abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129635031
Bij voorbaat excuses voor dit ranzige verhaal :r

Toen straks ontdekte ik dat er een soort slijmdraadjes in mijn ontlasting zaten. Ik heb dit wel vaker gehad en dacht altijd dat dit onverteerde vezels (het ziet namelijk ook 'vezelig' uit) waren, maar heb de ontlasting wat beter in de gaten gehouden, omdat ik ongeveer 2 weken geleden ook bloederige diarree had en vaker slijm bij mijn ontlasting zit. Er zitten draadjes in van ongeveer 5 cm lang en nog minder dan 0,5 mm breed.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik hoop dat het geen wormen of iets dergelijks zijn :r. Maar ik zit nu een beetje in dubio: aan de ene kant wil ik morgen z.s.m. een wormenkuur bij de drogist halen, maar aan de andere kant wil ik dat de huisarts uitzoekt of het echt wormen zijn; ik heb wel vaker zulke ontlasting gehad, en begin dit jaar een wormenkuur gehaald toen ik deze klachten ook had en mijn katten toen wormen hadden :r, maar ik wil niet voor niets een wormenkuur slikken.

Ik heb eigenlijk al zolang ik me kan herinneren buik/darmklachten (pijn, winderigheid) en mijn ontlasting is al jaren bijna niet normaal geweest (vaak diarree of breierige ontlasting). Mocht de oorzaak nu ergens anders liggen, kan zo'n kuurtje dan kwaad?
pi_129635300
Nee joh, een wormenkuur werkt prima tegen jarenlange diarree, slijmslierten en bloed in je poep. Gewoon doen, de huisarts zal je precies hetzelfde vertellen.
Bay of Plenty
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 00:09:28 #3
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_129635322
Alsof je zo'n wormenkuur neemt gewoon omdat het kan. :')
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_129635345
Denk toch wormen.
Z'n kuur kan weinig kwaad, naar een bezoek aan de HA ook niet.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_129635369
Zou me meer zorgen maken om het bloed in de diarree.
Digo
pi_129635459
Zou me meer zorgen maken om de schuimkraag op je Pißwasser.
pindazakje
pi_129635525
Zet eens een foto hier. Dan kunnen we beter analyseren wat er loos is.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 00:15:21 #8
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_129635543
Je hebt een lintworm.
Even langs de huisarts om het zeker te weten, die schrijft je wat spul voor waar dat beest van dood gaat en een laxeermiddel en dan ben je er in een middagje vanaf.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_129635593
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:09 schreef Catkiller het volgende:
Alsof je zo'n wormenkuur neemt gewoon omdat het kan. :')
Wat een gekke reactie :'). Natuurlijk wil ik niet zomaar een wormenkuur nemen omdat het kan, maar - mocht het wormen zijn - wil ik er wel zo snel mogelijk vanaf :r

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:10 schreef Tropanzia het volgende:
Zou me meer zorgen maken om het bloed in de diarree.
Het is maar een keer voorgekomen, en zover ik begrepen heb hoeft het niet altijd iets ernstigs te zijn. Ik heb toen ook gevraagd aan de secretaresse van de huisarts of het nodig was om een afspraak te maken, maar zij zei dat ik het maar even in de gaten moest houden en mocht het nog een keer voorkomen dat ik dan een afspraak moest maken.
pi_129635605
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:15 schreef NJ het volgende:
Je hebt een lintworm.
Even langs de huisarts om het zeker te weten, die schrijft je wat spul voor waar dat beest van dood gaat en een laxeermiddel en dan ben je er in een middagje vanaf.
+ het uitpoepen van een lintworm is al een hele belevenis op zich. Dat vergeet je nooit meer. :P
Digo
pi_129635721
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:15 schreef NJ het volgende:
Je hebt een lintworm.
Als ik zo naar foto's kijk op Google dan lijkt het niet echt op (lint)wormen; daar zijn de draden te dun voor.
pi_129635834
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:16 schreef Bahbah868 het volgende:
Ik heb toen ook gevraagd aan de secretaresse van de huisarts of het nodig was om een afspraak te maken, maar zij zei dat ik het maar even in de gaten moest houden en mocht het nog een keer voorkomen dat ik dan een afspraak moest maken.
Je hebt dus tegen die secretaresse verteld dat er bloed tussen je stront zat? :')
pindazakje
pi_129636174
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:23 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Je hebt dus tegen die secretaresse verteld dat er bloed tussen je stront zat? :')
Ja, waarom niet? Ze vragen niet voor niets waarvoor je een afspraak wilt maken en tevens zal ze weleens ranzigere verhalen gehoord hebben.
pi_129636273
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:33 schreef Bahbah868 het volgende:

[..]

Ja, waarom niet? Ze vragen niet voor niets waarvoor je een afspraak wilt maken en tevens zal ze weleens ranzigere verhalen gehoord hebben.
Als ik stukjes andijvie in m'n stront zie zitten ga ik de dokter toch ook niet bellen voor een afspraak?
Ik denk dat je poep gewoon moet nemen zoals het komt.
pindazakje
pi_129636413
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:36 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Als ik stukjes andijvie in m'n stront zie zitten ga ik de dokter toch ook niet bellen voor een afspraak?
Ik denk dat je poep gewoon moet nemen zoals het komt.
Wow :')
pi_129636980
Spoelworm? (kun je oa via katten oplopen)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_129637193
TS, heb je wel eens last van jeuk rond de kringspier? Dat duidt op aarsmaden, dat zijn wormpjes die zich ook in de ontlasting bevinden. Door het krabben krijg je de eitjes op je vingers en door eten, nagelbijten or whatsoever komen ze via het reguliere circuit weer in de darmen terecht waar ze zich ontwikkelen.

Die maden komen vaak 's avonds naar buiten om hun eitjes te leggen, en dat jeukt. 2x gehad, direct een wormenkuur gehaald. Het is extreem besmettelijk in zin van je dumpt die eieren overal na het krabben.
pi_129637368
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 01:00 schreef Amoeba het volgende:
TS, heb je wel eens last van jeuk rond de kringspier? Dat duidt op aarsmaden, dat zijn wormpjes die zich ook in de ontlasting bevinden. Door het krabben krijg je de eitjes op je vingers en door eten, nagelbijten or whatsoever komen ze via het reguliere circuit weer in de darmen terecht waar ze zich ontwikkelen.

Die maden komen vaak 's avonds naar buiten om hun eitjes te leggen, en dat jeukt. 2x gehad, direct een wormenkuur gehaald. Het is extreem besmettelijk in zin van je dumpt die eieren overal na het krabben.
Nee, geen last van jeuk.

Maar zouden het niet gewoon onverteerde vezels kunnen zijn?
pi_129637396
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 01:05 schreef Bahbah868 het volgende:

[..]

Nee, geen last van jeuk.

Maar zouden het niet gewoon onverteerde vezels kunnen zijn?
Dan zou het toch een normaal voorkomend verschijnsel zijn? Althans, ik heb nooit last van onverteerde vezels.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 01:22:56 #20
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_129637863
Ga naar je huisarts en laat het onderzoeken. Er zijn duizend-en-één mogelijkheden, van een slecht voedingspatroon, PDS, een intolerantie, een parasiet, enz. enz. En doe nooit zomaar wat, want daar worden je darmen ook niet gezonder van.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 09:19:46 #21
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_129640740
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:21 schreef Bahbah868 het volgende:
op Google
Ga nou maar gewoon naar je huisarts.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_129640917
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 01:22 schreef MsMessy het volgende:
Ga naar je huisarts en laat het onderzoeken. Er zijn duizend-en-één mogelijkheden, van een slecht voedingspatroon, PDS, een intolerantie, een parasiet, enz. enz. En doe nooit zomaar wat, want daar worden je darmen ook niet gezonder van.
Dat dus.
pi_129641136
Ik heb exact al die symptomen, ga maar naar de huisarts. Zo'n probe in je kontgat bij een colonscopie valt best mee.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 09:59:07 #24
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_129641140
quote:
Slijm bij de ontlasting
Als er slijm op of bij de ontlasting zit, is dat een teken dat de darm geïrriteerd is. Dit kan wijzen op verschillende darmaandoeningen of klachten; van onschuldig tot ernstig. Heeft u regelmatig last van slijm bij de ontlasting of zat er veel slijm bij uw ontlasting? Bespreek het dan met uw huisarts.

Bloed bij de ontlasting
Als er bloed bij de ontlasting zit, is het verstandig om een afspraak te maken bij de huisarts. Bloed bij de ontlasting kan veel verschillende oorzaken hebben; van onschuldig tot ernstig. De huisarts kan inschatten of verder onderzoek nodig is.
http://www.spijsvertering.info/wees-alert/kijk-achterom/

Naar de huisarts dus.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_129641146
En jarenlang hiermee rondlopen :'-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')