quote:J.Medema, oud-hoofd toxicologische dienst TNO zei bij NOVA dat woord voor woord in dat raport allang bekend was.Hij bevestigde tevens dat er geen harde bewijzen zijn.
Op dinsdag 24 september 2002 22:49 schreef G1Ace het volgende:
het was niet bekend dat saddam uit afrika uranuim probeerde te importeren
bepaalde sites dat werden gebruikt, waren wel bekend, echter werd gedacht dat ze niet meer werden gebruikt
Het was bekend dat Irak probeerde om uranuimverrijkings materiaal te kopen, alleen hier is het gedetaileerder dan wat cheney zei.
Niet echt eyeshockers, maar wel veel gedetaileerde werken (wel, de 1000km missile was wel een shock)
quote:bron
Brits dossier over Irak bevat niets nieuws
De voormalige Britse minister van Defensie, Peter Kilfoyle, vatte zijn kritiek kernachtig samen met ,,niets nieuws''. Een commentator van de Britse omroep BBC constateerde dat het dossier slechts een samenvatting is van wat al langer bekend is over het Iraakse wapenarsenaal.Het Belgische onderzoeksbureau voor vrede en veiligheid (GRIP) zei dat het rapport ,,geen enkel concreet bewijs'' bevat en dat het slechts bevestigt wat eerder het gezaghebbende International Institute for Strategic Studies (IISS) en de Amerikaanse geheime dienst CIA al eerder meldden. Het rapport rept niet over een relatie tussen Irak en het terreurnetwerk al-Qaeda.
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 24-09-2002 23:32]
quote:Leuk geprobeerd, alleen is Rusland het grootste olieproducerende land dat niet bij de OPEC hoort.
Op dinsdag 24 september 2002 21:13 schreef Basp1 het volgende:uitleg over Olie
Als je goed opgelet had dan wist je wel dat de VS net partners zoeken met olie die niet tot de OPEC behoren.
quote:Volgens mij zei ie eerder dat "de nieuwe dingen op een half A4-tje pasten".
Op dinsdag 24 september 2002 23:19 schreef schatje het volgende:[..]
J.Medema, oud-hoofd toxicologische dienst TNO zei bij NOVA dat woord voor woord in dat raport allang bekend was.Hij bevestigde tevens dat er geen harde bewijzen zijn.
Dat kan wel zo zijn, maar het blijft een offieciele bevestiging van de vele dingen die over de wapens van Irak de ronde deden.
Bovendien, wat is eigenlijk het argument waarmee Irak zijn gelijk haalt in deze kwestie? Het is de fout van Clinton ( en Major) die een te laks beleid ten opzicht van Irak hebben gevoerd, waardoor we het als normaal zijn gaan beschouwen dat ze verder werken aan die wapens.
Er is niet 1 argument om de productie van die wapens te rechtvaardigen.
Toch merkwaardig he, journalisten mogen wel op die sites gaan kijken maar wapeninspecteurs niet.
Ze hebben niks te verbergen, gaan onvoorwaardelijk meewerken en toegang veschaffen tot alle sites, maar een resolutie die dat bevestigt kan dan weer niet. Hoe stom denken ze dat we zijn?
en bovendien ben ik het beu om voor zionist uitgescholden te worden, waar slaat dat nou op?
quote:Neen!
Op dinsdag 24 september 2002 23:37 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Volgens mij zei ie eerder dat "de nieuwe dingen op een half A4-tje pasten".
quote:Er werd ook gezegd in NOVA dat het raport volgens militaire analisten een onvoldoende basis heeft om Irak aan te vallen.
Er is niet 1 argument om de productie van die wapens te rechtvaardigen.
Maar wanneer Irak op dergelijke gronden wordt aangevallen, dan moet de VS ook consequent zijn, om geloofwaardig te blijven.
*kuch*
Dat betekent dus alle dictaturen aanvallen waar de bevolking onderdrukt wordt zoals Saudi-Arabie, alle landen met massavernietingswapens te grazen nemen zoals Pakistan.
quote:
en bovendien ben ik het beu om voor zionist uitgescholden te worden, waar slaat dat nou op?
quote:Volgens mij Ja hoor.
Op woensdag 25 september 2002 00:01 schreef schatje het volgende:[..]
Neen!
quote:Die toxicoloog zei letterlijk dat ie geen militair deskundige was, zoals het een goede wetenschapper beaamt.
Er werd ook gezegd in NOVA dat het raport volgens militaire analisten een onvoldoende basis heeft om Irak aan te vallen.
En wat was de conclusie over Blair en wapeninspecties, misschien dat we het daar wel over eens kunnen zijn?
quote:jah
Maar wanneer Irak op dergelijke gronden wordt aangevallen, dan moet de VS ook consequent zijn, om geloofwaardig te blijven.
quote:Helaas, geen VN-resoluties in combinatie met massavernietigingswapens en onderdrukking, plus een dreiging voor de VS op middellange termijn.
Dat betekent dus alle dictaturen aanvallen waar de bevolking onderdrukt wordt zoals Saudi-Arabie, alle landen met massavernietingswapens te grazen nemen zoals Pakistan.
Gronden zijn dus niet helemaal hetzelfde.
quote:Zei de Iraakse minister van Cultuur vandaag ook weer. Eerder hadden de minister van BuZa, Aziz en de grote oom zelf dit ook al gezegd.![]()
quote:Ik heb het op tape staan, kijk morgen nog wel even voor de zekerheid.
Op woensdag 25 september 2002 00:10 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Volgens mij Ja hoor.
We hebben het over de TNO-toxicoloog die heden avond bij Nova zat?
quote:Sorry, degene die het interview afnam zei die uitspraak en vroeg een reactie daarop.
Die toxicoloog zei letterlijk dat ie geen militair deskundige was, zoals het een goede wetenschapper beaamt.
De rest ga ik morgen wel op in.
Slaapjes doen, trusten!
quote:De mijne ook. Heb je inhoudelijk ook nog wat toe te voegen aan dit topic?
Op woensdag 25 september 2002 12:25 schreef Sidekick het volgende:
Mijn signature zegt genoeg.
Vandaag in de The Times:
http://www.foxnews.com/story/0,2933,64007,00.html
Iraqi agents have been scouring countries across Africa for uranium to help Saddam Hussein to build nuclear weapons, The Times has learned.
The dossier released by the government Tuesday noted in passing that Baghdad had recently tried to acquire "significant quantities of uranium from Africa." But what it left out was evidence supplied to the Cabinet Office's Joint Intelligence Committee (JIC) showing that Saddam's agents have secretly visited a number of African countries, 13 of which have uranium as a natural resource.
Op woensdag 25 september 2002 00:10 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Volgens mij Ja hoor.
quote:Je bedoelt dat Blair niet uit is op oorlog??
En wat was de conclusie over Blair en wapeninspecties, misschien dat we het daar wel over eens kunnen zijn?
quote:(bron: NOS teletekst)
LONDEN Premier Blair heeft de wereld
opgeroepen tot eensgezind optreden
tegen Irak,met het doel het regime in
Bagdad tot ontwapening te dwingen.Blair
zei in het Lagerhuis dat niemand uit is
op een militair conflict met Irak.Blair openbaarde een dossier,waaruit
zou blijken dat Irak in staat is binnen
45 minuten een aanval met chemische of
biologische wapens te lanceren.Ook zou
Bagdad massavernietigingswapens
ontwikkelen en pogingen doen kernwapens
te produceren.Het lang verwachte Britse rapport bevat
volgens verschillende deskundigen geen
nieuwe feiten over de Iraakse dreiging.De wapeninspecteurs van de VN
krijgen in Irak onbelemmerde toegang
tot ieder gebouw dat ze binnen willen,
heeft een adviseur van president Saddam
Hussein verklaard.Dat betekent dat ook
de 'presidentiele paleizen' met hun
enorme arealen grond toegankelijk zijn.
De VN werd daar eerder niet toegelaten.
quote:Wat voor dreiging is er voor de VS??
plus een dreiging voor de VS op middellange termijn.
quote:volledig artikel
Iraq takes journalists on tour to expose Blair 'lies'
By Kim Sengupta in Baghdad
25 September 2002
At the al-Qa'qa complex, 30 miles south of Baghdad, one of Iraq's main centres for producing nerve agents according to Tony Blair's "dossier" the director-general, Sinan Rasim Said, declared yesterday he would welcome United Nations inspectors to expose the "lies".Saddam Hussein's regime responded to the British report about its alleged acquisition of a nuclear, chemical and biological arsenal with accusations of "baseless fabrications and zionist conspiracy", and demanded that the document should be handed over to the UN monitors for examination.
