abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130111532
Lars is van de pasta, en rijst met kip enzo. Hij kan ook zo treuzelen soms dat we wel eens helpen met z'n vorkje volladen zodat ie dat dan zelf weer in z'n mond kan stoppen. Soort tussenvorm van voeren en zelf eten :)

Ik ben vanmiddag weer bij het CB geweest, bij het weeguurtje/inloopspreekuur. Heb met de wijkverpleegkundige over Lars' regenfobie gesproken, én m'n 'beklag' gedaan over de arts van afgelopen maandag. Het blijkt in ieder geval dat ik niet de enige ben die met die arts geen klik heeft, en waarschijnlijk wordt ze binnenkort zelfs al overgeplaatst *O* (Voel me eigenlijk heel gemeen dat ik daar blij om ben, maar echt, ik kan er geen fastoenlijk gesprek mee voeren. En als alles prima gaat zoals nu met Femke is dat geen probleem, maar als je wel ergens mee zit wil je wel een gesprekpartner waar je iets mee kunt, zeg maar)
De wvk kon zelf niet zoveel zinnigs over Lars vertellen, gaf ze toe, maar ze wil het voorleggen aan de andere CB-arts (die ook wat modules kinderpsychologie heeft gehad ofzoiets) en ze bellen me dinsdag daarover terug. Ben benieuwd...
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:15:02 #127
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_130111538
Voeren doen wij al sinds zeker driekwart jaar niet meer. Ventje eet met zijn handjes of een vork of lepel. Zo lang doet hij er niet over. Ik zeg er wel bij dat het bord bijna nooit leeg gaat, maar dat hoeft van mij ook niet. Op een gegeven moment schuift hij het bord van zich af, 'klaar'! Lekker duidelijk :P

Hij is dol op minder voor de hand liggende dingen (vind ik dan) zoals garnalen en champignons. Gewone aardappelen zijn denk ik te gewoontjes voor hem. Die laat hij altijd liggen.
pi_130111566
Ik zat er vandaag nog aan te denken, een tijdje terug had iemand hier ook problemen met een kindje dat zelf niet at maar nog steeds gevoerd werd. Reageerde ik nog op dat het ws. een gewoonte was geworden.
Nouja, Mex wil ook ineens geen avondeten meer, maakt niet echt uit wat het is, hij wil gewoon spelen en naar buiten.
Nu voeren wij hem dus ook :') Want dan eet hij wel en is hij weer even afgeleid van de dingen die hij eigenlijk wil doen en soms gaat hij dan zelf nog wat meer eten.

Het vieze eten in de mond houden herken ik van mezelf, als ik het doorslikte moest ik vaak kokhalzen.
Mijn moeder heeft ook geen tips voor je, want haar is het niet gelukt om mij goed te laten eten. Dat heb ik eigenlijk de laatste 6 jaar pas geleerd.
De strijd die er altijd was vond ik vreselijk, ik kon er niks aan doen, het was gewoon smerig.
Ik zou veel fruit geven voor de vitaminen, smoothies laten drinken, pasta en pizza met heel fijn gehakte of gepureerde groenten, vaak doperwten bijv. als hij dat wel lust.
Overdag bruine boterhammen voor de vezels en idd geen brood enzo geven als hij zijn eten niet opheeft, maar er toch verder geen strijd van te maken.
En veel recepten proberen, samen koken, iets positiefs van maken

Altijd toetje geven ben ik het nooit zo mee eens eigenlijk, maar wij hebben ook niet standaard een toetje na het eten.
pi_130111610
Heeeel fijn shandaly! Ben benieuwd wat die andere arts er over te zeggen heeft!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:18:42 #130
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130111711
Voeren doen wij trouwens ook niet, en Noortje eet eigenlijk ook nooit met een vork :( :D
Toet meestal wel maar alleen als ze genoeg heeft gegeten.
Op dit moment heeft ze al weken last van een oorontsteking en daardoor eet ze veel minder. Ik zie 'r vermageren maar ik kan er niet zo heel veel aan doen. Ze eet gewoon soms bijna niet.
pi_130111866
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:15 schreef Troeta het volgende:
Ik zat er vandaag nog aan te denken, een tijdje terug had iemand hier ook problemen met een kindje dat zelf niet at maar nog steeds gevoerd werd. Reageerde ik nog op dat het ws. een gewoonte was geworden.
Nouja, Mex wil ook ineens geen avondeten meer, maakt niet echt uit wat het is, hij wil gewoon spelen en naar buiten.
Nu voeren wij hem dus ook :') Want dan eet hij wel en is hij weer even afgeleid van de dingen die hij eigenlijk wil doen en soms gaat hij dan zelf nog wat meer eten.

Het vieze eten in de mond houden herken ik van mezelf, als ik het doorslikte moest ik vaak kokhalzen.
Mijn moeder heeft ook geen tips voor je, want haar is het niet gelukt om mij goed te laten eten. Dat heb ik eigenlijk de laatste 6 jaar pas geleerd.
De strijd die er altijd was vond ik vreselijk, ik kon er niks aan doen, het was gewoon smerig.
Ik zou veel fruit geven voor de vitaminen, smoothies laten drinken, pasta en pizza met heel fijn gehakte of gepureerde groenten, vaak doperwten bijv. als hij dat wel lust.
Overdag bruine boterhammen voor de vezels en idd geen brood enzo geven als hij zijn eten niet opheeft, maar er toch verder geen strijd van te maken.
En veel recepten proberen, samen koken, iets positiefs van maken

Altijd toetje geven ben ik het nooit zo mee eens eigenlijk, maar wij hebben ook niet standaard een toetje na het eten.
Dat heb ik dus ook idd.
Helemaal omdat hij soms dus niet wil eten en dan wel zegt: Toetje eten? (met een grote lach, hij weet het dondersgoed)
Dan is het dus, eerst een paar happen eten en dan mag je een toetje.
pi_130111918
Hier eet hij ook met zijn handen meestal. Eigenlijk sinds Nena zelf eet. Ik vind het best, netjes eten leren we later wel.
Alleen soep gaat hij altijd heel overdreven netjes eten.

Dat zeg ik ook son, vaak werkt het wel.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:30:01 #133
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130112272
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:23 schreef Troeta het volgende:
Hier eet hij ook met zijn handen meestal. Eigenlijk sinds Nena zelf eet. Ik vind het best, netjes eten leren we later wel.
Alleen soep gaat hij altijd heel overdreven netjes eten.

Dat zeg ik ook son, vaak werkt het wel.
+1 dus
pi_130112313
Hier ook idd.
En hier eet ie ook met zijn handen vaak. Ik zeg nu wel vaker tegen hem dat hij zijn vork moet gebruiken, maar ik ga er niet op hameren. Dat komt idd vanzelf wel.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:31:49 #135
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_130112362
Ter verduidelijking, hij heeft nog nooit een boterham gehad als avondeten. Ik zei dat hij wel honger heeft want hij vraagt om een boterham. Hij krijgt hem vervolgens niet. We zeggen aan tafel dat hij het moet doen met wat er nu voor zijn neus staat of later op de avond dat hij dan zijn bord leeg had moeten eten.

Hij eet voor de rest overdag goed maar ik zie hem vermageren doordat hij 's avonds zo ongeveer alles weigert. Er is geen groente wat er wel in gaat. Ik weet van veel dingen als pasta heel zeker dat hij het lekker vindt maar hij vertikt het gewoon.

Toetje krijgt hij gewoon omdat ik vind dat hij het kan gebruiken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:32:47 #136
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_130112418
Wij eten nooit toetjes. Ik vind het niet echt heel lekker en het voegt weinig aan mijn dieet toe. Ik eet s morgens al yoghurt. Een gewoonte die ik niet heb voer ik ook niet snel in voor ventje. En ventje krijgt ook wel genoeg zuivel op een dag.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:34:54 #137
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130112521
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:31 schreef laziness het volgende:
Ter verduidelijking, hij heeft nog nooit een boterham gehad als avondeten. Ik zei dat hij wel honger heeft want hij vraagt om een boterham. Hij krijgt hem vervolgens niet. We zeggen aan tafel dat hij het moet doen met wat er nu voor zijn neus staat of later op de avond dat hij dan zijn bord leeg had moeten eten.

Hij eet voor de rest overdag goed maar ik zie hem vermageren doordat hij 's avonds zo ongeveer alles weigert. Er is geen groente wat er wel in gaat. Ik weet van veel dingen heel zeker dat hij het lekker vindt maar hij vertikt het gewoon.

Toetje krijgt hij gewoon omdat ik vind dat hij het kan gebruiken.
moeilijk he :( Noortje is ook graatmager aan het worden, doordat ze selectief en dat selectieve ook nog eens weinig eet. Maar ik weet niet hoe ik het er in kan proppen. Paar maanden terug woog ze nog 14.9 kilo. Ik hoop dat het er nu 13.5 zijn.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:36:47 #138
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_130112617
Laziness en Becky, hoe oud zijn jullie kinderen precies?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:38:32 #139
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130112684
Noortje is overmorgen 3 jaar en 4 maanden.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:39:46 #140
244125 laziness
pi_130112741
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:34 schreef becky27 het volgende:

[..]

moeilijk he :( Noortje is ook graatmager aan het worden, doordat ze selectief en dat selectieve ook nog eens weinig eet. Maar ik weet niet hoe ik het er in kan proppen. Paar maanden terug woog ze nog 14.9 kilo. Ik hoop dat het er nu 13.5 zijn.
Ja ik ben heel lang van de laat het los brigade geweest. Ook naar mijn vent toe maar sinds hij echt duidelijk vermagert baal ik er van.
Je zal mij ook niet zo snel laat het los meer horen zeggen want dat is zo makkelijk nog niet en ik merk heel duidelijk dat ik wel degelijk vind dat hij gewoon moet proeven in ieder geval en het dus niet compleet aan hem over wil laten.

Aventura, Olivier was vorige week 2,5 jaar.
pi_130112842
Dat is idd niet leuk om te zien. Mex vind ik ook klein voor z'n leeftijd, maar mager vind ik hem nog niet, dus maak me niet echt zorgen.

Maar het schijnt echt zo te zijn dat kinderen met heel weinig eten kunnen, maar dat is idd heel leuk gezegd als het je eigen kind niet is.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:44:27 #142
244125 laziness
pi_130113001
Ja die ene glas melk en krentenbol. Ik hoor het mezelf nog roepen naar mijn vent en in het dreumestopic. Toen hij dus nog wel goed at :')

Het valt in de praktijk vies tegen om maar gewoon toe te kijken en het te laten gaan.
pi_130113018
Pfff het is wel heel pittig als je hem ziet vermageren Lazi. En als je hem zelf laat kiezen wat jullie eten?
Doen we bij eva ook wel eens, maar die zegt standaard "bonen".

Misschien een ongelukkige timing, maar mag ik dan even trots doen? Mijn eeuwig moeilijke eter heeft vandaag als een bootwerker zitten eten. Ontbijt 2 boterhammen, lunch 2 boterhammen, tussendoor fruit, avondeten flinke portie haricoverts, een hele worst (zal iets van braadworst zijn geweest, ik was op het werk dus niet gezien) en een bord vol rijst (zal zo'n 2 a 3 opscheplepels zijn). Daarna nog een bak vla en toen mijn vriend Rosalie om 19.00 een fles ging eten hoorde hij ineens "kijk papa, mjam" en stouwde ze nog even zijn snelle jelle weg die er nog lag van de middag :o

Ze zit ook ineens weer heerlijk in dr vel dus dat is wel erg fijn voor dr. En ons :P
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:48:30 #144
244125 laziness
pi_130113166
Ja, de mijne zegt standaard patatjes :')
Die krijgt hij alleen ergens anders. Thuis nooit, geen frituur in huis :P

En fijn dat jullie juist een goede dag hadden qua eten Danic! Ik snap juist heel goed hoe blij je daar van wordt :Y

Boterhammen, niet de korstjes, worden hier wel gewoon gegeten. Twee 's ochtends en 's middags twee tot drie. En hij snoept graag kaas en worst.
Fruit ook geen probleem.

[ Bericht 1% gewijzigd door laziness op 15-08-2013 22:54:54 ]
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:51:39 #145
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130113319
Zoveel brood!!
Noortje eet s ochtends een cracker, s middags 1 a 2 boterhammen en miniem avondeten. Vooral het vlees gaat er wel in. En mayonaise......
Tussendoor normaal fruit en een ontbijtkoek, koekje of cracker. Tijdens de vakantie veel ijs en chips :P
pi_130113378
Hahaha ja patatjes doen het hier ook goed. Maar dan kan hij beter bonen zeggen.

Ze had gisteren mazzel want we zouden spinazie eten. Vinden we allebei heerlijk maar mijn vriend niet maar die moest werken.
Dus ik pak de aardappelen. ...je wilt niet weten hoe ik ze aantrof :r en dan die lucht! :r

Dus vriezer doorgespit en toen kwam ik nog een beetje ovenfrietjes tegen :Y)
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:56:12 #147
244125 laziness
pi_130113564
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:51 schreef becky27 het volgende:
Zoveel brood!!
Noortje eet s ochtends een cracker, s middags 1 a 2 boterhammen en miniem avondeten. Vooral het vlees gaat er wel in. En mayonaise......
Tussendoor normaal fruit en een ontbijtkoek, koekje of cracker. Tijdens de vakantie veel ijs en chips :P
Als ik overal ketchup op zou doen zou hij wel alles eten denk ik :')
pi_130113731
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:39 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja ik ben heel lang van de laat het los brigade geweest. Ook naar mijn vent toe maar sinds hij echt duidelijk vermagert baal ik er van.
Je zal mij ook niet zo snel laat het los meer horen zeggen want dat is zo makkelijk nog niet en ik merk heel duidelijk dat ik wel degelijk vind dat hij gewoon moet proeven in ieder geval en het dus niet compleet aan hem over wil laten.

Aventura, Olivier was vorige week 2,5 jaar.
Dat kan ik me heel goed voorstellen als je hem inderdaad magerder ziet worden.
Floris eet over het algemeen goed, dus dan is een keer niet zo erg en dan heb ik dat met die toetjes. Ik kan me voorstellen als ie slecht zou eten dat ik dan ook "makkelijker" daarin zou zijn (nou ja niet dat je makkelijk bent, maar ik bedoel dus dat ik dat toetje dan wel zou geven).
Floris wordt ook wel slanker, maar dat is puur het verliezen van babyvet.

Fijn Danic, dat ze zo lekker gegeten had!
Hier had Floris vanmiddag 2 boterhammen tussen de middag op, 1 met ham en 1 met kipfilet :') ik was laatst al blij dat ik er 1 boterham in kreeg door te zeggen: Kijken wie hem sneller op heeft, jij of Elise (winnaar is Elise uiteraard, kleine vreetzak :P die eet dus s ochtends 2 boterhammen weg en nog snel ook :P). Maar het hielp wel :P En s middags at ie ook in no time een broodje op. Misschien dat ie een groeispurt gaat maken. Meeste kindjes om m heen groeien wat sneller dan hij :P
pi_130113936
Hier word ook gevoerd hoor. Althans voor 60%. Hij eet zo langzaam. Kan met het avondeten makkelijk een uur aan tafel zitten.
Overdag heeft hij daar de puf niet voor.

Hier in de ochtend yoghurtet cruesli en in de middag max 1 boterham. Stukje fruit tussendor maar verder gaat er weinig in.
Toetje wil hij nooit
Hij was van de weeg thuis 13,2 kg. De vlag kon uit eindelijk over de 13 heen. Oja hij word morgen 3.

De kamer is versiert, het cadeautje staat klaar. Morgen zonder de kleinste een dagje eftelingen.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 23:06:20 #150
244125 laziness
pi_130114055
Fijne dag morgen As en alvast gefeliciteerd *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')