Het lastige daaraan vind ik dat het er vaak op neer komt dat IK er last van heb, wat natuurlijk ook legitiem is, maar dat ik er op "van die dagen" van veel meer dingen last heb dan op andere dagen. Waar mijn zoon natuurlijk feilloos op reageert en nog harder de kont tegen de krib gooit. Dat zou ik toch zo graag willen leren, om niet opgefokt te raken en op alle slakken zout te leggen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:33 schreef lily het volgende:
Ik vind het ook juist super, Nijna. Eigen initiatief is toch prachtig? Zeker in dit geval.
Ik lees altijd graag stukjes van Steven Pont. Laatst ergens in een artikel; is het wat hij doet niet gevaarlijk? hebben anderen er geen last van? laat maar gaan. Goed voor zijn ontwikkeling.
Ouders zitten er vaak bovenop.
of deze
http://www.simplifylife.nl/overview.php?cid=348
Maar goed; de praktijk is altijd anders, maar dit soort stukjes zetten me toch altijd weer aan het denken.
Ja, ik snap je helemaal.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het lastige daaraan vind ik dat het er vaak op neer komt dat IK er last van heb,.................
. Dat zou ik toch zo graag willen leren, om niet opgefokt te raken en op alle slakken zou te leggen.
dit is wel herkenbaar. Helemaal als ik van die opvoedboeken lees. Ik ben ook gewoon wie ik ben geen halve heilige.dus neem ik mee wat bij mijn karakter past (als dingen niet goed gaan en je wil t anders kan je niet hetzelfde blijven doen) maar mag ook best chagrijnig zijn. Toen ik begon met dat duidelijk zeggen, aangeven werd het ook makkelijker. Sorry, ik heb een kort lontje vandaag of ik ben moe dus sorry dat ik snauw. T Lijkt wel of ze dan ook stoppen met 'op knoppen drukken'. Het is duidelijk. Of dat het feitdat je accepteert dat je ook maquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het lastige daaraan vind ik dat het er vaak op neer komt dat IK er last van heb, wat natuurlijk ook legitiem is, maar dat ik er op "van die dagen" van veel meer dingen last heb dan op andere dagen. Waar mijn zoon natuurlijk feilloos op reageert en nog harder de kont tegen de krib gooit. Dat zou ik toch zo graag willen leren, om niet opgefokt te raken en op alle slakken zout te leggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |