abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:25:09 #1
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129699060
Misschien weer zo'n hele open vraag maar ik weet niet waar ik moet beginnen.

Ik wil sowieso binnenkort een eigen film schieten, het filmscript ben ik werkende aan, maar dan komt het probleem. Filmen met een semi-pro camera of met de huis/tuin FHD camcorder van Sony? Voor het opnemen zat ik wel te denken om gelijk professioneel te gaan zolang het budget toelaat en dacht hierbij aan de Rode NTG-2. Alleen hoe moeten we dat dan weer verwerken, met iets tussen de PC en opneem apparaat en welk opneem apparaat precies?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129706911
Heel veel semi-pro (en heel vaak ook pro indie-films) worden gefilmd met een DSLR. Het nadeel is wel dat je in de meeste gevallen audio en video apart moet opnemen om het daarna sync te leggen in de nabewerking. De learning-curve voor een DSLR is erg steil, dus als je hiermee nog geen ervaring hebt, zou ik als ik jouw was voor een goedkopere semi-pro camera gaan die XLR inputs heeft, zodat je gelijk je geluid kunt opnemen en ook daar geen apart apparaat voor nodig hebt.

Zorg ervoor dat je naast die microfoon tenminste een audio kabel (XLR) hebt van een paar meter en een zogenaamd boompole, zodat je de microfoon heel dicht bij je primaire audiobron in de buurt kan houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2013 09:53:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')