abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129698628

Ebru Umar gaat aangifte doen van de dreigtweets die ze heeft gekregen naar aanleiding van een column in Metro. Dat schrijft de columniste vrijdag in een opiniestuk in NRC Handelsblad. In de column verwees de schrijfster naar de profeet Mohammed als 'die dooie gast', waarna ze naar eigen zeggen tweeduizend dreigtweets kreeg.

Umar schrijft verrast te zijn door de reacties waarin ze soms met de dood werd bedreigd. "Het verraste me omdat ik de column 's avonds even snel had geschreven", aldus de 43-jarige schrijfster. De column over de ramadan verscheen op 19 juli.

De tweets verbaasden Umar ook om de 'misplaatste afkeer voor Nederland en Nederlandse waarden en normen en de verheerlijking van alles wat Turks is'.

Columns:
http://www.metronieuws.nl(...)SrZmgs!bw9qged2qTJQ/

quote:
Of ik het nou aan mijn moeder vraag, vage kennissen of beste vrienden: ze blíjven erin. Ebru, ze doen je wat aan, je láát het hoor. Waag het niet om daar een discussie over aan te gaan! Mijn moeder doet er nog een schepje bovenop: Je hebt het fout. Om vier uur s ochtends roept de moskee niet op tot het gebed. Als ik die nacht weer wakker gebruld wordt, overweeg ik een fractie van een seconde om mijn moeder te bellen. LUISTER DAN: de moskee jengelt! Al dagen vraag ik me af wie er in godsnaam om fokking 04.00 uur opstaat om te gaan bidden. Recep Tayip Erdogan himself!? Ik durf er mijn column om te verwedden van niet. Opstaan om naar de wc te gaan oké. Als je moet dan moet je. Maar opstaan om te bidden?!

Nou ja, er zitten gekkies tussen, zegt mn Turkse vriendin. Ik lees net op mijn Facebook dat een kerel gedroomd had over zijn naakte vrouw en dochter en dat hij ze daarna maar gewurgd had. Mijn verbaasde blik wordt beantwoord met een herhaling van het gezegde. En een extra uitleg: Die man werd dus wakker en ging zn vrouw en dochter wurgen. Ik denk dat Arabieren zelfs niet zo gestoord zijn als sommige Turken. Dus er zullen heus wel mensen zijn die om vier uur s nachts opstaan om te bidden maar nee Ebru, over het s nachts niet oproepen tot het gebed is geen discussie mogelijk. En al helemaal niet landelijk laat staan publiekelijk, ze zouden je afschieten.

Afschieten? Met haar vinger haalt ze een denkbeeldige trekker over bij haar hoofd. Afschieten. Zon discussie overleef je niet. Het gaat er bij mij niet in dat er onderwerpen zijn waarover je niet kunt praten. Waarover je moet zwijgen. Hoe logisch is het dat je na middernacht de moskee uitzet. Landelijk. En dat de gelovige die de drang heeft om om 04.00 uur s nachts te bidden, gewoon zijn wekker zet? Waarom kun je daar geen volwassen gesprek over hebben in Turkije, desnoods een referendum over houden? De godsdienstgekkies in Turkije zijn de afgelopen vijftien jaar verveelvoudigd. Ik schrik niet eens meer van de hoofddoekjes in mijn badplaats maar als we ze in het mondaine Cesme zien, trekt mijn vriendin een vies gezicht. De werkster van mijn moeder vroeg waarom ze op feestdagen een Turkse vlag met de afbeelding van die dooie gast ophangt. En dat terwijl die lui het boek van een eeuwenoude dooie aanbidden! De humor van Izmir Turken is goud: ja die dooie profeet Mohammed is stukken doder dan een dode Atatürk. En dan is ze me voor: Nee Ebru, dat heb ik niet hardop gezegd. Dat kan niet.
2e:

quote:
Dossiers
Eredivisie 2013/2014Royal Baby Kate en William
GEPLAATST : 26 juli
Die dooie gast II

Die dooie gast II
Toch maar even opgezocht: Mustafa Kemal, die in 1934 de naam Atatürk vader der Turken kreeg, is overleden op 10 november 1938. Hoewel hij pas vijftien jaar later, in 1953, in zijn Mausoleum in Ankara werd bijgezet is hij inmiddels bijna 75 jaar dood. Benieuwd of deze mijlpaal in het Turkije van Erdogan komende november nou als feestdag of rouwdag gezien zal worden maar goed, dat gaan we meemaken.

De boodschapper van God, althans de boodschapper van de god van moslims, overleed op 8 juni 632 na Christus in Medina. Mohammed leefde iets langer dan Mustafa Kemal en werd 63. Maar daarna gaf hij toch echt de pijp aan Maarten (lees: Mo ging dood). Op Wikipedia lees ik dat de kamer waarin hij stierf werd omgebouwd tot moskee van de profeet.

Allebei dood dus. Dat is de eerste overeenkomst tussen Mustafa en Mohammed. Maar er is meer: Atatürk groeide zonder vader op, en schopte het na een militaire carrière tot diplomaat, hervormer en president van de republiek Turkije die hij uiteindelijk oprichtte. In filmtermen was hij een soort Daniel 007 Craig: elke vrouw (en man) lag aan zijn voeten, hij dronk iedereen onder de tafel, en was de man die mannen wilden zijn en met wie vrouwen wilden zijn. De held. Ook Mohammed deed het best aardig: Net als Mustafa groeide hij zonder vader op, schopte het tot filosoof, militair leider, staatsman en profeet. In filmtermen zou je hem kunnen aanduiden als een soort Russel Javert Crowe. De bad guy voor wie elke vrouw (en man) valt.

In de ogen van velen zijn deze twee mannen helden. En terecht, als je zoveel jaar na je dood nog aanbeden wordt, heb je iets goed gedaan. Toch viel vorige week half Nederturkistan op Twitter over me heen. Op alle mogelijk manieren moest ik dood. Waarom? Omdat ik constateerde dat beide heren dood waren. Hoe respectloos van me! Dood moet je, HOER! Zon tweeduizend verwensingen en doodsbedreigingen kreeg ik over me heen, waarvan er hoe pijnlijk geen één, I kid you not, géén één in foutloos Nederlands was. Hoewel ik me had moeten verbazen over Nederturkse pubers en puberettes die hun heil in geweld zoeken, vroeg ik me af hoe die kids worden opgevoed. Of hun ouders trots zijn op hun mini-hatertjes, die mij op 987675 manieren dood willen maken. Alsof het mijn schuld is dat Mustafa en Mohammed morsdood zijn! Terwijl iedereen weet dat je ook een dode M&M op het hoogste voetstuk ever kunt plaatsen. Volksstammen die het doen! Of IK dat doe, is mijn zaak. Dat jullie mij bij twijfel doodwensen, Nederturkjes, mag. Wat niet mag, is mij bedreigen, oproepen tot geweld of fysieke pogingen doen om mij om te brengen. Doe dat dan dus ook niet. Gewoon niet doen! Gedraag je. En leer es fatsoenlijk Nederlands.
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:45 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik wam er net in na een waarschuwing. Pagina 1 viel nog mee. pagina 2 al enorm veel persoonlijk gejank naar elkaar. En pagina 3 was helemaal over de top.

Kolere wat een kleuters hier. En ja, inclusief die klonen. Had hier nog willen reageren over deze vrouw en haar dramaqueen gedrag, maar bepaalde users zijn hier sneller met hun persoonlijk gejank dan dat ik kan lezen of iets gemod moet worden. Van mij mag er een nieuwe geopend worden. Ik verwacht dat deze users net iets meer volwassenheid tonen dan tot nu toe is gedaan door sommigen. Wie de schoen past trekke hem aan.
Tem opent niet een nieuw deel, game on!
I´m back.
pi_129698903
Wat valt er nog over te melden dan? Volgens mij is "de islam" helemaal geen issue meer voor de Nederlander. En ook helemaal niet de reden dat een groot deel van NL op de PVV zegt te zullen stemmen.
pi_129698940
bron

Verkreupeling door constante vrees:
quote:
Bij Zomergasten zondag j.l. was Hans Teeuwen niet alleen onderhoudend en prikkelend, hij liet ook een lyrische kant van zichzelf zien. Hij prikkelde de kijkers te mijnent geregeld tot luid commentaar en onderlinge discussies; zijn verweer tegen de gruwelijke term en dooddoeners ‘islamofobie’ en ‘racisme’ was epigrammatisch; zijn zelfkritiek op zijn geestestoestand na de moord op Theo van Gogh was lyrisch.

