Wat een gekke reactiequote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:09 schreef Catkiller het volgende:
Alsof je zo'n wormenkuur neemt gewoon omdat het kan.
Het is maar een keer voorgekomen, en zover ik begrepen heb hoeft het niet altijd iets ernstigs te zijn. Ik heb toen ook gevraagd aan de secretaresse van de huisarts of het nodig was om een afspraak te maken, maar zij zei dat ik het maar even in de gaten moest houden en mocht het nog een keer voorkomen dat ik dan een afspraak moest maken.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:10 schreef Tropanzia het volgende:
Zou me meer zorgen maken om het bloed in de diarree.
+ het uitpoepen van een lintworm is al een hele belevenis op zich. Dat vergeet je nooit meer.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:15 schreef NJ het volgende:
Je hebt een lintworm.
Even langs de huisarts om het zeker te weten, die schrijft je wat spul voor waar dat beest van dood gaat en een laxeermiddel en dan ben je er in een middagje vanaf.
Als ik zo naar foto's kijk op Google dan lijkt het niet echt op (lint)wormen; daar zijn de draden te dun voor.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:15 schreef NJ het volgende:
Je hebt een lintworm.
Even langs de huisarts om het zeker te weten, die schrijft je wat spul voor waar dat beest van dood gaat en een laxeermiddel en dan ben je er in een middagje vanaf.
Je hebt dus tegen die secretaresse verteld dat er bloed tussen je stront zat?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:16 schreef Bahbah868 het volgende:
Ik heb toen ook gevraagd aan de secretaresse van de huisarts of het nodig was om een afspraak te maken, maar zij zei dat ik het maar even in de gaten moest houden en mocht het nog een keer voorkomen dat ik dan een afspraak moest maken.
Ja, waarom niet? Ze vragen niet voor niets waarvoor je een afspraak wilt maken en tevens zal ze weleens ranzigere verhalen gehoord hebben.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Je hebt dus tegen die secretaresse verteld dat er bloed tussen je stront zat?
Als ik stukjes andijvie in m'n stront zie zitten ga ik de dokter toch ook niet bellen voor een afspraak?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:33 schreef Bahbah868 het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? Ze vragen niet voor niets waarvoor je een afspraak wilt maken en tevens zal ze weleens ranzigere verhalen gehoord hebben.
Wowquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als ik stukjes andijvie in m'n stront zie zitten ga ik de dokter toch ook niet bellen voor een afspraak?
Ik denk dat je poep gewoon moet nemen zoals het komt.
Nee, geen last van jeuk.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 01:00 schreef Amoeba het volgende:
TS, heb je wel eens last van jeuk rond de kringspier? Dat duidt op aarsmaden, dat zijn wormpjes die zich ook in de ontlasting bevinden. Door het krabben krijg je de eitjes op je vingers en door eten, nagelbijten or whatsoever komen ze via het reguliere circuit weer in de darmen terecht waar ze zich ontwikkelen.
Die maden komen vaak 's avonds naar buiten om hun eitjes te leggen, en dat jeukt. 2x gehad, direct een wormenkuur gehaald. Het is extreem besmettelijk in zin van je dumpt die eieren overal na het krabben.
Dan zou het toch een normaal voorkomend verschijnsel zijn? Althans, ik heb nooit last van onverteerde vezels.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 01:05 schreef Bahbah868 het volgende:
[..]
Nee, geen last van jeuk.
Maar zouden het niet gewoon onverteerde vezels kunnen zijn?
Ga nou maar gewoon naar je huisarts.quote:
Dat dus.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 01:22 schreef MsMessy het volgende:
Ga naar je huisarts en laat het onderzoeken. Er zijn duizend-en-één mogelijkheden, van een slecht voedingspatroon, PDS, een intolerantie, een parasiet, enz. enz. En doe nooit zomaar wat, want daar worden je darmen ook niet gezonder van.
http://www.spijsvertering.info/wees-alert/kijk-achterom/quote:Slijm bij de ontlasting
Als er slijm op of bij de ontlasting zit, is dat een teken dat de darm geïrriteerd is. Dit kan wijzen op verschillende darmaandoeningen of klachten; van onschuldig tot ernstig. Heeft u regelmatig last van slijm bij de ontlasting of zat er veel slijm bij uw ontlasting? Bespreek het dan met uw huisarts.
Bloed bij de ontlasting
Als er bloed bij de ontlasting zit, is het verstandig om een afspraak te maken bij de huisarts. Bloed bij de ontlasting kan veel verschillende oorzaken hebben; van onschuldig tot ernstig. De huisarts kan inschatten of verder onderzoek nodig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |