abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129742567
Jeetje kon niet slapen vandaag dus ben maar wat gaan computeren. Kijk ik op mijn rekening, is mijn laatste geld weg door een europese incasso van Centraal beheer. Logisch, maar hij is wel 2 keer afgeschreven! Heb dus bij 1 daarvan geprobeert terug te boeken (15,00 eur) en hoop dat het resultaat opleverd, ik had namelijk op die eerste 15 eur gerekend.. maar van de overige 15 eur hadden wij tot en met vrijdag moeten eten.. Ellendelingen!
Ik loop geen enkele maand achter met premies, heb zelfs teveel betaald (85 cent moet er verrekend worden met de komende premie... iets teveel over gemaakt).
Ik wist niet eens wat een sepa incasso was... JA ik loop echt achter blijkt, maar ik kan op internet lezen dat zakelijke sepa incasso's niet teruggeboekt mogen worden als er een machtiging gegeven is. Die machtiging heb ik uiteraard gegeven, maar niet voor 2x per maand!
Is die incasso die ze bij mij gedaan hebben "zakelijk"? Ik heb gewoon een gezin van 2 volw. en geen bedrijf. ook geen koophuis verzekerd, enkel inboedel + aansprakelijkheid. Volgens mij valt dat niet onder de noemer zakelijk toch?.... Want als ik mijn geld via Centraal beheer zelf terug moet krijgen dan komt dat zoiezo over een week pas oid... ik moet nu al wachten tot 7 aug door dat klote terugboeken.. dan maar een dag boterhammen, dat is te overzien.... Maar ik wil wel graag ff zeker weten of ik het recht heb om als particulier zo'n incasso terug te boeken.

En nog wat,.. Ik heb een machtiging gegeven voor NL incasso, centraal beheer is zonder mededelen overgegaan op europese incasso. Moet ik nu een nieuwe machtiging afgeven op loopt deze door? Want als ik niet het recht blijk te hebben om het terug te boeken trek ik hem in...
Hun incasseren elke keer al net een week voor ik weer mijn loon krijg.. dan zijn alle rekeningen betaald en 3 weken boodschappen doen er af dus dan blijft er nu eenmaal maar weinig over. Nu is dat nog wat minder door de afrekening van essent... goed kan gebeuren maakt niet uit..

Nu ik t zo ff bedenk. heb vorige mnd de 20ste een brief gehad van hun dat ze de premie van juli door een fout van hun zelf niet hebben geincasseerd.. dat zou de 24ste gedaan worden. ... Ik heb die brief pas te laat gelezen en had het de 23e overgemaakt, dus ik snap best dat ze 2x incasseren... Misschien omdat die de 24e ook geweigerd was. Maar ik heb toch echt gebeld dat hij betaald was en dat was goed doorgekomen zeiden ze!

K*t verzekeringen.. Ik snap eigenlijk niet eens waarom ik m nog heb... heb 3 jaar betaald voor jan lul, nog niets op hoeven geven.. en ik HEB niet eens iets van waarde, alles is 2e hands!
pi_129742629
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 02:46 schreef Fr34ky01 het volgende:
en ik HEB niet eens iets van waarde, alles is 2e hands!
Waarom heb je die verzekering dan?
pi_129742673
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 02:50 schreef sig000 het volgende:

[..]

Waarom heb je die verzekering dan?
Brand, inbraak etc.. En de wasmachine, koelkast en kookplaat waren nieuw + 1 bankstel. Hahaha
Oh en mijn laptop valt ook onder de all risk verzekering zelfs als t mijn schuld is... voor 15 eur p mnd,
Denk dat de laptop het belangrijkste is want die heb ik nodig voor mn studie.. Als die kapot is kan ik het vergeten met al die internetopdrachten..
pi_129742684
En het opknappen van de woning bij brandschade is ook wel handig lijkt me zo...
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_129742716
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 02:53 schreef Hoplahopla het volgende:
Yep.. heeft de woningbouw ons iig aangeraden om dat af te sluiten.. ik weet niet in hoeverre zij dingen opknappen... Maar dat is ook allemaal niet het punt..

Centraal beheer achmea int mijn verzekeringspremie 2x, ben ik een zakelijke incasso? Want dan mag hij niet teruggeboekt worden.
pi_129742752
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 02:53 schreef Hoplahopla het volgende:
Het verhaal veranderd al in TS 2e post.
pi_129742815
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 02:58 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het verhaal veranderd al in TS 2e post.
Als je me niet gelooft bel ze maar.. Ik heb een all risk woonverzekering en voor 1,85 of iets dergelijks per maand extra (zit in die 15 eur in) ben ik ook voor mijn eigen fout-schade verzekerd.. MITS dit niet expres is natuurlijk.
pi_129742837
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 03:04 schreef Fr34ky01 het volgende:

[..]