Zorgwekkend echter was zijn bekentenis zelfcensuur toe te passen uit angst voor dreigementen en geweld uit islamitische hoek. In Nederland. De enige zelfcensuur die een kunstenaar (en ik beschouw Hans Teeuwen als een begaafd kunstenaar) toepast, moet worden ingegeven door een zelfkritisch vermogen en niet door angst. De prachtige monoloog van Pat Condell, die aan deze bekentenis vooraf ging, vormde een andere reactie op islamitisch geweld en drammende onredelijkheid – de retorische reactie van de tirade, van de ronkende donderpreek waarin God schittert door afwezigheid en waarbij de tong zwiept en striemt zonder slachtoffers te maken.

Het was een ariaversie van de hartenkreet van Howard Beale uit de film The Network (Sidney Lumet, 1976): ‘I’m as mad as hell, and I’m not going to take this anymore!’

Het is de fulminatie van een beschaving die het woord boven het wapen stelt, zoals het hoort. En laten we eerlijk zijn, hoe hard het woord ook moge aankomen (en de orator die niet weet te schrijnen waar hij wil kwetsen is zijn zeepkist niet waard), het woord zal altijd als een kwinkeleren klinken in vergelijking met het krakeel van wapengekletter. De filippica van een welbespraakte individu klinkt altijd aangenamer dan het hese gekrijs van de ambassadebestormers en vlaggenverbranders, van de moordenaars en vrouwenhaters. Altijd.

Angst doet niet alleen huiveren, maar beperkt ook het spectrum van de menselijke emoties, want woede zal men niet licht uiten als men bang is het leven te verliezen. Nu mag woede een vorm zijn van onmacht, zoals opvoeders ons plachten te leren, maar is het niet beter je onmacht te uiten dan emotioneel verkreupeld te zijn? Want dat is natuurlijk wat (zelf)beperking is, een vorm van mankheid.

Is dat niet wat het uiteindelijke doel van terreur is? Verkreupeling door constante vrees.

Dus wie schetst mijn stomme verbijstering toen ik Monique Samuel bij Marijnissen en Knevel zag (maandag 29 juli 2013) die een verklaring voorlas aan de moslims nadat ze ernstig bedreigd is? Ik zal die verbijstering schetsen. Zij vertelde dat ze door drie Marokkanen werd ingesloten en bedreigd omdat ze de islam en hun ‘geliefde profeet’ (laat me niet lachen) zwart zou maken. ‘Among others,’ voegde ze eraan toe. Hiermee doelde ze ongetwijfeld ook op haar seksuele geaardheid, die haar hoogst persoonlijke zaak is.

Ah! Drie mannen tegen een vrouw, zo kennen we de onderlinge solidariteit en etnische harmonie van onze geliefde medelanders weer. En altijd weer goed om te zien hoe de ‘religie van vrede’(hou op!) zo’n pacificerende uitwerking heeft op het karakter van haar aanhangers.

Angst was duidelijk in haar overslaande stem te horen toen zij voornoemde verklaring voorlas, rijkelijk gekruid met islamitische plichtplegingen en gemeenplaatsen; ze begon zelfs met de aanhef ‘In naam van Allah de Barmhartige Genadevolle’. Ze gaf aan de islam en Mohammed te respecteren (zij zelf is christen). Als verzoening voor de laaghartige en onbehouwen dreigementen van de grommende moslims, die ongetwijfeld in anonieme grotten hurken, had ze zelfs besloten een dag mee te vasten!

Een bedreigde vrouw die verontschuldigingen aanbiedt aan haar bedreigers? Sinds wanneer zijn we hier in het konijnenhol gevallen? Of zou het toch ramadan zijn, de ‘sprituele’ maand van bezinning en overdenking en vraatzucht? Ik heb het echt zelf gehoord van een vastende moslim op mijn favoriete programma Het Ramdanjournaal: ‘Tijdens ramadan ben ik minder agressief.’ Ik durf me niet af te vragen hoe snel hij dan wel agressief wordt na het Suikerfeest.

Monique Samuel wil ik niet afvallen, noch denk ik dat zij mijn steun nodig heeft. Laat ik mijn positie duidelijk maken, uit een oprechte liefde voor een land waar ik mijn vleugels kreeg en leerde fluiten en uit een afgronddiepe woede om een waanzin die hoe dan ook gestopt moet worden, want anders is het einde zoek (als we de einder al niet uit het oog zijn verloren).

Moslims, ik respecteer jullie religie niet; ik heb niet eens een atoom van eerbied voor de dagelijkse en jaarlijkse rituelen, voor de verboden en geboden van jullie godsdienst. Ik heb geen respect voor de mythe van Mohammed. Ik vind Allah een armoedig verzinsel. De hoeri’s zijn een lachertje. Geweld is voor mietjes. Dreigen is voor leeghoofden (ga toch werken).

In den beginne was het woord en het woord was bij de mens en in het einde zal er het woord zijn, want een mens heeft meer woorden dan hartslagen tot zijn beschikking. Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
I´m back.
pi_129698996
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:22 schreef hpeopjes het volgende:
Wat valt er nog over te melden dan? Volgens mij is "de islam" helemaal geen issue meer voor de Nederlander. En ook helemaal niet de reden dat een groot deel van NL op de PVV zegt te zullen stemmen.
Mooi topic om dit onder woorden te brengen, en een goede aanleiding.
I´m back.
pi_129699314
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar ben jij er nog echt mee bezig dan, dat hele islamgebeuren?
pi_129699387
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:30 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Maar ben jij er nog echt mee bezig dan, dat hele islamgebeuren?
Ja.
Ik heb verteld in het vorige topic hoe ik een shift in mijn perceptie gekregen heb, door te carpoolen.
I´m back.
pi_129699403
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja.
Ik heb verteld in het vorige topic hoe ik een shift in mijn perceptie gekregen heb, door te carpoolen.
LOL

ik ga het ff teruglezen.
pi_129699435
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:32 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

LOL

ik ga het ff teruglezen.
Ik woon al jaren in een dorpje hè. :).
I´m back.
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:39:51 #9
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_129699723
Best een leuke foto van haar in de OP.
pi_129699993
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 22:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, als je in je eigen auto (al carpoolend) te horen krijgt wat moslims (collega's) echt denken over Nederland dan schrik je wel hoor... En eh ik zit al 12 jaar op FOK! ben heel wat gewend... Ik heb dat ook circa 50 jaar niet meegemaakt, zeg ik je eerlijk, totdat ik ging carpoolen, maar het is echt wel extreem bij mensen waarvan je niet had verwacht dat ze extreem zouden zijn... Oorzaak: volkomen hermetisch wereldbeeld, gevoed via schoteltjes, met het vaderland. 9/11 is voor hen: ja, alle Joden hadden zich ziek gemeld in het WTC, dus daar zitten gewoon de Joden achter... Syrië, wil je weten wat ze daarvan denken?
Ik ga die gasten ophalen in hun buurten, waar an sich niets mis mee is, maar... ik word bekeken als een indringer, een melaatse, een blik niet eens waardig. De enige die groeten zijn de paar Nederlandse buurmannen...
De jochies gaan in de winter op pad om sneeuwstenen tegen je auto aan te gooien.
Paar maanden geleden een opstootje daar, ik ga een collega ophalen, ik ben de enige die de politie belde, die, zo bleek later, gelukkig met 4 auto's kwam... (@periferie van Nederland)...
Ik wist het ook niet, maar zo unheimisch is het wel...
LOL dat van die Joden is wel herkenbaar ja. Toen met die rellen op dat plein in Turkije, volgens een Turkse collega van me, op zich een heel gemoedelijke vent, was er helemaal niks aan de hand, allemaal opgeklopte onzin door de media. En voor zover er wel wat aan de hand was zaten volgens hem "de Joden" erachter. :')

Van dat eerste begreep ik nog wel dat hij dat zei. Maar van dat laatste sloeg ik ook steil achterover. Totaal geschift.
pi_129700084
Dat van dat unheimische buurtje is overigens ook heel herkenbaar. Maar zoals ik al eerder schreef: daar moet je dus gewoon niet gaan wonen. Weet ik inmiddels ook. :')
pi_129700243
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:46 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

LOL dat van die Joden is wel herkenbaar ja. Toen met die rellen op dat plein in Turkije, volgens een Turkse collega van me, op zich een heel gemoedelijke vent, was er helemaal niks aan de hand, allemaal opgeklopte onzin door de media. En voor zover er wel wat aan de hand was zaten volgens hem "de Joden" erachter. :')

Van dat eerste begreep ik nog wel dat hij dat zei. Maar van dat laatste sloeg ik ook steil achterover. Totaal geschift.
Ja, anno 2013 hoor je dat dan hè.
Ik bedoel dat was een samenzweringscomplot dat vrijwel direct na 9/11 kwam boven drijven en meteen door vrijwel iedereen werd gezien als een waanzinnige complottheorie waarvoor feiten ontbraken.
Maar nee, hoor, onze vrienden komen daarmee anno 2013... ja, ik heb het op de internets gelezen dus dat is waar, hamdulliah... al rahmani al rahman etc.
Enfin...
Dat Turken dat soort zaken aanhangen als antisemitisme verbaast me niet in het geheel...
I´m back.
pi_129700323
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:49 schreef hpeopjes het volgende:
Dat van dat unheimische buurtje is overigens ook heel herkenbaar. Maar zoals ik al eerder schreef: daar moet je dus gewoon niet gaan wonen. Weet ik inmiddels ook. :')
Ja, heb er ook 20 jaar niet gewoond, en nu moet je dochter toch naar die stad voor d'r middelbare school... en dus gaat ze naar bijna de enige "witte school" toch, ben ik net zo hypocriet als Wouter Bos?
I´m back.
pi_129700446
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, heb er ook 20 jaar niet gewoond, en nu moet je dochter toch naar die stad voor d'r middelbare school... en dus gaat ze naar bijna de enige "witte school" toch, ben ik net zo hypocriet als Wouter Bos?
Jazeker. :P Nou en? Je bent toch geen publiek persoon?

Tel je zegeningen. Je hebt gewoon mazzel dat ze nog bestaan, die "witte scholen". Want dat gaat op termijn ook echt wel verdwijnen.
pi_129700655
Maar Ryan3, even serieus, maak je je nu echt ineens zorgen dan? En vroeger helemaal niet, dacht je serieus dat het allemaal vanzelf wel goed zou komen?
pi_129700972
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 00:04 schreef hpeopjes het volgende:
Maar Ryan3, even serieus, maak je je nu echt ineens zorgen dan? En vroeger helemaal niet, dacht je serieus dat het allemaal vanzelf wel goed zou komen?
Ja, eigenlijk wel ja. Onder het motto een mensch schijt niet in zijn eigen nest. En misschien een soort wrs mystiek progressief vooruitgangsdenken dus.
I´m back.
pi_129701001
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:59 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Jazeker. :P Nou en? Je bent toch geen publiek persoon?

Tel je zegeningen. Je hebt gewoon mazzel dat ze nog bestaan, die "witte scholen". Want dat gaat op termijn ook echt wel verdwijnen.
Voor zo lang het duurt die witte scholen.
Overigens als ze het onderwijs in de geschiedenis gaan aanpassen, ga ik wel reclameren, geloof het maar... heb mijn dochter ook al genoeg verteld over de geschiedenis.
I´m back.
pi_129701211
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 00:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Voor zo lang het duurt die witte scholen.
Overigens als ze het onderwijs in de geschiedenis gaan aanpassen, ga ik wel reclameren, geloof het maar... heb mijn dochter ook al genoeg verteld over de geschiedenis.
Als het eenmaal zover is gekomen, dan kun je er toch niks meer tegen beginnen.

Overigens zijn we het punt jaren geleden al gepasseerd dat geschiedenisleraren op sommige scholen bepaalde onderwerpen maar gewoon helemaal niet meer aansnijden. Dat is "gemakkelijker", beter voor de sfeer in de klas enzo.
pi_129701318
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 00:21 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Als het eenmaal zover is gekomen, dan kun je er toch niks meer tegen beginnen.

Overigens zijn we het punt jaren geleden al gepasseerd dat geschiedenisleraren op sommige scholen bepaalde onderwerpen maar gewoon helemaal niet meer aansnijden. Dat is "gemakkelijker", beter voor de sfeer in de klas enzo.
Boeken zijn toch niet veranderd, of wel?
Enfin, ze zit straks gewoon op een witte school iig.
I´m back.
pi_129701477
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 00:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Boeken zijn toch niet veranderd, of wel?
Enfin, ze zit straks gewoon op een witte school iig.
Als het allemaal te erg wordt kun je altijd nog emigreren. Naar Rusland ofzo. ;)
pi_129701611
Ik ben net terug van vakantie zonder fatsoenlijke wifi en kan nu net pas het filmpje op dumpert kijken.

Op het baardaap gedeelte van de discussie kan ik nog wel met een heel kritisch oog zien dat ze daarmee zich niet helemaal netjes uit, maar.........

Niets dan lof voor Ebru!! Niets dan wijze woorden en geweldig hoe ze reageert op de kritiek.
Tevens ben ik het helemaal eens met haar opinie en oplossingen.

*O* *O* *O* *O* *O* *O* Ebru! *O* *O* *O* *O* *O* *O*
60 HRC
pi_129701677
Weer een nieuw pareltje van Ebru:

quote:
EBRU UMAR - HET IS GROEN
We doen even een multiple choice vraag. Een makkelijke, om er in te komen.
“U bent te voet en staat voor een rood stoplicht. Het stoplicht springt op groen. U...”
a. begint met oversteken
b. blijft staan
c. wacht op oranje

Dat lukte toch wel? Nu iets moeilijker.

