Jeetje kon niet slapen vandaag dus ben maar wat gaan computeren. Kijk ik op mijn rekening, is mijn laatste geld weg door een europese incasso van Centraal beheer. Logisch, maar hij is wel 2 keer afgeschreven! Heb dus bij 1 daarvan geprobeert terug te boeken (15,00 eur) en hoop dat het resultaat opleverd, ik had namelijk op die eerste 15 eur gerekend.. maar van de overige 15 eur hadden wij tot en met vrijdag moeten eten.. Ellendelingen!
Ik loop geen enkele maand achter met premies, heb zelfs teveel betaald (85 cent moet er verrekend worden met de komende premie... iets teveel over gemaakt).
Ik wist niet eens wat een sepa incasso was... JA ik loop echt achter blijkt, maar ik kan op internet lezen dat zakelijke sepa incasso's niet teruggeboekt mogen worden als er een machtiging gegeven is. Die machtiging heb ik uiteraard gegeven, maar niet voor 2x per maand!
Is die incasso die ze bij mij gedaan hebben "zakelijk"? Ik heb gewoon een gezin van 2 volw. en geen bedrijf. ook geen koophuis verzekerd, enkel inboedel + aansprakelijkheid. Volgens mij valt dat niet onder de noemer zakelijk toch?.... Want als ik mijn geld via Centraal beheer zelf terug moet krijgen dan komt dat zoiezo over een week pas oid... ik moet nu al wachten tot 7 aug door dat klote terugboeken.. dan maar een dag boterhammen, dat is te overzien.... Maar ik wil wel graag ff zeker weten of ik het recht heb om als particulier zo'n incasso terug te boeken.
En nog wat,.. Ik heb een machtiging gegeven voor NL incasso, centraal beheer is zonder mededelen overgegaan op europese incasso. Moet ik nu een nieuwe machtiging afgeven op loopt deze door? Want als ik niet het recht blijk te hebben om het terug te boeken trek ik hem in...
Hun incasseren elke keer al net een week voor ik weer mijn loon krijg.. dan zijn alle rekeningen betaald en 3 weken boodschappen doen er af dus dan blijft er nu eenmaal maar weinig over. Nu is dat nog wat minder door de afrekening van essent... goed kan gebeuren maakt niet uit..
Nu ik t zo ff bedenk. heb vorige mnd de 20ste een brief gehad van hun dat ze de premie van juli door een fout van hun zelf niet hebben geincasseerd.. dat zou de 24ste gedaan worden. ... Ik heb die brief pas te laat gelezen en had het de 23e overgemaakt, dus ik snap best dat ze 2x incasseren... Misschien omdat die de 24e ook geweigerd was. Maar ik heb toch echt gebeld dat hij betaald was en dat was goed doorgekomen zeiden ze!
K*t verzekeringen.. Ik snap eigenlijk niet eens waarom ik m nog heb... heb 3 jaar betaald voor jan lul, nog niets op hoeven geven.. en ik HEB niet eens iets van waarde, alles is 2e hands!