Als je me niet gelooft bel ze maar.. Ik heb een all risk woonverzekering en voor 1,85 of iets dergelijks per maand extra (zit in die 15 eur in) ben ik ook voor mijn eigen fout-schade verzekerd.. MITS dit niet expres is natuurlijk.
Dat snap ik en dan moet je gewoon de premie betalen omdat je toch wel graag die verzekering wilt hebben.
pi_129742849
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 03:06 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat snap ik en dan moet je gewoon de premie betalen omdat je toch wel graag die verzekering wilt hebben.
Dat doe ik ook elke maand netjes. Echter hebben ze gisteren 2x geincasseerd terwijl daar geen reden toe is, want de vorige premie heb ik 23 juli betaald, en heb hierover telefonisch bevestigd gekregen dat dit bedrag binnen is!
pi_129742863
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 03:07 schreef Fr34ky01 het volgende:

[..]

Dat doe ik ook elke maand netjes. Echter hebben ze gisteren 2x geincasseerd terwijl daar geen reden toe is, want de vorige premie heb ik 23 juli betaald, en heb hierover telefonisch bevestigd gekregen dat dit bedrag binnen is!
Dan moet je even geduld hebben en staat het paar dagen later weer bijgeschreven.
pi_129742917
ik hoop t!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 04:54:34 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_129743201
Vergeet niet ook zsm Centraal Beheer te bellen. Nooit alleen maar storneren zonder contact, met een beetje pech zetten ze je dekking stop.

Deze incasso is niet zakelijk, want jij bent geen bedrijf.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 augustus 2013 @ 08:10:09 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_129743781
Ik heb een brief gekregen dat ze een keer vergeten waren te incasseren en dat ze dat nu dus 2x doen in 1 maand.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 08:16:25 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129743834
Zorgelijk dat dat je laatste 15 euro was om deze week van te leven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_129743879
Moeten leven van 15 euro per week, zoek een baan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129743977
Je moet serieus met 15 euro tot het einde van de week doen?
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 08:54:49 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_129744273
Je hebt een gezin en je kunt niet 15 euro missen? Kom op zeg, neem er een baan bij, want je kinderen honger laten lijden kan natuurlijk niet.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 09:34:15 #18
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_129744829
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 08:54 schreef Maanvis het volgende:
Je hebt een gezin en je kunt niet 15 euro missen? Kom op zeg, neem er een baan bij, want je kinderen honger laten lijden kan natuurlijk niet.
quote:
Ik heb gewoon een gezin van 2 volw.
Kinderen? (al heb je die wel nodig voor een gezin dacht ik)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_129745005
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 08:10 schreef Kreator het volgende:
Ik heb een brief gekregen dat ze een keer vergeten waren te incasseren en dat ze dat nu dus 2x doen in 1 maand.
Ja, ik ook, maar volgens mij is dat (net als bij TS) de 23e al gebeurd...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 09:47:02 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_129745051
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:34 schreef Dromer het volgende:
Kinderen? (al heb je die wel nodig voor een gezin dacht ik)
Sorry ik heb me vergist.
Maargoed, zo'n gezin dat op het beton leeft dus?
TIP: Stop met roken, drinken en blowen!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_129831590
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Sorry ik heb me vergist.
Maargoed, zo'n gezin dat op het beton leeft dus?
TIP: Stop met roken, drinken en blowen!
Ik heb geen kinderen, ik rook drink en blow niet.
Heb een eindafrekening gehad van de stroom + gas en moest 153 eur bij betalen, daarom is die 15 eur tot vrijdag. Hij is teruggeboekt en heb het er gelijk af gepint. Eten tot vrijdag in huis!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:48:12 #22
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_129837351
Jeuzes, dit soort financieel koorddansen zie ik wel bij studenten, maar dat ook gezinnen zo leven :{.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_129837426
quote:
15s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:48 schreef GSbrder het volgende:
Jeuzes, dit soort financieel koorddansen zie ik wel bij studenten, maar dat ook gezinnen zo leven :{.
Ik bén een student!!!!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:52:46 #24
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_129837476
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:50 schreef Fr34ky01 het volgende:

[..]

Ik bén een student!!!!
Oh, maar dan is het niet zo zielig :s).
Goed voor de lijn, zullen we maar zeggen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_129837514
quote:
15s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Oh, maar dan is het niet zo zielig :s).
Goed voor de lijn, zullen we maar zeggen.
Onder andere. Maar van 15 euro kun je prima eten als je 2 x voor 2 dagen kookt hoor!... Heb nu spaghetti gemaakt en 1 dag salade met een goedkoop stukje vlees. Brood lag in de vriezer voor 2 weken en beleg had ik ook nog.. What's the problem?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')