abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 september 2002 @ 22:49:22 #101
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_5957263
het was niet bekend dat saddam uit afrika uranuim probeerde te importeren
bepaalde sites dat werden gebruikt, waren wel bekend, echter werd gedacht dat ze niet meer werden gebruikt
Het was bekend dat Irak probeerde om uranuimverrijkings materiaal te kopen, alleen hier is het gedetaileerder dan wat cheney zei.
Niet echt eyeshockers, maar wel veel gedetaileerde werken (wel, de 1000km missile was wel een shock)
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_5957742
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 22:49 schreef G1Ace het volgende:
het was niet bekend dat saddam uit afrika uranuim probeerde te importeren
bepaalde sites dat werden gebruikt, waren wel bekend, echter werd gedacht dat ze niet meer werden gebruikt
Het was bekend dat Irak probeerde om uranuimverrijkings materiaal te kopen, alleen hier is het gedetaileerder dan wat cheney zei.
Niet echt eyeshockers, maar wel veel gedetaileerde werken (wel, de 1000km missile was wel een shock)
J.Medema, oud-hoofd toxicologische dienst TNO zei bij NOVA dat woord voor woord in dat raport allang bekend was.Hij bevestigde tevens dat er geen harde bewijzen zijn.
quote:
Brits dossier over Irak bevat niets nieuws
De voormalige Britse minister van Defensie, Peter Kilfoyle, vatte zijn kritiek kernachtig samen met ,,niets nieuws''. Een commentator van de Britse omroep BBC constateerde dat het dossier slechts een samenvatting is van wat al langer bekend is over het Iraakse wapenarsenaal.

Het Belgische onderzoeksbureau voor vrede en veiligheid (GRIP) zei dat het rapport ,,geen enkel concreet bewijs'' bevat en dat het slechts bevestigt wat eerder het gezaghebbende International Institute for Strategic Studies (IISS) en de Amerikaanse geheime dienst CIA al eerder meldden. Het rapport rept niet over een relatie tussen Irak en het terreurnetwerk al-Qaeda.

bron

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 24-09-2002 23:32]

pi_5957924
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 21:13 schreef Basp1 het volgende:

uitleg over Olie

Leuk geprobeerd, alleen is Rusland het grootste olieproducerende land dat niet bij de OPEC hoort.
Venezuela hoort er volgens mij wel bij maar zeker ben ik er niet van.

Als je goed opgelet had dan wist je wel dat de VS net partners zoeken met olie die niet tot de OPEC behoren.

pi_5958049
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 23:19 schreef schatje het volgende:

[..]

J.Medema, oud-hoofd toxicologische dienst TNO zei bij NOVA dat woord voor woord in dat raport allang bekend was.Hij bevestigde tevens dat er geen harde bewijzen zijn.

Volgens mij zei ie eerder dat "de nieuwe dingen op een half A4-tje pasten".

Dat kan wel zo zijn, maar het blijft een offieciele bevestiging van de vele dingen die over de wapens van Irak de ronde deden.

Bovendien, wat is eigenlijk het argument waarmee Irak zijn gelijk haalt in deze kwestie? Het is de fout van Clinton ( en Major) die een te laks beleid ten opzicht van Irak hebben gevoerd, waardoor we het als normaal zijn gaan beschouwen dat ze verder werken aan die wapens.

Er is niet 1 argument om de productie van die wapens te rechtvaardigen.

Toch merkwaardig he, journalisten mogen wel op die sites gaan kijken maar wapeninspecteurs niet.
Ze hebben niks te verbergen, gaan onvoorwaardelijk meewerken en toegang veschaffen tot alle sites, maar een resolutie die dat bevestigt kan dan weer niet. Hoe stom denken ze dat we zijn?

en bovendien ben ik het beu om voor zionist uitgescholden te worden, waar slaat dat nou op?

pi_5958470
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 23:37 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Volgens mij zei ie eerder dat "de nieuwe dingen op een half A4-tje pasten".

Neen!
quote:
Er is niet 1 argument om de productie van die wapens te rechtvaardigen.
Er werd ook gezegd in NOVA dat het raport volgens militaire analisten een onvoldoende basis heeft om Irak aan te vallen.