Within two hours and 10 minutes of Iraq's Weapons of Mass Destruction The Assessment of the British Government appearing on the internet, the Baghdad authorities were taking a group of British journalists to see the sites of alleged manufacture and storage named in the document.
One was the al-Qa'qa chemical complex, the site of the execution of British journalist Farzad Bazoft on spying charges in March 1990, and the other the Amariyeh Sera vaccine plant at Abu Ghraib, a suburb of the capital. We, the journalists, chose both locations and neither had been visited before by the media.
quote:ik heb 60 dagen gehoord en 5 november is ook al een keer via mijn trommelvliezen en mijn oogpupillen tot mijn hersenen doorgedrongen
Op woensdag 25 september 2002 20:55 schreef G1Ace het volgende:
dit gaat echt erg worden
hoe lang nog tot er een aanval komt?
Known as passive radars, they are reported to be able to locate all types of aircraft - including stealth aircraft - while themselves remaining virtually undetectable
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/2282017.stm
Irak heeft er maar 4 stuks.
quote:Known as passive radars, they are reported to be able to locate all types of aircraft - including stealth aircraft - while themselves remaining virtually undetectable.
Op donderdag 26 september 2002 00:08 schreef Chadi het volgende:
The US State Department says it has indications that the Ukrainian radars may already be in Iraq.Known as passive radars, they are reported to be able to locate all types of aircraft - including stealth aircraft - while themselves remaining virtually undetectable
Lijkt mij zeer ernstig; kost uiteindelijk meer onschuldige Irakese burgers het leven !
quote:Is dat niet wat omslachtig? Om zo'n radarsysteem aan te schaffen om burgers op de grond te doden? Volgens mij kun je mensen op de grond zonder zo'n ingenieus systeem ook wel raken hoor.
Op donderdag 26 september 2002 00:28 schreef machteld het volgende:[..]
Known as passive radars, they are reported to be able to locate all types of aircraft - including stealth aircraft - while themselves remaining virtually undetectable.
Lijkt mij zeer ernstig; kost uiteindelijk meer onschuldige Irakese burgers het leven !
quote:The poor man's radar zeg maar , je zet ze neer, en gaat kijken naar achtergrond radarstraling / radiogolven.
The US State Department says it has indications that the Ukrainian radars may already be in Iraq.Known as passive radars, they are reported to be able to locate all types of aircraft - including stealth aircraft - while themselves remaining virtually undetectable
quote:En als die 4 nou allemaal rond Baghdad staan is dat toch redelijk effectief ? mist ze ook wat S300 Sams hebben ingekocht...
quote:Een goede zaak, het is te hopen dat de VS zodanig op z'n bek gaan dat ze uit een eventuele oorlog nu eens wel de juiste conclusies trekken.
quote:pfff denk je nou echt dat je met 4 van die dingen het amerikaanse luchtoverwicht kunt gaan breken??
Op donderdag 26 september 2002 07:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Een goede zaak, het is te hopen dat de VS zodanig op z'n bek gaan dat ze uit een eventuele oorlog nu eens wel de juiste conclusies trekken.
zelfs al schiet elke sam site met een 100% nauwkeurigheid (doen ze niet) dan blijven dr nog genoeg toestellen met flir of lantirn (infra rode camera shit) om de site met wat bommen te bestrooien voordat hij kan herladen.
en daarna komen de grondtroepen.
quote:Volgens mij is het makkelijker om eerst met een speciale commando eenheid of eventueel artillerie de dingen te bestoken en daarna vliegtuigen inzetten om het zware geschut een kopje kleiner te maken.
Op donderdag 26 september 2002 10:05 schreef sp3c het volgende:[..]
pfff denk je nou echt dat je met 4 van die dingen het amerikaanse luchtoverwicht kunt gaan breken??
zelfs al schiet elke sam site met een 100% nauwkeurigheid (doen ze niet) dan blijven dr nog genoeg toestellen met flir of lantirn (infra rode camera shit) om de site met wat bommen te bestrooien voordat hij kan herladen.
en daarna komen de grondtroepen.
Maar zo makkelijk zal hij zich niet laten pakken, op dat moment zal duidelijk worden dat Irak wel massavernietegings wapens bezit.. hij zal ze denk ik op VS grondtroepen inzetten en/of op Israel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |