niet in een cosleeper en Lientje tussenin? Jullie hebben toch die Stokke?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zondag 18 augustus 2013 @ 11:14:23 #219
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130190546
Jup, we hebben een Stokke wieg, maar ik vind dat nu nog vrij onhandig. Hij wil soms heel vaak drinken en wil graag bij me liggen. Soms start ie de nacht wel in zijn eigen wieg overigens. We hebben ook nog een compleet Stokke bedje, dus die kunnen we ook op onze kamer erbij zetten, met een zijkant eruit zodat ze dan ook kan leren om in een open bedje te slapen.

Kortom, opties genoeg idd, nu alleen even bedenken wat wijsheid is. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 18-08-2013 11:51:51 ]
  zondag 18 augustus 2013 @ 11:29:12 #220
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_130190827
Oh ja zo zat 't :)
Time will tell!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_130195222
En wie is er om 13u met boterham in de hand in slaap gevallen? Jawel hoor.
Straks maar lekker afmatten en vanavond nieuwe poging. Vannacht heeft ze wel een tijdje bij ons gelegen, natuurlijk was dit het moment om over te moeten geven in bed..

Bedje erbij klinkt mij t meest haalbaar in de oren Juud
pi_130218176
Hoe ging het vanavond vanyel?

Ik heb ook een cosleeper naast mijn bed, Mex wilde daar nooit in, maar altijd tussenin, dus Nena lag daar vaak.
Nu wil Mex soms wel in het bedje, dat ligt een stuk lekkerder voor ons.
Het is steeds vaker leeg in ons bed, maar soms ligt Mex in het bedje en Nena tussenin, of andersom, of ligt er eentje in het bedje of tussenin. Geen vaste plekjes iig en het liefst in hun eigen bed.

BJ gefeliciteerd, echt leuk grietje heb je vind ik!

Ziet er superleuk uit allemaal As! Ook de andere foto's van facebook. En zulke gave cadeaus! Misschien was 10/11 uur toch wat te vroeg voor de mensen?
pi_130218970
Weet niet of ik mijn vraag hier of in kinderkamer moet stellen, maar ach, hij is bijna peuter.

Hij wil dagelijks uit zn ledikant klimmen, met een paar keer vallen waar ie flink van moest huilen en bulten. Hij is nog te jong voor een peuterbed. Ik heb gewoon een standaard ledikant, kun je met alle ledikanten de zijkanten eruithalen? Blijft ie dan gewoon stevig?

Het is echt een klimgeit, klimt overal en nergens op, dus vind het niet meer zo veilig, voor ie straks weer op zn hoofd valt.

Hoe kan ik m anders stevig maken en alsnog zijkant eruit, hoor graag hoe jullie dt doen.
pi_130219194
Waarom te jong voor een peuterbed?
Een ledikant zonder zijkant is toch hetzelfde principe?

Je kan bij Ikea van die uitvalhekjes kopen of een grote handdoek of laken oprollen en aan de zijkant onder het hoeslaken neerleggen, dat deed ik tenminste.
Naast het bed heb ik een dik tuinkussen gelegd voor als hij er uit zou vallen, maar dat is maar 1x voorgekomen.
pi_130219295
Ik had trouwens ook eens gelezen om in een ledikant de lattenbodem en matras op de grond te leggen(gewoon in het ledikant dus), duurt het weer even voor ze er uit kunnen klimmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')