Maar wanneer Irak op dergelijke gronden wordt aangevallen, dan moet de VS ook consequent zijn, om geloofwaardig te blijven.
*kuch*
Dat betekent dus alle dictaturen aanvallen waar de bevolking onderdrukt wordt zoals Saudi-Arabie, alle landen met massavernietingswapens te grazen nemen zoals Pakistan.

quote:
en bovendien ben ik het beu om voor zionist uitgescholden te worden, waar slaat dat nou op?
pi_5958603
quote:
Op woensdag 25 september 2002 00:01 schreef schatje het volgende:

[..]

Neen!

Volgens mij Ja hoor.
We hebben het over de TNO-toxicoloog die heden avond bij Nova zat?
quote:
Er werd ook gezegd in NOVA dat het raport volgens militaire analisten een onvoldoende basis heeft om Irak aan te vallen.
Die toxicoloog zei letterlijk dat ie geen militair deskundige was, zoals het een goede wetenschapper beaamt.

En wat was de conclusie over Blair en wapeninspecties, misschien dat we het daar wel over eens kunnen zijn?

quote:
Maar wanneer Irak op dergelijke gronden wordt aangevallen, dan moet de VS ook consequent zijn, om geloofwaardig te blijven.
jah
quote:
Dat betekent dus alle dictaturen aanvallen waar de bevolking onderdrukt wordt zoals Saudi-Arabie, alle landen met massavernietingswapens te grazen nemen zoals Pakistan.
Helaas, geen VN-resoluties in combinatie met massavernietigingswapens en onderdrukking, plus een dreiging voor de VS op middellange termijn.

Gronden zijn dus niet helemaal hetzelfde.

quote:

Zei de Iraakse minister van Cultuur vandaag ook weer. Eerder hadden de minister van BuZa, Aziz en de grote oom zelf dit ook al gezegd.
pi_5958728
quote:
Op woensdag 25 september 2002 00:10 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Volgens mij Ja hoor.
We hebben het over de TNO-toxicoloog die heden avond bij Nova zat?

Ik heb het op tape staan, kijk morgen nog wel even voor de zekerheid.
quote:
Die toxicoloog zei letterlijk dat ie geen militair deskundige was, zoals het een goede wetenschapper beaamt.
Sorry, degene die het interview afnam zei die uitspraak en vroeg een reactie daarop.

De rest ga ik morgen wel op in.
Slaapjes doen, trusten!

woensdag 25 september 2002 @ 12:10:28 #108
32686 G1Ace
pi_5963197
ik vind, heel eerlijk gezegt, dat de dossier zoals die is gepresenteerd heel erg indrukwekkend en dat door het lezen hiervan een mogelijke aanval op irak is te justificeren
August 1998- March 2018
  woensdag 25 september 2002 @ 12:25:12 #109
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_5963435
Mijn signature zegt genoeg.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 25 september 2002 @ 12:50:39 #110
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_5963925
quote:
Op woensdag 25 september 2002 12:25 schreef Sidekick het volgende:
Mijn signature zegt genoeg.
De mijne ook. Heb je inhoudelijk ook nog wat toe te voegen aan dit topic?

Vandaag in de The Times:

http://www.foxnews.com/story/0,2933,64007,00.html

Iraqi agents have been scouring countries across Africa for uranium to help Saddam Hussein to build nuclear weapons, The Times has learned.

The dossier released by the government Tuesday noted in passing that Baghdad had recently tried to acquire "significant quantities of uranium from Africa." But what it left out was evidence supplied to the Cabinet Office's Joint Intelligence Committee (JIC) showing that Saddam's agents have secretly visited a number of African countries, 13 of which have uranium as a natural resource.

Je moet er toch niet aan denken dat Irak daadwerkelijk een atoombom bezit. Aanvallen die hap voordat het te laat is.

Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
  woensdag 25 september 2002 @ 12:54:50 #111
32686 G1Ace
pi_5964010
id, daarom is dus een aanval nu wel gerechtvaardigt
alhoewel, ik had wel een open vraag overgehouden van die dossier
Heeft Irak soms niet al verrijkt uranuim overgehouden van de test reactor? was niet duidelijk wat er daarmee is gebeurd
August 1998- March 2018
pi_5965487
quote:
Op woensdag 25 september 2002 00:10 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Volgens mij Ja hoor.

Je hebt gelijk, nieuwe details konden op minder dan een half A4tje
quote:

En wat was de conclusie over Blair en wapeninspecties, misschien dat we het daar wel over eens kunnen zijn?
Je bedoelt dat Blair niet uit is op oorlog??
quote:
LONDEN Premier Blair heeft de wereld
opgeroepen tot eensgezind optreden
tegen Irak,met het doel het regime in
Bagdad tot ontwapening te dwingen.Blair
zei in het Lagerhuis dat niemand uit is
op een militair conflict met Irak.

Blair openbaarde een dossier,waaruit
zou blijken dat Irak in staat is binnen
45 minuten een aanval met chemische of
biologische wapens te lanceren.Ook zou
Bagdad massavernietigingswapens
ontwikkelen en pogingen doen kernwapens
te produceren.

Het lang verwachte Britse rapport bevat
volgens verschillende deskundigen geen
nieuwe feiten over de Iraakse dreiging.

De wapeninspecteurs van de VN
krijgen in Irak onbelemmerde toegang
tot ieder gebouw dat ze binnen willen,
heeft een adviseur van president Saddam
Hussein verklaard.Dat betekent dat ook
de 'presidentiele paleizen' met hun
enorme arealen grond toegankelijk zijn.
De VN werd daar eerder niet toegelaten.

(bron: NOS teletekst)
quote:
plus een dreiging voor de VS op middellange termijn.
Wat voor dreiging is er voor de VS??
pi_5965783
quote:
Iraq takes journalists on tour to expose Blair 'lies'
By Kim Sengupta in Baghdad
25 September 2002
At the al-Qa'qa complex, 30 miles south of Baghdad, one of Iraq's main centres for producing nerve agents according to Tony Blair's "dossier" the director-general, Sinan Rasim Said, declared yesterday he would welcome United Nations inspectors to expose the "lies".

Saddam Hussein's regime responded to the British report about its alleged acquisition of a nuclear, chemical and biological arsenal with accusations of "baseless fabrications and zionist conspiracy", and demanded that the document should be handed over to the UN monitors for examination.

Within two hours and 10 minutes of Iraq's Weapons of Mass Destruction The Assessment of the British Government appearing on the internet, the Baghdad authorities were taking a group of British journalists to see the sites of alleged manufacture and storage named in the document.

One was the al-Qa'qa chemical complex, the site of the execution of British journalist Farzad Bazoft on spying charges in March 1990, and the other the Amariyeh Sera vaccine plant at Abu Ghraib, a suburb of the capital. We, the journalists, chose both locations and neither had been visited before by the media.

volledig artikel
pi_5969924
Ik ga dan nog maar lekker een cartoon posten in dit topic.
Begint beetje op Israel/Palestina topic te lijken.

Eerst zie je 2 voorafgaande precidenten van US die struikelden over saddam hoesein en dan bush die het wel goed doet. (hopelijk)
pi_5970144

[Dit bericht is gewijzigd door Boosoog op 25-09-2002 19:22]

woensdag 25 september 2002 @ 20:55:42 #116
32686 G1Ace
pi_5972079
dit gaat echt erg worden
hoe lang nog tot er een aanval komt?
August 1998- March 2018
pi_5975116
quote:
Op woensdag 25 september 2002 20:55 schreef G1Ace het volgende:
dit gaat echt erg worden
hoe lang nog tot er een aanval komt?
ik heb 60 dagen gehoord en 5 november is ook al een keer via mijn trommelvliezen en mijn oogpupillen tot mijn hersenen doorgedrongen
Israel wil begin november klaar zijn voor een eventuele aanval.. dus dat zal dan ongeveer de datum zijn die Bush ze door heeft gespeeld.
pi_5976101
The US State Department says it has indications that the Ukrainian radars may already be in Iraq.