“U bent te voet en staat voor een rood stoplicht op de Dam in Amsterdam. Het stoplicht springt op groen. U...”
a. begint met oversteken
b. blijft staan
c. wacht op oranje
d. draait u om en besluit tóch nog even een foto van het monument op de Dam te nemen

En? Was ff nadenken zeker? En nu de vraag voor gevorderden.

“U bent te voet en staat voor een rood stoplicht op de Dam in Amsterdam. Het stoplicht springt op groen. U ziet een scooter aankomen richting het voor hém rode verkeerslicht. Op de scooter zitten bontkraagjes – nou ja het is warm dus die hebben ze niet aan. Maar het zijn overduidelijk lichtgetinte Noord-Afrikanen op de scooter. U...”
a. begint met oversteken
b. blijft staan
c. wacht op oranje
d. draait u om en besluit tóch nog even een foto van het monument op de Dam te nemen

Het juiste antwoord moet natuurlijk zijn: U blijft staan. Oversteken bij groen licht? Als er een scooter aankomt? Met lichtgetinte Noord-Arikanen erop? Hoe vaak moeten we dat nou nog zeggen: MAG NIET. U blijft staan. Niet bewegen. Maar ja, eigenwijs hè? Nederlander zeker. Luister: dat groene mannetje die die loopbeweging maakt in het verkeerslicht is géén hint. Zeker niet voor u. U blijft staan, totdat de scooter voorbij is gereden. Gewoon, omdat scooters waar Marokkanen op zitten voorrang hebben – Rijkswaterstaat is nog bezig met het maken van een duidelijk verkeerslicht maar eerlijk, iedereen met een beetje gezond verstand weet dat je gewoon moet wachten.

Want als je niet wacht totdat de Marokkaanse haatboys op hun gejatte scooters voorbij zijn, krijg je een trap in buik en eindig je op je rug op die onwaarschijnlijk slecht liggende klinkertjes van de Dam. En dan heb je nog mazzel dat je je nek niet breekt of dat je camera, iPhone, iPad en statief niet kapot zijn gevallen. Of gejat. Gelul? Nou nee. Het overkwam fotograaf Thomas Schlijper onlangs. Maar toen hij aangifte ging doen van mishandeling, weigerde de dienstdoende agent hier tijd, aandacht of belastinggeld aan te besteden. Heeft toch geen zin, zei hij. De mocro’s zijn de baas in 020, bedoelde hij. “Maar wat leuk, Thomas, om jou eens persoonlijk te ontmoeten. Je maakt echt geweldige foto’s.”
pi_129702394
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 00:38 schreef Heisenbug het volgende:
Weer een nieuw pareltje van Ebru:

[..]

*O* *O* *O* *O* *O* *O* Ebru! *O* *O* *O* *O* *O* *O*
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 5 augustus 2013 @ 01:05:24 #24
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_129702657
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwoa, beperkt waar. Een moslim met dubbel paspoort mag in Nederland (dus ook de in Nederland geborene) met 55 met pension, volledig pensioen zonder enige beperking van inkomsten (waar elke niet moslim dus compleet door genaaid wordt aangezien die hun pensioen elk jaar met 3 tot 6% zien afnemen, en zij dus het zien toenemen met de geldende inflatie normen). En dan zijn er nog de strafmaten. Moord is moord. Maar moord vanwege eerwraak wordt in Nederland minder bestraft. Het is immers een uiting van geloof, en daardoor moeilijk te bestraffen.
pi_129703412
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 01:05 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Mwoa, beperkt waar. Een moslim met dubbel paspoort mag in Nederland (dus ook de in Nederland geborene) met 55 met pension, volledig pensioen zonder enige beperking van inkomsten (waar elke niet moslim dus compleet door genaaid wordt aangezien die hun pensioen elk jaar met 3 tot 6% zien afnemen, en zij dus het zien toenemen met de geldende inflatie normen). En dan zijn er nog de strafmaten. Moord is moord. Maar moord vanwege eerwraak wordt in Nederland minder bestraft. Het is immers een uiting van geloof, en daardoor moeilijk te bestraffen.
Terugkeer regeling? Soort remigratie, ook geldend voor mensen hier geboren?
Is niet pensioen, maar 650¤/mnd toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 05-08-2013 01:50:14 ]
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')