abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 augustus 2013 @ 18:45:59 #1
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_129686335
Hoi :)

Al een paar maanden zoek ik een (bij)baantje. Omdat mijn ouders niet de meest fortuinlijke mensen ter wereld zijn qua inhoud portemonnee, zal ik mijn eigen steentje moeten bijdragen aan de kosten van mijn studie. Geen enkel probleem, maar hoe kom ik in godsnaam aan een baantje?

Inmiddels heb ik er al een stuk of 6 sollicitaties opzitten. Geen enkel positief resultaat. Ik ben te oud (=te duur) om vakken te gaan vullen in een supermarkt, dat kunnen meisjes van 14 ook, en dat scheelt in het loon. Sollicitatiegesprek bij een bakkerij, ging super! Alleen kwam ik niet 'van hier', en dat hadden ze liever wel.

Heb mijn CV perfect in orde, probeer van te voren te kijken hoe de werknemers er uit zien, en pas mijn haar en kleding daar op aan. Draag geen parfum of make up, maar zorg dat ik fris ruik en geen vieze adem heb. Alleen loop ik telkens dus echt vast na het gesprek. Alles gaat goed en wel, degene die het gesprek doet lijkt erg enthousiast over mij, krijg meestal te horen dat mijn uiterlijk en vaardigheden precies voldoen aan het gezochte 'profiel', en ik wacht netjes het telefoontje, mailtje of wat dan ook af.

Meestal zeggen ze dat ze na het weekend of wat dan ook iets laten horen, maar ik hoor vaak niks, of een heel simpel "We hebben de keuze op iemand anders gelegd, bedankt voor je tijd."

Hoe zorg ik dus dat ik wél dat baantje krijg? Waar moet ik op letten? Wat kan ik beter doen?

Liefs, Brannagh
pi_129686432
Je krijgt toch studiefinanciering om je studie mee te bekostigen?
pindazakje
pi_129686450
Ga banen zoeken in de richting van je studie, zo kan je laten zien er mee bezig te zijn en daar verder in te willen.
'Als' is einde discussie.
  zondag 4 augustus 2013 @ 18:51:34 #4
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_129686538
En hoe oud ben je dan wel TS?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 4 augustus 2013 @ 18:56:35 #5
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_129686747
Ja, maar ik moet ook op kamers, en die financiering is naar mijn weten beetje wankelig. Rijbewijs moet ook nog geregeld worden, etc.

Baantje in richting van de studie doe ik al mn best voor: Probeer het in twee groepen te verdelen, óf iets in de horeca, of juist iets als een serieuzer baantje, secretaresse bij advocatenkantoor etc. Laatste lukt nog het beste, maar daar willen ze me ook door de weeks, en dat gaat niet lukken.

Tegen de tijd dat ik weer op jacht kan gaan ben ik 17 :)
pi_129686844
Lul uit je broek halen.
pi_129686888
Als je 16 bent is er echt nog wel een supermarkt in de omgeving die je aan neemt hoor!
pi_129686932
Geef een slap handje, ipod-oortjes in als hij praat en kijk in alle getijden de leidinggevende persoon niet in de ogen aan.

Scheten en boeren worden gewaardeerd, alsmede te laat komen en agressief gedrag naar je toekomstig collega's.
Wees onvriendelijk tegen eventuele klanten en sloop alles wat los en vast zit.

Grote kans dat je dan een onvergetelijke indruk achter laat ;)
  zondag 4 augustus 2013 @ 19:10:24 #9
131148 Dondermeester
Blikskaters en gerommel!
pi_129687250
6 Sollicitaties... het is een leuk beginnetje! :7
Wie ik ben?
Wie ben jij eigenlijk????
  zondag 4 augustus 2013 @ 19:12:41 #10
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_129687327
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 19:10 schreef Dondermeester het volgende:
6 Sollicitaties... het is een leuk beginnetje! :7
Het is afschuwelijk, zeker als ik zie dat vriendinnen van het ene baantje naar het andere huppelen zonder ook maar iets van een CV achter te laten of iets van interesse te tonen.

Heb nu af en toe wel een opdracht van iemand om iets te doen, maar daar verdien ik dan eenmalig ¤40 mee. Zou graag een vast bedrag hebben dat ik kan sparen.
  zondag 4 augustus 2013 @ 19:38:48 #11
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_129688217
Je bent 16 en praat alsof je 22 bent.
Bij de Albert Heijn nemen ze je echt wel aan hoor, alsof ze alleen maar snolletjes van 14 aannemen, dan wordt het een chaos
Centrum van het universum ben ik..
  zondag 4 augustus 2013 @ 19:47:49 #12
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_129688571
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 19:38 schreef Jv1994 het volgende:
Je bent 16 en praat alsof je 22 bent.
Bij de Albert Heijn nemen ze je echt wel aan hoor, alsof ze alleen maar snolletjes van 14 aannemen, dan wordt het een chaos
Wie weet ben ik ook wel 22 maar durf ik niet toe te geven dat ik zó ver moet zakken :}
  zondag 4 augustus 2013 @ 21:38:56 #13
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_129693403
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 19:47 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Wie weet ben ik ook wel 22 maar durf ik niet toe te geven dat ik zó ver moet zakken :}
dat is weer wat anders ;)
Centrum van het universum ben ik..
pi_129694887
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:56 schreef Brannagh het volgende:
Ja, maar ik moet ook op kamers, en die financiering is naar mijn weten beetje wankelig. Rijbewijs moet ook nog geregeld worden, etc.

