abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129848830
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:02 schreef Sterrenstof86 het volgende:

[..]

Het is niet de beperking ervan die desastreuze gevolgen heeft. Het was de INVOERING van de HRA.
Helaas moeten we nu eenmaal door de zure appel heen bijten die het gevolg is van bubbles creëren.
ja, geef de mensen uit 1893 maar de schuld ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypotheekrenteaftrek_(Nederland)

minder trollen een idee? of moet dat ook in HOOFDLETTERS?
so long and thanks for all the fish
pi_129848941
Minder trollen?

Volgens mij is het gewoon zo dat als je stimuleert dat mensen meer schulden aangaan en dat gebruiken om de economie te laten groeien op een gegeven moment gewoon misgaat.
Dat gaat dan pijn doen, het is erg jammer maar zo is het nu eenmaal.
pi_129848994
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:07 schreef Sterrenstof86 het volgende:
Minder trollen?

Volgens mij is het gewoon zo dat als je stimuleert dat mensen meer schulden aangaan en dat gebruiken om de economie te laten groeien op een gegeven moment gewoon misgaat.
Dat gaat dan pijn doen, het is erg jammer maar zo is het nu eenmaal.
1893, sorry de feiten zijn jammer genoeg eenmaal niet anders ;)

het is allemaal de schuld van onze over over over grootouders hoor, de afgelopen vijf jaar. Echt.

Is u echt?
pi_129849116
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:02 schreef Sterrenstof86 het volgende:
Het was de INVOERING van de HRA.
Helaas moeten we nu eenmaal door de zure appel heen bijten die het gevolg is van bubbles creëren.
:')

Crashbangboom zei het ook al, maareh.... verdiep je eens in het ontstaan van de HRA... (En yup, dat was in 1893, ver voor je oma geboren was.)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_129849209
Ze hadden de HRA af moeten schaffen in de tijd toen het nog goed ging, 1998 ofzo. Maar alle politici waren weer bang om stemmen te verliezen.
pi_129849295
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:08 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

1893, sorry de feiten zijn jammer genoeg eenmaal niet anders ;)

het is allemaal de schuld van onze over over over grootouders hoor, de afgelopen vijf jaar. Echt.

Is u echt?
Ik ben echt!

Maar ik ga eerst even sigaretten kopen alvorens een al dan niet intelligente reactie te geven.
pi_129849303
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:13 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Ze hadden de HRA af moeten schaffen in de tijd toen het nog goed ging, 1998 ofzo. Maar alle politici waren weer bang om stemmen te verliezen.
Het is niet de schuld van 'ze' dat je geen cent te makken hebt hoor, neem een baan ;)
pi_129849323
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:15 schreef Sterrenstof86 het volgende:

[..]

Ik ben echt!

Maar ik ga eerst even sigaretten kopen alvorens een al dan niet intelligente reactie te geven.
smoke if you got 'm ;)
pi_129849412
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:15 schreef Sterrenstof86 het volgende:
In Belgie en Duitsland is het goedkoper. Dat is niet al sinds 1893, maar van de laatste jaren. Doe er je voordeel mee.
pi_129849553
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

In Belgie en Duitsland is het goedkoper. Dat is niet al sinds 1893, maar van de laatste jaren. Doe er je voordeel mee.
40 centen in Burma. Longkanker garantie. Geen aanbeveling, maar alleen een hint voor de goeiekooperts onder ons ;) Hey, goedkoper dan in Nederland ;) Als het goeiekoper is, maakt het immers verder niet uit qua genot ;)
pi_129849637
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:21 schreef crashbangboom het volgende:
40 centen in Burma. Longkanker garantie. Geen aanbeveling, maar alleen een hint voor de goeiekooperts onder ons ;) Hey, goedkoper dan in Nederland ;) Als het goeiekoper is, maakt het immers verder niet uit qua genot ;)
In Belgie ¤ 2,60 goedkoper per pakje van 50 gram. (¤ 6,20 versus ¤ 8,80) Exact dezelfde kwaliteit.

Je punt met Burma?
pi_129849707
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

In Belgie ¤ 2,60 goedkoper per pakje van 50 gram. (¤ 6,20 versus ¤ 8,80) Exact dezelfde kwaliteit.

Je punt met Burma?
Nog veel goedkoper. Maar volgens mij geen reden om dat op te zoeken. Zelfde als de huizenmarkt. Tenzij je verslaafd ben aan risico - dan moet je vooral speculeren ;)
pi_129849900
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:24 schreef crashbangboom het volgende:
Nog veel goedkoper. Maar volgens mij geen reden om dat op te zoeken. Zelfde als de huizenmarkt.
Als jij in België exact hetzelfde huis & grondoppervlak 30% goedkoper kunt krijgen en gratis in NL kan laten plaatsen op welke locatie je maar wilt, dan doe jij dat niet :?
pi_129849947
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als jij in België exact hetzelfde huis& grondoppervlak 30% goedkoper kunt krijgen en gratis in NL kan laten plaatsen op welke locatie je maar wilt, dan doe jij dat niet :?
Kom maar op met het voorbeeld. :)

Gaat je niet lukken aangezien het tegendeel praktijk is thans :)
pi_129850030
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:29 schreef crashbangboom het volgende:
kom maar op met het voorbeeld. :)
Nee, jij. Jij vergeleek net rookwaren met de huizenmarkt.

AEX / Nederlandse Woningmarkt #2: Waar we de weg omhoog inslaan!
pi_129850063
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, jij. Jij vergeleek net rookwaren met de huizenmarkt.

AEX / Nederlandse Woningmarkt #2: Waar we de weg omhoog inslaan!
bluff called :) komop, je kunt het :) En anders pauliewalnuts wel ;)
pi_129850145
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:32 schreef crashbangboom het volgende:
bluff called :) komop, je kunt het :)
Nevermind. Na nogmaals lezen begrijp ik je achterliggende gedachte wel. Je kwam wat rot uit je woorden, maar ansich heb je vanuit jouw point of view gelijk. (Ik ook, maar die discussie ga ik vanavond niet meer aan)
pi_129850414
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nevermind. Na nogmaals lezen begrijp ik je achterliggende gedachte wel. Je kwam wat rot uit je woorden, maar ansich heb je vanuit jouw point of view gelijk. (Ik ook, maar die discussie ga ik vanavond niet meer aan)
Jij denkt toch niet echt dat ik tussen die kaeskoppen wil wonen? :( Ik betaal graag de helft meer voor het ontbreken van dat gezaag ;) Allez, dat ongerief moet echt wel wat meer opleveren, hoor ;)
pi_129850556
In deze tijd is een eigen huis wat minder doordat het minder waard wordt maar als je vandaag weer die inflatie ziet van 3,1%!

Das wel weer lekker als je een eigen huis hebt.
pi_129850600
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:45 schreef By1 het volgende:
In deze tijd is een eigen huis wat minder doordat het minder waard wordt maar als je vandaag weer die inflatie ziet van 3,1%!

maar bedenk hoe rijk je wordt als je huur betaalt?

[ Bericht 0% gewijzigd door crashbangboom op 08-08-2013 23:52:51 ]
pi_129850893
quote:
In deze tijd is een eigen huis wat minder doordat het minder waard wordt
Want? Het is nog steeds mijn eigen huis, mijn woonlasten stijgen er niet door, en het maandelijkse voordeel qua woonlasten t.o.v. huur stijgt elk jaar.

Ik zie het probleem niet.
pi_129851147
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Want? Het is nog steeds mijn eigen huis, mijn woonlasten stijgen er niet door, en het maandelijkse voordeel qua woonlasten t.o.v. huur stijgt elk jaar.

Ik zie het probleem niet.
Ik zeg niet dat het voor mensen die in hun huis blijven wonen minder is maar als je het technisch bekijkt zou het het mooiste zijn als je je huis verkocht begin 2008 en dat weer instapt wanneer de markt beter wordt (maar dat weet niemand).

Nu is je huis gemiddeld 20% minder waard dan in 2008 dus in dat opzicht is het minder.
pi_129851207
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:21 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Het is een vervelende verslaving eigenlijk :') . Ik heb zo mijn tekortkomingen.

Maar over de HRA..
Als je 10 huizen hebt en 10 mensen die een huis willen kopen volgt er een bepaalde marktprijs. Is er een HRA dan werkt dat indirect als een subsidie. Mensen gaan tegen elkaar opbieden en de marktprijs wordt hoger. Als normale burger heb je daar dus niets aan? De subsidies gaan naar de banken.
De banken lenen vervolgens meer geld uit. Prima, totdat veel mensen problemen krijgen met overwaarde en de banken opeens liquiditeit tekort komen. Het lijkt me dus beter om de HRA geleidelijk af te schaffen.

Ik probeer trouwens echt niet te trollen en ik geef toe dat mijn kennis wat betreft de huizenmarkt beperkt is dus je mag aangeven waarom ik het mis heb. Ik vind het wel een interessant onderwerp om me in te verdiepen omdat ik volgend jaar ga afstuderen en ik probeer om voor mezelf duidelijk te maken hoe het allemaal werkt voordat ik eventueel iets wil kopen.
pi_129851222
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:59 schreef By1 het volgende:
Ik zeg niet dat het voor mensen die in hun huis blijven wonen minder is
Ja hoor, dat doe je wel::

quote:

pi_129851269
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 00:01 schreef Sterrenstof86 het volgende:

[..]

Het is een vervelende verslaving eigenlijk :') . Ik heb zo mijn tekortkomingen.

Maar over de HRA..
Als je 10 huizen hebt en 10 mensen die een huis willen kopen volgt er een bepaalde marktprijs. Is er een HRA dan werkt dat indirect als een subsidie. Mensen gaan tegen elkaar opbieden en de marktprijs wordt hoger. Als normale burger heb je daar dus niets aan? De subsidies gaan naar de banken.
De banken lenen vervolgens meer geld uit. Prima, totdat veel mensen problemen krijgen met overwaarde (edit: ik bedoel dat de hypotheek meer waard is dan het huis) en de banken opeens liquiditeit tekort komen. Het lijkt me dus beter om de HRA geleidelijk af te schaffen.

Ik probeer trouwens echt niet te trollen en ik geef toe dat mijn kennis wat betreft de huizenmarkt beperkt is dus je mag aangeven waarom ik het mis heb. Ik vind het wel een interessant onderwerp om me in te verdiepen omdat ik volgend jaar ga afstuderen en ik probeer om voor mezelf duidelijk te maken hoe het allemaal werkt voordat ik eventueel iets wil kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')