Known as passive radars, they are reported to be able to locate all types of aircraft - including stealth aircraft - while themselves remaining virtually undetectable

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/2282017.stm

Irak heeft er maar 4 stuks.

donderdag 26 september 2002 @ 00:28:23 #119
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_5976468
quote:
Op donderdag 26 september 2002 00:08 schreef Chadi het volgende:
The US State Department says it has indications that the Ukrainian radars may already be in Iraq.

Known as passive radars, they are reported to be able to locate all types of aircraft - including stealth aircraft - while themselves remaining virtually undetectable

Known as passive radars, they are reported to be able to locate all types of aircraft - including stealth aircraft - while themselves remaining virtually undetectable.

Lijkt mij zeer ernstig; kost uiteindelijk meer onschuldige Irakese burgers het leven !

Koranfascisme bedankt Islam
pi_5977211
quote:
Op donderdag 26 september 2002 00:28 schreef machteld het volgende:

[..]

Known as passive radars, they are reported to be able to locate all types of aircraft - including stealth aircraft - while themselves remaining virtually undetectable.

Lijkt mij zeer ernstig; kost uiteindelijk meer onschuldige Irakese burgers het leven !

Is dat niet wat omslachtig? Om zo'n radarsysteem aan te schaffen om burgers op de grond te doden? Volgens mij kun je mensen op de grond zonder zo'n ingenieus systeem ook wel raken hoor.
Krekker is de bom!
pi_5977632
quote:

The poor man's radar zeg maar , je zet ze neer, en gaat kijken naar achtergrond radarstraling / radiogolven.
en daar waar een 'gat' zich bevind, zit dus een stealthvliegtuig
wat pratchett zei weet ik niet meer precies, maar volgens mij was het iets in de vorm van:
"nothing is as conspicious as a moving patch of silence"
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  donderdag 26 september 2002 @ 07:33:02 #122
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_5977986
quote:

En als die 4 nou allemaal rond Baghdad staan is dat toch redelijk effectief ? mist ze ook wat S300 Sams hebben ingekocht...
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  donderdag 26 september 2002 @ 07:47:45 #123
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_5978025
quote:

Een goede zaak, het is te hopen dat de VS zodanig op z'n bek gaan dat ze uit een eventuele oorlog nu eens wel de juiste conclusies trekken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator donderdag 26 september 2002 @ 10:05:34 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_5979043
quote:
Op donderdag 26 september 2002 07:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Een goede zaak, het is te hopen dat de VS zodanig op z'n bek gaan dat ze uit een eventuele oorlog nu eens wel de juiste conclusies trekken.

pfff denk je nou echt dat je met 4 van die dingen het amerikaanse luchtoverwicht kunt gaan breken??

zelfs al schiet elke sam site met een 100% nauwkeurigheid (doen ze niet) dan blijven dr nog genoeg toestellen met flir of lantirn (infra rode camera shit) om de site met wat bommen te bestrooien voordat hij kan herladen.

en daarna komen de grondtroepen.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_5979376
quote:
Op donderdag 26 september 2002 10:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

pfff denk je nou echt dat je met 4 van die dingen het amerikaanse luchtoverwicht kunt gaan breken??

zelfs al schiet elke sam site met een 100% nauwkeurigheid (doen ze niet) dan blijven dr nog genoeg toestellen met flir of lantirn (infra rode camera shit) om de site met wat bommen te bestrooien voordat hij kan herladen.

en daarna komen de grondtroepen.

Volgens mij is het makkelijker om eerst met een speciale commando eenheid of eventueel artillerie de dingen te bestoken en daarna vliegtuigen inzetten om het zware geschut een kopje kleiner te maken.
Dan kunnen de main grondtroepen er in om te ontwapenen en Saddam te pakken.

Maar zo makkelijk zal hij zich niet laten pakken, op dat moment zal duidelijk worden dat Irak wel massavernietegings wapens bezit.. hij zal ze denk ik op VS grondtroepen inzetten en/of op Israel

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')