Baantje in richting van de studie doe ik al mn best voor: Probeer het in twee groepen te verdelen, óf iets in de horeca, of juist iets als een serieuzer baantje, secretaresse bij advocatenkantoor etc. Laatste lukt nog het beste, maar daar willen ze me ook door de weeks, en dat gaat niet lukken.

Tegen de tijd dat ik weer op jacht kan gaan ben ik 17 :)
Wat voor soort baantjes heb je tot nu toe allemaal gesolliciteerd?
En heb je al enige ervaring?
pi_129696944
Heb je wel eens voor cassiere bij de AH gesolliciteerd? Daarvoor moet je minimaal 16 zijn dus jij bent juist de goedkoopste in die categorie. Als je een meisje bent en niet heel lelijk wordt je sowieso wel aangenomen.
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:20:57 #16
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_129698829
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 22:46 schreef msacras het volgende:
Heb je wel eens voor cassiere bij de AH gesolliciteerd? Daarvoor moet je minimaal 16 zijn dus jij bent juist de goedkoopste in die categorie. Als je een meisje bent en niet heel lelijk wordt je sowieso wel aangenomen.
Kijken ze echt naar je uiterlijk?
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:31:21 #17
408292 Prion101
Facit insanus
pi_129699354
quote:
11s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:20 schreef LittleBrownie het volgende:

[..]

Kijken ze echt naar je uiterlijk?
Onderbewust altijd, zeker als ze kunnen kiezen tussen mensen...

Maar TS, als ik nou goed begrepen hebt ben je dus 16; het is niet bepaald nodig om je CV te laten zien als je solliciteert op iets als verkoopster bij een bakker. Ik kan me juist voorstellen dat ze door de overkill de keuze op iemand anders laten vallen. Direct zal je indruk wel positief zijn, maar achteraf zullen ze tot de conclusie komen dat je misschien iets te 'serieus' bent voor een dergelijk bijbaantje. CV heb je naar mijn mening echt pas nodig als je naar een baan solliciteert waar bepaalde vaardigheden of kennis voor nodig is.

Het helpt sowieso denk ik om bij bijbaantjes meer naar zo'n gesprek te gaan alsof het een kennismaking is, geen sollicitatie (in mijn ervaring, bij AH en bijbaantje op mn universiteit heeft het daardoor positief uitgepakt).

[ Bericht 22% gewijzigd door Prion101 op 04-08-2013 23:37:37 ]
pi_129700714
quote:
11s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:20 schreef LittleBrownie het volgende:

[..]

Kijken ze echt naar je uiterlijk?
Bij mijn AH wel ja...
pi_129700761
Ik weet wel een leuk bijbaantje voor je, waar een meid zoals jij goed mee kan verdienen. Heel goed.
pi_129707543
quote:
11s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:20 schreef LittleBrownie het volgende:

[..]

Kijken ze echt naar je uiterlijk?
Bij veel AH's voor de functie cassiere wel, ze willen natuurlijk leuke jonge meisjes achter de kassa en geen Anita's van 50. Dat zie je in de praktijk ook wel terug.
pi_129708353
quote:
11s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:20 schreef LittleBrownie het volgende:

[..]

Kijken ze echt naar je uiterlijk?
Onbewust altijd. Best oneerlijk, want zegt weinig over je capaciteiten. Maar wel handig, voor sommigen althans. :7
"Fear is only as deep as the mind allows."
  maandag 5 augustus 2013 @ 11:59:23 #22
408292 Prion101
Facit insanus
pi_129710085
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:55 schreef Push. het volgende:

[..]

Onbewust altijd. Best oneerlijk, want zegt weinig over je capaciteiten. Maar wel handig, voor sommigen althans. :7
Welke capaciteiten heb je dan nodig achter een kassa? Naar mijn weten kan iedereen tegenwoordig wat knopjes indrukken, hallo zeggen en geld in ontvangst nemen...
pi_129711174
Zorg dat als je een sollicitatie hebt, je kleren draagt die qua kleur matchen met de werkkleren van daar. Zo kunnen ze je al voor zich zien in werkkleding. Het klinkt misschien stom maar bij mij werkte het. :)
  maandag 5 augustus 2013 @ 12:42:27 #24
387114 supersof
eat sleep fok repeat
pi_129711348
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:56 schreef Brannagh het volgende:
Ja, maar ik moet ook op kamers, en die financiering is naar mijn weten beetje wankelig. Rijbewijs moet ook nog geregeld worden, etc.

Baantje in richting van de studie doe ik al mn best voor: Probeer het in twee groepen te verdelen, óf iets in de horeca, of juist iets als een serieuzer baantje, secretaresse bij advocatenkantoor etc. Laatste lukt nog het beste, maar daar willen ze me ook door de weeks, en dat gaat niet lukken.

Tegen de tijd dat ik weer op jacht kan gaan ben ik 17 :)
Moet je per se je rijbewijs hebben dan? Dat kan best een paar jaar wachten lijkt me?
En je kunt best bij supermarkten solliciteren. Je hebt ook nog andere afdelingen he, schoonmaken (kwaliteit heet dat), broodafdeling, deli, kassa...
Op donderdag 4 september 2014 01:55 schreef Tchock het volgende:
Sof is een balletje sarcasme omwikkeld met sarcasme in een sarcasmesausje met sarcasmesprinkles.
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:01:46 #25
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_129716133
Ik heb op van alles gesolliciteerd, bij een bakkerij, supermarkten, bij een advocatenkantoor (maar daar willen ze dan méér dan alleen paar avonden/middagen administratief werk) en diverse kleinere winkels. En Omoda, maar daar ben ik niet eens uitgenodigd voor gesprek. Ach.

Mijn werkervaring bestaat uit interviews uittypen en cupcakes bakken op bestelling :')

CV is naar mijn weten juist wél belangrijk, want wat moet je anders achterlaten? Briefje met je nummer? Word ook wel beetje verwacht volgens mij, ze vragen er altijd naar.

Kleding let ik op, vind ik heel belangrijk, haha. Maar ben niet echt heel knap, dus ik denk dat ze me daar misschien ook wel op afrekenen. Voortaan telefonische sollicitaties dan maar? :D

Was van plan om vandaag even door de stad te fietsen en bij alle mogelijke vacatures even naar binnen te hoppen, maar wegens de gigantische hoeveelheden knoflook in mijn lunch stel ik dat uit naar morgen.
pi_129716638
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:59 schreef Prion101 het volgende:

[..]

Welke capaciteiten heb je dan nodig achter een kassa? Naar mijn weten kan iedereen tegenwoordig wat knopjes indrukken, hallo zeggen en geld in ontvangst nemen...
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:59 schreef Prion101 het volgende:

[..]

Welke capaciteiten heb je dan nodig achter een kassa? Naar mijn weten kan iedereen tegenwoordig wat knopjes indrukken, hallo zeggen en geld in ontvangst nemen...
Ging over sollicitaties in het algemeen, Einstein.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  PR en moderator maandag 5 augustus 2013 @ 15:29:02 #27
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_129716934
Vraag overal om een sollicitatieformulier, laat overal je CV achter (op meer dan 6 plekken, dus), lever het liefst dezelfde dag nog het sollicitatieformulier in.
En bel erachteraan als je bijv na een week nog niks gehoord hebt.

Dat bellen lijkt heel opdringerig, maar ga ervanuit dat ze 50 sollicitatieformulieren in de map hebben, en degene die écht interesse toont door erachteraan te bellen valt dan veel meer op.

Ik had vorig jaar op 20 plekken m'n cv en sollicitatieformulier ingeleverd, toen begon ik met bellen. Gelijk de eerste die ik terugbelde, kon ik paar dagen daarna op gesprek komen, en een week later aan de slag :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 5 augustus 2013 @ 16:27:48 #28
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_129719046
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:29 schreef Moira. het volgende:
Vraag overal om een sollicitatieformulier, laat overal je CV achter (op meer dan 6 plekken, dus), lever het liefst dezelfde dag nog het sollicitatieformulier in.
En bel erachteraan als je bijv na een week nog niks gehoord hebt.

Dat bellen lijkt heel opdringerig, maar ga ervanuit dat ze 50 sollicitatieformulieren in de map hebben, en degene die écht interesse toont door erachteraan te bellen valt dan veel meer op.

Ik had vorig jaar op 20 plekken m'n cv en sollicitatieformulier ingeleverd, toen begon ik met bellen. Gelijk de eerste die ik terugbelde, kon ik paar dagen daarna op gesprek komen, en een week later aan de slag :Y
Top! Gewoon keihard erachteraan dus.
pi_129719308
Ik ken het gevoel wel een beetje, heb toen ik 16-17 was ook veel moeten solliciteren en werd nergens aangenomen. :N
Vervolgens vroeg een goede vriend of ik nog werk wilde hebben, want hij was chef-kok in een restaurant vlakbij en hij nam mij aan omdat ik een vriend ben, handig dus. Ondertussen nog vakantiewerk bij m'n pa in de fabriek gedaan, dat was erg zwaar maar verdiende op m'n zeventiende best aardig. En nog in een vuurwerkwinkel gewerkt, daar kwam ik als verkoopadviseur binnen door gewoon een mailtje te sturen en uit te leggen dat ik de nodige kennis over vuurwerk heb. Voila, drie baantjes gehad, en ik ben ook niet de knapste persoon op aarde of iets dergelijks.

Een aantal weken geleden solliciteerde ik op een baan en daarvoor kreeg ik telefonische interviews en online tests, alles gehaald en 3 september emigreer ik naar Portugal voor een baan in Lissabon. Ik ben nu ook pas 18 dus hopelijk kan ik je een beetje 'inspireren.' :P

Succes!
  maandag 5 augustus 2013 @ 18:39:17 #30
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_129723960
quote:
2s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:35 schreef Toto69 het volgende:
Ik ken het gevoel wel een beetje, heb toen ik 16-17 was ook veel moeten solliciteren en werd nergens aangenomen. :N
Vervolgens vroeg een goede vriend of ik nog werk wilde hebben, want hij was chef-kok in een restaurant vlakbij en hij nam mij aan omdat ik een vriend ben, handig dus. Ondertussen nog vakantiewerk bij m'n pa in de fabriek gedaan, dat was erg zwaar maar verdiende op m'n zeventiende best aardig. En nog in een vuurwerkwinkel gewerkt, daar kwam ik als verkoopadviseur binnen door gewoon een mailtje te sturen en uit te leggen dat ik de nodige kennis over vuurwerk heb. Voila, drie baantjes gehad, en ik ben ook niet de knapste persoon op aarde of iets dergelijks.

Een aantal weken geleden solliciteerde ik op een baan en daarvoor kreeg ik telefonische interviews en online tests, alles gehaald en 3 september emigreer ik naar Portugal voor een baan in Lissabon. Ik ben nu ook pas 18 dus hopelijk kan ik je een beetje 'inspireren.' :P

Succes!
Gaaf! Voor wat voor soort baantje verlaat je dit kleffe kikkerlandje?

Je moet het inderdaad meestal van connecties hebben, voor zover ik weet komen de meeste leeftijdsgenoten ook binnen omdat ze 'kennisje van'zijn. Helaas heb ik dat niet, dus gewoon mn best doen dan maar.

Kreeg net de tip van een buurvrouw om een leuke brief met een open sollicitatie, pasfoto en CV naar bepaalde winkels te sturen, omdat ze dan zien hoe je eruit ziet, en op de een of andere manier dan toch eerder geneigd zijn om je aan te nemen dan alleen met een CV en brief of wat dan ook. Nu nog op de foto durven... :')
pi_129724038
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 18:39 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Gaaf! Voor wat voor soort baantje verlaat je dit kleffe kikkerlandje?

Je moet het inderdaad meestal van connecties hebben, voor zover ik weet komen de meeste leeftijdsgenoten ook binnen omdat ze 'kennisje van'zijn. Helaas heb ik dat niet, dus gewoon mn best doen dan maar.

Kreeg net de tip van een buurvrouw om een leuke brief met een open sollicitatie, pasfoto en CV naar bepaalde winkels te sturen, omdat ze dan zien hoe je eruit ziet, en op de een of andere manier dan toch eerder geneigd zijn om je aan te nemen dan alleen met een CV en brief of wat dan ook. Nu nog op de foto durven... :')
Technische klantenservice voor Philips in Lissabon :) helemaal prima dus.

En connecties zijn een pre, maar absoluut geen must, als je begrijpt wat ik bedoel. Gewoon blijven solliciteren. En onthoud, een beller is sneller! Bel gerust een bedrijf op en toon je interesse, mailen nemen ze vaak minder 'serieus' dan bellen, omdat ze wel meer sollicitaties krijgen natuurlijk.

Tevens is de tip van je buurvrouw inderdaad een goede. Zo stel je jezelf kandidaat voor meerdere opties tegelijk en er hoeft natuurlijk maar één winkel/bedrijf interesse in je te hebben ;) en om die foto moet je je absoluut geen zorgen maken tenzij je eruitziet als shrek, maar dat kan ik me lastig voorstellen.
  maandag 5 augustus 2013 @ 18:49:39 #32
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_129724272
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 18:42 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Technische klantenservice voor Philips in Lissabon :) helemaal prima dus.

En connecties zijn een pre, maar absoluut geen must, als je begrijpt wat ik bedoel. Gewoon blijven solliciteren. En onthoud, een beller is sneller! Bel gerust een bedrijf op en toon je interesse, mailen nemen ze vaak minder 'serieus' dan bellen, omdat ze wel meer sollicitaties krijgen natuurlijk.

Tevens is de tip van je buurvrouw inderdaad een goede. Zo stel je jezelf kandidaat voor meerdere opties tegelijk en er hoeft natuurlijk maar één winkel/bedrijf interesse in je te hebben ;) en om die foto moet je je absoluut geen zorgen maken tenzij je eruitziet als shrek, maar dat kan ik me lastig voorstellen.
Klinkt heel leuk, knap dat je dat op je 18e al voor elkaar hebt! Gefeliciteerd :)

Maar wanneer moet je bellen? Ik kan me indenken dat als ik bij een pub heb gesolliciteerd, ze er niet om staan te springen om 10 minuten met mij aan de telefoon te praten of wat dan ook terwijl er veel mensen zitten te wachten. En kan dat überhaupt als eerste 'sollicitatie'? Moet je het aankondigen?

Ben echt ontzettend onervaren op dat gebied, sorry :$
pi_129724363
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 18:49 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Klinkt heel leuk, knap dat je dat op je 18e al voor elkaar hebt! Gefeliciteerd :)

Maar wanneer moet je bellen? Ik kan me indenken dat als ik bij een pub heb gesolliciteerd, ze er niet om staan te springen om 10 minuten met mij aan de telefoon te praten of wat dan ook terwijl er veel mensen zitten te wachten. En kan dat überhaupt als eerste 'sollicitatie'? Moet je het aankondigen?

Ben echt ontzettend onervaren op dat gebied, sorry :$
Bedankt :) tja, een talenknobbel wil nogal helpen. :P

Ehm tja, het hangt af van het soort werk inderdaad. Maar stel deze case voor: jij loopt ergens in de stad rond en ziet een briefje hangen met: "caissières gezocht". En daaronder een telefoonnummer en een mail adres. Dan kan je dus gerust gaan bellen om je interesse te tonen en een sollicitatie te doen. Het eerste telefonische gesprek moet je beschouwen als een kennismakingsgesprek en dus niet als de echte sollicitatie. Mocht dat gesprek gewoon normaal verlopen en jouw profiel past binnen hun wensen, dan krijg jij vaak wel een sollicitatiegesprek aangeboden. Nou, en dan is het aan jou om te vertellen waarom ze jóu moeten kiezen en niet Anita van verderop. :P

Geen probleem, vraag zo veel je wilt!
pi_129724492
Oh voor ik het vergeet, ik wil ook best eens naar je CV kijken voor je. :Y
  maandag 5 augustus 2013 @ 18:59:55 #35
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_129724567
quote:
2s.gif Op maandag 5 augustus 2013 18:53 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Bedankt :) tja, een talenknobbel wil nogal helpen. :P

Ehm tja, het hangt af van het soort werk inderdaad. Maar stel deze case voor: jij loopt ergens in de stad rond en ziet een briefje hangen met: "caissières gezocht". En daaronder een telefoonnummer en een mail adres. Dan kan je dus gerust gaan bellen om je interesse te tonen en een sollicitatie te doen. Het eerste telefonische gesprek moet je beschouwen als een kennismakingsgesprek en dus niet als de echte sollicitatie. Mocht dat gesprek gewoon normaal verlopen en jouw profiel past binnen hun wensen, dan krijg jij vaak wel een sollicitatiegesprek aangeboden. Nou, en dan is het aan jou om te vertellen waarom ze jóu moeten kiezen en niet Anita van verderop. :P

Geen probleem, vraag zo veel je wilt!
Jaloers, ik antwoord met 'Oui' als ik in Duitsland op vakantie ben :')

Maar als er niks hangt? Stel, ik wil dólgraag ergens werken, maar op dat moment vragen ze niemand. Is het dan brutaal om te bellen?

Ook ongemakkelijk, ik heb een naam die zowel voor jongens als meisjes is :$ Dus straks bel ik en dan denken ze dat ik een man ben :$

Ik vind het niet moeilijk om mensen te overtuigen waarom ik beter ben dan iemand anders, of waarom ze mij zouden moeten aannemen. Kan verschrikkelijk goed toneelstukjes opvoeren en vind dat ook leuk. Gaat gemakkelijk, maar juist op het moment dat ik het gevoel heb dat het goed ga, dan hoor ik er niks meer van?

"Waarom zouden we juist jou moeten aannemen voor deze baan?"
"Mijn toekomstige studie houdt zich bezig met voeding en de zakelijke aspecten ervan. Omdat het me heel fijn lijkt om daar al een beetje ervaring mee te hebben, én ik zelf ook dol ben op zuivere voeding van goede kwaliteit lijkt het me heel leuk om voor u in deze bakkerij te werken."

Vrouwke super enthousiast, stelde me voor aan andere medewerkers, en zou me na het weekend mailen. Níks. Uiteindelijk maar gebeld, was ze te druk, een keer langsgeweest maar ze was er nog niet uit. Daarna, na ongeveer 2 weken na gesprek kreeg ik mailtje dat ik het kon shaken.

Bah.
  maandag 5 augustus 2013 @ 19:00:38 #36
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_129724600
quote:
2s.gif Op maandag 5 augustus 2013 18:57 schreef Toto69 het volgende:
Oh voor ik het vergeet, ik wil ook best eens naar je CV kijken voor je. :Y
Hoeft niet, lang leve CV Wizard :)
pi_129724785
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 18:59 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Jaloers, ik antwoord met 'Oui' als ik in Duitsland op vakantie ben :')

Maar als er niks hangt? Stel, ik wil dólgraag ergens werken, maar op dat moment vragen ze niemand. Is het dan brutaal om te bellen?

Ook ongemakkelijk, ik heb een naam die zowel voor jongens als meisjes is :$ Dus straks bel ik en dan denken ze dat ik een man ben :$

Ik vind het niet moeilijk om mensen te overtuigen waarom ik beter ben dan iemand anders, of waarom ze mij zouden moeten aannemen. Kan verschrikkelijk goed toneelstukjes opvoeren en vind dat ook leuk. Gaat gemakkelijk, maar juist op het moment dat ik het gevoel heb dat het goed ga, dan hoor ik er niks meer van?

"Waarom zouden we juist jou moeten aannemen voor deze baan?"
"Mijn toekomstige studie houdt zich bezig met voeding en de zakelijke aspecten ervan. Omdat het me heel fijn lijkt om daar al een beetje ervaring mee te hebben, én ik zelf ook dol ben op zuivere voeding van goede kwaliteit lijkt het me heel leuk om voor u in deze bakkerij te werken."

Vrouwke super enthousiast, stelde me voor aan andere medewerkers, en zou me na het weekend mailen. Níks. Uiteindelijk maar gebeld, was ze te druk, een keer langsgeweest maar ze was er nog niet uit. Daarna, na ongeveer 2 weken na gesprek kreeg ik mailtje dat ik het kon shaken.

Bah.
Dat is erg lullig wat je nu schrijft.
Je noemt een aantal punten, ik zal het per punt beantwoorden. :P

- "Is het brutaal om te bellen als er niks hangt?"

Nee zeker niet, sterker nog dat is alleen maar goed! Ze zullen je naam noteren en terugbellen als ze wél iemand nodig hebben, en wie weet bellen ze je na een paar weken alsnog wel!

- Een naam die voor zowel jongens als meisjes kan dient ook geen enkel probleem te zijn. Jouw stem zal vast wel meisjesachtig klinken en dus weten ze dat je een meisje bent. Zo niet, pech. Gelukkig is de emancipatie een heel eind gekomen en gaat het ze weinig uitmaken of je nou een plassertje hebt of niet. :P (beetje vaag verwoord, maar anders kom ik wel heel bejaard over ;( )

- Dat je er niks meer van hoort is lullig, maar wel begrijpelijk. Bedrijven krijgen zó veel sollicitaties binnen dat ze het spoor soms zelf ook bijster raken. Het is erg lullig, maar trek het je vooral niet aan en ga door met je zoektocht.

- Hoe jij dat verwoordt qua je toekomstige studie is een groot pluspunt. Ik heb voor mij sollicitatiegesprekken voor Lissabon ook heel duidelijk gezegd dat ik ervaring op wil doen voor mijn studie volgend jaar, leraar Engels. Ze waren daar heel positief over, dat ik zo goed wist wat ik wilde doen. Vermeld dat dus ook altijd!

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:00 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Hoeft niet, lang leve CV Wizard :)
Dat is ook een prima alternatief ja. :)
  maandag 5 augustus 2013 @ 19:07:37 #38
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_129724869
quote:
2s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:05 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dat is erg lullig wat je nu schrijft.
Je noemt een aantal punten, ik zal het per punt beantwoorden. :P

- "Is het brutaal om te bellen als er niks hangt?"

Nee zeker niet, sterker nog dat is alleen maar goed! Ze zullen je naam noteren en terugbellen als ze wél iemand nodig hebben, en wie weet bellen ze je na een paar weken alsnog wel!

- Een naam die voor zowel jongens als meisjes kan dient ook geen enkel probleem te zijn. Jouw stem zal vast wel meisjesachtig klinken en dus weten ze dat je een meisje bent. Zo niet, pech. Gelukkig is de emancipatie een heel eind gekomen en gaat het ze weinig uitmaken of je nou een plassertje hebt of niet. :P (beetje vaag verwoord, maar anders kom ik wel heel bejaard over ;( )

- Dat je er niks meer van hoort is lullig, maar wel begrijpelijk. Bedrijven krijgen zó veel sollicitaties binnen dat ze het spoor soms zelf ook bijster raken. Het is erg lullig, maar trek het je vooral niet aan en ga door met je zoektocht.

- Hoe jij dat verwoordt qua je toekomstige studie is een groot pluspunt. Ik heb voor mij sollicitatiegesprekken voor Lissabon ook heel duidelijk gezegd dat ik ervaring op wil doen voor mijn studie volgend jaar, leraar Engels. Ze waren daar heel positief over, dat ik zo goed wist wat ik wilde doen. Vermeld dat dus ook altijd!

[..]

Dat is ook een prima alternatief ja. :)
In ieder geval heel erg bedankt, ik ga er mee aan de slag. Zo even lijstje maken met waar ik graag zou willen werken en daar morgen achteraan bellen. Of is het dan slimmer om langs te gaan? Hmm?

Zal de goede punten dan onthouden, en dan is het op hoop van zegen. Jij heel veel succes in Lissabon!
pi_129724978
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:07 schreef Brannagh het volgende:

[..]

In ieder geval heel erg bedankt, ik ga er mee aan de slag. Zo even lijstje maken met waar ik graag zou willen werken en daar morgen achteraan bellen. Of is het dan slimmer om langs te gaan? Hmm?

Zal de goede punten dan onthouden, en dan is het op hoop van zegen. Jij heel veel succes in Lissabon!
Langsgaan > Bellen. Dan zien ze meteen wie je bent en zoals ik al eerder zei, ze zien dat je de moeite doet en dat waarderen ze bijna altijd wel. Gewoon langsgaan dus, of in ieder geval even bellen. Niet denken dat je ongewenst bent of iets dergelijks, want er zijn echt wel meer mensen die dat zo doen. :Y

Komt uiteindelijk vast wel goed. En anders vraag ik in Lissabon wel even of ze nog iemand zoeken :D bedankt!
  maandag 5 augustus 2013 @ 19:12:39 #40
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_129725064
quote:
2s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:10 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Langsgaan > Bellen. Dan zien ze meteen wie je bent en zoals ik al eerder zei, ze zien dat je de moeite doet en dat waarderen ze bijna altijd wel. Gewoon langsgaan dus, of in ieder geval even bellen. Niet denken dat je ongewenst bent of iets dergelijks, want er zijn echt wel meer mensen die dat zo doen. :Y

Komt uiteindelijk vast wel goed. En anders vraag ik in Lissabon wel even of ze nog iemand zoeken :D bedankt!
Dankje :) Hoop echt heel erg dat het allemaal helpt, en anders zal ik hier later ook nog wel iets aan hebben.

Helaas, eerst school :(
pi_129725124
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:12 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Dankje :) Hoop echt heel erg dat het allemaal helpt, en anders zal ik hier later ook nog wel iets aan hebben.

Helaas, eerst school :(
Komt echt wel goed joh, niet zo onzeker, wees juist zeker van jezelf, dan nemen ze je eerder aan want onzekerheid straal je ook zeker uit. (Of zekerheid)

En inderdaad eerst je school afmaken voor je vervolgopleiding. Nu weet ik niet welk niveau je doet maar het kan voor een bijbaantje zelfs al gaan schelen of je straks een havo, vwo, of vmbo diploma hebt.
  maandag 5 augustus 2013 @ 19:17:10 #42
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_129725260
quote:
2s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:13 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Komt echt wel goed joh, niet zo onzeker, wees juist zeker van jezelf, dan nemen ze je eerder aan want onzekerheid straal je ook zeker uit. (Of zekerheid)

En inderdaad eerst je school afmaken voor je vervolgopleiding. Nu weet ik niet welk niveau je doet maar het kan voor een bijbaantje zelfs al gaan schelen of je straks een havo, vwo, of vmbo diploma hebt.
Tijdens gesprek zelf ben ik niet onzeker, dan is het gewoon een toneelstukje opvoeren. Het is meer ervoor en erna. Ben ik knap genoeg? Heb ik juiste kleding aan? Gaan ze rare vragen stellen? Geen zenuwen, heb ik nooit last van, maar meer zorgen.

Ga nu havo doen, maar op mijn CV staat met trots dat ik 4 jaar lang tweetalig VWO heb gedaan. Én mijn FCE diploma heb. Bam.
pi_129725355
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:17 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Tijdens gesprek zelf ben ik niet onzeker, dan is het gewoon een toneelstukje opvoeren. Het is meer ervoor en erna. Ben ik knap genoeg? Heb ik juiste kleding aan? Gaan ze rare vragen stellen? Geen zenuwen, heb ik nooit last van, maar meer zorgen.

Ga nu havo doen, maar op mijn CV staat met trots dat ik 4 jaar lang tweetalig VWO heb gedaan. Én mijn FCE diploma heb. Bam.
Nou ja een toneelstukje lijkt me ook niet helemaal goed, je moet wel gewoon jezelf zijn natuurlijk. :P
Of je knap bent doet er niet toe. Zolang je maar verzorgd bent. Daar valt kleding ook onder, maar je hoeft echt geen fotomodel te zijn voor een baantje. Tweetalig vwo is natuurlijk een mooi plusje. En een FCE diploma ook! Ik heb zelf een BBC public speaking awards certificaat. Heb ook nog in de krant gestaan omdat ik daaraan meedeed van school uit, en ik heb dat ook in mijn CV gezet. En nou ja, ik heb ook in mijn CV gezet dat ik een eigen boek gepubliceerd heb dat ook gewoon te koop is in twee webshops. Allemaal extra puntjes dus erg verstandig. :Y
  maandag 5 augustus 2013 @ 19:21:16 #44
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_129725442
quote:
2s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:19 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Nou ja een toneelstukje lijkt me ook niet helemaal goed, je moet wel gewoon jezelf zijn natuurlijk. :P
Of je knap bent doet er niet toe. Zolang je maar verzorgd bent. Daar valt kleding ook onder, maar je hoeft echt geen fotomodel te zijn voor een baantje. Tweetalig vwo is natuurlijk een mooi plusje. En een FCE diploma ook! Ik heb zelf een BBC public speaking awards certificaat. Heb ook nog in de krant gestaan omdat ik daaraan meedeed van school uit, en ik heb dat ook in mijn CV gezet. En nou ja, ik heb ook in mijn CV gezet dat ik een eigen boek gepubliceerd heb dat ook gewoon te koop is in twee webshops. Allemaal extra puntjes dus erg verstandig. :Y
Nee, meer gewoon constante glimlach en beetje kwaliteiten overdrijven, heel geinteresseerd overkomen en dergelijke.

Dat is helemaal goed natuurlijk! Heb de laatste jaren mijn uitspraak een beetje laten verslonzen, maar ik zou het goed moeten kunnen.

Goed boek?
pi_129725561
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:21 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Nee, meer gewoon constante glimlach en beetje kwaliteiten overdrijven, heel geinteresseerd overkomen en dergelijke.

Dat is helemaal goed natuurlijk! Heb de laatste jaren mijn uitspraak een beetje laten verslonzen, maar ik zou het goed moeten kunnen.

Goed boek?
Oh ja dat herken ik wel, gewoon overdrijven ja. :P

Engels is gewoon een groot voordeel, zeker als je het echt goed kunt en later internationaal wilt gaan werken zoals ik dus ga doen.

Mwah, als ik er een ISBN op gooi en hem op bol.com zet wordt het wel interessanter ja. Hij heeft ook nog in de krant gestaan hier en heb wel leuke reacties gehad. Maar goed, ik bedoelde meer dat het een pluspunt is, niet om mijn boek te promoten. :D
  maandag 5 augustus 2013 @ 19:28:04 #46
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_129725696
quote:
2s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:24 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Oh ja dat herken ik wel, gewoon overdrijven ja. :P

Engels is gewoon een groot voordeel, zeker als je het echt goed kunt en later internationaal wilt gaan werken zoals ik dus ga doen.

Mwah, als ik er een ISBN op gooi en hem op bol.com zet wordt het wel interessanter ja. Hij heeft ook nog in de krant gestaan hier en heb wel leuke reacties gehad. Maar goed, ik bedoelde meer dat het een pluspunt is, niet om mijn boek te promoten. :D
Alle kleine dingetjes doen er uiteindelijk wel toe. Ik heb ooit in groep 8 een wedstrijd gewonnen van Kidz in Bizz ofzo, spulletjes inkopen bij wereldwinkel en verkopen met winst. Heb ik toen zo idioot goed gedaan dat de 'opdrachtgever' van de ABN Amro echt zo verbaasd was dat hij me zijn visitekaartje heeft gegeven, 'voor het geval dat'. Helaas woon ik daar niet meer :/
pi_129725769
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:28 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Alle kleine dingetjes doen er uiteindelijk wel toe. Ik heb ooit in groep 8 een wedstrijd gewonnen van Kidz in Bizz ofzo, spulletjes inkopen bij wereldwinkel en verkopen met winst. Heb ik toen zo idioot goed gedaan dat de 'opdrachtgever' van de ABN Amro echt zo verbaasd was dat hij me zijn visitekaartje heeft gegeven, 'voor het geval dat'. Helaas woon ik daar niet meer :/
Dat is wel erg jammer dan ja :N, maar alle kleine dingetjes helpen inderdaad, dat heb ik zelf gemerkt. Ik had ook gesolliciteerd op een baan in Belfast, maar toen kreeg ik die in Lissabon dus al. Het bedrijf uit Belfast mailde me met de vraag of ik hen in gedachten wilde houden voor in de toekomst. Zeer positief dus. Als ik wil kan ik dus na Portugal zo naar Noord-Ierland gaan, maar of ik dat doe weet ik nog niet want ik wil wel graag studeren volgend jaar.
  maandag 5 augustus 2013 @ 19:31:06 #48
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_129725813
quote:
2s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:30 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dat is wel erg jammer dan ja :N, maar alle kleine dingetjes helpen inderdaad, dat heb ik zelf gemerkt. Ik had ook gesolliciteerd op een baan in Belfast, maar toen kreeg ik die in Lissabon dus al. Het bedrijf uit Belfast mailde me met de vraag of ik hen in gedachten wilde houden voor in de toekomst. Zeer positief dus. Als ik wil kan ik dus na Portugal zo naar Noord-Ierland gaan, maar of ik dat doe weet ik nog niet want ik wil wel graag studeren volgend jaar.
Belfast :o
Dus, hoe ben je überhaupt in die sector terecht gekomen?
pi_129725866
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:31 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Belfast :o
Dus, hoe ben je überhaupt in die sector terecht gekomen?
Belfast ja :P
Nou ja, ik ging gewoon googlen naar "search jobs abroad" en kwam op allerlei vacatures terecht. Vaak klantenservice met vloeiend Engels en Nederlands. Dat bezit ik beide dus dan maak je een goede kans. :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')