Ik kan gewoon iedere dag zelf bepalen wat ik eet hoor. Of ik nu eten meeneem, naar de kantine ga of even naar buiten loop en wat haal.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:34 schreef Kingstown het volgende:
De tijd van eigen keuzes mogen maken is al heel lang voorbij. Ook in kantines.
De vrijheid/blijheid cultuur hebben we al een tijdje achter ons gelaten, tegenwoordig weet iedereen vooral wat heel goed is voor de ander en het resultaat is dat we allemaal eenheidsworst creeëren waarbij er steeds minder ruimte is voor eigen voorkeur....op velerlei gebied.
De "wij weten het allemaal beter generatie" mag trots op zichzelf zijn.
Het gaat niet om een plakje ham.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:36 schreef 99.999 het volgende:
Proberen ingesleten patronen te doorbreken (er is zoveel lekkerder beleg dan dat plakje ham) lijkt me goed maar je moet dit niet op proberen te leggen.
Inderdaad. Een mooie kroket of wat rosbief met peper is veel lekkerder dan ham.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:36 schreef 99.999 het volgende:
Proberen ingesleten patronen te doorbreken (er is zoveel lekkerder beleg dan dat plakje ham) lijkt me goed maar je moet dit niet op proberen te leggen.
Je hebt vast wel meegekregen dat er ook in NL zo af en toe discussies opduiken over wat een kantine wel/niet mag aanbieden en dan heb ik het niet over een verplichte vegadag, maar meer dat er steeds meer druk komt om "ongezond" eten te weren uit kantines.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:38 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik kan gewoon iedere dag zelf bepalen wat ik eet hoor. Of ik nu eten meeneem, naar de kantine ga of even naar buiten loop en wat haal.
Verder inderdaad onzin om dat te verplichten. Ik eet niet iedere dag vlees, maar niet om milieubewust te zijn, gewoon omdat het zo uitkomt/ik zin heb in iets anders etc. Andere mensen hoeven mij geen dingen op te gaan leggen.
Ik heb bij heel veel bedrijven de kantine gezien er er gegeten, van BMW tot Porsche, VW, Telekom, bij Pharma bedrijven, bij de procesindustrie, en het is heel erg vaak prima geregeld.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:36 schreef Heremeteit het volgende:
Ze kunnen beter kantines verplichten om elke dag een vegetarische optie te hebben, naast de lijkvoeropties. Zo kan iedereen kiezen wat 'ie wil en zitten vegetariers niet alsnog 4 van de 5 dagen op droog brood te kauwen.
Dat klopt inderdaad wel, maar dat is echt niet wijdverspreid. Als dat ooit zou zijn bij een bedrijf waar ik werk neem ik gewoon van thuis uit protest een pak vlees en een bakplaat mee en ga ik lekker in de kantine staan bakken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je hebt vast wel meegekregen dat er ook in NL zo af en toe discussies opduiken over wat een kantine wel/niet mag aanbieden en dan heb ik het niet over een verplichte vegadag, maar meer dat er steeds meer druk komt om "ongezond" eten te weren uit kantines.
Lijkvoer? Jij bent zeker zo'n trieste vega?quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:36 schreef Heremeteit het volgende:
Ze kunnen beter kantines verplichten om elke dag een vegetarische optie te hebben, naast de lijkvoeropties. Zo kan iedereen kiezen wat 'ie wil en zitten vegetariers niet alsnog 4 van de 5 dagen op droog brood te kauwen.
Bij Nederlandse bedrijven zie ik maar al te vaak in hun mission statement uitdragen dat ze zo betrokken zijn met hun medewerkers en een gezonde levensstijl promoten, maar in de kantines is het enige wat warm is gefrituurd of bliksoepquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je hebt vast wel meegekregen dat er ook in NL zo af en toe discussies opduiken over wat een kantine wel/niet mag aanbieden en dan heb ik het niet over een verplichte vegadag, maar meer dat er steeds meer druk komt om "ongezond" eten te weren uit kantines.
De stad Stuttgart wilde dit ook invoeren, personeel ging muitenquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:42 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad wel, maar dat is echt niet wijdverspreid. Als dat ooit zou zijn bij een bedrijf waar ik werk neem ik gewoon van thuis uit protest een pak vlees en een bakplaat mee en ga ik lekker in de kantine staan bakken.
Wat zou jij van een verplichte OV dag vinden?quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:45 schreef 3-voud het volgende:
Je bent ook verplicht je aan de snelheid te houden.
Is nog geen klaagtopic over...
Nee.. Daar is nog nooit een klaagtopic over geweestquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:45 schreef 3-voud het volgende:
Je bent ook verplicht je aan de snelheid te houden.
Is nog geen klaagtopic over...
Komt dat ook niet door de eetcultuur? In Nederland is het meestal standaard brood 's middags. Een goede warme maaltijd zal daar niet (zo snel) iets aan veranderen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij Nederlandse bedrijven zie ik maar al te vaak in hun mission statement uitdragen dat ze zo betrokken zijn met hun medewerkers en een gezonde levensstijl promoten, maar in de kantines is het enige wat warm is gefrituurd of bliksoep
Warm eten kan je vergeten in NL bedrijven tussen de middag
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |