Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)log_in_Italie__.htmlquote:"Burgeroorlog in Italië" ROME - De centrumrechtse partij Volk van de Vrijheid (PDL) heeft voor zondagavond opgeroepen tot een betoging in Rome tegen de veroordeling van haar leider Silvio Berlusconi. De ex-premier van Italië was donderdag door de Hoge Raad definitief veroordeeld tot 4 jaar cel wegens belastingfraude.
De PDL oefende sindsdien druk uit op president Giorgio Napolitano om Berlusconi gratie te verlenen. De hoogbejaarde oud-communist wil daar echter niet van weten. PDL-coördinator Sandro Bondi waarschuwde daarop zaterdag voor een „burgeroorlog” in Italië. Het staatshoofd stelde daarop in een verklaring dat dit soort uitlatingen „onverantwoord” zijn.
Premier Enrico Letta schoot Napolitano te hulp: centrumrechts moet het staatshoofd niet op een „ongepaste en afperserige manier” betrekken bij de justitiële problemen van Berlusconi. Volgens Italiaanse media proberen Letta en Napolitano echter de spanningen niet al te hoog op te laten lopen. Beiden hechten in het belang van de politieke stabiliteit van het land aan de voortzetting van de brede coalitie, waarin PDL en Letta's centrumlinkse PD de belangrijkste partijen zijn. Die werd na de verkiezingen in februari met veel moeite geformeerd.
Italië gaat gebukt onder een zware economische crisis. Napolitano zit daarom niet te wachten een situatie waarin hij vervroegde verkiezingen moet uitschrijven.
Vind ik een beetje overdreven, ruïnes daar worden ook massaal bezocht.quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:24 schreef Jellereppe02 het volgende:
Wat een gekken. (Politieke) burgeroorlog in Italië? Het laatste lijkt mij sterk, maar ik zou het zonde vinden van al het cultureel erfgoed dat in Italië gelegen zit. Het zou een verlies zijn voor de hele mensheid als dat verloren ging. Om nog maar niet te spreken over de mensenlevens.
Ik zag gisteren een stukje over het culturele erfgoed Pompeï en hoe daar mee wordt omgegaan.quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:24 schreef Jellereppe02 het volgende:
Wat een gekken. (Politieke) burgeroorlog in Italië? Het laatste lijkt mij sterk, maar ik zou het zonde vinden van al het cultureel erfgoed dat in Italië gelegen zit. Het zou een verlies zijn voor de hele mensheid als dat verloren ging. Om nog maar niet te spreken over de mensenlevens.
Je keert de zaak om: omdat wij zo nodig met het "Euro-project" (een eufemisme voor zelfverrijking en dictatuur) meedoen, brengen wij onszelf in gevaar omdat er landen "meedoen" als Italië, Griekenland, Portugal, Roemenië, Bulgarije, Frankrijk, enzquote:Op zondag 4 augustus 2013 15:03 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)log_in_Italie__.html
En dit land zit bij de EU.Dit land brengt het hele Euro-project in gevaar.
Goede zaak dusquote:Op zondag 4 augustus 2013 15:03 schreef sonnyspek het volgende:
) Dit land brengt het hele Euro-project in gevaar.
Ik zou zeggen: ja mits..quote:
Ho ho, niet helemaalquote:Op zondag 4 augustus 2013 15:31 schreef Hyperdude het volgende:
Italië heeft nog nooit een oorlog gewonnen.![]()
Zal het met die burgeroorlog ook wel meevallen; alle soldaten moeten om 1900 toch thuis bij Mama aan de pasta zitten
In Nederland is opruiing tot het plegen van tot gewelddadig optreden tegen het openbaar gezag ook strafbaar (art. 131 e.v., WvS). Vraag me af of ze in Italie ook een bepaling als deze hebben.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:26 schreef arjan1212 het volgende:
Een oproep tot een bankrun is wel strafbaar.
Bummerquote:Op zondag 4 augustus 2013 19:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Ho ho, niet helemaal...ja, was even zoeken.
![]()
http://www.krijgsmacht.nl(...)nse-oorlog-1911-1912
omdat hij nu toch ook inziet dat zijn macht tanende is ?quote:Op maandag 5 augustus 2013 06:18 schreef arjan1212 het volgende:
Nee, dat geld voor iedereen die 70 of ouder is, in Italie.
Silvio zei verder dat zijn partij het kabinet blijft steunen, dus die bewering van 'burgeroorlog' slaat helemaal nergens op.
De anni di piombi liggen nog niet zo ver achter ons, maar lijken nu al vergeten??quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:24 schreef Jellereppe02 het volgende:
Ik meen van de week gelezen te hebben dat een Italiaanse miljardair het opknappen/preserveren van Pompeï uit eigen zak wilde betalen, maar dat de goedkeuring hiervoor door bureaucratie vertraagd is.quote:Op zondag 4 augustus 2013 17:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik zag gisteren een stukje over het culturele erfgoed Pompeï en hoe daar mee wordt omgegaan.![]()
Zo erg dat de UNESCO dreigt om het van de lijst te gaan halen....wat dat betreft wordt er ook zonder oorlog al een hoop vernield.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |